Odposlouchávají telefony, co si říkáme? Nová zpráva budí podezření, že to je teoreticky možné

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 93

Názory k článku

05. 09. 2024 22:20

Nezapomeňte že mezi mikrofonem a aplikací je taky OS. A hádejte na čem trží výrobce (Google) majoritního mobilního operačního systému (Android) nejvíce (reklamách)? Jaképak bude mít majoritní výrobce asi zájmy? Blaho zákazníků? Spíše ne.Ještě dodatek: Riziko samozřejmě existuje i u nemajoritních výrobců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 09. 2024 15:40

Jasně. A teď tu o Karkulce.X krát jsem zažil, že mi začaly vyskakovat reklamy na mobilu (a v rámci sítě vzápětí i na počítači) na něco, co jsem prokazatelně NIKDY nehledal žádným vyhledávačem, ale jen jsem o tom doma s někým mluvil.Ale ne, kdepak, jak by to ty "hodné korporace mohly svým milovaným uživatelům udělat, vždyť to ani technicky nejde..." Tak určitě, každý si bude věřit tomu, čemu chce, ale ty body z články se dají jeden po druhém rozporovat.Je jen otázkou času, kdy se ten "neexistující" odposlech legitimizuje a rozšíří i pro tajné služby... Pokud už to dávno není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Tak to snad ví každý, že se to děje. Já to navíc vim s mnohem větší jistotou, protože se s nikym někdy i tyden nebavím a ten telefon je žíznivý po vstupech, tak se to do reklam promitne okamžitě. Např. Grilovačka a ještě týž večer reklamy na to tematl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2024 13:33

O mě inzerent rozhodně všechno neví. Třeba jsem sháněl vrtačku, koukal jsem na netu co která umí. A reklamy mi začaly nabízet vrtačky. Jednoho dne jsem sednul do auta a vrtačku v krámu koupil. Inzerenti se to nedozvěděli a pořád nabízeli, i když už jsem
ji nepotřeboval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2024 13:04

Nejsem paranoidní a nehledám žádné spiknutí (a v podstatě je mi to i jedno), ale klidně bych se vsadil, že mi google několikrát začal nabízet v mobilu reklamy na něco, o čem jsme se začali doma nově bavit, aniž by to někdo z nás do té doby někde vyhledával jiným způsobem. Bylo to tak do očí bijící, že si neumím představit, jak by si tu informaci o našem novém zájmu poskládal z našeho jiného chování na netu. Jak říkám, je mi to celkem jedno, jen se tomu hodně divím a netuším jak jinak by na to google přišel, než z našeho hovoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 09. 2024 10:03

Tak, již v minulosti TV Samsung dokázal odposlouchávat lidi před TV. ...A jen taková poznámka - když nebudete připojeni a vyndáte SIM, tak výrazně poklesne spotřeba baterie, přičemž budete dělat víceméně to samé, co běžně. Myšleno offline věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 09. 2024 09:47

Jedete takhle v aute a mate android... reknete OK Google whatever a ... voila... Google reaguje. Co brani telefonu tohle delat na jina klicova slova? :) Treba je klicove slovo : Ukrajina, Putin, valka, bomba ... nebo Fiala, Babis, volby :)Paranoia? To ze jsem paranoidni neznamena, ze mne nesleduji. Ergo - pokud je neco mozne, a je nekomu "mocnemu" ku prospechu, tak se to deje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 09. 2024 09:39

Hm, ten seznam Proč nemohou mobilní aplikace „jen tak“ odposlouchávat uživatele mi spíš připadá jako "devět z deseti důvodů", proč nás odposlouchávat mohou.Většina z těch věcí není v dnešní době po technologické stránce absolutně žádný problém. Zvládaly to stroje, který měly výkon nižší o několik řádů, než je k dispozici dnes. Představa, že kdyby telefon porád nahrával zvuk nebo dělal spýč recognition na opakovaná klíčová slova, byl by zasekaný tak, že by to bylo poznat, je absolutně naivní, speciálně pokud to bude mít na tuhle činnost dedikovaný hardware (čti kousíček křemíku někde na čipu). :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 09. 2024 09:20

To, že jste paranoidní ještě neznamená, že po vás nejdou!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2024 08:19

Když vezmu v úvahu, kolik každý člověk za den naplká nesmyslů, v poměru toho co by bylo zajímavé pro poskytovatele reklamy, tak si myslím, že odposlech by se strašně nevyplatil. Pokud to tak dělají, tak jsou to větší amatéři než jsem si myslel. I kdyby k odposlechu došlo a data byla úspěšně odeslána, tak si představte, že jen u nás by došlo k přijetí několika milionů zvukových souborů plných bezcenných plků denně. Kolik toho prohlásíte zajímavého pro reklamu denně? Když drbete s kamarádem o nejnovějším modelu Lamborghini (aby vám ho nabídli v reklamě) nebo nadáváte na Ukrajince (aby jste obdrželi výhodný zájezd do Charkova) – na tom fakt nikdo nezbohatne? Následná STT a vyhodnocení by bylo, na procento zajímavého obsahu, pěkně drahé. Nebylo by přeci jen řádově levnější a informačně obsažnější, sbírat ty data z prohlížeče tak, jak si to většina myslí, že to probíhá?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 09. 2024 07:37

Stačí nám už i to, kdy jsou všechny hovory nahrávány a rok mobilními operátory uchovávány pro případné použití poskytnutí policií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 09. 2024 07:17

Přesný profil o uživateli.....
Tak pokaždé když si na youtube pustím nějaké video je tam reklama na nějakou hru, která mě vůbec nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 09. 2024 06:50

Nedávno jsem si vybíral a koupil elektrickou kytaru. Asi týden nato jsem se o tom bavil s kolegou v práci. On nikde nic takového nikdy nevyhledával. Druhý den se mu začali na Seznamu na jeho soukromém telefonu zobrazovat reklamy na elektrické kytary. Podotýkám, že jsem odpůrce konspiračních teorií. Ale při instalacích aplikací všichni dáváme souhlasy k přístupu bůh ví čeho všeho a jsem přesvědčen, že si firmy najdou cestičky jak se dostat k datům co potřebují, klidně i přes mikrofony a beztak je to i legální po všech těch souhlasech - kdo z vás to četl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 09. 2024 06:37

No a p. CHroust tímhle článkem rozbil našim životním looserům a konspiračním teoretikům představu o tom, že jsou natolik zajímaví, že je má někdo potřebu sledovat a odposlouchávat...
A toho kvikotu kolem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2024 22:40

Tak proč to pane Chrouste nezkusíte? Copak je tak těžké udělat jednoduchý test? Určitě by to mělo daleko větší vypovídající hodnotu a dalo by se o něčem bavit, než když přeložíte zahraniční zdroj, u kterého se dá reálně bavit jen o tom, že je to defacto parazitování na cizí duševní práci. Nepředpokládám, že byste autorovi poslal peníze za to, že si jeho článek půjčíte pro své obohacení. Je velmi pravděpodobné, že v článku nemáte pravdu. Nahrávání hovorů je povinné pro operátory, a je velmi nepravděpodobné, že by ho nedělali samotní provozovatelé ekosystémů - protože mají data pro Siri, která vás poslouchá stále, tudíž by jim někdo musel dokázat, že to nepoužívají pro reklamu, což se dá udělat jen důkladným testem. Mluví se dlouho o Číně ale i NSA. Nemusí jít o odesílání v reálném čase, které by bylo poznat na datech, nebo kompletní recording, může se to dělat chytře. Ostatně i ve Windows máte položku, kde můžete odposlouchávání toho co napíšete, povolit, v rámci "zlepšení" funkce psaní. Proto by bylo dobré udělat jednoduchý test, dát si s tím trochu práce, než jen prohnat cizí text Google překladačem a jít večer za lehce vydělané peníze do kina. Nebyl bych tak naivní, že to co není potvrzeno, neexistuje.No a sranda se dá udělat ze všeho. Taky bych se zkusil bavit v testu o bombě nebo kozatých slečnách, jak někdo navrhoval níže. Zkusil jsem jednou říci operátorovi na to, že hovor je nahráván pro zlepšení služeb (jejich prospěch a zneužívání osobních dat z hovoru), že si ho nahrávám taky, aby se mnou nemohl později vyjebat, a ten se z toho mohl zbláznit a div nezavěsil :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 09. 2024 22:16

Jeden priklad k tem prensenym datum. Opustil jsem za posledni roky uz 2 operatory, jelikoz na mem android telefonu jsem permanentne na Wifi, sporadicky si zapnu mobilni data. Presto mi pba dva jednou za den dva poslali informaci o strzeni 25kc za internet na den. A pri mem kreditu 300 byl za par dni v tahu. Kdyz jsem rikal, ze jsem si data nezapinal, nezajimalo je to a odkazovali me na Google a ja projizdel logy aplikaci. Pak mi jeden technik operatora rekl, ze si obcas nejaka aplikace jen PINGne na server a u nich uz to znamena zpnuta a prenesena data. A jinak autorem nesouhlasim, SMS se udajne i s hovory u operatora archivuji z duvodu bezpecnosti cca 5 let. A jelikoz jsou telefony vazany na Apple ID ci Google ucet, staci uz to a smejdeni na PC, aby na vsechna zarizeni s timto uctem chodily reklamy. Vse je zneuzitelne a zda mam neco zapnuto ci ne na to nema vliv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 09. 2024 21:51

Ahoj sirri. Doufám, že neposloucháš. Poslouchám pane X. Máte nějaké přání?:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2024 20:47

Líbí se mi ten argument, že by to bylo přece poznat na přenesených datech, no a pak máme všichni doma a/nebo v praci/škole wifinu v podstatě bez FUP a synchronizujeme si přes ní fotky z mobilu.Jedna taková fotka má s přehledem 2-3 mega, což je kupříkladu v plaintextu jistojistě víc než toho za celý boží měsíc namluví moje drahá, a to jsem do toho ještě nezapočítal vysokou redundanci těchto dat Když si představím i ty úplně nejprimitivnější metody steganografie, tak je to při dnešních 8+MP foťácích docela slušný kanál k přepravě dat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2024 19:56

Proč to dělat tak složitě (hlasová analýza navíc na jakéhokoliv mluvčího), když to jde jednodušeji? Pokud se (někdo dole) bavil o jeřábech, a pak se mu objevily v mobilu a na PC v reklamě, znamená to jen to, že reklamní systém ho hodil do jedné skupiny s tím jeřábníkem, který to do vyhledávače nebo IM výslovně napsal (na základě připojení ke stejné Wi-Fi nebo podle Bluetooth či GPS). Reklamní systémy samozřejmě vědí, že jedna a tatáž osoba XY (jméno je nim šumafuk) používá určité PC a určitý mobil, na tom není nic zázračného. Protože každý z vás je v prohlížečích trvale přihlášen k FB, X, Seznamu, Microsoftu a kdovíkam ještě.PS: Doporučuji se bavit o jachtách nebo blondýnách/brunetách, protože pak se alespoň budete moc reklamama kochat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2024 18:57

V oficiální aplikaci FM Rádio od Motoroly neuslyšíte vůbec žádný zvuk, pokud aplikaci
1. neudělíte povolení pro hovory
2. nepovolíte přístup k mikrofonu (zde to musí být nastaveno globálně v systému, nikoliv pouze povolené pro danou aplikaci)Proč, říkáte si? Protože Motorola do své aplikace FM Rádio nacpala Google asistenta, aby mohl nepřetržitě poslouchat příkazy typu "ztlumit" "zvýšit hlasitost" "přeladit na stanici XYZ" atp. Daná oprávnění musí být povolena i v případě, že máte Google asistenta zakázaného.Tedy tzv. "mýtus", že nás někdo poslouchá, vyvrácen podle mě nebyl, právě naopak.Autor píše o velkém výpočetním výkonu, který by byl potřeba pro analýzu zvuku. Ale přesně takovým například Google (právě kvůli asistentovi) disponuje. A protože nemohu zdrojový kód aplikace FM Rádio od Motoroly analyzovat, mohu se pouze domnívat, jak tato aplikace s udělenými oprávněními zachází...
tohle píšou na oficiálních stránkách Motoroly:
Tip: If there is no sound from FM radio go to 'settings', 'security and privacy', 'privacy' and turn on microphone access.Jako prosím, tohle je na palici...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 09. 2024 18:45

Měly by sloužila pro poslech uživatelů zařízení, přičemž zjištěné informace by mohla promítnout do cílení reklam.
A co si to tak alespoň někdy po sobě přečíst, redaktorskej? Teda ne, že bychom na to nebyli zvyklý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2024 17:40

Ne, nenabízí mi reklamy*.Poskytovatelé reklamy jsou ví kulový*,protože spojení mezi nimi a telefonem je blokované*.
*Neplatí pro ovce s google Androidem.Vtipné, je ,že všechno z toho odrážkového seznamu, co zaručeně telefony nedělají, dělají naopak ty RAT a metasploity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2024 17:02

Telefony nic neodposlouchavaji a Avast určitě neprodává naše data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2024 16:25

Přeci nemusí posílat audio na server ale stačí jednoduché rozpoznávání řeči přímo v mobilu. Stačí vysosávat nějaká klíčová slova a poslat to na server textově jako pár bajtů. Jelikož to potřebuje Google, může to dělat přímo Android a vy nic nepoznáte. Zajímalo vy mě proč někdy baterka se vyžahne rychle i když se nic extra nedělá. Copak tam běží asi za procesy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2024 15:03

Nejnižší přenos mp3 vhodný vhodný pro mluvené slovo je 32kbps a tp fakt skpro nepoznáte na spotřebě dat nebo zahřátí telefonu 🤔

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 09. 2024 14:26

Tak ja jsem si prenastavil moznosti reklamy. V telefonu mam NextDNS, na routeru taky. V prohlizecich adblocky (pc, mobil) Reklamy se mi zobrazuji jen na sockach a to podle relevance, zda zustanu na danem reklamnim postu/videu dele nez 2-3s a podle toho se mi zadelava cely feed. Jinak jsme spoky, dlouho jsem zadne Ads neresil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2024 14:05

Vím, že to je hloupost, ale jednou jsem fakt jen přemýšlel, že bych u sebe doma část chybějící stěny u stropu vyplnil plexisklovým dutinkovým rámem a za boha jsme si nemohl vzpomenout, pod čím to hledat. V mobilu jsem to nijak nedával nikdy, nikomu jsem o tom neříkal a protože jsem si nemohl vzpomenout na název a napadal mě jen výraz "sklo", ani jsem to nijak nezadával.... Druhý den na to, se mi jako reklama objevila reklama na "levné polykarbonátové desky" přesně v podobě, co jsem chtěl. Musím říct, že tohle už pro mne bylo fakt nepochopitelné, protože to je fest uzkoprofilové zboží.
To, že poměrně často dostávám reklamy na něco, o čem se s přítelkyní nebo kamarády chvíli předtím jen bavíme a já to nikdy nehledal jsem už zvyklý, ale to přičítám tomu, že oni to asi dříve na svých mobilech hledali a tyhle kamarádsko rodinné vazby mají ty společnosti zmapované do detailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 09. 2024 13:15

Byli jsme u rodičů,přišla tam návštěva a začala se bavit,že budou potřebovat vysoušeč zdiva(ta návštěva).Nic nehledali na netu,jen se o tom cca 10min bavili.Nám pak doma na mobilech začala vyskakovat reklama na vysoušeče.Tak jak neposlouchají,když poslouchají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 09. 2024 12:46

Myslím že EU je horší ve všech ohledech než v Číně a Rusku to je vidět na zatknutí majitele Telegramu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 09. 2024 10:54

Nevěřím. To určitě dělají jenom v Číně a v Rusku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor