Očima šedého virtuála: „Telefónica nás chce zničit“

Psychický nátlak, vyhrožování a zastrašování, to jsou dle společnosti Aspekt Invest praktiky mateřské Telefónicy. Ta prý přebírá zákazníky stylem peníze nebo život.

Virtuálů působí na našem trhu desítky, ještě než jejich vznik síťoví operátoři dovolili, suplovali jejich úlohu tzv. šediví virtuální operátoři. Společnosti, které vystupovaly jako velké firmy a se stovkami SIM u trojice síťových operátorů dosáhly na výrazně výhodnější podmínky, než by se povedlo jednotlivcům. Nejprve byly tolerovány, ale dříve či později nastal/nastane okamžik, kdy jim jejich síťový operátor začne šlapat na paty. Příkladem může být stále probíhající kauza Telefóniky (resp. její dceřiné společnosti Bonerix) na straně jedné a Aspekt Investu na straně druhé.

Klepněte pro větší obrázek
Kauza Aspektu není první, kdy Telefónica jde po tzv. šedém virtuálovi, kterého roky tolerovala
(obr.: shutterstock.com)

V neděli 1. prosince začala Telefónica odpojovat čísla pod Aspekt Investem, přičemž zákazníky (1500 SIM) celý víkend (dle informací Aspektu) stavěla před následující volbu: buď pojď k nám a staň se zákazníkem Bonerixu, nebo ti zrušíme číslo…

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) po stížnosti Aspekt Investu vydal předběžné opatření a uložil Telefónice čísla znovu zapojit. Ta neuposlechla, dostala pokutu a ČTÚ na ni podal žalobu. V článku níže nejdate také vyjádření Telefóniky, ve kterém si opertátor vykládá nařízení ČTÚ po svém...

Nemáme v úmyslu dělat ve sporu soudce, ale celý příběh Aspektu a to jak ho vykládá jeho ředitel Pavel Humpolík stojí za pozornost. Pavel Humpolík v něm popisuje praktiky obchodních zástupců Telefóniky, zpřísňování podmínek a ultimáta, která dostával. A když s návrhy Telefónicy nesouhlasil a smlouvu vypověděl, rozjela se likvidační akce ze strany Telefóniky s cílem převzít zákazníky Aspektu.

Klepněte pro větší obrázek
Úryvek z webu Aspektu, tak vidí akci Telefónicy léta snášený šedý virtuál

Aspekt to vidí jasně, cílem Telefóniky je „zbavit se šedého operátora, ukrást čísla zákazníků a násilím přinutit klienty, aby podepsali smlouvy u Bonerixu“. Aspekt tvrdí, že akce byla detailně naplánovaná na pátek odpoledne a následující víkend - čas kdy bude mít ČTÚ doúřadováno a vedení Aspektu včetně lidí na lince už budou pomýšlet na víkend.

Porušení podmínek nebo bezohledná akvizice?

To ale dle Aspektu neplatilo pro Bonerix a jeho operátory. Ten odeslal celou řadu textovek typu: „O2: VAZENY ZAKAZNIKU, VAS POSKYTOVATEL MOB. SLUZEB PORUSIL SMLUVNI PODMINKY TELEFONICA. VASE CISLO BUDE BLOKOVANO. PRO JEHO ZACHRANU JDETE NA WWW.O2.CZ/CISLO“ a také živí operátoři obvolávali zákazníky s touto informací.

Klepněte pro větší obrázek 
Podrobnější informace na webu O2 pro dosavadní klienty Aspektu

Realita je podle Aspektu následující: „Na zákaznických linkách Bonerix a O2 bylo pro celou akci připraveno několik desítek telefonistek, které ihned po spuštění první vlny SMS v pátek odpoledne, začaly aktivně telefonovat na jedno číslo po druhém. Vše muselo být provedeno rychle a tvrdě. Velmi agresivní nátlak, vyhrožování, podávání zavádějících a často lživých údajů jednotlivým zákazníkům byl samozřejmě prováděn záměrně. Zákazníkům nebyla dána možnost volby. Na prosby zákazníků, že chtějí do T-Mobile, do Vodafone nebo na prodejnu O2 nikdo z telefonistů nebral zřetel. Buď Bonerix nebo přijdete o číslo…

Celý příběh nepřátelského převzetí očima Aspektu najdete zde. I když je text značně emocionálně zabarvený, plný vykřičníků a CAPS LOCKU, věřím, že se nudit nebudete. I když Aspekt smluvní podmínky porušil a podnikal na dobré slovo, praktiky mateřského operátora jistě stojí za povšimnutí. Pokud také u nějakého toho šedého virtuála jste, můžete se aktéry podobného příběhu stát klidně vy sami.


Reakci na tento článek nám zastala společnost Telefónica:

Společnost Aspekt invest nikdy nebyla oprávněna k přeprodeji telekomunikačních služeb společnosti Telefónica Czech Republic. K přeprodeji docházelo v rozporu s uzavřenou smluvní dokumentací. Aspekt invest totiž uzavřel se společností Telefónica standardní zákaznickou smlouvu pro firemní klientelu.

Telefonica považovala společnost Aspekt invest za běžného firemního zákazníka, který odebírá telekomunikační služby pro svou vlastní potřebu, tedy pro své zaměstnance a členy statutárních orgánů.

Musíme zdůraznit, že společnost Telefónica neprovádí bez důvodného podezření na nelegální přeprodej služeb kontrolu počtu zaměstnanců svých zákazníků, nebo dokonce jejich registrace u ČTÚ.

Klienti, kteří se rozhodli získat své číslo od nelegálního přeprodejce Asepkt Invest do svého vlastnictví, dostali možnost volat s Bonerixem tři měsíce za korunu. Během nich se mohou svobodně rozhodnout, jak se svým číslem naloží, včetně odchodu k jinému operátorovi. Mají tedy naprostou svobodu rozhodování.

Diskuze (137) Další článek: Nokia Normandy: Nokia s Androidem znovu na scéně

Témata článku: , , , , , , Násilí, Dobré slovo, Pavel Humpolík, Předběžné opatření, Caps lock, Vir, Telefonica