Operátoři okrádají lidi, regulace pokračují

Diskuze čtenářů k článku

michal  |  28. 08. 2008 16:52

Treba cena za SMS v Irsku u operatora Meteor urcite neni zdaleka 7-9 Kc! A to v zadnem pripade. Ja osobne jsem tohohle operatora pouzival 3 roky a cena za SMS byla pokud si dobre pamatuju 20 centu, coz znamena v dnesnich cenach pod 5 Kc a to vcetne dane! Taky se mi nechce verit, ze treba ve Spanelsku plati za SMS takove penize jako jsou uvedeny v tabulce. Ta data jsou chybna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 07. 2008 08:45

Kdyz jsem s mobilem zacinal, tak stala sms z zahranici ruzne. SMS Chorvatsko 1,9 kdyz tam byl jeste jeden operator, a pak tusim zdrazili na 3 Kc. Nemecko jeden operator 3 kc ostatni 6 Kc, Norsko, Svycarsko 9 Kc.(z nekterych zemi byla SMS zadarmo!!). A co udelal T-mobile (a i ostatni)? tak dlouho zjednodusoval cenik,- samozdrejme kvuli prehlednosti a vyhodnosti- az mam vsechny SMS za 10 Kc. Kdyz se podivam do brozurky co tenkrat davali s cenama, tak mi je spatne. Ano uznavam hovory jsou levnejsi, ale diky Eu. Nevim, ale pripada mi, ze za par "bajtu", ktere klidne muzou jit internetem je 10 KC trochu moc. Regulaci nemam rad, ale zase nemuzou z nas delat dojne kravy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  17. 07. 2008 14:04

Ono to proste neni tak jednoduche s tim prenosem SMS jak si myslite.
A uz vubec nemusite v cizine pozivat mobil !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 07. 2008 15:05

Take kdyz je v dosahu Wi FI tak nepouzivam. Jen na prijem SMS. Nerikam, ze prenos SMS je jednoduchy. Mozna je mozna neni. Otazka zni proc to neni jednoduche a levne, kdyz muze byt(snad muze). Ale nezda se mi ze by to melo byt tak slozite aby tech par "bajtu" stalo 10 Kc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  17. 07. 2008 17:51

Kdyz uz jste u toho wi-fi tak spousta soukromych zdanlive nechranenych hotsoptu existuje jen proto, ze vse co projde pres ne tak ukladaji a jeho majitel si tak muze precist vse co jste napsal, ktere staranky jste videl, jake jste zadal hesla pri nechranenem spojeni se serverem napriklad do postovni schranky a i vsechny fotky co jste poslal prohlednout - pokud to pred odeslanim nezasifrujete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  17. 07. 2008 17:52

A pokud to jde tak to kolikrat nevaha ani zneuzit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dj-bobr  |  28. 07. 2008 20:37

A právě proto čekám na mobil, který sám v sobě umí IPSec nebo něco podobného, obtížně průstřelného...
(z notebooku mi postačuje PPTP tunel do ČR a šifrování webového surfování a IM skrze SSH tunel)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  16. 07. 2008 08:39

Kristepane Vividane Redingová zívá až ty operátory úplně vyzívá, nejspíš do němoty - "...Zároveň vyzívá operátory ke spolupráci,...". Pane Pospíšile, to že vám Word př kotrole pravopisu neopraví nějakou chybu, ještě neznamená že jste ji neudělal. Zkuste se podívat třeba http://www.pravopis.cz/hledej.php?qr=vyz%FDv%E1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  16. 07. 2008 07:54

ja se na nizsi ceny tesim, ale nelibi se mi, ze nekdo nazyva podnikani okradanim. lide radi rikaji, ze kdyz je nekdo drahy, tak jeho sluzby vyuzivat nebudou a pujdou jinam. tady nemaji kam a proto cinnost operatoru nazyvaji okradnim. myslim, ze to melo byt nazvano jinak. nevidim tu velkoobchodni cenu sms, tak nemohu vedet, diky jakym operatorum jsou tak vysoke. mozna staty chudsi/operatori techto statu jsou v tom nevinne, protoze musi do cen zahrnovat i nekolikanasobne vyssi cen "drahych" operatoru. kdyz uz nekkoho obvinovat, tak ne v podnikani a ne plosne. take nerikam, ze me urednici okradaji, kdyz v praci nic nedelaji a berou za to me penize - a to neni jen to, ze v praci sedi, ale ze si telefonuji za me penize...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  16. 07. 2008 11:37

Do jiste miry je vyraz okradani spravny. Operatori maji kartel a zneuzivaji situaci na trhu, na kterem uz z principu neni mozna konkurence (pocet licenci je omezeny a nikdo dalsi nema sanci).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katt  |  16. 07. 2008 15:03

Problém je ve chvíli, kdy se podnikání mění v lichvu. Opravdu vám přijde cena 700Kč/MB (O2 Fajn předplacenka) jako rozumná? Jde o nepoměr typu 300kB MMS 9,50Kč, 300kB data 210Kč. A to nepočítám roaming.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  16. 07. 2008 17:52

Tak to klidně nenazývej okrádáním, ale lichvou, to je jedno, tak jako tak je to v normální společnosti trestný čin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  16. 07. 2008 07:42

take si mohl autor dat vic prace a nejen prekladat, ale take radit abecedne prilozenou tabulku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  15. 07. 2008 22:25

Na Rhodosu jsem přenesl asi 0.5 MB a čekal mně účet na 3500,- Kč. To opravdu není cena, kterou vymejšlí příčetnej člověk... Oproti tomu je SMSka za 8 korun směšná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
powalec  |  15. 07. 2008 23:02

No to je to - nelze sčítat data dohromady. Pokud je účtování v nějakých blocích, třeba 100 kB a člověk komunikuje z přístroje který danou session hned ukončuje, je problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  16. 07. 2008 11:30

To je prave to. Proc nedochazi k zaokrouhleni napr. jednou denne na jedno cislo v roamingu bez ohledu na pocet pripojeni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dj-bobr  |  28. 07. 2008 20:34

No, v Anglii se mi tohle loni povedlo. Měl jsem asi 30 datových sessionů menších než 100kB, ale na vyúčtování jsem viděl "počet připojení - 5" (5 jako 5 dní, co jsem tam pobýval.) Tak jsem s tím letos na Slovensku počítal podobně, připojoval jsem se často po pár kilech, a na vyúčtování bylo najednou asi 60 připojení za týden... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
powalec  |  28. 07. 2008 20:55

Já si takhle také už naběhl, ale naštěstí mě to moc nestálo. SE spojení hned ukončoval, Nokie spojení držela (nebo opačně, už nevím).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dj-bobr  |  28. 07. 2008 21:29

SE K750i. Používal jsem vestavěný emailový klient, komunikoval jsem přes Jabber skrz Bombus. A já vůl si myslel, že když přenesu třikrát denně 25kB, že to bude za jednou 100kB :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
powalec  |  28. 07. 2008 21:44

Přesně ta samá situace, email + Jimm, Opera. No a hlavně u toho emailu jsem měl automatické stahování v hodinových intervalech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
powalec  |  28. 07. 2008 21:45

A stejný telefon, nějak mi to vypadlo ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  16. 07. 2008 11:39

Druha vec je, proc vyrobci udelali takoveto boty ve firmwaru? A proc je udelali az u novych verzi, kdyz u starsich casto nebyly. Neni ona za tim nejaka dohoda nebo tlak operatoru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  15. 07. 2008 18:15

"už teď má ale podporu například u holandského a dánského prezidenta"
Když už, tak nizozemského a dánského prezidenta, ale ještě lépe "premiéra". Obě země jsou konstituční monarchie a prezidenta nemají

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  16. 07. 2008 00:03

Tak jeden nesmysl už jste opravili "prezident -> premiér", teď zkuste ještě ten druhej.
Holandsko jako stát neexistuje. Severní a Jižní Holandsko jsou provincie Nizozemska...
viz Wiki:
Holandsko je název středozápadní části a historického území Nizozemska, který se často (a ne správně) používá pro označení celého státu.
V době Svaté říše římské bylo Holland jedním z hrabství, později nejdůležitější provincií Republiky spojených nizozemských provincií (Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden, 1581–1795). V napoleonských letech 1806–1810 však existovalo Holandské království, pod které spadala velká část Nizozemska.
Dnešní Holandsko tvoří dvě provincie: Severní Holandsko (Noord-Holland) a Jižní Holandsko (Zuid-Holland), které vznikly v roce 1840. Již v době Nizozemské republiky tvořilo Holandsko politické, ekonomické i kulturní centrum, v Holandsku se nachází nejvýznamnější města a přístavy, např. Amsterdam, Rotterdam, Haag, Delft atd.
Jméno Holandsko etymologicky pochází z termínu holt land, „dřevěná země“, neboť krajina byla pokryta velkým množstvím lesů.
Nizozemsko, nepřesně také Nizozemí nebo Holandsko, je jednou ze tří zemí Nizozemského království ležící v severozápadní Evropě. Je jednou z nejhustěji osídlených zemí světa.
Holandsko je sice běžné označení pro celé Nizozemsko, pochází ale od názvu bývalého hrabství Holandsko, které zahrnuje dnešní provincie Severní a Jižní Holandsko, a přesně vzato tedy označuje jen část dnešního Nizozemska – viz Holandsko.
Nizozemí je označení historického nízko položeného území v okolí ústí řek Rýn, Šelda a Mása, zhruba odpovídající území dnešních států Nizozemsko, Belgie, Lucembursko, pro které se vžil nový název Benelux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  16. 07. 2008 07:48

nechci stourat, pouze spekuluji, ale neni to jedno? vsechny nazvy jsou rize ceske. jak vlastne nazyvaji tento stat napr. anglicky hovorici staty a proc se i tady vyskytuje stale nazev Holand? chybu asi nedela jen redaktor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katt  |  16. 07. 2008 14:52

Je to jedno asi jako by někdo řekl Morava a myslel tím Českou Republiku. Prostě se země, státy, věci nějak jmenují a redaktoři mají problém použít pravé označení. Asi chtějí, aby si každý u článku důkladně zapřemýšlel mezi řádky: "Co tím chtěl básník říct?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  16. 07. 2008 17:47

Velice často se říká "Čechy" a myslí se tím celá Česká Republika (což je mimochodem mnohem přesnější přirovnání pro Holandsko Nizozemsko). A přestože jsem Moravák, tak mi to vážně žíly netrhá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katt  |  17. 07. 2008 10:59

Je to ovšem uplně stejná blbost. Když zkráceně, tak Česko.
ad) Čechy a Česká republika má stejný základ slova, zatímco Holandsko a Nizozemsko ne, proto jsem použil tu Moravu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Katt  |  17. 07. 2008 11:08

A když už jsme u toho, tak historicky je Morava podle logiky Holandsko = Nizozemsko naprosto přesný název viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Velkomoravská_říše (mapa)
:P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trodo  |  15. 07. 2008 17:58

...do čeho ještě bude EU vrtat. Svéprávný jedinec snad ví předem kde a za kolik a pokud se mu to nelíbí, nemusí to dělat. Firmám je to jedno. Kde je tedy problém? Tím se nechci operátorů zastávat, ale je to na každém zákazníkovi, kolik zaplatí a za co. Jsou důležitější problémy, než mobily, například nesmyslný dovozy potravin apod, jenže to si naopak EU přeje. Fakt Kocourkov hadr...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
daw  |  15. 07. 2008 19:00

kdo chtěl do EmU má to mít, kdo ne má smůlu a musí jít taky .. bylo nás málo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xko  |  15. 07. 2008 20:00

Dovoz potravin neni nesmyslny, paklize je to ekonomicky vyhodne. Co ale nesmyslne je jsou vsechny ty dotace, cla, kvoty a jine nastroje centralniho planovani. Kdyby EU byla co k cemu, tak uz toto vse vyse uvedene pouze plni radky historických análů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  16. 07. 2008 11:24

On má v podstatě trodo pravdu. Nesmyslnost dovozu potravin není v tom, že se dovážejí, ale právě v tom, že je to výhodné.
Představte si, jak extrémně musí být zvrácený systém k tomu, aby se vyplatilo dovážet máslo z Dánska a to české vozit do Německa. Podobně je to z autama. Ty se převážejí po světě sem a tam (samozřejmě myslím stejný typ!), jen proto, aby se ušetřilo trochu bakšiše.
Že to ničí silnice, Zemi, zabíjí lidi (nehody způsobené těmito kamiony), to nikoho ne*ere.
Ale to je na jiný téma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  16. 07. 2008 11:33

A vite co je nejvetsi nesmysl? Vyvezt do Nemecka mleko v cisterne a zpatky dovezt mleko v krabicich, maslo, jogurty ... Jak je mozne, ze v Nemecku to dokazi vyrobit levneji kdyz maji drazsi pracovni silu, musi se pripocist nejmene dvoji cena dopravy atd.?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
luki  |  16. 07. 2008 13:27

Vše je jen otázkou výše přímých dotací na potravinářskou a zemědělskou produkci z národních fondů a fondů EU. To je celý problém spojený s výkupními cenami za zemědělské produkty a s cenou za jejich zpracování. Proto ty škatule, hejbejte se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  16. 07. 2008 14:05

Jenze ono to do te Nemecke mlekarny muze byt naopak bliz nez do te Ceske a z duvodu VETSI AUTOMTIAZCE muze byt tam treba i mene pracovncih sil nez zde u nas - kdyz je pracovani sila draha tak se mi proste vyplati koupit vic plne automatickych stroju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  16. 07. 2008 14:09

Je pouze na jednotlivych statech jak velke mitne jim nastavi a tak zajisti vysi ceny a ta to jiz bude regulovat.
A lide pri vyhrozovani svazem kamionovych prepravcu musi stat za svou vladou a rict jim - to ze cast zkrachuje bude jen dobre - bude se toho vozit min.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xko  |  16. 07. 2008 18:46

Dovazet neco pres velke vzdalenosti neni tak nesmyslne, jak se na prvni pohled zda. Ono totiz na ruznych mistech jsou ruzne prirodni podminky, ruzna mira regulaci, ruzne naklady na praci, ruzna mira produktivity, ruzna stabilita pravniho prostredi atd. atd. atd. Banany se taky vozi zdaleka a to prave proto, ze zde pro ne nejsou vhodne prirodni podminky. U jineho zbozi to pak mohou byt treba podminky danove a mnohe dalsi (viz vyse).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  16. 07. 2008 20:15

Ano, ale banány se vozí proto, že ty podmínky výhodnosti dovozu jsou prostě přirozené (a to, že se v našich geografických poměrech nedají moc pěstovat).
Ale u drtivé většiny výrobků je výhodnost jejich dovozu jen zdánlivá - protože se dotují, peníze na dotace se berou mimojiné z jejich převozů ... je to jen práce pro práci. Z logického hlediska naprosto zbytečná, daná jen umělými kvótami a zbytečnými restrikcemi a dotacemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  17. 07. 2008 14:11

Jenze to je jen zdanlive - pokud jablka zmrzlatak proste pak na pultech nebyla - stejne jako kdyz se cokliv jineho domaciho vyprodalo. A ne vse se da u nas levne pestovat - treba rajcata. Dnes se to muze dovazet a tak to je na pultech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  15. 07. 2008 17:48

každý obchodník se snaží maximálně využít toho, co mu trh umožňuje - jinak je to blbec a ne obchodník. Běda však, když do toho začne zasahovat úředník, zejména ten bruselský. Krátkodobá výhoda z regulace cen pro zákazníka se časem změní na dopad do daní pro všechny. Tak to je, ať si myslíme, co chceme. Trh mobilní telefonie je tvrdá konkurence - ta vždy v konečném důsledku povede k výhodným cenám pro zákazníka. Ale úředník se svých zásahů rád namlsá a pokračuje dál. Není třeba bojovat proti trhu, ale je třeba bojovat proti státní a nadstátní byrokracii. Je mi jasné, že spoustu lidí toto glosou nadzdvihnu, ale jsem již dost starý na to, aby mi to vadilo. A lituji těch mladých, kteří si to neuvědomují a poznají to, až ve stáří. jenomže ..., já mám kliku, dožil jsem se toho, kdy diktaturu (ale byrokracie není nic jiného) nahradila demokracie, byť se všemi svými nedostatky. Dnešní mladí takovou kliku mít nemusí, a demokracii může lehce nahradit diktatura, klube se jich dnes na světě celá řada ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miklik  |  15. 07. 2008 19:27

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 07. 2008 19:29

to by tu ovsem ta konkurence musela byt. V CR totiz rozhodne neni (dostatecna). Je mala, takze nevolame za 10kc, ale neni dostatecna, aby snizila ceny kam patri.
Ale ono je to tak vsude. Internet, banky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  17. 07. 2008 14:01

"Internet"
Zde kazdy muze tahat kabely jak chce - staci splnit platne podminky - zadny monopol tam neni - jenze se jim to nevypati vsude a tak to delaji jen tam kde se jim to vyplati za nabizenou cenu - internet do panelaku - velkeho vam za nizkou cenu nabizi hned nekolik firem nebot snadno ziskaji pres 100 novych rodin - zakazniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  15. 07. 2008 17:22

milý pane Pospíšil, ještě jednou tolik je to samé,,,,,musíte psát 2x tolik stále dookola budete dělat tu samou chybu?? Však už jste redaktorrrrrrrrrrrr tak prosím pro nás homo sapiens urbanicus používat smysluplné počty,,,,,,,,,,podobné je použití slovo gurmám .to je žrout mělo by se spíš gurmet použít......ale to je už jiná mísa................

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 15. 07. 2008 17:37

A co je špatně na tom když řeknu, že pekař A prodává rohlík za X peněz a pekař B si účtuje X + 1 krát X? Tedy ještě jeden krát tolik? Klíčovou úlohu zde hraje slůvko ještě ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vaše IP adresa  |  15. 07. 2008 17:41

klíčové slůvko je tu tolik platné v logockém důsledku jakozajícovi vkladní knížka,,,,,,protože jednou tolik je samozřejmě nesmysl, je to za se třeba 10 korun jako předtím.........takže ještě jednou tolik bude zase to samé,jednodušší je napsat dvaskrát tolik, vyjadřuje to i smysl toho co chceme sdělit populaci u monitorů a hlavně není to napadnutelné a zavádělící.............

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 07. 2008 18:00

Zato vy tu predvadite v komentarich dokonalou stylistiku, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  15. 07. 2008 19:02

"jednou tolik" a "ještě jednou tolik" samozřejmě není to samé.
Zdaleka nejste tak inteligentní jak si o sobě myslíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Albi  |  16. 07. 2008 07:53

BOD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  16. 07. 2008 11:23

On je rozdil mezi "jednou tolik" a "jeste jednou tolik". Jestlize si nekdo uctuje jednou tolik uctuje si 1 krat X zatimco kdyz si nekdo uctuje jeste jednou tolik, uctuje si X + 1 krat X. Pritom existuje jednoduchy a vystizny popis, nepripoustejici jiny vyklad a to "uctuje si dvojnasobek".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  15. 07. 2008 16:57

Chudáci Rakušani, tak nízké platy a takové ceny za SMS.
Zlatý Oskar, kdeže jeho ceny jsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
5h1nj1  |  15. 07. 2008 16:53

"Zákazník, který svůj telefon připojí v roamingu k internetu, může podle Redingové zažít po obdržení účtu šok"
Tohle je docela legrace. Po obdrzeni uctu za pripojeni k netu na mobilu totiz u nas velice casto zazivaji zakaznici sok i bez roamingu. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  15. 07. 2008 17:01

Babce asi nedochází, že ne každý bere stovky tisíc Kč měsíčně jak ona... Ale stejně by mě docela zajímalo, kdo ji platí, tj. proč tak šije zrovna do roamingu. Nezdá se mi, že by to měla z vlastní hlavy. Že by samotní operátoři? Četl jsem, že např. český O2 a T-Mobile si pochvalují, jak se jim po snížení cen zvedly zisky z roamingu... Má k tomu někdo relevantní info?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eMan  |  15. 07. 2008 17:18

Mělo by to logiku; jak jsem psal výše, roaming není věc, kterou potřebuje každý člověk každý den a kvůli tomu to není věc, kvůlu níž bychom se rozhodovali odejít od perátora k druhému.
Z toho důvodu, pokud jeden operátor sníží cenu, tak se mu drasticky nezvedne počet uživatelů a tudíž si akorát snižuje zisk.
Tím, že EK nyní donutí operátory snížit ceny některých služeb se stane, že až vyjdou operátoři s novými službami, které budou za nekřesťanské peníze, tak jim to EK nebude snižovat s poukazem na fakt, že v nedávné době došlo k administrativnímu snížení a další by nebylo vhodné...
Ale možná je to jen špatná logická dedukce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  16. 07. 2008 14:02

"cen zvedly zisky z roamingu... "
Vic se to pouziva a to je vse !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chocholoušek  |  15. 07. 2008 17:03

A z tebe taky asi dostanu brzy šok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eMan  |  15. 07. 2008 16:39

1) ceny jsou nehorázné, ale je to kvůli tomu, že se každý stát snažil prodat operátorům licence na provozování třetí generace sítí za nekřesťanské peníze. Určitě si vzpomenete na to, jak se hořekovalo nad tím, že kdybychom jako stát prodali 3G licence o půl roku/rok dřív, tak jakbychom na tom mohli bývali utržit víc. To je jedna strana mince - ta druhá říká, že operátor to musí někde získat zpět. A tím místem je služba, která není tak hojně využívaná a tudíž tak hodně na očích (pro fyzickou osobu) jako je roaming. Firemní zákazníci si to zaplatí, protože musí.
2) Belgie a její ceny - proč asi? Největší "armáda" úředníků ze všech koutů Evropy, do toho obchoďáci, po něž je to bezvadné místo a dále viz poslední věta bodu 1).
To, že EK navrhuje regulaci je na jednu stranu dobře, ale na druhou to je opět zásah...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  15. 07. 2008 17:11

Mně to přijde dost absurdní.
Státy EU udělaly všechno proto, aby volný trh nevznikl (prodej licencí na všechny sítě atd.) a teď se diví, že volný trh nefunguje. Samozřejmě že nefunguje, když neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  16. 07. 2008 08:25

Nikdo je nenutil licence na 3G sítě kupovat. Tím spíš, že kromě chabého náznaku 3G u O2 se ostatní neobtěžují je provozovat. Takže klienti platí něco, co neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  16. 07. 2008 11:17

Samozřejmě, nikde je jistě nenutil ani kupovat licence na GSM. A pro každý stát zvlášť.
Ale to by pak asi moc služeb neposkytli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  16. 07. 2008 14:17

"(prodej licencí na všechny sítě atd.) "
Kdyz je necoho nedostatek - kmitoctovych pasem GSM , tak je proste prodej drazbou normalni a spravedlivou veci - je to proste omezne prirodni bohastvi.
Stejne jako ne kazdy kdo potrebuje pisek si muze jen tak otevrit lom, nebot i nalezist pisku je omezeny pocet.
Pokud chcte muze si koupit kmitoctove pasmo i jine a pokusit se uspet jak se o to snazi u-foun.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  15. 07. 2008 15:35

na jednej strane to ocenujem, na druhej strane myslim ze by ovela viac pomohlo znizit ceny aj v CR, co z toho ze telefony podporuju xy novych technologii ked sa kvoli cenam prakticky nedaju pouzivat (tyka sa hlavne datovych prenosov)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xko  |  15. 07. 2008 16:01

Tak datove prenosy maji ceny uz nejaky ten rok docela prijatelne. Ale musis mit pausal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirda  |  15. 07. 2008 16:08

... a nesmis mit Vodafone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
millanium  |  15. 07. 2008 16:23

No vzniknul by paradox, že po regulaci by mi v cizině vyšel 1MB dat levněji, než teď doma u Vodafonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  15. 07. 2008 16:50

Ano... TAky mě to napadlo.. Velmi úsměvné ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  16. 07. 2008 08:23

A správné. Kartelové chování operátorů je skutečně více než nemravné a když to nejde po dobrém.......
I u SMS za 2,80 Kč jim pořád zůstane zisk ve výši 200% jen už to nebude současných 900%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  16. 07. 2008 13:59

Tak to nepouzivej !!! Pouzivani mobilu v cizine neni povinnost, ale moznost !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrN  |  15. 07. 2008 14:27

absolutne mne rozhorcilo, kdyz jsem zjistil, ze ac mam telefon presmerovany v CR, tak ve chvili, kdy vyjedu a prihlasim se v zahranici do site, od teto chvile jsou presmerovavane hovory v CR placeny jako roaming.
S timhle nic delat nechteji?? Tohle je teprve moderni styl okradani!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  15. 07. 2008 14:55

Tusim ze jsou 2 typy presmerovani. Jedno podminene a druhe nepodminene. Jedno platis, jako roamingovy hovor(pokud se prihlais) a druhe jen jako klasicke presmerovani v CR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
powalec  |  15. 07. 2008 19:29

Teorie, viz. Jirka - pokud je nepodmíněné přesměrování (tj. všechny hovory hned do hlasovky, či někam jinam), tak se roaming neplatí. Pokud je podmíněné (tj. přesměrování do hlasovky či někam jinam po splnění nějaké podmínky - obsazeno, nedostupný atd.) znamená, že signál jde do zahraničí, tam zjistí podmínku a vrací se zpět do ČR a proto ten roaming. Četl jsem to na webu některého operátora, už nevím kterého.
Praxe - přesměrování do hlasovky či na jiné číslo nepoužívám, takže nevím, ale používám službu zmeškaná volání a to je také určity typ přesměrování a za ten se v zahraničí neplatí.
Jinak nepodmíněné přesměrování ze zahraničí nastavit nejde, pouze zrušit. Bavím se o paušálních programech, u předplacenek nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor