Oskar zveřejnil počet svých zákazníků za loňský rok a jeho poslední čtvrtletí. Čísla jsou podstatně nižší, než jsme čekali. Proč?
Oskar dnes dopoledne na výroční tiskové konferenci oznámil počet svých zákazníků ke konci loňského roku. Číslo se podstatně liší od počtu zákazníků, který jsme předpokládali v článku, jenž hodnotil loňský mobilní rok, grafy proto předkládáme znovu v aktuální podobě.
Proč tak málo?
Oskar měl ke konci loňského roku 1 179 800 zákazníků. Toto číslo je velmi nízké, uvážíme-li, že ostatní dva operátoři za 4. čtvrtletí měli více než dvě stě tisíc nových zákazníků, tj. pětkrát více. V paměti jsou přitom obrovské reklamní kampaně na Oskarty Speciální edice a paušální programy s voláním o víkendech zdarma. Proč je zde tedy takový pokles (23% vůči výsledkům za 4. kvartál 2001)?
Oskar totiž změnil metodiku pro počítání nových zákazníků a nyní – na rozdíl od dřívějších údajů – nepočítá Oskarty, ze kterých se více než půl roku nevolalo. Dříve s těmito spícími zákazníky počítal až do doby, kdy jim karta byla deaktivována. Ve skutečnosti Oskar za loňský čtvrtý kvartál získal 133 800 nových zákazníků, od kterých posléze odečetl 93 600 majitelů Oskaret, kteří mají své SIM v šuplíku a nepoužívají je. Není proto divu, že pouhým odečtem čtvrtého a třetího kvartálu vychází přírůstek na 40 200 uživatelů.
Na výroční tiskové konferenci zazněla i čísla k finančním výsledkům. Jim se na MobilManii budou zítra věnovat kolegové.
Grafy

