Před pár lety byl Honor produktovou řadou mateřské společnosti Huawei. Dnes je nezávislou společností s novou pozicí na trhu. I přesto společnost její generální ředitel George Zhao považuje za start-up, tedy podnikatelský subjekt, typicky popsaný jako nově založená či začínající společnost. Jak ale sdělil pro čínský magazín qq.com, plány má veliké.
Už po Novém roce Honor oznámil, že je jeho cílem stát se globálním technologickým výrobcem. Hlavní důraz klade na inovaci, kvalitu a servis. Firma hodlá pokračovat v investicích do výzkumu a vývoje a má v plánu postupně vybudovat kompletní portfolio chytré domácnosti.
Firma ale určitě neopomene segment, ve kterém si vybudovala své jméno – chytré telefony. Zhao konkrétně zmínil, že se svým novým vlajkovým modelem z řady Magic chce překonat v prodejích bývalou matku Huawei a její produkty v řadách Mate a P. To je poměrně ambiciózní plán, ale na druhou stranu ne zcela nerealizovatelný vzhledem k tomu, že prodeje smartphonů Huawei vlivem amerických sankcí a nedostupností potřebných součástek klesají.
Honor zná svého zákazníka
Výhodou Honoru je, že rozhodně nezačíná od nuly jako opravdové start-upy. Má uzavřená partnerství s dodavateli, zákazníci jeho značku znají a na mnoha trzích patří mezi nejoblíbenější. K tomu si s sebou z mateřské firmy přebral i 8 tisíc zkušených zaměstnanců, z nichž polovina pracuje na pozicích souvisejících s vývojem čipů, softwaru nebo v oblasti designu.
V neposlední řadě Honor také za dobu svého dosavadního působení dobře zná svého zákazníka. Jak uvedl Fang Fei, prezident produktových řešení Honor, firma ví, že ne všichni zákazníci se zabývají takovými detaily, jako jsou konkrétní parametry chytrých telefonů, ale požadují celkově funkční a odladěné zařízení s příjemným uživatelským zážitkem. V tomto směru jde o podobnou cestu, kterou razí společnost Apple. Na druhou stranu mezi uživateli Androidu, na kterém Honor staví, jsou i někteří „technoidi“ a ani na ty nemůže Honor úplně zapomenout.
Honor je nyní zcela samostatně fungující oddělená společnost od mateřské společnosti Huawei. V tuto chvíli probíhá přesun do nových kanceláří a celkové formování struktury nových týmů. Celý proces ustálení nové administrativy má být poměrně rychlý a nemá trvat déle než jeden měsíc. Až se vše zaběhne, chce se Honor dostat do Top 500 světových firem.