Ochrání vás operátor před tisícovými účty?

Diskuze čtenářů k článku

miki  |  30. 05. 2004 04:52

první měsíc ETDN 1kB/0,50Kč tak že celkem 275.496,54 Kč druhý měsíc už to bylo lepší jenom 198tis a nějaký drobný dodneška to mam naskenovaný v compu jelikož jsem to chtěl poslat jako preličku jen jem čekal až vyříděj reklamaci jen že jem nečekal že to bude trvat 3 měsíce. Ale musim je pochválit na stranu druhou :o) jelikož v podmínmkách mají nejdřív zaplať pak si stěžuj tak se toho nedrželi a nechali mě volat i s tak velkým dluhem bez odpojení :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Helmut Niederman  |  12. 12. 2003 19:49

V tomto příkladu je jasné, jak dotyčný pochybil. Pokud mne paměť neklame, tak v roce 1999 bylo psáno ve všeobecných podmínkách Eurotelu toto ustanovení " Provolá-li účastník za 6 kalendářních dnů částku vyšší než je jeho měsíční paušál, pak je provozovatel sítě Eurotel povinen uložit  mimořádnou pokutu ve výši 20 000,- kč + trojnásobek jeho měsíčního paušálu "
Možná právě proto, ten dotyčný omylník, měl zaplatit vysokou částku.

Eurotel dle mého názoru neměl odpouštět tuto částku a místo toho měl sjednat s dotyčným splátkový kalendář, například  platbu ve výši 1500,- Kč /měsíčně a zároveň pozastavit služby do doby splacení pohledávky.
Já vím, je to trošku tvrdý postup, ale správný postup.

Není možné, aby si někdo hrál s mobilním telefonem jako malé děcko a pak se divil, že mu příjde vysoká pálka.
Na druhé straně, zase pochybil Eurotel a už při překročení provolané částky 1 000,- Kč měl kontaktovat dotyčného zákazníka, zda-li nedošlo ke zneužítí jeho služeb.
V nejtvrdším případě by mu měl pozastavit služby. Oskar je v této věci velice tvrdý a spravedlivý. ( volací záloha 1 000,- Kč )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  15. 12. 2003 06:27

Helmute promiň, ale kdybych byl hodně škodolibý šéf marketingu jakékoli firmy, snažil bych se všemi silami instalovat tě na stejnou pozici ke konkurenci. Tvoje nápady na znepříjemňování života zákazníkům jsou naprosto kouzelné (namátkově vzpomenu zpoplatnění infolinky, zpoplatnění informací o kreditu na prepaidech a další skvosty).

Sám nemohu věřit tomu, že jsi neomylný a že by sis přál aby ti Eurotel v citovaném případě napálkoval 180 tisíc (byť by na to fakticky měl nárok).

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bzuk  |  16. 12. 2003 13:02

po vyzkouseni email klienta v nokii 7650 (ma pamet 4mbsdilenou )mne prisla faktura na16637kb prenesenych dat.zkouska kratce po pulnoci,ve 2>30sms o provolanych 50%vol zalohy o deset min pozdeji sms provolano 100%zalohy a nedalo se dovolat ani na infolinku proste totalne mrtvej telefon.1000kc volaci zaloha faktura na 8000 .zaplatil sem poze bez datovych sluzeb a ted pisu reklamaci.tak sem zvedav.

nopopups();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mario  |  11. 12. 2003 18:40

Mně se to taky stalo, ale tam to bylo u stařičkého Slyším vás kde částka 2200 Kč za účet nebyla tak běžná. Taky jsem měl zálohu jen 1000 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Kochta  |  11. 12. 2003 18:26

Stalo se mi asi před dvěma lety v jedné hospůdce. Když jsem tam zapoměl telefon, ve kterém jsem měl dvě nezamčené SIM karty. Přisel jsem na to rano, když telefon nebyl na svém místě. Hledal jsem, ale marně.  Volal jsem na infolinku, kde mi bylo sděleno, že karty jsou zablokované z důvodu nezvykle velkého provozu. Kolem devaté jsem ještě dostal telegram s upozorněním, že mi byl zablokován telefon. Večer jsem pak na infolince zjistil, kam bylo voláno. Běžně provolam dva tisice, tentokrat i s učtem za naše šikmooké přátele to dělalo patnáct tisíc.  Od té doby si dávam fakt velkého majzla a mam opět zapnutej PIN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  11. 12. 2003 15:27

Já mám neomezené GPRS od T-mobile a je to hrozně pomalý asi se vrátím k dial-up. A ještě bych se chtěl zeptat jestli náhodou neví někdo z Vás jak nahrát melodii na siemens C55 pomocí datového kabelu mohl by mě někdo prosím poradit kde seženu nebo mi na to poslal software. Už mě nebaví cvakat t-mobilu za downloads když mam mid melodii plnej počítač děkuju všem Tom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef  |  11. 12. 2003 16:48

napis tenhle dotaz do verejneho fora, tam ti odpovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ewerel  |  11. 12. 2003 15:01

Možná to s tématem souvisí jen okrajově, ale přesto...
Manželka má ET Relax a zřídila si letos před dovolenou roaming. Byla s tím v značkové prodejně, přišla ji SMS, že roaming byl aktivován. Jeji jsme teda na Slovensko a ouha. Roaming fungoval tak nějak napůl, dovolala se na slovenská čísla, ale do Česka vč. mně ani ťuk. Tak jsem ze svého T-M Twistu volal na ET HelpLine a než jsem slečně vysvětlil o co jde a odvrátil její námitky, že jsme něco blbě nastavili nebo, že je to telefonem uběhlo asi 4:30 minut a mně 150 Kč z kreditu. Tak jsem to zavěsil, abychom nepřišli o veškeré spojení s naší drahou vlastí. A za 10 minut zkouším jen tak ze zoufalství manželčin telefon a ono to jede!!! Po příjezdu domů jsme teda napsali ET, popsali naše trable při roamingu a požádali zdvořile o těch 150 Kč, které jsme museli zbytečně vynaložit na doladění roamingu. Neměl jsem žádný doklad o tom kolik to bylo, jen jsme uvedl kdy a v kolik jsem volal na HelpLine. A víte co se stalo? Přišel omluvný dopis od ET a v příští faktuře 150Kč příspěvek!!! Čili, tu a tam naši opoerátoři překročí svůj stín a zachovají se férově. Za tenhle čin uděluji Eurotelu 1*.. Za ROAMING 4!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ewerel  |  11. 12. 2003 14:53

Možná to s tématem souvisí jen okrajově, ale přesto...
Manželka má ET Relax a zřídila si letos před dovolenou roaming. Byla s tím v značkové prodejně, přišla ji SMS, že roaming byl aktivován. Jeji jsme teda na Slovensko a ouha. Roaming fungoval tak nějak napůl, dovolala se na slovenská čísla, ale do Česka vč. mně ani ťuk. Tak jsem ze svého T-M Twistu volal na ET HelpLine a než jsem slečně vysvětlil o co jde a odvrátil její námitky, že jsme něco blbě nastavili nebo, že je to telefonem uběhlo asi 4:30 minut a mně 150 Kč z kreditu. Tak jsem to zavěsil, abychom nepřišli o veškeré spojení s naší drahou vlastí. A za 10 minut zkouším jen tak ze zoufalství manželčin telefon a ono to jede!!! Po příjezdu domů jsme teda napsali ET, popsali naše trable při roamingu a požádali zdvořile o těch 150 Kč, které jsme museli zbytečně vynaložit na doladění roamingu. Neměl jsem žádný doklad o tom kolik to bylo, jen jsme uvedl kdy a v kolik jsem volal na HelpLine. A víte co se stalo? Přišel omluvný dopis od ET a v příští faktuře 150Kč příspěvek!!! Čili, tu a tam naši opoerátoři překročí svůj stín a zachovají se férově. Za tenhle čin uděluji Eurotelu 1*.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  11. 12. 2003 13:35

Volaci zaloha u Oskara budi dojem, ze to je jakasi jistota maximalne mozne provolane castky za mesic. Ne neni tomu tak!!! Oskar totiz pro provolani volaci zalohy MUZE, ale NEMUSI telefon odpojit (hovor dokoncit vzdy nechaji - vyjma toho rozpojeni po hodine). Takze se pak nedivte kdyz mate treba jako ja volaci zalohu 1000 a prijde faktura na 2200 jako mne. Navic to odpojeni plati jen pro ucetni obdobi, takze to zase zapoji. Varuji tedy pred zdanlivou jistotou, ze u Oskara nemuzete provolat vice nez volaci zaloha - jde to a velmi snadno. Ztratil jsem starou SIM kartu (Oskar - jeste bez flexilimitu)  a byl v klidu, ze muze nekdo provolat max volaci zalohu, kdyz to nahlasim pozdeji, protoze jsem jse domnival ze jsem ji zapomel na chate. nechtel jsem to hned blokovat. Omyl. Nastesti mne to stalo "jen" pres 2200. Jinak jsem ale s jinym pausalem stale u OSKARA a dky flexilimitu mam alespon castecny prehled.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Faraday  |  11. 12. 2003 15:37

S volací zálohou je to skutečně zajímavé a složitější. Po určité době (6 měsíců?) je možné si ji nechat vrátit - udělal jsem. Teď mám zálohu nulovou a volám bez omezeni (už jsem měl i účet za několik tisíc). Jen se mi asi dvakrát stalo, že mi přišlo "přátelské upozornění" že jsem vyčerpal 75% zálohy - a to už jsem tam žádnou neměl! Navíc mám dohodu, takže orientační výše aktuálně provolané částky nezjistím a Flexilimit je taky nepoužitelný...

Takže pro mne vlastně žádná ochrana neexistuje... Nebo se pletu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  11. 12. 2003 15:48

Když po půl roce vrátí tu zálohu, tak vám udělají nějakou virtuální volací zálohu, ne?  Aspoň tak jsem to z několika příspěvků pochopil. No, uvidíme, za chvíli to zkusím

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  11. 12. 2003 18:35

2Faraday: Pleteš se, já sem při zařízení paušálu skládal 1000,- zálohu když přišel balík se SIM. Asi do 8 faktury mi tu zálohu vrátili, takže faktura byla asi 70,-. Za nějakou dobu jsem si aktivoval roaming, takže mi virtuálně připsali 3000,- (možno ještě 5000,-). Nyní mám na účtě celkem 3 čísla a limit na všechny naráz je 3x1000+3000= 6000,- na měsíc. Nicméně fyzicky tam mám již jen 1x1000,-. Takže ten limit je tam navždy, ale dá se navýšit i bez složení zálohy (roaming).

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Indepriest  |  11. 12. 2003 15:39

Zni to jako byste si stezoval, ze vas Oskar necha volat i po dovrseni volaci zalohy, to je vcelku usmevne Jinak rad bych upozornil na to, ze Oskar po jejim dovrseni neodpojuje "telefon" ale pouze vam zablokuje hlasove sluzby, tzn. SMSky muzete vesele posilat dal. To, ze jste vlastni chybou (vcasnym nenahlasenim ztraty SIM karty) prisel o 2200 korun, neni problem operatora - co byste v podobne situaci asi udelal u jineho operatora, ktery na volaci zalohy nehledi? V takovem pripade by navic ona castka mohla byt daleko vyssi. Mimochodem neodpustim si mozna ponekud hloupou otazku - jak nekdo muze ztratit sim kartu aniz by vedel, kdy, kde a jak se to stalo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  11. 12. 2003 17:12

Ja se nezlobim na operatora za svoji chybu, ale za informaci kterou mi podal na svych strankach:

ID odpovědi 2038
Co je Volací záloha?
Volací záloha je maximální korunový limit pro vaše služby v daném fakturačním období nad rámec volných minut dle příslušného tarifu. Znamená to, že v každém fakturačním období můžete provolat volné minuty dle vašeho tarifu a čerpat Oskarovy služby maximálně do výše složené Volací zálohy.

Po teto informaci jsem ziskal dojem ze nejde provolat 2x vice. Tot vse. Jinak je pravdou, ze jsem si to zavaril nenahlasenim - pouceni z toho predavam dal.

Ta SIMku jsem pouzival k odesilani SMS a obcasnym hovorum - takze nebyla trvale v telefonu. Ze sem ji ztratil jsem si uvedomil az kdyz jsem ji potreboval - tedy za 14 dni. Navic jsem se domnival ze jsem ji jen nechal na chate - proto to pozdni nahlaseni ztraty.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  11. 12. 2003 18:38

2Indepriest: Asi jen jednou se mi povedlo vyvolat zálohu (tehdy se měl jen 1000,-) a nejdřív došlo k vypnutí odchozích hovorů a SMS fungovaly. No a když sem jich poslal asi 100ks tak už pak nešly ani ony, z faktury jsem pochopil, že při cca 100% vypnou hovory a při cca 110% SMS, nebo tak nějak

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef  |  11. 12. 2003 12:49

pred 5 lety kdyz jsem jeste vyuzival sluzeb Paeasu byl muj bezny ucet tak kolem 1000 Kc, obcas nejaka ta stovka navic. Kdyz jsem tehndy v lete v roamingu provolal asi 3000 Kc behem tri dnu tak mi sluzby pozastavili. Zavolal jsem si na odd. detekce podvodu (FDT) a ujistil jsem je, ze o tom vim a ze telefon pouzivam ja sam a nikdo mi ho neukradl. Potom me opet spustili takze faktura za cely mesic v zahranici byla asi 10.000 Kc a ja jim to zaplatil. Bylo ale mile vedet, ze kdyby mi SIMku nekdo ukradl a ja to nezjistil ze by to sami tehdy zablokovali a ja tak neprisel k zadne financni ujme.

Na druhou stranu kdyz jsem omylem cely mesic volal ze SIMky eurotelu s nejnizsim pausalem (relax) a SIMka s vyssim pausalem (Eurotel Business) mi lezela doma tak me ani nenapadlo podavat tehdy reklamaci protoze jsem jasne videl svoji chybu a nadaval jsem tak jen sobe. Ucet jsem tedy zaplatil.  Kdybych tehdy nepouzival CLIR tak by me nato nekdo upozornil ovsem ja tehndy stale volal bez cisla... ted uz tak nevolam  )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ubu  |  11. 12. 2003 22:50

Jsou i tací mezi námi, kteří se nestydí někam zavolat a nemít zapnutou identifikaci (třeba TELECOM, info linka Oskara). Jsem rád, že alespoń v jednom případě si někdo naběhl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike  |  11. 12. 2003 11:48

Celej problem je v tom, jak je GPRS neskutecne drahe. Jak je mozne, ze muzu platit mesicne 700,- z aneomezeny internet a muzu stahnout treba 50GB dat a pritom muzu za stejny data stazena bez tarifu data zaplatit treba pul milionu?? Co je tohle za kravinu. Proc stoji 1MB, ktery vystaci maximalne na prohlidnuti jedne nebo dvou stranek, 60 korun?? Kde to jsme? Operatori jsou normalni k***y. 1MB by mel stat max. v radech desetniku a ne 60,-.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee  |  11. 12. 2003 17:42

50 GB stahnout nemuzete, protoze GPRS umi max. cca 5kB/s u ET (bez podpory CS-3 a CS-4), kdezto pro Vami udavanych 50GB byste musel stahovat cely mesic v kuse rychlosti 20kB/s :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  11. 12. 2003 11:37

Upřímě mám z toho také obavu, aktivoval jsem si data nonstop u ET ke kartě, kterou jsem měl odpojenou 2 roky. (kupoval jsem si to s telefonem s balíčkem komplex, to měl ET ještě staré logo apod.). Řekl jsem jim ID, adresu a kartu mi aktivovali změnil jsem si tarif na individula + Dat nonstop, vše OK, bez chození do prodejny. Ale po tomto tématu volám na operátora, zda mi mohou sdělit jestli je vše ok, kolik jsem proserfoval, atd. Bohužel mi jen sdělili že se to dozvím ve vyúčtování. Nebo-li kdybych udělal nějakou hloupost (karty také prohazuji), těžko mě něco ochrání. (smlouvu žádnou nemám ta je ještě stará, na služby které už snad ani nejsou a pod.)    Teď čekám s "hrůzou" na fakturu

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josef  |  11. 12. 2003 12:56

pokud pouzivas vice karet tak je idealni mit aktivni datovou sluzbu GPRS jen na te s DataNonstop.  Mam nekolikero pausalu ale GPRS (data nonstop) mam jen na jedne karte, na ostatnich SIMkach vubec zadnou datovou sluzbu nemam (na zadost jsem to nechal zrusit) takze se k internetu touhle kartou nepripojim a logicky nemusim mit strach ze me to bude neco stat az to spletu. maximalne se budu chvili rozcilovat proc to nejede dokud nezjistim ze mam spatnou simku  )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  11. 12. 2003 10:12

Oskar ma taky jak tomu rika "ochranu zakaznika", ze po hodine rozpojuje hovory a pekne me stvou, ze se to neda selektivne vypnout, tedy tehle featury se neda nijak zbavit :((( My by jsme ve VPNce docela casto potrebovali, aby nam to ty hovory neprerusovalo. Jak na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velitel  |  11. 12. 2003 11:08

Pokud vim, toto ma v sobe implementovan gsm system a  neni otazka opratora. Vsechny site s gsm technologii  Vam po hodine prerusi rozhovor. Sam mam VPN u oskara a jeste nikdy sem nevidel nikoho (krome tlachajicich pritelkyn), kdo by resil po telelfonu hodinu problem. Jen to otazka srozumitelne otazka komunikace, ale pripoustim, ze se to stat muze, co Vam brani sestavit hovor znovu. Je to otazka asi 5 vterin

A je to opravdu ochrana volajich lidi, kteri omylem vytoci cislo v kapse...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lakyljuk  |  11. 12. 2003 11:34

Tak to je asi blby duvod, kdyz kdo ma Oskartu, tak muze omylem provolat v kapse maximalne svuj kredit, kdo ma pausal, tak maximalne volaci zalohu, takze naco omezovat delku hovoru. Stejne, pokud by nekdo omylem vytocil v kapse ucastnika z cizi site, tak by stejne kredit provolal drive nez za hodinu ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  11. 12. 2003 11:40

Mam pocit, ze kdyz u Oskara prekrocis volaci zalohu tak te jeste nechaji dokoncit hovor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  11. 12. 2003 13:19

No - dokoncit hovor ano, ale mohou, ale nemusi zablokovat - takze pokud volate vesele dal tak pak prijde faktura na 2200 a to jsem u Oskara slozil zalohu 1000. Prijde dalsi ucetni obdobi a zase se da volat  i kdyz to pred tim zablokovali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike_k  |  11. 12. 2003 12:58

To prave ne. Je to na individualnim nastaveni ustredny u kazdeho operatora. U T-cka hovor spadne po 1:04:59, u ET az po cca. 90-100min, OS nemam. Na dotaz u infolinky jestli se to neda zrusit, mi rekli, ze je to kvuli ochrane zakazniku, pro pripad, ze by napr. zapomneli ukoncit hovor apod. Zajimave je, ze obcas se u Tcka i ET stane, ze jim tahle "featura" nefunguje a hovor jede v pohode dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee  |  11. 12. 2003 17:38

No, moje zkusenosti s dlouhymi hovory jsou, ze ET to ma skoro neomezene (kdysi jsem volaval i dve hodiny v kuse a to celkem casto), u OS to spadne po jedne hodine a par minutach (presne nevim)... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  11. 12. 2003 15:20

Pokud vim, toto ma v sobe implementovan gsm system a  neni otazka opratora. Vsechny site s gsm technologii  Vam po hodine prerusi rozhovor.

Neni pravda, svojho casu jsem mival nekolikahodinove hovory ze slovenskeho Globtelu na Globtel a to vicerokrat.Vim ze to nepadalo ani po 5h.

U CTelecomu to nepada, u Oskara to padam po 1:00:35

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 12. 2003 18:14

Tak tohle presne me vadilo, ze se to rozpojuje i u prenosu dat. Jeste nez v siti fungovalo gprs jsem potreboval prenest vetsi soubor a spadlo to presne po hodine. Ja potreboval tak o 3 minuty vic. A vadit to muze i dneska protoze gprs se da pouzit jen k pripojeni na internet ale uz ne k primemu pripojeni k jinemu pc pres modem. Tam to zustava na klasickych datovych prenosech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš Bíba  |  11. 12. 2003 09:39

No, já píšu hlavně zprávy (5 denně) a jednou za čas si zavolám (minuta tydne). SMS mi počítá telefon, takže ani žádné velké překvapení nejde. Jinak ET má možnost zavolat na *11 a zjistit si současný stav účtu, ale funguje to nějak divně nebo to nemám nastavený a je mi to jedno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velitel  |  11. 12. 2003 07:50

Navic u oskara si muzete stav zkontrolovat pomoci sms, kdykoliv bez nutnosti pripojeni na internet ci hlasovou obsluhu.

Nevim, jak ostatni 2 operatori, nemam zkusenosti s jejich pausaly, ale moznost si zkontrolovat kdykoliv kolik jsem provolal v ramci pausalu je naprosto bezvadna.

Chtel bych se zeptat ostatnich diskutujicich, jak si zjisti aktualni stav uctu u eurotelu a t-mobilu, docela me to zajima.

Velitel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vn  |  11. 12. 2003 09:19

Nejde to nijak. Muj operator me totiz chce vzdy prekvapit, a tak vzdy jednou za mesic s tresouci se rukou oteviram obalku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  15. 12. 2003 04:43

No kontrola u Oskara je sice fajn, ale i Oskaristi můžou tiše závidět uživatelům např. sítě Orange SK. Tam se dá zjistit stav provolaných volných minut i aktuálně utracené částky. Pravda, jedná se o službu placenou (3-5 Sk za informaci nebo 30 Sk/měs). Klidně bych za takovou službu nějakou korunu zaplatil (viz http://www.orange.sk/private/life_services/finance/uc.dwp )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
komár  |  11. 12. 2003 07:36

Chápu v jaké situaci byl když mu došla faktura na tak astronomickou částku,ale co na druhou stranu. Si vezměte že když vás přepojí přes modem dialery taky cálujete, protože jste doopravdy a skutečně tyto hovory či přenosy uskutečnil, to je to samé jako "náš nešťástník" a co? Museli to zacálovat. I mě se to už podařilo u Oskara, záměnou oskarty za 10,50 s tarifem odepiš a tento trapný omyl mě stál 1200,- a taky by se semnou nikdo nebavil. Nikomu to nepřeji, jen bych to bral jedním metrem a né dvojím. Ale fandím "nešťastníkovi" že byl toho ušetřen, jsou přeci Vánoce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  11. 12. 2003 14:45

Myslím, že situace s dialery je něco trochu jiného  A tvůj omyl u Oskara? Desetikorunovka je promoakce pro pár lidí takže se moc nedivím, že ji Oskar nijak vehementně nepodporuje  ETDN je pro každého a myslím, že se ET zachoval správně...

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  15. 12. 2003 04:30

Nezlobte se na mě, ale tohle jste si opravdu zasloužil. U Oskarty (i u té "bez limitu") přijde po ukončení hovoru SMS s cenou uskutečněného hovoru a zbývajícím kreditem. Hovor v síti Oskar může trvat nejdéle hodinu (+- nějaká ta minuta), u Odepiš stojí minuta do Oskara 6,- a v Odepiš je 40 volných minut,  tím pádem uskutečnit nejméně 5 hodinových hovorů. Pokud vám nebylo divné, že SMS nepřišla, tak si tu útratu fakt zasloužíte! Možností jak si omylu všimnout jste měl více než dost (třeba když ta SMS nepřišla, stačilo zkusit *22# - je to zdarma a nedá to tolik námahy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  11. 12. 2003 07:31

To je asi nejlepší způsob když si nastavíme kolik by mel bejt maximálně účet a pak bejt informovanej že to je vyčerpaný. Samoobsluha taky není špatná ale ne všichni uživatelé maj přístup k internetu, sice tu je i hlasová ale tu nepoužívám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  11. 12. 2003 18:29

2Vlada: Když nejni net, tak je SMS samoška nebo ta plechová huba.

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HK  |  11. 12. 2003 07:21

Nevím, proč by operátoři měli nějak chránit před lidskou blbostí. Smlouvum ůže uzavřít vždy jen plnoletá osoba, u které se počítá s jistou inteligencí a zodpovědností.

 

Chrání nás někdo např. před Bleskem nebo tv Nova??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  11. 12. 2003 18:27

2HK: Vždyť před lidskou blbostí tě chrání skoro každej na každym kroku, napadá mě např. banka a platební karta. Je na ní nastaven limit na den (týden,atd.) po blokaci za ní ručí banka, i když jak která, atd... někdo se prostě o svoje ovečky v tomto směru chová lépe. Vždyť koho by nezajímalo, kolik má aktuálně provoláno na paušálu?

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  11. 12. 2003 06:05

Už jsem netrpělivě přešlapoval, kdy se redakce vzbudí a hodí sem článek

Podobně k věci přistupuje i Eurotel, ten uživatele rovněž upozornění na změnu jeho chování, u každého ale tuto hranici vypočítává individuálně, záleží totiž na obvyklou výši jeho měsíčních vyúčtování, v úvahu se taky bere platební morálka.

U faktur za 90 000 to asi moc nezafungovalo, co?

Nejlepší systém preventivní ochrany ale nabízí Oskar. Už při pořízení tarifu jste nuceni složit zálohu na tarif, v případě jejího překročení vás operátor upozorní, případně vám služby dočasně pozastaví. Další pojistkou je pak služba FlexiLimit, která nabízí kontrolu stavu účtu. Můžete si zde rovně nastavit hranici, po jejímž překonání vám dorazí informační textovka.

Objevily se příspěvky, ve kterých autoři sdělovali, že jim SMSky o čerpání volací zalohy přišly až když už měli účet za 62 000  Takže ani tady se na to nedá spolehnout

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  11. 12. 2003 06:17

To ano, ale pokud byste měl SIMku v modemu, asi by vás neměli jak upozornit. V diskusi navíc tuším ten člověk psal, že neměl aktivní ani druhou kartu na volání, takže to bylo úplně znemožněno. Na druhou stranu mohli kartu alespoň zablokovat, že. Kdo ví, problém je v tom, že jsou zde v rozporu dvě věci - zisk operátora a strach z nezaplacení. Je to jako hra Chcete být milionářem, čím víc to necháte růst, tím horší je potom pád

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  11. 12. 2003 13:01

V článku uvádíte že si lidé pletou připojení k internetu a wap. Já mám nonstop 3.den a wapuji jako o život. Čeká mě teda taky vysoká faktura???? Když jsem studoval ceník Eurotel uváděl, že wap před gprs je zahrnut v paušálu a tedy za data se nic neplatí!!? Nemyslel jste klasický vytáčený wap???

Na internet sem se připojoval hnedka po aktivaci, ale když jsem kvůli určitým problémům volal na infolinku, bylo mi řečeno od slečny, že by mi to nedoporučovala, neboť službu aktivují až o půlnoci a do té doby platím klasicky za přenesená data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  11. 12. 2003 13:20

Wap je v cene DataNonstop. Tedy, presneji receno wap pres GPRS. Pokud pouzivate wap pres GPRS, tezko Vam mohou uctovat cenu vytaceneho spojeni. Pokud jste si aktivoval novou SIM kartu, tak se bat nemusite niceho, pokud jste si DataNonstop aktivoval na jiz drive pouzite SIM karte, mohlo k zapojeni sluzby opravdu dojit az o pulnoci, ale na fakture to nepoznate. Mate totiz smlouvu, ze DN pouzivate od tehdy a tehdy, ne od nasledujici pulnoci... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  11. 12. 2003 13:55

Děkuji za upřesnění, také jsem si to tak myslel. Ještě jsem se chtěl zeptat jestli se něco platí za stažené obrázky, melodie atd. stažené z wapu (eurotel mobile media). Cena tam uvedena není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krouta  |  11. 12. 2003 14:36

No nevim, ja jsem si aktivoval novou sim pouze pro Data Nonstop (pred tim jsem s ET nemel nikdy nic spolecneho) a pres to mi prisla prvni faktura na vice nez 38 000 Kč.  Na fakture mam uctovano GPRS + jako bonus pausal za Data Nonstop. Takze ET s tim uctovanim ma asi problemy stale. Okamzite jsem poslal pisemnou reklamaci, bohuzel do data splatnosti faktury mi nebyli schopni odpovedet. Pouze mi prisla sms s upozornenim, ze konci splatnost me faktury. Dost divnej pristup. Castku jsem samozrejme nezaplatil, poslal jsem tam jen castku, kterou bych mel skutecne platit za Data Nonstop. Nehodlam si brat pujcku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  11. 12. 2003 17:35

No jo, ale to bylo na zacatku DN, kdy ET mel opravdu problemy s uctovani. Bylo by dobre dodat, ze vsem takto "poskozenym" poslal pak dobropis ve stejne vysi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krouta  |  11. 12. 2003 18:21

Omyl, muj pripad je stary asi tak mesic a pul...

Problemy s uctovanim zrejme pretrvavaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kotelnik  |  11. 12. 2003 06:35

Jo,chtelo by to pristup k uctu pres net stejne jak to ma Oskar,potom by to nemelo chybu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
No Name  |  11. 12. 2003 06:46

Naprosto souhlasím... Mám u Oskara nastavený Flexi Limit na 2.500 Kč a i když mám faktury většinou kolem 3.600 tak mi ani jednou nepřišlo upozornění... Nechápu k čemu ta služba je, když nefunguje....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venca  |  11. 12. 2003 07:42

Tak, tak. Já mám nastaveno 900 a ještě nikdy mi textovka nepřišla a fakturu mám málokdy pod patnáctset. Ikdyž k těm 900 připočtu paušál a DPH, tak jsem maximálně na dvanácti stovkách. Jednou jsem za polovinou účtovací období poslal textovku FLIMIT KOLIK XXXX a přišlo, že jsem nad rámec měsíčního paušálu vyčerpal 0Kc. A to jsem volal, psal a datoval doslova jako o život.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang-oh-slav  |  11. 12. 2003 09:53

ahaaaa, tak uz to mam proc ma oskar nejvyssi ARPU  Uklimba zakazniky o tom, ze maji nejlepsi kontrolu nad svymi vydaji a pak je klidne stanoveny limit necha presvistet...a to jste si jeste nestezovali??? Musim rict ze je to dost nefer jednani a ja bych si u sveho operatora zjednal v takovem pripade napravu...evidentne nesplneny zavazek!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  11. 12. 2003 18:23

2wang-oh-slav: Jakou kontrolu nad voláním během účtovacího období máš ty? Že by počítadlo SMS a hovorů v mobilu? hehe

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svb  |  11. 12. 2003 07:44

Mozna funguje, ale nepochopil jsi ji - jde o castku, kterou provolas pres svuj pausal. Priklad - ja mam Rekni mi, flexi limit nastaveny na 100kc. Takze kdyz mi prijde smska, ze jsem ho dosahl, znamena to, ze mam provolano 100kc + 250kc pausal, takze faktura prijde na 350kc. Jasne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svb  |  11. 12. 2003 07:46

Jinak me to funguje 100%, zkus se zeptat na infolince, je mozne, ze nektere sluzby se do toho nezapocitavaji - sazel bych treba na data, ta ja nepouzivam vubec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomket  |  11. 12. 2003 08:10

Přesně tak, data a balíčky, ta částka, co mi to hlásilo nad rámec, byla nižší právě o tyhle služby. Ale nevím proč to tak je a započítávat, nebo alespoň zmínit, by to při tom sdělení mohli.
Jinak mi to ale funguje normálně, textovka taky chodí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Franc  |  11. 12. 2003 08:24

Já používám u Odepiš občasnou kontrolu pomocí SMS samoobsluhy na aktuální stav účtu (FLIMIT KOLIK). Pošle mi to momentální stav na faktuře a pokud vím, jsou do toho započítány hovory i data (ale je to bez datového paušálu za GPRS Standard). Stejná věc se dá zjistit v samoobsluze na internetu.

Bývá to zaokrouhleno na desetikoruny a mám s tím nejlepší zkušenosti, naprosto to odpovídá situaci. Přijde mi to lepší, než jen pevně nastavená částka, po jejímž provolání mi přijde zpráva. A nemít tuhle službu vůbec, asi bych měl při používání mobilu dost velký strach, jaká faktura mi asi přijde na konci měsíce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomket  |  11. 12. 2003 08:58

To je divný. Mně to tam data u gprs standard opravdu nezapočítávalo. Jinak bych ke konci období těžko mohl mít aktuální stav účtu 110 Kč, když jsem měl prodatováno 8 mega. Těch 110 Kč bylo spíš za sms a volání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Franc  |  11. 12. 2003 09:12

No já zase nemám skoro nic za zprávy a volání, většina praskne na GPRS, takže ten stav musel započítávat i data... nevím, budu to ještě sledovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Croog  |  11. 12. 2003 21:20

Mě to tam GPRS Standard započítává. Ale VELICE zajímavě. Nejříve to ukazuje bez něj a tak v 70% platebního období to začne rychleji stoupat a na konci to tak odpovídá kolik budu s paušálem za tarif platit. Je to sice trochu chaotické ale zvykl sem si na to a rozhodně na to nedám ani dopusit. Výborná služba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 12. 2003 18:17

Me to taky nezapocitavalo ani data a ani sms. Jen hovory. Jak je to dneska nevim. Data u Oskara mam jen jako rezervu a pouzivam ET-dn.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ds  |  11. 12. 2003 08:37

Volám velmi málo, mám nastaveno 100Kč nad paušál (Řekni mi) a vždy mi SMSka přišla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  11. 12. 2003 14:41

Já jsem ale nepsal o SMSkách o FlexiLimitu, ale o čerpání zálohy! To je rozdíl  Jinak u mého Odepiše funguje Flexilimit přesně! A aktuání provolaná částka taky. Pokud vím, tak je bez DPH, bez paušálu, zaokrouhluje se na desetikoruny a započítávají se tam všechny placené hovory a SMS (data nepoužívám). Na tohle si stěžovat nemůžu

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gorge  |  11. 12. 2003 16:25

hehehe! to sis nastavil flexi na částku 6100,- Kč. přečti si ještě jednou flexi. musíš si nastavit na částku, která přesahuje tvůj paušál.. ty si asi zamýšlel dát 600,- Kč.. .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  11. 12. 2003 18:21

2No Name: Jen jestli se neznažíš nastavit flexilimit na Dohodě s Oskarem, hehe  Na co flexilimit, když mi přijde SMS o 50,75 a 100% provolání zálohy? A nebo se juknu na web.

dejv

PS. Flexilimit označuje částku nad volné služby zahrnuté v paušálu. Tzn. volné služby můžou bejt minuty (paušál až 1050,-) data (až 200,-) atd... I když je FL třeba 500,- tak přijde bez problémů faktura na 1700,- ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor