O2 zašle vyúčtování do datové schránky. Ušetří tak čtvrt milionu papírů měsíčně

O2 zašle vyúčtování do datové schránky. Ušetří tak čtvrt milionu papírů měsíčně

O2 nabízí od prosince možnost zaslání měsíčního vyúčtování za služby do datové schránky. V první fázi je tato varianta určena pro firemní zákazníky a státní správu. Rezidentní zákazníci (spotřebitelé), kteří si ve většině případů vystačí s PDF vyúčtováním zaslaným na e-mail (nebo SMS upozorněním), dostanou tuto možnost později. O2 uvádí, že už jen při zapojení firem ušetří 260 tisíc listů papíru a 50 tisíc obálek každý měsíc.

Tuto formu zasílání vyúčtování nabízíme vybraným zákazníkům jako první operátor v Česku. Datové schránky jsou vysoce zabezpečené. Jak odesílatel, tak příjemce jsou ověření a důvěryhodní a obsah zprávy nelze nijak měnit. Navíc, pro firmy se jedná o levnější způsob doručování než v případě vyúčtování na papíře v obálce, vysvětluje ředitel pro oblast veřejné správy O2 Tomáš Linhart.

Pro firmy, které dosud využívají zasílání papírového vyúčtování, se sníží i administrativní poplatek. Místo 72 Kč za klasický doporučený dopis s dodejkou zaplatí za doručení do datové schránky 19 Kč. Státní správa má pak tuto formu doručování zcela zdarma. Pomocí datové schránky lze navíc vyúčtování zasílat ve dvou formátech, nejen v PDF, ale také v ISDOC, což firmám umožní snazší import do elektronických účetních systémů.

Změnu nastavení a aktivaci služby zasílání vyúčtování datovou schránkou mohou korporátní zákazníci provést sami v Moje O2 v sekci „Nastavení vyúčtování“.

Určitě si přečtěte

Články odjinud