A proč ČTÚ nic neudělá? Viz §63 odst. 5 ZoEK:
"Úřad může podnikateli poskytujícímu veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti uložit rozhodnutím, aby provedl změnu smlouvy nebo jejího zveřejněného návrhu pro veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo pro zajištění připojení k veřejné komunikační síti, jsou-li v rozporu s tímto zákonem nebo prováděcími právními předpisy k tomuto zákonu nebo v rozporu se zákonem obsahujícím pravidla ochrany spotřebitele, a to z důvodu nekalých, klamavých nebo agresivních obchodních praktik nebo z důvodu diskriminace spotřebitele"A btw všichni (O2, Tesco, Blesk) mění všeobecné podmínky v parametru minimální garantované rychlosti pro přenos dat (z 16kbit na 0 po FUP), což není změna balíčku, ale změna podmínek pro poskytování služeb v neprospěch zákazníka.