Operátorům klesnou propojovací poplatky. Přenesou úsporu i na zákazníky?

Názory k článku

xixo  |  07. 06. 2021 13:58

Tohle už se probíralo asi milionkrát. Nepřenesou, Péťo, nepřenesou, protože si poplatky vyúčtují navzájem a reálně neplatí tak jako tak skoro nic. VoIPům to pomůže, ale to je tak všechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 06. 2021 19:49

Operátoři určitě nezlevní, ale věřím, že VoIP operátoři by mohli nabídnout slušnou cenu za callback a tím pádem získat nové zákazníky a vytvořit tím konkurenci pro náš kartel. Já osobně fandím Telidoo a věřím, že nynějších 0,99 Kč/min půjde ještě srazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
KrylP  |  07. 06. 2021 20:51

Nepochopil jsem, co s toho budou mít zákazníci... Slevní předplacenky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 06. 2021 02:59

"Mohlo by se zdát, že terminační poplatky jsou jen přelévání peněz mezi operátory, které koncového zákazníka nemusí trápit..."To se nezdá, to tak je. Je vcelku jedno, jestli jsou všichni operátoři stejně "velcí" nebo je jeden menší a má jiný počet hovorů. Základní úvaha je taková, že ve statisticky dostatečně velké skupině normálně a přirozeně komunikujících je stejný počet hovorů dovnitř i ven. A jestliže mají všichni terminační poplatky stejné... pak za hovory té skupiny musí operátor zaplatit stejně, jako dostane zpět od těch, co zase volají jemu. Neplatilo by to jen v případě, že by operátor měl na volání (cenové) podmínky, které znevýhodňují jeden směr volání (např. Oskaří tarif Odepiš => velmi levné volání ve vlastní síti, ale nehorázná cena za volání ven... takže uživatelé Odepiš si "nechávají" volat, ale sami nezavolají. Nebo VoIP operítoři, co platili zákazníkům za příchozí hovory).
Takového operátora si najde skupina, které ty podmínky chce nebo se jim dovede přizpůsobit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka1or  |  08. 06. 2021 09:04

Operátorům klesnou propojovací poplatky.
Přenesou úsporu i na zákazníky ?
-------------------------------------------------------------------------------------------Český Zákazník údajně úsporu nechce - alespoň podle tvrzení místního Blba
a Chytrolína na Mobilmánii .Prý si udělá hodinu, dvě, přesčas a zaplatí Paušál !
(Potrefená Husa se určitě ozve).
Ostatní, co chtějí ušetřit, volí jinou možnost, než cpát operátorům do chřtánu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
spora  |  11. 06. 2021 10:34

"I z tohoto důvodu obsahují některé tarify (zejména u virtuálů) jako benefit neomezené volání pouze do vlastní sítě, které operátora de facto nic nestojí." To není pravda. MVNO platí za hovory v rámci vlastní sítě nemalé částky. Jsou to virtuálové, nemají vlastní síť a MNO jim hovory v rámci virtuální sítě hezky účtuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor