Oskar: aktuálně z tiskové konference

Diskuze čtenářů k článku

Mira  |  17. 07. 2001 19:27

Tato služba je přinejmenším nepodstatná a slouží převážně samotnému Oskarovi.
Normální zákazníky, (ne fanoušky)
zajímají podstatnější služby, jako
například odchozí roaming z oskaret nebo skutečný GSM banking.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ultimated Hacker  |  17. 07. 2001 19:27

GSM banking je mozna dobra vec, ale je daleko lepsi sluzba pro spojeni s bankou: Expresni linka KB. Zavolam si na 0800 a nemusim mit ani mobil... Navic vim jak funguje GSM banking u Paegasu treba s GE Capital, kdy potvrzeni treba vubec nedojde apod., takze GSM banking - dekuji, ale mam lepsi sluzbu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  17. 07. 2001 19:27

Oskar me nezklamal, nemusite mit vsechno hned a to ze MM tvrdila ze jde o GSM bankovnictvi ... tak si na neho pockame. Kazdy cekal zazraky,bublina se nafukovala a ted splaskla. Oskar dela co muze, vsimnete si Paegasu, tomu ujizdi nebo snad uz ujel vlak. Oskar dela uzitecne veci i pro obycejne lidi co nefrajeri s Eurotelem a co nemusi cekat na pul ctvrtou.
Fandim mu,je nejlepsi.

www.nokia3210.fbi.cz

hi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jacobs  |  17. 07. 2001 19:27

Mám Expreskonto a když něco potřebuji tak si zadax zavolám na 0800 a mám klid GSM Banking mne zatím nelák¨á

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xaxa  |  17. 07. 2001 19:27

oskar moc dobre vi co dela. Zacalo to bankomaty ted toto. Dokud totiz uzivatel plati primo za kredit (tedy primo znamena ze taha prachy z penezenky) tak trochu vaha, rika si ze uz zase provolal kredit atp. chvili mu trva nez si dojde koupit novej ... no proste ho to boli a omezi si na chvili telefonovani ... oskar tim ze da dobijeni do mobilu tento efekt maximalne potlaci, uzivatel v okamziku kdy kredit nema zmacke par tlacitek a an mu neprijde na mysl ze utratil xy stovek korun. Funny money sou proste bezva vec!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  17. 07. 2001 19:27

Přesně tak !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  17. 07. 2001 19:27

Myslím si, že Oskar to zavádění dalších bank zbytečně zdržuje. Vždyť společnost MUZO spravuje mnoho bankomatů téměř všech bank (výjimkou je asi jen soukromý Euronet, který slouží Eurotelu k dobíjení GO karet). Takže přihození podpory platebních karet i dalších bank nemůže být velký problém. A ten Oskaří SIM toolkit funguje asi nějak tak, že Oskar je "jakoby" bankomat, do něhož vy zadáním čísla platební karty a PINu "jakoby" vkládáte platební kartu. Takže stačí jenom nějaká smlouva, že společnost Oskar bude dalším bankomatem té které banky a bude mít tím pádem přístup k účtům. Banky IPB a ČSOB musí tedy snad co nejdříve následovat, protože ty už mají podporu správy Oskarových účtů přes bankomaty funkční.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mjak  |  17. 07. 2001 19:27

A kdeže loňské sněhy jsou aneb zlatý Paegas s GSM bankou. Každému, kdo má zájem přeji účet u KB (Salzman s Alonem to určitě ohlídají) s možností dobít kredit v mobilu. Já raději zůstanu u své banky a hory složenek budu v klidu platit večer u kávy a vínka tím zatracovaným "paegasím" mobilem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  17. 07. 2001 19:27

Nehanil bych dne před večerem.Zatím je to opravdu pouze velmi úzký okruh,ale doufejme ve větší a výraznější okruh použití...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eminem  |  17. 07. 2001 19:27

No doufejme, ze zapojeni ostatnich bank na sebe neda dlouho cekat
Akorat se me zda to reseni trochu slozite. Proc proste neudelat klasicky SIM Toolkit jako je u PG a ET.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  17. 07. 2001 19:27

MUZO je v cestě právě kvůli jednodušší implementaci služby pro ostatní banky. MUZO a platební karty jsou jakýsi univerzální "port" pro komunikaci. Až se pilotní projekt s KB osvědčí a ukáže se, že to takto může fungovat, údajně se na lusknutí prstu dá doplnit banka (banky) další.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eminem  |  17. 07. 2001 19:27

No doufam, aby potom to luskani nebylo moc dlouhe a nepovedene )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  17. 07. 2001 19:27

Presentované služby jsou výhodné leda tak pro Oskara. Hlavně aby měli všichni přehled o fakturách a pěkně je platili!.
Normální uživatel chce mít aspoň GSM banking jako u Pegasu. Toho se bohužel nedočká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:27

Já jsem normální uživatel a hrozně rád budu dobíjet Oskartu přímo z mobilu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  17. 07. 2001 19:27

No, jenže já bych z mobilu radši zaplail třeba i televizi s internetem, zjistil jaký mám zůstatek na účtu, jetli mi už proplatili šek či že už vlastně nemám z čeho tu fakturu pro oskara zaplatit.
Netvrdím že je to špatná služba, ale funkce pro manipulaci s účtem by potěšili ještě víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mahas  |  17. 07. 2001 19:27

Musím se přiznat, že jsem taky nedočkavě čekal klasický GSM banking a moc mi bude chybět, jsem klientem IPB-CSOB a tak jsem tajně doufal, že k Paegasu od Oskara, kde jsem jinak max. spokojen , nebudu muset, ale nakonec mi možná nic jiného nezbyde... Škoda, přeškoda.
Mahas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  17. 07. 2001 19:27

Souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nádvorník  |  17. 07. 2001 19:27

Taky jsem trochu zklamán, že nejde o klasický GSM-banking, ale rozhodně bych neobviňoval redaktory z nepřesných informací. Já mám rád údajů raději více, které si můžu sám filtrovat (či doplňovat z jiných zdrojů), než opačně. Tahle služba asi nebude mít velké uplatnění: s účtem Oskara se zabývám málo, ale obsluhovat vlastní účet musím několikrát týdně. A ještě k tomu, když zadávání příkazů bude zpoplatněno, raději počkám, až půjdu kolem bankomatu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beneš  |  17. 07. 2001 19:27

Tak jsem zase mírně znechucen. Oskar zavedl novou, zatím velmi omezenou službu, a toho povyku a dezinformací kolem Mrzí mě, že redaktoři Mobilmanie se nechali unést a k zmatku kolem této novinky přispěli měrou vrchovatou. Je fajn, když se někde objeví informace jako první, ale zdá se mi, že čím dále, tím více častěji, jsou to informace přinejmenším nepřesné a dosti často zcela nepravdivé. Odvolávat se poté na neinformovanost Infolinky, jako v tomto případě, jeví se jako trapnou výmluvou za ukvapenost. Sám dobře vím, jak to na Infolinkách ( nejen u Oskara ) vypadá. Pokud chcete získat tři rozdílné informace stačí třikrát zavolat ... Myslím, že pro takovéto informace existují mnohem kompetentnější místa a doufám, že se z toho Mobilmánie dostatečně poučí.

Váš čtenář.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny  |  17. 07. 2001 19:27

Mě by docela zajímalo, jestli si Oskar účtuje něco za ty příkazy, který prostřednictvím "Plateb v mobilu" posíláte. Vlastně pomocí toho odešlete textovku s příkazem a pak vám přijde textovkou potvrzení. Že by za tento úkon Oskar nic nechtěl???
To se mi zdá divný a na oskarmobil.cz o účtování ze strany Oskara nic nepíšou, jenom to, že z vašeho účtu u KB se žádně přídavné poplatky neúčtují - je to braný jako platba v obchodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:27

Nemyslíme si, že jde o mnoho povyku pro nic. Oskar zavedl službu, která je unikátní minimálně v Evropě. Nejde zatím o věc, která by v současnosti byla užitečná pro všechny uživatele Oskara, má však velkou perspektivu.

K infolince: pokud voláte čtyřikrát a čtyřikrát dostanete stejnou informaci, že jde o GSM bankovnictví, pravděpodobnost, že se jedná o správný údaj, je celkem vysoká. Tiskové oddělení Oskara uznalo chybu, že infolinka informovala nesprávně.

Samozřejmě, že jsme zjišťovali informace i na kompetentních místech, ale tak zůstala tajemná až do včerejška, kdy jsme jako jediní získali oficiální informace, které jste si dnes před začátkem tiskovky mohli přečíst.

Mrzí nás, že jsme chybně napsali o GSM bankovnictví, za naším postupem si ale stojíme a nemyslím si, že by byl nesprávný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beneš  |  17. 07. 2001 19:27

Jistě, jde o věc názoru ( tedy co se týče Vaší poslední věty ) ... já jsem přesvědčen, že Váš postup nesprávný byl ... tedy vzhledem k tomu, že Mobilmanii stále považuji za velmi seriózní server.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  17. 07. 2001 19:27

Kartu SIM šlo na infolince obědnat. Na infolince k těmto kartám podávaly určité informace. Neměli jsme důvod jim nevěřit.

Tiskový mluvčí Oskara nám potvrdil, že infolinka podávala nesprávné informace. To, že jsme tyto nesprávné informace zveřejnili, které jsme považovali za korektní, tedy není naše chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  17. 07. 2001 19:27

Malá chybička - místo "obědnat" mělo být "objednat".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  17. 07. 2001 19:27

A zase jste se nezeptali na: odchozí roaming u Oskaret, zálohu na roaming (5000,-) - mělo se snižovat, podrobné vyúčtování k paušálním tarifům v Samoobsluze, KDY bude OskarLinka nonstop atd. Odchytili jste teda nějakýho toho Oskaristu a tohle všecko jste z něj vytahali? Doufám, že jo, podejte pak zprávu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:27

Jednalo se o tiskovou konferenci k uvedení služby týkající se m-commerce. Zde není vhodné pokládat otázky úplně "mimo mísu".

Na diktafonu již mám rozhovor s Igorem Přerovským. Ptal jsem se zejména na novou službu, položil jsem ale i otázku na odchozí roaming.

Pokud se mi rozhovor podaří zpracovat ještě teď, mohl by se na MM objevit dnes, v opačném případě zítra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  17. 07. 2001 19:27

Dobře, uznávám, že když se v tiskovce jedná o bankovní SIM toolkit, tak není úplně zdvořilé se ptát na "mimomísovní" otázky, ale stejně jste to mohli zkusit, měli byste u mě jedno VELKÉ významné PLUS :) Ale jinak dík za přenos z tiskovky, kam se hrabe Mobil.cz, ten je 100let za vopicema ... fandím vám!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Babiš  |  17. 07. 2001 19:27

Myslím že Mobil.cz není 100 let za vopicema. Akorát MM dělá ze zavedení pilotního provozu nové skoro zbytečné služby pro málo lidí nějakou převratnou událost, která podle mě za přenos z tiskovky vůbec nestála. Akorát z toho MM "vyvařila" několik článků.
Kromě toho jsem se od neděle těšil na GSM banking u Oskara, ale slova z tiskovky "Na klasické GSM bankovnictví je ještě čas" mě přesvědčila že mám zůstat u starého dobrého Twistu. Souhlas s příspěvkem "Mnoho povyku pro nic"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:27

Když Paegas zavedl GSM bankovnictví s neznámou Expandia bankou, také to byla skoro zbytečná služba pro pár lidí. A kde je teď?

Vezměte si třeba prosté dobíjení Oskaret: vždyť co je pohodlnější, než kredit dobít přímo z mobilu a nemuset nikam chodit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Babiš  |  17. 07. 2001 19:27

OK taky mě tenkrát Paegas GSM banking nezajímal stejně jako mě dnes nezajímá Oskar SIM toolkit.
Ale právě dnes mě Paegas GSM banking zajímá protože je to unikátní služba mezi českými pre-paidy a nikde jsem se například nedočetl že dostal údajně nedavno 1.cenu Global Mobile Commerce Forum v kategorii bankovních aplikací.

Napsal jsem zbytečná služba pod vlivem zklamání že nebude GSM banking, ale upřímně: dnes již existuje tolik možností jak dobít kredit (bankomat, internet, sehnat si kupón levněji), že se tato služba podle mě hodí pouze v nouzové situaci nebo někomu, kdo je zakopán doma a nikam nechodí, jen telefonuje.
Stejně jdeme všichni občas vybrat peníze z bankomatu a někam nakupovat - to už jsou dvě možnosti k nákupu kreditu.
Jde o to, že kredit nekupujeme každý den jako např. noviny a taky nejde o pár korun ale o "těžce vydělané" řádově stokoruny, takže není problém jednou za čas věnovat kreditu trochu pozornosti a ne jen vybrat položku v menu mobilu, což jde velice snadno a může snadno dojít i k omylu.

Prostě jde jen o jednu z mnoha doplňkových služeb (i když unikátní) a start pro další SIM toolkitové aplikace, takže žádná revoluce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 07. 2001 19:27

Mozna na tyhle "prenosy" z tiskovky dostanete nejake nezkusene ctenare, ale jinak je to prece zbytecnost jen pro efekt. Mimochodem, nepsala nahodou MobilMania zarucenou zpravu, ze tam Oskar predstavi GSM banking?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:27

Proč si myslíte, že to je zbytečnost? Pokud můžu soudit podle čtenosti takových článkům, ostatní čtenáři si to zjevně nemyslí.

A nepředstavil Oskar GSM bankovnictví? Ze svého bankovního účtu přímo z mobilu zaplatíte fakturu, dobijete Oskartu ... Jde o komunikaci mobilu s bankou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ReMi  |  17. 07. 2001 19:27

To je sice hezký, že můžu zaplatit fakturu, ale bohužel jen jednu (a navíc jen Oskaří). Já potřebuju platit faktur poněkud víc.
Je to služba více než okleštěná a než aby s ní Oskar vyrukoval nyní, raději měl počkat na trochu propracovanosti a spolupráci více bank. Je to jako kdyby Oskar, když před více než rokem spustil komerční provoz, umožnil volání jen na jedno číslo (a to ještě jen na Oskarlinku). S tím by asi taky neuspěl.
Pro mě jako uživatele Oskarty je to k ničemu (tak dobít kredit), ale jelikoš dobíjím max. 2x do roka (1500), raději si koupím kupón za 1439,- a ještě na tom vydělám.
Rozhodně bych raději uvítal klasický GSM Banking (zabili by tím 2 mouchy jednou ranou, jelikoš tak se dá Oskaří faktura zaplatit taky), a spokojenost uživatelů by byla několikanásoně větší.
Michal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:27

Ale my se samozřejmě ptáme ... jen odpovědí se nám nějak nedostává

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack  |  17. 07. 2001 19:27

jo, prenos tiskovky je dobrej, jenze ten stolet za vopicema mobil server mel informace presny uz hodne dlouho. asi se ptali nekde jinde nez na infoline. ale hlavne ze mate primej prenos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:27

Někdo má dřív informace, jiný třeba recenzi ... Všechno záleží na zdrojích, které jsme tentokrát neměli. Rosťovi Kocmanovi k získání informací, které se ukázaly jako správné, upřímně gratuluji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  17. 07. 2001 19:27

Zajímalo by mě,jak dlouho bude trvat ten "pilotní provoz".Tedy do kdy plánují plný rozvoj této služby?
Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:27

Pilotní provoz se tato služba jmenuje proto, že funguje zatím jen s jednou bankou. Jinak jde o normální, ostrou, komerční službu. Ovšem kdy se zapojí další banky Oskar odmítl blíže komentovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasek  |  17. 07. 2001 19:27

Prominte, ale co to je za nesmysl? Firma se rozhodne usporadat tiskovku, tudiz je novinarum k dispozici pro dotazy. Jestli k tematu nebo "mimomisovni" je jedno... Ja - novinar - se chci na neco zeptat, tak se ptam. Mozna to neni uplne koser, ale svuj cil to plni. A tim cilem preci je, tedy melo by byt..., napsani clanku, ktery je ctenarsky atraktivni, prinasi nove informace a predbehnu tim konkurenci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 19:27

Ale my jsme s Oskarem a ostatními operátory neustále v kontaktu, nepotřebujeme k tomu tiskovou konferenci.

Tu dnešní Oskar věnoval tématu m-commerce a opravdu si nemyslím, že by bylo vhodné ptát se v prostoru pro otázky na věci, které s tím nemají nic společného. Něco jiného je diskuse po tiskovce, kde samozřejmě došlo i na jiné věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  17. 07. 2001 19:27

Kdo má inkaso, má podrobné vyúčtování na poslední faktuře přes internet zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor