Obchodníky štvou vysoké poplatky za platby kartou. Nahradí je telefony s okamžitou platbou

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 223

Názory k článku

01. 08. 2023 10:57

Tak to už mi připadá mnohem lepší platit přes Lightning. Je to jednodušší, rychlejší a levnější...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 07. 2023 13:27

Všechno je jinak pane Chrouste. Žádného obchodníka ani nenapadne nebrat platební karty a Ti ostatní, to jsou příští bojovníci o podporu, které budem vídat na Pracáku. Neohánějte se tu procenty s tím to nesouvisí. Hlavní problém je snaha okrádat stát na daních a to umožní jen hotovost bez evidence tržeb za vydatné pomoci současné vlády.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 07. 2023 23:07

Terminal se da normalne koupit za par stovek, netreba si ho pronajimat a SIM kartu take nepotrebuje. Neochota prijimat karty vubec nesouvisi s poplatky, ale ciste s okradanim statu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2023 17:43

Bezkontaktní bezkaretní platby fungují všude ve světě, včetně největšího trhu Číny, jen Čecháčci budou snášet mraky argumentů, proč to fungovat nemůže (že to jinde funguje, blahosklonně ignorují, protože ignorují svět úplně a myslí, že ČR je ostrov ve vzduchoprázdnu).V každém případě by AirBank měla nejdříve udělat rešerše a pak vybrat nejvhodnější řešení bezkontaktních plateb (např. skandinávský Swish zcela vymýtil hotovost ve Skandinávii a kdyby nefungoval dobře, tak by se to stát nemohlo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2023 10:01

Když někde nejde platit kartou, tak jdu pryč, jiný řešení nemám. Peněženku nenosím už víc než rok, platím mobilem. A jít do bankomatu není řešení, co pak udělám se zbytkem peněz, co mi po nákupu zbyde, to to budu tahat různě po kapsách? To ani náhodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2023 06:58

Nám se na provozovne platby nevyplácí, protože máme male částky. On je sice poplatek od 1%, ale to platí třeba pro benzinky. Male částky mají 2% a to včetně DPH. Zároveň nám pokladna nekomunikuje s terminálem, takže se přepisuje ručně a pak když člověk pipne, často čekáte i 30 s na potvrzení, takže to zdržuje a lidí když platí kartou, nedávají téměř dyska, takže tratite 2x. Kdybyste za poslání výplaty na účet zaplatili 2% poplatek, dostali penize o 2 dny později a ještě přišli o bonusy.. Chtěli byste raději cash?? Jinak byl program Česko platí kartou, kdy až na rok mělo 50.000 podniku terminál bez poplatků, ten teď dobíhá a banky je začínají zpoplatnovat. Proto hodně firem karty ruší. V jiné pozici jsou "zážitkové" restaurace s menu za 1000 Kč a naopak levné služby s malou marží, kde stojí fronty a mají třeba zmrzlinu za 30,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 07. 2023 04:59

Manazer v air bank dostane premie za reseni ktere tady bude v airbank pristi 2 roky nez pochopi ze je to totalni nesmysl. Nebo si optavdu nekdo v air bank mysli, ze nahradi mastercard/visa/amex nejakym mistnim resenim? Pokud ano, mohli by uvest dealera, protoze takovy matros se tezko hleda…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2023 22:43

Divím se, že se ještě nerozšířilo nějaké řešení na bázi okamžitých plateb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2023 22:32

Pokud obchodnik prijima karty tak nesmi urcovat od jake castky povoli platbu kartou ani za to nemuze uctovat poplatek. Hrozi mu pokuta az pul milionu korun. Pokud to presto po vas obchodnik chce, ihned volejte sve bance, ktera vam platebni kartu vydala a upozornete ji na to. Dneska vetsina provozovatelu platebnich terminalu nema poplatky za pronajem pristroje, ale jen procentualni poplatek za danou platbu. Co jsem koukal tak je to max 1,9% z placene castky. Bezne do 1%. Clanek o nicem. Ten kdo nechce prijimat karty, ma jiny duvod a kazdy zdravy clovek vi jaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2023 13:14

Jsem zvědav, jak se bude xichtit majitel takové progresivní hospody/obchůdku, až na konci měsíce dostane výpis z bankovního účtu, kde bude každý takovýto "prodej bez karty" jako samostatná položka. Až dodá papíry účetnímu a ten ho (kvůli třeba stovkám a stovkám účetních případů navíc) pořádně oholí. Jestli se raději rychle nevrátí ke kartám.To vše v případě, pokud obchodník/hospoda karty nebere jen kvůli poplatkům. Já si ale myslím, že nebrání karet má zcela jiný důvod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 07. 2023 12:27

Přijde mi to jako umělé "hype". AirBank se chystá zavést QR platby a najednou všude články, jak je to strašné potřebné a nutné.Pamatuji si ještě před pár lety reklamy nějaké antivirové společnosti "nikdy nenačítejte neznámé QR kódy" - přece jen je to až 4kb dat, které mohou skrývat cokoliv, dost na vir nebo jeho část, která už si stáhne přes Internet zbytek. Mobilní telefony jsou čím dál důležitější částí našich životů a činí nás stále více zranitelnými. U většiny bank se bez mobilu ani nepřihlásíte do internetového bankovnictví, u některých dokonce bez aplikace nezaplatíte kartou na Internetu. A do tohohle zařízení budete dobrovolně natahovat balíky dat, kde nemáte možnost zkrontrolovat jejich obsah? A ještě u toho jásat, jak je to super? :-oKromě toho je to výrazně pomalejší, než platba kartou a vyžaduje to aby oba subjekty (zákazník i obchodník) měli v danou dobu připojení k Internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2023 10:17

Sice to nebude nejrychlejší, ale rozhodně jsem pro. Každá možnost/způsob platby navíc se hodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 07. 2023 09:20

Mno nebylo by nejlepsi pouzivat Swish (Swish payment), jako maji ve SWE?
K poslani penez Vam staci znalost telefonniho cisla. Penize dorazi do vteriny. Tak proc vymyslet vymyslene.
Ve Svedsku vas ve vetsine obchodu poslou s hotovosti do haje. Hotovost berou jen velke obchody

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 07. 2023 09:18

Poplatky... Při EET měli terminály skoro všichni a nikdo nebrečel, že by ho trápil nějaký poplatek. Skončilo EET, terminály na hodně místech také. Spíš mi to připadá, jako šedá ekonomika.
U mě to mají spočítané, nebudu hledat bankomaty, prostě nemáš terminál? Tvoje smůla. Takhle to děláme celá skupina lidí a když 20 lidí si chce něco koupit a platit kartou, tak mi neříkejte, že by na tom obchodník tratil.
Vezměte si, že má z něčeho zisk 15 či 20%. 3% mu ukousne banka, ale pořád má 12 či 17% navíc, jelikož ti lidé přinesou nejspíš peníze navíc, pokud nezačnou používat terminál všichni kteří platili v hotovosti. A zahraniční turisté by také raději platili kartou, než "nízký" poplatek směnárnám, kde jim za 1€ dají 17Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 07. 2023 09:11

Jako jde, to, ale převod pomocí QR kódu z e-bankingu je prostě složitější, neni to platba "pípnutím" a lidi to bude štvát a navíc obchodník hned neuvidí že to je zaplacený, u vyšších částek pak může dojít k podvodům když bude někdo dělat jakože to odeslal ale neodeslal nebo něco.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2023 08:15

Okamžitá platba u mojí banky je zpoplatněná 1 korunou. Ale prodejce to nebude stát nic a poplatek se rozmělní mezi nakupující.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2023 04:52

Tak kde jsou ti frajeři, co mi kdysi dávali dislajky na podobný článek, že za placení kartou jsou vysoký poplatky a tím pádem, kde se to projeví? Samozřejmě, že na zdražení výrobku, to je jasný. Prodejce si nebude odkrájet od huby
No tak šup, kde jste teď.. haloo já čekám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 07. 2023 02:20

Zkusili jste někdy v Německu zaplatit v hospodě kartou? S úsměvem vám řeknou, že platby kartou jsou až od 20 €. Zato v Polsku nebo v Maďarsku jsem už hodně dlouho hotově neplatil, tam má terminál i zmrzlinář a kdysi jsem byl v Bělorusku, tam i toaletářka měla elektronickou pokladnu a terminál a na poplatek ve výši 40 kopějek (asi 4 Kč) vydávala daňové doklady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
War
25. 07. 2023 23:45

Takže to bude appka, která nebude spojená s platební kartou, ale s Airbank účtem? A pokud se bude spoléhat na NFC, tak to bude jenom na androidu, jejichž uživatelé smrdí korunou? Vidím celý počin Airbank jako neúspěch hned v samotném nápadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 07. 2023 22:58

Pokud mi banka k tomuto účelu nedá dedikované a co nejpasivnější NFC zařízení, mám tohle na párku. V telefonu nemají bankovní služby co dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 07. 2023 22:13

Já nechápu, že ti novináři si pořád musí vymýšlet báchorky, jak proti sobě pořád poštvávat dvě skupiny lidí. Co takhle ten článek udělat trochu objektivně a podívat se taky na praktiky zpracovatelů, ať je to trochu vyvážený? Koukal se někdo z vás na seznam věcí, které nesmíte nabízet, aby vám vůbec terminál/bránu dali? Který za poslední roky bobtná do absurdních rozměrů? Proč se nikdo z novinářů nepozastavuje nad tím, že si banky/brány u legitimního podnikání určují, že za žádných podmínek platbu kartou nepovolí? Já platební bránu měl, platil jsem 3 % a byl jsem rád. Pak ale ČS prodala bránu GP a ti mě zařízli. Bylo jim u ***, že za několik let, co jsem tu bránu měl u ČS, jsem přes karty prohnal nějaký ten milion bez jediného chargebacku, vůbec se o tom se mnou nebavili. Byl jsem prostě na jejich seznamu. Prostě mě jen jednoho dne ke konci měsíce zavolali a řekli, že od konce měsíce mám útrum a to bylo všechno. Porušili tím i svou vlastní smlouvu, podle které mě to měli poslat písemně a s výpovědní lhůtou teď nevím jestli měsíc nebo dokonce dva. Tak jsem oslovil GoPay, Comgate, Pays, The Pay, PayU, Fio, PayPal, Stripe, něco od B, už si nepamatuju ... nikde se o tom se mnou ani nechtěli bavit, i když jsem jim nabízel vyšší poplatky, depozit pro případ nějakého problému, příp. aby mně sami nabídli, co by je "uklidnilo", že s platbou u mě nebudou mít problémy. Ne, prostě jdi do háje, nabízíš, co máme na seznamu, a tím to hasne. Už není rok 2000, kdy se kartou dalo zaplatit snad za cokoliv legálního. Je rok 2023 a platební bránu vám seberou klidně už i za to, že v trafice prodáváte i cigarety. Jo, i takováhle absurdita se stala. Však se podívejte třeba na GoPay na seznam jejich zakázaných odvětví. U nich nemůže mít bránu ani zverimex, lékárna, ... u nás v trafice třeba prodávaj petardy, tak tím se celá trafika přesouvá do kategorie nechtěných pro platbu kartou. Proč tohle novináři neřeší? Je tu spousta obchodníků, co by karty rádi přijímali i s většími než 1 % poplatky, ale nemůžou. A novináři z nich ještě udělají zloděje, co okrádají státní kasu, jinak by přece s přijímáním karet nemohli mít problém!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 07. 2023 22:03

Platba kartou v první řadě podporuje neplánované utrácení. To by si měli prodejci uvědomit, než vůbec něco vypustí z úst. Zajímavé je, že slevy 15, 20, 30 % na všem, jim na zisku neubírá. A kromě toho, proč si terminál teda vůbec pořizovali. Oni moc dobře vědí proč. Takže klídek, je to jen nafouknutá bublina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 07. 2023 21:56

Dne jsem v jednom podcastu na téma "platby v restauracích" zaslechl číslo 15 %. O tolik se údajně restauratérům zvýší objem tržeb při platbách kartou. Ale když krátíš daň o 50 %, tak se stále vyplatí "vydělat méně, danit méně". PS pro "minusáky": po zrušení EET došlo k výraznému poklesu možnosti plateb kartou, ovšem poplatky nezdražily. Tak čím by to tak, safraporte, mohlo být?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 07. 2023 21:36

Zajímavé, že restauracím vadí poplatek za platbu kartou ve výši cca 1,5% ale nevadí jim brát stravenky s poplatkem 4-6%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 07. 2023 21:26

Když někde neberou kartu, tak docházím jinam - jak jednoduché. Kolikrát s sebou neberu nic jiného, než hodinky s LTE konektivitou. Ve 21. století se odmítám tahat s krámy navíc kvůli podnikavcům, kteří si potřebují "optimalizovat" daně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 07. 2023 21:26

Doufam, ze to udelaji na NFC, aby to bylo snadno pouzitelny nejen na mobilech, ale i na hodinkach 🙂
Ale bude tezky to uvest do praxe, preci jen je tu spousta zabehlych metod a prijit s dalsi novou, ktera bude fungovat navic jen v CZ nebude snadny.Poprvy jsem ale o napadu platit appkou pomoci QR kodu u obchodniku slysel v roce 2016 a porad nic…Jinak ja osobne uz leta preferuju placeni pomoci Apple Pay - jak u obchodniku, tak pres internet - kvuli bezpecnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Nemám NFC v mobilu a kartu používám jen na výběr z bankomatu platím raději hotově, nosím jen částku kterou potřebuji k zaplacení, nepotřebuji aby někdo věděl za co ztrácím jsou to mé peníze které jsem si vydělal a za co je utratím je moje věc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 07. 2023 20:07

Už chvíli platím telefonem a hodinkami, ale díky agresivnímu protlačování bezhotovostních plateb od telky po net jsem začal hodně platit i hotově. Ať si podnikatel něco uleje, pokud by to poslal státu, ten to stejně vylifruje banderovcům, nebo na nějakou duhovou kravinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 07. 2023 19:27

...mam spis zkusenost takovou - pokud je v lokalite napr pouze jedna restaurace, tak ma sve zakazniky jiste a na terminal kasle. Pokud jsou v jedne lokalite alespon dve restaurace podobne kvality, tak oba podniky karty akceptuji a poplatky razem problem nejsou..... Takze se vesme jedna o chamtivost, nez o to, ze je podnikatel "chudacek".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 07. 2023 19:26

QR kódy sou naprosto super řešení. Jednak se nemusí platit poplatky službám třetích stran (při přímých převodech z účtu na účet), a druhak není možnost krádeže a zneužití informací platících. Dva kolegové ztratili slušnou částku peněz, protože jim nějak při placení ukradli informace karty a následně je zneužili. U placení QR kódem tohle nastat nemůže.
Takže jestli to nakonec bude QR, moc jim fandím. Na spoustě míst bude stále dostupný platit kartou, ale třeba v malých obchodech budou QR platby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (30)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor