To, co popisujete, je něco úplně jiného, než na co reagujete tímto příspěvkem.
Vám prodali službu, která nebyla ve vašem bydlišti technicky možná. Článek a diskuzní příspěvky, na které reagujete, řeší, že lidé si objednají službu, která je technicky možná, ale začnou reklamovat snížení rychlosti. Toto je velice problematicky monitorovatelné ze strany poskytovatele, v zásadě nemožné, pokud nejde o nějaký fyzický problém (špatný kabel, karta v routeru, apod.). Ze strany uživatele si neumím představit, jak bude dokazovat, že má sníženou rychlost z vašich 50mbit na 10. Nějaký test rychlosti online nic nedokazuje, protože z 99,9% bude problém u uživatele. Bude mít na pozadí zapnuté torrenty, bude se mu stahovat aktualizace nějaké aplikace, děcka budou pouštět youtube video ve 4K nebo steamovat na twitchi. Minimum uživatelů, si umí toto ohlídat a v tom vidím ten problém. Uživatel může maximálně zavolat, O2 se podívá do logu a na současnou rychlost vytížení přípojky a to je tak všechno. Nezjistí, jaká je současná rychlost, kterou uživatel nevyužívá, to je v podstatě nemožné.