Přesně před 10 lety se tržiště s aplikacemi přejmenovalo z Android Marketu na Google Play. Dnes používá obchod Googlu každý měsíc více než 2,5 miliardy lidí ve 190 zemích světa. Stahují z něj aplikace, hry a další digitální obsah. Tituly vytváří na 2 miliony vývojářů.
Při této příležitosti se Google rozhodl, že lehce změní grafiku loga obchodu a upraví jeho barvy tak, aby ladily s nedávno uvedenými ikonami pro Vyhledávání, Asistenta, Fotky, Gmail a další služby.
Logo v ikoně marketu Google Play zůstává trojúhelníkové se čtveřicí barev – červená, modrá, zelená, žlutá. Ty se ale ze spíše neonového nádechu proměňují v tmavší, sytější odstíny. Trojúhelník má zároveň zaoblenější rohy.
Čachry se službami i obsahem
Obchod Google Play má pod stávajícím názvem desáté narozeniny, jeho historie ale pod dřívějším značením Android Market sahá až do roku 2008, kdy bylo „tržiště“ spuštěno společně s prodejem prvních androidových smartphonů.


Staré (vlevo) a nové (vpravo) logo Google Play s ikonou. Barvy jsou tmavší a sytější, font se nemění
Zatímco Android Market sloužil pouze pro aplikace, o čtyři roky později uvedený Google Play už v sobě zahrnoval také hudbu, elektronické knihy a další digitální obsah, který do té doby Google nabízel v samostatných marketech.
Google je ovšem pověstný častými změnami u svých služeb a aplikací, takže ani Obchod Play (jak zní správně česky lokalizovaný název Google Play) se nevyhnul pozdějším změnám. Hudební sekce Play Music zcela zanikla, aby dala prostor sesterské YouTube Music a filmy se zase začlenily do samostatné služby Google TV. V Obchodě Play tak dnes nalezneme aplikace, hry a elektronické knihy.