Prvního března 2001 tomu bude právě jeden rok, co Oskar komerčně spustil svoji síť. Co se za tu dobu v Oskarově síti stalo, si můžete přečíst v našem shrnutí. Nezbývá nám, než popřát hezké narozeniny.
Prvního března 2001 tomu bude právě jeden rok, co Oskar komerčně spustil svoji síť. Co se za tu dobu v Oskarově síti stalo, si můžete přečíst v našem shrnutí. Nezbývá nám, než popřát hezké narozeniny.
Faktické spuštění sítě proběhlo již 8. ledna 2000. Síť měla 42procentní pokrytí území a „byla ještě v plenkách“. Během ledna a února získal však nový operátor již své zákazníky. Nebylo jich mnoho, ale byli. V únoru pak dokonce ke každé aktivaci dával zdarma možnost vybrat si číslo na přání. Vzhledem k syrovosti svojí sítě se společnost Český Mobil rozhodla oddělit faktické a komerční spuštění, což se ukázalo jako dobrý marketingový tah.
Komerční spuštění tedy proběhlo 1. března a hned na začátku přineslo na český trh mnoho nového. První minuta byla účtována celá, ale po ní jste již platili po vteřinách, aktivace byla zdarma a mohli jste vybírat až z pěti tarifů, z nichž některé z nich jsou velice zajímavé. Kromě těchto výhod také síť disponovala možností levného volání do zahraničí přes Internet (služba Volám 77) a technologií EFR (kvalitnější zvuk), na kterou (na rozdíl od Eurotelu) své zákazníky nijak neupozorňovala – byla to prostě samozřejmost. Velkým překvapením pak byla prodejní strategie, která se spolehla jen na přímý prodej zákazníkovi. Jediné, co se Oskarovi nepodařilo byla služba krátkých textových zpráv – textovky do jiných sítí totiž zprovoznil až 24. března.
Doslova šokem (v kladném slova smyslu) pak byly Oskarovi reklamy. Do českého reklamního průmyslu vstoupil Oskar se zcela originální strategií a nad mnohými jeho kousky se nejeden člověk zasmál. Za mnohé své reklamy také Oskar získal mnohá ocenění. O tom, že jsou Oskarovy reklamní kampaně opravdu účinné se můžete přesvědčit na vlastní kůži – určitě si vzpomenete minimálně na jednu z nich, což je právě její účel.
18. dubna přišel Oskar se svoji dlouho očekávanou předplacenou kartou – dostala název Oskarta a během 14 dnů se jí prodalo na 30 tisíc kusů. Svůj podíl na tomto obrovském úspěchu mělo zajisté to, že u těchto prvních 30 tisíc Oskaret byla jedna hodina hovoru v rámci sítě Oskar zpoplatněna částkou 10,50 Kč (včetně DPH). Oskarta také jako jediná předplacená karta umožňovala ve své době podrobný výpis hovorů a dobíjení kreditů přes Internet (musíte mít ale kupon).
S nástupem Oskaret musel však Oskar zlevnit volání v rámci tarifu Volám Málo, který by příchodem Oskarty stal téměř nezajímavý – cena za minutu hovoru zde totiž činila o korunu za minutu více než u Oskaret a při volání v rámci sítě Oskar tento rozdíl činil dokonce koruny čtyři.
Okolo Vánoc pak přišel Oskar s další lákavou nabídkou pod názvem Vánoční Oskarta – pokud jste si během prosince zakoupili telefon spolu s předplacenou kartou, tak jste mohli až do konce února 2001 (tedy do dneška) volat v rámci sítě Oskar za 3,15 Kč (včetně DPH) za hodinu.
Slabou stránkou Oskara se stal roaming. Oskar totiž neměl dostatek roamingových partnerů a pro možnost využití roamingu a volání do zahraničí bylo (a stále je) nutné složit vratnou zálohu ve výši 5 tisíc korun. 20. července spatřil světlo světa také roaming pro Oskarty, i když stále pouze příchozí. V současnosti má Oskar již přes 80 roamingových ve 40 zemích světa.
Oskarův WAP byl spuštěn 30. října 2000 a již od začátku jako jediný nabízel možnost vytvořit si vlastní menu informací a služeb. Trochu zklamáním však pro mnohé zákazníky byla cena za jeho používání, která se příliš nelišila od konkurenčních operátorů. Nicméně i přesto jsou možnosti portálu Oskarova WAPu mezi českými operátory nejbohatší.
Samoobsluha: obslužte se sami
Koncem loňského roku přišel Oskar s další novinkou – možností částečně obsluhovat svůj účet přes automatický konverzační systém na lince *608. Tato služba byla zákazníkům představena pod názvem Oskarova samoobsluha a později se stala dostupná také prostřednictvím Internetu. Pro starší zákazníku to však kromě přínosu znamenalo také změnu ze slovního hesla na číselné. To jim bylo zasláno poštou.
Pokrytí roste a je už téměř bez chyby
Velkou Oskarovou slabinou bylo již od spuštění jeho sítě pochopitelně pokrytí. Oskar se však svého úkolu pokrýt co nejrychleji co největší území zhostil s takovou vervou, jakou i odborníci považovali za nemožnou. Již koncem roku 2000 dosáhl 98 procent pokrytí české populace, a to během pouhých 15 měsíců výstavby sítě.
Ovládání účtu pomocí bankomatu
S touto službou přišel Oskar 26. února 2001. O tom, co tato nová služba umožňuje si můžete přečíst
zde
Oskarovi se během ročního působení podařilo získat přes 300 tisíc zákazníků, pokrýt 98 procent populace a vyléčit se z prvních dětských nemocí. Na infolince již nemusíte čekat na operátora 15 a více minut a pokud se na něco zeptáte, tak se dozvíte již opravdu správnou odpověď (alespoň v drtivé většině případů). Počáteční problémy s účtováním se již také podařilo téměř vyřešit.
Oskar se se svým 7procentním podílem na trhu stal jedním z nejrychleji se rozvíjejících třetích operátorů na světě, na což jsou lidé z jeho vedení patřičně pyšní. Podařilo se také dosáhnout toho, o co usiloval ČTÚ při udělování 3. licence na provoz sítě GSM – snížení cen. Konkurenční prostředí, které se již dříve v ČR považovalo za tvrdé, tak ještě více přitvrdilo, a to je pro zákazníky to nejlepší, co může nastat.