"Mohlo by se zdát, že terminační poplatky jsou jen přelévání peněz mezi operátory, které koncového zákazníka nemusí trápit..."To se nezdá, to tak je. Je vcelku jedno, jestli jsou všichni operátoři stejně "velcí" nebo je jeden menší a má jiný počet hovorů. Základní úvaha je taková, že ve statisticky dostatečně velké skupině normálně a přirozeně komunikujících je stejný počet hovorů dovnitř i ven. A jestliže mají všichni terminační poplatky stejné... pak za hovory té skupiny musí operátor zaplatit stejně, jako dostane zpět od těch, co zase volají jemu. Neplatilo by to jen v případě, že by operátor měl na volání (cenové) podmínky, které znevýhodňují jeden směr volání (např. Oskaří tarif Odepiš => velmi levné volání ve vlastní síti, ale nehorázná cena za volání ven... takže uživatelé Odepiš si "nechávají" volat, ale sami nezavolají. Nebo VoIP operítoři, co platili zákazníkům za příchozí hovory).
Takového operátora si najde skupina, které ty podmínky chce nebo se jim dovede přizpůsobit.