Už na konci roku 2021 bylo pražské metro pokryto rychlou mobilní sítí, jak ve staničních vestibulech, tak i v traťových tunelech. Operátoři spolu s pražským Dopravním podnikem zvládli během tří let pokrýt celou síť metra sestávající ze tří linek a více než 60 stanic. Praha tak konečně dohnala většinu světových metropolí, kde byl signál v metru samozřejmostí už o 10 let dříve.
Dosud se však nedalo paušálně říct, že 5G síť je v celém metru. Existoval totiž úsek, kde bylo dostupné „pouze“ LTE, což samozřejmě naprosté většině cestujících bohatě postačovalo. Nyní ale konsorcium operátorů 5G pokrytí rozšířilo i tam.

Jedná se o traťový úsek nazývaný provozně V.A, tedy páté rozšíření linky A v úseku Dejvická – Nemocnice Motol. Tento úsek byl vůbec jako první v pražském metru dostavěn v roce 2015 rovnou s pokrytím mobilní sítí. Tehdy se ovšem o 5G teprve hovořilo, takže použita byla v té době už rozšířená 4G (LTE) technologie.
Čeká se na dokončení rekonstrukce
5G technologie (a zároveň 4G) je od dnešního dne dostupná v celé síti pražského metra s jedinou výjimkou – tou je stanice Jiřího z Poděbrad na lince A, která prochází celkovou rekonstrukcí a mobilní pokrytí se bude přidávat až po dokončení stavebních prací.
Pokrytí tunelů metra spočívalo v instalaci přibližně 5 cm širokého vyzařovacího kabelu v celé délce pražského metra. Veškeré práce na výstavbě sítě probíhaly pouze během pravidelných nočních výluk metra, které trvají přibližně tři hodiny. Pro umístění vyzařovacího kabelu bylo nejdříve potřeba do stěn tunelu metra navrtat plastové úchytky, u kterých naproti kovovým nehrozí riziko rušení signálu.
Rychlost osazování tunelu metra záležela na jeho délce. Nejkratší úsek mezi Muzeem a Hlavním nádraží měří 425 metrů a naopak nejdelší s délkou 2 748 metrů spojuje Nádraží Holešovice a Kobylisy. Na instalacích se v přepravní výluce podílelo až 70 techniků. Na výstavbu mobilní sítě v jedné stanici bylo potřeba minimálně 50 hodin, pokrytí tunelu mezi dvěma stanicemi v obou směrech zabralo přibližně 2 měsíce.
Jak probíhalo pokrývání metra na lince C: