Omezil baterii iPhonu 15 Pro Max na maximálně 80 % nabití. Po roce se podíval na její aktuální kapacitu...

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 149

Názory k článku

29. 09. 2024 18:16

iPhone 15 Pro Max. Na 100 % nabiju občas, když třeba vím, že budu celý den na kole nebo na túře, jinak mám nastaveno omezení na 80 %, málokdy se během dne dostanu pod 20 %. Telefon jsem zaktivoval v listopadu 2023, k dnešnímu dni mám 110 cyklů a kondici 100 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 09. 2024 08:32

Škodí oba extrémy stejně. Nabití na hodně a vybití na málo.
Pokud omezení na 80 % znamená, že pak vybíjí do nuly, tak si VŮBEC nepomůže oproti případu, kdy nabíjí na 100 % a nevybíjí pod dvacet. Druhý případ je ve výsledku lepší, protože tam má pro případ potřeby rezervu.Toto šetření baterie má smysl pouze v případě, kdy je pro vás baterie zbytečně velká a telefon dokážete bez omezení běžně používat v rozmezí 20-80% nabití. To, co dělal zmíněný "expert", bylo zbytečné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 09. 2024 07:31

U mého iPhone 15 Pro, který jsem aktivoval dne 04.10.2023, k dnešnímu dni 27.09.2024, taky jsem celý rok omezoval nabíjení na 80%, dostal jsem se právě teď na 620 cyklů baterie a kondice je neuvěřitelných 96%! Takže za mě určitě omezení pomohlo hodně, u předchozího modelu iPhone 14 Pro, jsem se po 10 měsících používání dostal na 92% kondice baterie a to už jsem byl dost naštvaný, telefon šel pryč, baterie by do dvou let byla KO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 09. 2024 21:58

Mám iP15. V prosinci to bude rok. 197 cyklů a max. kapacita je na 98%. Nabíjím pouze kabelem, 15W originál nabíječkou. Párkrát jsem ho dobíjel v autě.
Nabíjecí limit nastavený na 100%. Zapnuté Optimalizované nabíjení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 09. 2024 13:57

Divná to doba se furt něčím omezovat :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 09. 2024 12:20

Omezil baterii iPhonu 15 Pro Max na maximálně 80 % nabití.
Po roce se podíval na její aktuální kapacitu...................................
............................Je to hloupost, nabíjet na 80 % .
Takto se nabíjí Autobaterie, aby neplynovala - nevařila !
(Nemusela se dolévat Destilovaná Voda)Li-iont baterie umí pojmout daleko větší Náboj Energie, než-li do 4.2 Voltů .
Klidně i přes 6-7 Voltů, ovšem za cenu zkracování životnosti - to je těch 100 % !Takže nabití na 4.2 - 4.4 Voltů, je zhruba těch 80 % !Významný vliv na úbytek Kapacity Baterie, má Pravidelné Vybíjení do Hloubky .Časté - Pravidelné Dobíjení do Plna 4.2V, s nízkým stavem vybití, nemá vliv na ztrátu kapacity baterie, spíše naopak .Vlastní zkušenosti, z různými způsoby nabíjení, poté testování na kapacity těchto baterií .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 09. 2024 11:37

Podle mě má mnohem větší vliv, jestli používám 15W nabíječku nebo 35W. U S23 preferuju na noc zapnout všemožný úsporný režimy a vypnout sítě. Jinak moje 4 roky stará A40 si udržuje +/- stejnou výdrž, tak že omezovat se na nějakých 80% je blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 09. 2024 11:25

mýtus vyvrácen, veril mu nastesti jen nekdo... nabijim denne do maxima kabelem a fakt tohle neresim vim o lidech s Xiaomi, denne max obden nabijeni 120W nabijeckou, po roce vydrz stejna. To sem se svymi Samsungackymi 25W pomalu ostudny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 09. 2024 11:24

Podle mě tento "pokus" nevypovídá naprosto o ničem.
Doře, víme že telefon nabíjela (mimochodem, nechápu proč je jako zdroj použit nějaký výblitek bota na fóru, a ne původní článek od Juli Clover) většinou kabelem. Ale do jaké nabíječky to měla připojené? Šolichala nabíjení celou noc na základní nabíječce, nebo do toho prala maximální výkon co jde? A jak a čím to nabíjeli ostatní?
Jaké bylo schéma využití telefonu? Obyčejná komunikace, web, hry nebo prostě běžná nahodilá směska (kde máme každý naprosto jiný mix)? A jak to používali ti další se kterými se srovnával? A kde byly telefony používané? Ono je pro baterii zásadní rozdíl být někde za polárním kruhem, v mírném podnebí nebo na rovníku. A testované telefony byly v obalech a měly tím sníženou možnost chlazení, nebo byly jen tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 09. 2024 10:51

Mám to zaplé taky. 240 cyklů a baterie 100%. Ale většinově nabíjím na magsafe přes noc a večer mám kolem 25%. Kdyby mi na den ta kapacita nestačila, tak to zvednu na víc nebo vypnu. Otrok nabíjení v průběhu dne být nemíním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 09. 2024 09:50

Manželka má Samsung S7 už 6 let a baterie vydrží i 2 dny. Nechápu, co dneska za baterie dělají.
Já mám S24+ a jedu pouze bezdrátové nabíjení bez omezení max.kapacity a nemám problém.
Předtím jsem měl S23 rok a taky jsem nezaznamenal nejaky propad kapacity.
Předtím S21 dva roky a tam už to trochu znát bylo, ale nic tragického.
Stále bezdrátové nabijeni, mám ji doma i v praci. Jen na dovolenou si beru klasiku, ale my moc nikam nejezdíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 09. 2024 09:15

Tak ještě záleží jak často se baterka vybíjí pod 20%.
Osobně mám na S23 Ultra funkci zapnutou. Ne proto, že by mi tak hodně záleželo na baterce, ale když mě to vlastně skoro neomezuje, tak proč baterku trápit? Většinu dní mi v pohodě 20% zůstane. To už musím třeba večer doma koukat do toho telefonu, abych ho vyždímal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 09. 2024 07:26

No, to je ale překvapení...
Ach jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 23:39

Důležitá je kapacita baterie za víc roků a podmínka je ještě nevybíjet pod 20 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 23:17

Nikomu nepřijde divných 300 (plných) cyklů za rok? To znamená z toho vyždímat plnou kapacitu takřka každý den.
88% baterie má můj pět let starý iPhone 11

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 21:13

Je to úplne zbytočné. Dvaja miestny redaktori napísali článok ako si pošetrili batériu a pri zapnutom nabíjaní na 80% mali po roku zdravie batérie na 100%. Keďže som to mal vypnuté a zdravie batérie bolo iba 80% u nového mobilu iPhone 14 Pro som si to pred pár mesiacmi zapol. Teraz mám zdravie aj tak iba 85%, takže to okamžite vypínam a radšej budem mať k dispozícii 100% nabitú batériu a nehrať sa na ekologicko ekonomického blázna 🥸

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 20:44

Spíš pozoruju jinou věc, je rozdíl použít rychlonabijeni (9V 2A) nebo nabíjet pomalu 5V 1A. V druhém případě vydrží telefon klidně o den déle. Je to obluda s 10 Ah baterií, takže to pomalé nabíjení je na dlouho, ale přes noc se to dá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 20:32

Telefon má sloužit mně, ne já jemu a dobrovolně se připravit o dvacet procent kapacity kvůli tomu, že baterka pak vydrží o měsíc déle, za to fakt myslím nestojí. Ale všiml jsem si, že v různých diskusích se za poslední dobu vyrojilo hodně přívrženců tohoto nového "náboženství", nabíjet baterii jen na 80 %
Navíc si myslím, že tento způsob nabíjení může být i hodně kontraproduktivní. Co baterii bude asi škodit víc, mít v závěru dne 25 % a nebo jen 5 %, protože nabíjíte jen na 80 %? Pokud vím, tak lithiovým akumulátorům stále škodí hluboké vybíjení a myslím, že rozhodně víc, než nabíjení na 100 %

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 20:24

Iphone 15 Pro Max, v provozu od listopadu 2023, omezení na 80% aktivní, celkem 185 cyklu, kondice baterie 100%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 20:16

Takže vybíjal občas na nulu. Áno, aj keď je vybitá naooko, stále nie je vybitá.
Ja som si doma tiež urobil test na 2, ale rôznych iPhone. Jeden iPhone 15 Plus a druhý 15 Pro.
Moje výsledky:
Nabíjanie 20-80%
iPhone 15 Plus: 194 cyklov -> stále 100 %
Nabíjanie 10-100%
iPhone 15 Pro: 282 cyklov -> 92 %Inak Apple tvrdí, že iPhone 15 má baterka 1000 cyklov na 80% kapacity.
Zaujímavé, že to tak nevyzerá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 19:18

91% při 241 cyklech. Nabíjení do 100%
iPhone 15

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2024 19:14

Má to minimální význam vzhledem k tomu, že degradaci baterie způsobuje s naprostou převahou tepelný režim tj. zahřátí nad pokojovou teplotu.
Vyhnout se tomu by znamenalo nenosit mobil v kapse nebo neprodyšné tašce, což je asi dost problém, hlavně v létě. U elektromobilů tento problém řeší v rámci BMS tepelné čerpadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 19:03

Já jsem dělal pdoobný pokus neb 2 iPhone v domácnosti, přepočítával jsem procenta na cykly, porovnával i s jinými uživateli atp. Telefon co má omezení na 80% má za rok o 1-4% víc mi přišlo když jsem se zaměřil na více dat od různých uživatelů. To je samozřejmě málo pokud máte telefon za 30K a počítáte s životností třeba 5 let, proč si omezovat výdrž o 20% s tím že na konci životnosti bude mít baterka třeba o 15, 20% lepší výdrž... takže jsem dal 95% na obou iPhonech. Víc by možná pomohlo kdyby se dalo nastavit pomalejší nabíjení, pokud nabíjím přes noc, proč nabíjet naplno, ať se to klidně dobíjí 2W. Ale je místo kde to má smysl - notebook. Pokud používáte notebook/macbook primárně doma, na baterii, je dobré si toto nastavit. Na Macbooku mám appku Aldente kde je i spousta dalších nastavení k baterii. Pokud tam třeba za 5 let budu mít o 15, 20% lepší baterii, tak fajn, notebook může poté někomu ještě krásně posloužit, výměna baterie by asi v té době už neměla moc smysl, nehledě na to, že u macbooku to není úplně nejlevnější věc. Nastavil jsem si 70%, nějaké další nastavení kolem vybíjení, dobíjení atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 18:27

To jsou furt problémy:Baterka degraduje?
Každý má možnosti i řešení-neřeším, koupím nový nebo nechám vyměnit aku-např.iphone výměna stojí cca do 3000kč.U mobilu za 30k+ si myslím normální cena.
Takže koupil jsem si baterii, která lze dobít na 100% tak i tak dobíjím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 18:03

S21 FE, původně omezeno na 85 %, teď na 80 %.
Telefon mám od 05/2023 a za tuto dobu mi kapacita klesla o cca 4 % (podle AccuBattery). Telefon ale používám intenzivně, přes den ho Xkrát nabíjím a tak podobně (ale snažím se mít nabito stále 30 - 80 %)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 16:42

iPhone 15 Pro, pořízen 20. listopadu 2023. Takže v této chvíli má 10 měsíců. Nabíjení baterie jsem omezil na 80 % okamžitě. Párkrát jsem dobil na 100 %, když jsem měl před sebou dlouhou cestu, ale dalo by se to spočítat na prstech obou rukou (jedna by asi nestačila). Jinak neustále omezeno na 80 %.V této chvíli mi baterie stále ještě hlásí 100 % maximální kapacitu. Ale je pravda, že za těch 10 měsíců mám jen 140 cyklů, protože telefon většinu doby sedí v nabíjecí kolíbce (standardní Qi kolíbka od LG, kterou jsem si kdysi prehistoricky pořídil pro Lumii 920 a prostě funguje i s iPhony), jak doma, tak v kanceláři. Samozřejmě nosím telefon s sebou, když někam jdu. Ale když jsem doma nebo v práci, tak je na napájení a nevybíjí se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 16:16

Na 15Maxu mám nabíjení na 80% a po roce je baterka na 99%, 12Max za stejnou dobu byla na 90%. Asi také záleží na tom, kdo Applu ty baterky dodává, v jaké kvalitě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 15:55

Takovy test urcite ocenuji, ale mohl se na to lepe pripravit. Na jednu stranu chce usetrit kapacitu baterie, na druhou stranu ji zabiji vybijenim do mrte. Jak moc je takovy test vypovidajici...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 15:07

To se nedá takto porovnávat, v nastavení je tam víc věcí.
Buď omezíte max. nabití a pokud ne (limit necháte 100%), tak je tam ještě "Optimalizované nabíjení". Podle grafu to pak mám tak, že na 80% se nabije brzo večer, jak dám mobil na nabíječku, a do 100% se dobije až někdy mezi 4-6 hodinou ráno, snaží se, aby byl čerstvě nabitý na 100% v okamžiku, kdy ho z nabíječky vezmu.
Aby to porovnání mělo smysl, museli by to sledovat 3 lidi se stejným modelem, jeden s limitem 80% a další dva se 100%, jeden s vypnutým optimalizovaným nabíjením.
A ještě by ten telefon museli používat podobným způsobem - vybití pod 20% baterii taky neprospívá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 14:56

Apple už neví jakou cocotinu by vymyslel aby byl co nejvíc eco green, tak tu jede vlnu o tom, že když nebudeme baterky nabíjet do plna tak nám vydržej víc A proč nám rovnou nenabídne nativně třeba aby se mobil vypínal na noc 22-06? To by taky slušně snížilo spotřebu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 14:51

Tady asi doslo k nepochopeni te funkce. Jasne ze je lepsi nabijet 20 - 100% nez 0 - 80% ale ta funkce je hlavne pro chorobne dobijece kteri maji v kancelari bezdratovy stojanek s dobijeckou a po kazdem hovoru tam telefon soupnou aby ho meli na ocich. Pro ne je trvale udrzovani 85 - 100 % velmi spatne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 14:49

Reálně se ochudit o 20% kapacity baterie, aby mi (možná) vydržela o nespecifikovanou dobu déle je takové "ovčí".
Tohle fakt nikdo normální neřeší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 14:46

Nevím, co s tím dotyčný dělal a jak to nabíjel. Až na pár momentů během roku, jsem toto nastavení používal taky (řekněme 350 dní ze 365). iPhone 15 Pro Max, zakoupen při releasu v září 2023, a po roce má baterie za sebou 338 cyklů a kapacita je na 98% 🤷🏻‍♂️ Apple (a nejen ten) už xkrát zdůrazňoval, že nabíjet telefon je nejlepší bez obalu, aby se nepřehříval.. tak jsem většinou také činil.. 😎

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 14:28

nema, protoze baterie v iphone 15 je tak kvalitni, ze to nehraje roli. Moje baterie v iPhone 15 Pro Max ma po roce uzivani kapacitu 100%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 14:24

Myslím, že zásadní bude spíše ta informace, že mnohdy telefon vybil úplně aniž by u sebe neměl nabíječku. Životnost akumulátoru klesá velmi rychle, když je nějakou dobou úplně vybitý. A to s podstatně větším dopadem než udržováním 100% na nabíječce. Pokud by zvládl udržet hodnotu mezi 20 a 80% po celý ten rok bylo by to zdraví baterie mnohem vyšší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2024 14:21

iPhone 15 Pro Max, starý rok, bez omezení max. kapacity nabití (pouze zapnuté "chytré" nabíjení), telefon většinou přes noc na MagSafe nabíječce. 219 cyklů, baterie 100% kapacity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2024 13:43

Přibližně rok, 355 cyklu 100% s optimalizací 92 procent. iPhone 15 pro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 13:26

Používám 15 Pro a za rok 214 cyklů a 98% nabíjím do 100%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2024 13:15

Poslední iPhone co jsem měl, 14 Pro Max, jsem dobíjel pravidelně, mnohdy i 2x za den, ale je faktem to, že málokdy mi klesla baterie pod 40%, držím se celý život zásady, že raději dřív než pozdě a pak zjistit, že zrovna v nevhod nemám nabito... Takže vesměs nabíjím 40-100 resp. 45-100, 55-100 apod.
Po cca 11 měsících mi začala baterie ukazovat jiné číslo než 100%, zdraví baterie začalo ukazovat 99% a po dalších cca 3 týdnech to spadlo na 98%.
Jediné co mohu říci, že se zlepšilo, byly samovolné pády a restarty. Ještě u iPhonu 11 se mi běžně stávalo, že když začalo zdraví baterie haprovat, tak se iPhone zasekl, začal se zahřívat a během několika málo minut se sám vypnul. Po tomto samovolném pádu jsem pak vždycky zjistil úbytek zdraví baterie. U iPhonu SE2 to pak při úrovni 90-85% padalo dost často...
Nedalo se na to spolehnout, pak se většinou pustil a asi se baterie vybila zkratem, protože po vypnutí u SE2 pak ukazovala kapacita 10-11%, né zdraví, ale skutečná kapacita nabití.
iPhone SE2 jsem měl téměř 2 roky, ten poslední už to bylo skoro za trest. iPhone Xr to nedělal, začal haprovat jako 11ka, až když začala haprovat baterie. Ale vypnul se a zapnul a baterie zůstala, jen zdraví kleslo. Až teprve od iPhonu 13 Pro Max co jsem měl, se samovolné vypínání nedělo. Taky bych dnes subjektivně řekl, že iPhone 13 Pro Max byl asi nejlépe odladěný a vybavený a neměl jsem jít do 14ky. Dnes už toto řešit nemusím, přešel jsem na Pixel 8 Pro a nějaké iPhone zdraví baterky fakt řešit nemusím a je to úleva. Čekat kdy mi na vánočním telefonu klesne zdraví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 13:10

Mobil je spotrebný tovar. Nebudem sa obmedzovať kvôli mobilu, ktorý by mal slúžiť mne a nie aby som ja slúžil mobilu. Ak si myslím, že je mobil pre mňa drahý, tak ho nekúpim a uspokojím sa s lacnejším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2024 12:34

banda tupcu tady 😁 .. resite aby vam vydrzela baterka co nejdyl, pritom si 20% uberete hned, zapnutim tyhle hovadiny .. a jako nevim, na ajfoun mate a na vymenu baterky uz ne? :) .. uspesny to zivot borci, kdyz se musite podridit mobilu 😁 ale chapu, homecredit vam na dalsi pujci zase az za rok 😁

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 12:27

Já mám po roce stále 100%. Počet cyklů 87

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 11:17

No hurá, píšu to tu pořád dokola. Dobíjet baterii jen na 80% je hovadina, tak už to konečně prosím tady na Mobilmanii neuvádejte. Tento článek plný bludů, že baterie se má udržovat mezi 20 a 80% tu byl zrovna nedávno.
je to kravina, smiřte se s tím a napiště pravdu - nabíjejte si mobil jak chcete - JE TO JEDNO. S jedinou výjimkou - nesnažte se zbytečně ždímat a telefon neustále úplně vybíjet do nuly a pak jej ještě zapínat (což je ostatně ten největší problém tady těch hlídačů nabíjení, pak běhají po kanclech a shánějí kdo má nabíječku). Raději nabijejte mobil klidně, když má třeba 80, 90%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 11:05

Už proběhlo pár testů baterií v iPhonech, kde došli ke stejnému závěru a to, že tento údaj je jen vycucaný z prstu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 10:56

Nesmysl, ja nabíjím stále na 100% a po 251 cyklech mam 97%. U svého EV ale baterii nabíjím jen do 80% a vypadá ze degraduje méně - mě původní EV degradovalo rychleji a po 36tis km spadla kapacita o 3%. U nového po 30tis km je zatím o 1% dole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 10:44

Blbost tohle vůbec řešit. Zařízení si s nabíjením hospodaří jak chce, vzhledem k okolnostem. Nabíjet bez starosti do plna, poté z nabíječky odpojit a hlavně nevybíjet do nuly, i když se mi kolikrát povede i to. Každopádně řešit tohle u spotřebáku, který stejně za čas vystřídá nový je úchylné. Nějaká kondice baterie je mi u p*****

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 10:36

Nevim, svuj iPhone 13 Pro Max jsem nabijel podle potreby a vzdycky do plna. A po prvnim roce jsem byl na 99%, vyrazneji to klesat zacalo az po dalsim az ted po trech letech jsem na 89%. A to jsem nikdy zadne kraviny s nabijenim neresil, mam zapnute optimalizovane nabijeni pouze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2024 10:31

Používal jsem omezení na 80% posledního asi půl roku, co jsem to objevil, předtím optimalizované, takže ráno to bylo na 100%. Po 220 cyklech těmito kombinacemi mám kondici baterie 98 %.Nabíjení tak 75% MagSafe a 25% kabel (Carplay)Po update na iOS18, které rozšiřuje možnosti nastavení v tomto ohledu, jsem upravil omezení nabití na 90%.iPhone 15 Pro, používaný od konce listopadu 2023. "Šťáva" mi během dne nedochází, mám život a přátele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 10:28

Nabíjím vždy do 100%, většinou z 10 - 20% Nikdy jsem nezaznamel s tímto nějaký problém. Mám dokonce 9 let starý Huawei Ascent G7 který používám na hry s původní baterií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2024 10:26

iPhone 13 - po roce a půl kapacita baterie na 95%. 👏👍a nabíjím od 20% do 84 až 90%.!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 10:25

Reálně nechápu proč Iphone ukazuje kondici baterie. Však to není dobré ani pro zákazníka ani pro Apple pro marketing. To, že baterie stárne víme všichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 10:17

265 cyklů. iPhone 15 PRO, od ledna 24 a baterie 100%.... nabíjím na 80% a omezil jsem na minimum krátká dobíjení v autě... tak nevím....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 10:17

Jedna věc je omezit nabíjení do 100% a druhá nevybíjet baterii úplně na 0%. Tím že uživatel iPhonu omezil nabíjení na 80%, tak ale častěji to baterii vybíjel úplně do konce, což má zřejmě daleko větší vliv na životnost baterie. Ideálně držet se mezi 80 a 20%. Navíc dělat uzávěry z výsledků jednoho uživatele je opravdu silně diskutabilní Ale jak již tady v diskuzi zaznělo, je to spotřební zboží, Takže nejpraktičtější bude zřejmě nezapínat žádné omezení a jenom si hlídat aby se baterie nevybíjela úplně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2024 10:08

To je jak u blbych na dvorku resit tyhle kraviny.Stale tvrdim a mnohalete prakticke zkusenosti s dobijenim kdeceho mi potvrzuji,ze klidne nabijet doplna,nechavat vybit do nuly a neresit zadna procenta.Mnohem zasadnejsi je pri nabiti do plna nenechavat vec dale dlouho na nabijecce a uplne klicove a nejdulezitejsi,pri vybiti do nuly skutecne v co nejkratsi dobe zahajit nabijeni.S timto pristupem jsem nikdy zadne problemy u cehokoliv nemel,ani s nejak zasdnim poklesem kapacity a zivotnost aku se pohybovala v radech i nekolika let.Treba moje Nokia 5110 na prijem bankovnich sms uz 10 let lezi zapnuta v supliku,dobijim dle vyse uvedeneho a stale se stejnou baterii,ktera vydrzi minimalne tyden nebo neco pres tyden i po tech 10 letech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 10:02

Mám úplně stejný iPhone, používám jej také rok a také nabíjím jen na 80 %. K dnešku je kapacita 99 % při 205 cyklech. Takže smysl to má, tipuji, že váš tester měl prostě smůlu na vadný kus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 09:40

Tak bohužel mám android a nabíjim na 86%. Nemohu tedy napsat výsledek mé baterie. Nebude i článek pro majitele mobilu s Androidem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 09. 2024 09:18

Nabíjím Samsung taky na 80% podle mě to dává smysl. Dobré je ale občas tu baterku dát na 100% aby se zkalibrovala skutečná kapacita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2024 09:00

Toto umělé omezování nabíjení telefonů (baterii) nechápu - je to spotřební zboží a tak nějak doufám že o správné nabíjení spotřební elektroniky se postaral výrobce zařízení - no i když Apple s tím myslím jednou docela čaroval.
Nabíjení na 80% ušetřím baterii a zároveň snížím počet nabíjecích cyklů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor