Palm Pre: první český test komunikátoru roku

Diskuze čtenářů k článku

eda  |  16. 04. 2010 11:50

budou na něm fungovat naši operátoři ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tondapirko  |  22. 03. 2010 23:52

Další sraz majitelů PALM PRE!
Starbucks Palladium, snížené patro
Čtvrtek 25.3.2010
Metro B, Náměstí republiky
Pozor STARBUCKS COFFEE jsou tam dvě, tohle je o patro výš než je vstup z metra! .
Poznávací znamení : PALM PRE
Bohatý program, bohaté občerstvení, přijďte všichni!
předvedení: bezdrátová nabíječka PALM Touchstone, full body shield - ochranná fólie pro PALM PRE
diskuse: Přechod Centro - PRE, budoucnost PALM (s burzovními experty, kteří již potvrdili účast), práce s kalendářem, jak požívat PRE bez clouds

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Papi7  |  25. 01. 2010 22:34

Jen výkřik do tmy. Pre už nám cpou i do televize :) Seriál Heroes s04e14 37:59 ;) Nenápadné "krátké" ukázání telefonu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  23. 12. 2009 21:00

Koukam, ze diskuze je docela ziva. Ale zajimalo by me, jestli uz nekdo ma s timto telefonem realne zkusenosti. Mam iPhone a pomerne dost mi nevyhovuje jeho klavesnice. Emaily s tim proste psat neumim. Nokia E71/2 nemaji moc dobry internet, Blackberry (Bold) ma pomerne nevyrazne rozlisene klavesy a take se mi na ni nepise nejlepe (nehlede na to, ze synchronizace BB emailu neni uplne 100% a take vydrzi pomerne malo - cca 2 dny).
Zajima me tedy realna vydrz Palm Pre a zkusenosti s pripojenim na emaily a psani emailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian  |  17. 01. 2010 19:23

Mam ho dva dny, zatim velka spokojenost. Psat na tom jde dobre, ale to je mozna tim, ze nemam moc tluste prsty.
S vydrzi je to trochu horsi, pri hodne aktivnim pouzivani to asi dyl nez tech 6 hodin nevydrzi, ale existuji uz alternativni baterie s dvojnasobnou kapacitou, ktere by tohle mely resit (jen trochu zvetsuji telefon).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter  |  07. 02. 2010 01:22

tento palm je tiez mojim horucim favoritm, tak sa chcem spytat, ze:
- ako to vypada s tvojou spokojnostou po mesiaci
- kde si ho zohnal
- ako je to s nejakou udalostou(napr neprijaty hovor), ked ho nepouzivas(teda pri zhasnutom displeji), teda ci ta informuje informacny riadok o udalosti, alebo informaciu dostanes az potom ako ho zacnes pouzivat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian  |  07. 02. 2010 16:03

Sehnal jsem ho pres nemecky ebay, novy se zarukou, za cca 11tis.
Spokojenost pretrvava, samozrejme jsem nasel nekolik nedostatku, vetsinu z nich by ale mel resit nektery z budoucich updatu firmwaru. Vetsi vytku bych mel snad jen ke kvalitne konstrukce, nejde o nic vazneho, ale vysuvna cast by mohla drzet lip.
Co se tyce tech udalosti, tak je to tak, jak pises:
http://www.lucafiligheddu.com/wp-content/uploads/2009/0... ...
Pripadne takhle, pokud telefon zacnes pouzivat:
http://the-gadgeteer.com/wp-content/uploads/2009/0... ...
Byt tebou, tak pockam na novy Palm Pre Plus, ktery by mel mit 512MB RAM (oproti 256MB) - hodi se hlavne pro multitasking a pak by mel mit i dvojnasobnou vnitrni pamet (16GB oproti 8GB). Ta kontrukce by mela byt taky nejak kvalitneji resena, jak jsem nekde vycetl. Tezko ale rict, kdy se dostane do Evropy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter  |  07. 02. 2010 21:47

vdaka za reakciu, ja ho zhruba planujem do pol roka kupit a Pre Plus by bolo urcite lepsie. Ak mi to s Pamom nevyde tak poskulujem po Nokii N97(pripadne N900), sice viac by sa hodil nejaky DualSIM, ale cinske sr*ndy mi nejako neprirastli k srdcu.
Este sa chcem spytat k tym udalostiam, tak povedzme takyto pripad: Palm by lezal niekde v klude, niekto zavola-nepocujes, lebo si niekde prec, potom zrusi hovor a povedzme po polhodine ides okolo, tak ci bude blikat ten informacny riadok(alebo dioda) ze niekto volal, alebo displej je komplet cierny.
A este jedna vec: kolko ti zhruba vydrzi pri nejakej zhruba "beznej" praci
Zvacseny HW je tam dost badat, na youtube som videl video(teraz ho neviem najst) o multitaskingu pre Palm Pre a Palm Pre Plus, Pre skoncilo niekde pred 30tkou a Pre Plus prestalo autora bavit pri 50tke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian  |  07. 02. 2010 23:55

Musis zmacknout tlacitko na pravem hornim rohu telefonu, aby se ti zapnul displej. Jinak ty notifikace neuvidis. Nedavno jsem cetl o nejakem patchi, ktery by umoznoval zapnout si LED notifikace - nejspis by slo o tu "gestures" oblast pod displejem. Mozna na to existuje nejaky neoffic. patch, ale zatim jsem to nenasel.
Pri minimalnim pouzivani mi telefon vydrzel zhruba 4 dny, takze odhaduju pri beznem by to byly 2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eda  |  18. 04. 2010 20:46

mužu se zeptat jestli si dal do telefonu svoji sim a hned šel nebo si ho musel nějak odblokovat ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian  |  18. 04. 2010 21:02

Musel jsem ho odblokovat. Na netu existuje navod krok za krokem, takze to nastesti nebylo tak slozite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  23. 10. 2009 13:45

Nové Palmy Pre i Pixi na bázi webOS jsou zcela jistě super krokem správným směrem. I koncepce dobrého OS s HW klávesnicí je výborná. Palmy mají ale ještě tolik dětských nemocí (malá pamět ber SD, nemožnost natáčet videa, slabá baterka, nemožnost posílat pozvánky na schůzky z kalendáře, na multitasking pomalý procesor atd.), že si budeme muset počkat až na Palm Pre 2 generace, které vše bude již zvládat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  02. 10. 2009 19:20

U Pre se uvádí že přehraje MPEG-4. Dokáže přehrát i normální AVI soubor?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 07. 2009 09:16

Měl byste se naučit český pravopis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JackF  |  15. 06. 2009 22:43

Nevím, co na něm redakce vidí. Osobně mi přijde kolem něj podobná mánie jako před pár lety kolem iPhonu. Mně osobně se narozdíl od iP vyloženě hnusí designově a ta klávesnice mi přijde divná. Systém soudit nemůžu, proti iPhonu možná pokrok, ale důvod měnit to za svoje HD s WM 6.5 opravdu nevidím. Takže vážená redakce, strčte si do patřičných otvorů celé tituly nejlepšího komunikátoru a počkejte si na Tegru ve spojení s WM 6.5, to se ještě letos stihne a to bude teprv něco! Vůbec pochybuju, že Pre bude komunikátorem roku, ať už funkcemi nebo oblíbeností, snad jedině tou mediální masáží, co už zase začíná, když iPhone manie už přešla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  15. 06. 2009 23:45

tebe to nějak kroutí, aby se nezasekla pumpička. Sám mám WM ale tegra netegra pořád to bude ten starý, neohrabaný, zkornatělý z balastu uplácaný WM. Bez špetky inovace :(. Dokud nedorazí WM 7 a nedokáže, že i lidi z MS mají smysl pro inovativní a neotřelé nebo alespoň pohodlné ovládání, žádný HW tomu nepomůže ani kdyby byl několik generací před těmito výrobci (OsX, android, webOS). Samotného mně to mrzí a doufám, že udělá MS pořádný rozruch, ale tak trochu bych jim to i nepřál kvůli jejich nevděčnému přístupu za celá ty léta, kdy dojili krávu, které nedali nikdy pořádně nažrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  16. 06. 2009 10:07

Tahle slova vytesat do kamene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dottore  |  15. 06. 2009 22:13

Porad shledavam trochu zvlastnim, ze jednou z nejvizdvihovanejsich vlastnosti palmu pre ma byt multitasking. vse, co autor pise:
"Jednou z novinek, které webOS přináší je podpora multitaskingu – otevřeno můžete mít několik programů současně. Představte si situaci, kdy posloucháte hudbu z internetového rádia, zároveň střídavě píšete e-mail a chatujete s kolegou. Ve stejnou chvíli lze otevřít webový prohlížeč, vyhledat
informace, které potřebujete, případně je zkopírovat a vložit do emailu
. Přidáte obrázek, který jste právě vyfotili a do kalendáře zaznačíte zítřejší oběd, na který vás kolega pozval. To vše bez nutnosti kteroukoli z používaných aplikací zavřít."
dokazu i na sve SE P1i ... vcetne dalsi vychvalovane funkce copy/paste. a dokonce muzu mit v opere mobile i tech nekolik tabu, ktere autorovi clanku trochu schazi. mozna to neni tak intuitivne ovladane, ale jde tu o nekolik let stary telefon. tak jakapak novinka? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  15. 06. 2009 22:32

Autor tím spíš nepřímo poukazoval na velkou výhodu oproti iPhonu. No a podívejme se, co tady iP dělá za paseku, když už se skoro zapomíná, že multitask a copy and paste jsou u lepších komunikátorů výsadou téměř desetiletí :D. Nic proti nikomu jen mě to tak přišlo na mysl ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GHx  |  15. 06. 2009 22:45

No, on to spis autor myslel na PalmOS, ktery MT nepodporoval. Sice vsechno z toho co napsal na svem starickem Treo650 udelam take, muzu poslouchat hudbu, zaroven datlovat na icq a psat mail i bez multitaskingu, ale objektivne tento proste nema tak to musel zminit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  24. 06. 2009 19:41

PalmOS umi multitasking od prvni verze. Z rozhodnuti Palmu se ale nepouziva. S prichodem PalmOS5 (vpodstate uplne jiny OS) je multitasking pouzivan. (ale ne beznymi aplikacemi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unived micindev  |  15. 06. 2009 20:35

Tak neschopnost multiselectu je uz ale fakt trapas a jeden z dovodov preco nenavidim wm standard...skoda, bol na mojom wishliste

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  17. 06. 2009 13:34

Tohle nemá WM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unived micindev  |  22. 06. 2009 14:48

nauc se cist medzi radky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  15. 06. 2009 19:45

Jen je mi divné, že to nepodporuje synchro s Outlookem, takhle asi do firemního sektoru neproniknou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  15. 06. 2009 19:49

A teď mne napadla ještě další věc: Když to mám na webu překlopené na ležato, tak toho asi na té klávesce moc nenaťukám. Možná ji měli asi udělat výsuvnou spíše do boku... Ale kdo ví, třeba to bude Pre Pro?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unived micindev  |  15. 06. 2009 20:34

osobne preferujem kb na vysku...da sa pouzit jednorucne...pamatam ako som preklinal n9500

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  15. 06. 2009 20:47

Tý jo, taky jsem ji měl. To byl ale přece jenom těžkej kalibr, pamatuju se, jak jsem měl tři neděle v servisu notebook a normálně jsem s 9500 vydržel bez jakychkoli omezení... Kdyby to mělo pořádnej procesor (ten web byl strašně zabržděnej) tak ji mám snad dodnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unived micindev  |  15. 06. 2009 22:06

opera mini ale fici vcelku obstojne...doteraz ho mam pri posteli aby som rano nemusel zapinat pc
ale faktom je, ze s kb na sirku sa ovlada jednou rukou mizerne...cloveku sa ani nechce pisat kym nepusti vsetko z ruk a nesadne si....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  16. 06. 2009 08:52

Je to fakt, asi vedi co delaj, nehledě k tomu, že vysuvnych kom. s kl. do boku je na trhu spousta. Rád vzpomínám i na svůj HTC S620, ten měl malinkou klávesku, ale velice použitelnou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grmela  |  15. 06. 2009 22:47

Momentálně nikoli, brzy však již ano -- www.precentral.net ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  16. 06. 2009 09:02

Nevim, jestli jsem to dobře z té eng. pochopil, ale to bude makat jenom přez wifi. I když teď do svého iphone cpu dokumenty taky přez wifi a docela jsem si na to zvykl. Každopádně než bude Pre v Čechách, tak se určitě vyrojí spousta zajímavého softu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BINY  |  15. 06. 2009 18:42

Nevim, nemužu si pomoct, jsem majitelem Iphonu 3g 16gb a když koukam na fotky Pre tak mi prijde že je vyroben z levnych materialu takova plastova levná hračka....uvidim až ho nekde uvidim v realu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2009 18:33

Vždy byla slabší, stačí počkat na ebay.com se objeví silnější za pár korun. Koupil jsem si ji tenkrát do 680 a hned vydržel o dva dni déle. A než se k nám dostane tak se něco určitě najde. Sám si ho koupím pokud bude podporaovat JAVU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grmela  |  15. 06. 2009 22:46

Instalovaný systém disponuje Java Virtual Machine, takže by Java zřejmě neměla být problém (ač možná neoficiálně)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
crtec  |  15. 06. 2009 18:07

"hlavní bitva se mezi Apple a Palmem strhne až poté, co se na trhu objeví nový iPhone 3GS a Palm zvýší nabídku doplňkových aplikací. Do té doby je, hlavně díky novému hardwaru a chytrému operačnímu systému, králem smartphonů Palm Pre."
Dovoluji si oponovat, králem smartphonů je iPhone. To trh rozhoduje, co je nejlepší, nikoli recenzent nebo výčet počtu funkcí. Když se podíváte na prodeje, tak je to jasné.
(no offense, mám BlackBerry)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolfenzi  |  15. 06. 2009 18:24

iPhone je králem smartphonů asi tak jako je Octavia králem roadsterů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2009 18:49

Většina trhu je tvořena hloupými ovcemi. Mohli bysme najít desítky příkladů z historie, kdy bylo něco prokazatelně nejlepší, ale nebylo to komerčně úspěšné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  15. 06. 2009 19:09

Nj ale teď to od vás zní jako by jste to rozhodoval vy opravdu směšné. Krom toho se teď začal Pre prodávat a vy už víte, že je králem iP - další trapný předsudek či predikce. To nemluvím o tom, že máte údajně RIM a ten je například v severní americe snad ještě více prodáván než iP ovšem samozřejmě jako celá platforma. Tohle ukáže opravdu jedině čas. Nedávno jsem četl jak klesají ceny akcií applu a Palmu prudce rostou a společnosti jako MS, Dell, HP apod se předhání kdo jej koupí. Už to hodně vypovídá o nějakém dalším vývoji a ne vaše naprosto a čistě subjektivní názory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AtoM  |  15. 06. 2009 17:47

Palm pre komunikátor roku? Pokud by byl rok 2007, tak máte pravdu, ale v kalendáři vidím 2009
Stejně tak výraz iphone killer. Iphone sice nesnášim, ale před PRE bych mu dal asi přednost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Panda  |  24. 06. 2009 17:43

Vzhledem k potenciálu přístroje a potenciálu OS (mrkněte se na články na webu, je toho hodně) bych řekl, že tohle JE iPhone killer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nhek  |  24. 06. 2009 23:49

ona otazka spis zni co NENI iPhone killer :) 99% smartphonu co jsou na trhu ma vice funkci nez iPhone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hudec  |  15. 06. 2009 16:56

Já si myslím, že telefonů, kteří by zničili iphone je spousta ( víceméně každý nový smartphone ), ale bohužel ne každá firma si může dovolit takovou reklamu jako má Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wamozart  |  15. 06. 2009 16:55

Vysouvací klávesnice je mínus? Cože?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tommy  |  15. 06. 2009 17:35

Kdyby jsi četl pořádně, tak bys viděl, že je tam napsáno vysouvání a ne vysouvací. Rozdíl snad chápeš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grmela  |  15. 06. 2009 14:34

Jen doplním, že dle posledních informací má být Pre dostupné v Evropě na konci září 2009. Systém je společný pro obě verze, jak GSM, tak CDMA (obsahuje oba firmwary).
Jak už tu někdo psal, aplikace mají být primárně psané v HTML/JS/CSS, dle rozborky systému však není žádný problém vyvinout/spustit nativní aplikace pro platformu ARM (např. nedávno předvedeno na hře Doom). Je to přecejen Linux, tak si s tím může každý dělat psí kusy
Nerozumím však uvedené nedotované ceně, všude na internetu se píše $549.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.Sid  |  15. 06. 2009 16:15

Kde jsou ty informace ? Pokud vim jak tak O2 v birtanii to ma mit v prosinci, driv nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grmela  |  15. 06. 2009 18:03

www.precentral.net ...
To s tím britským O2 je nesmysl, nedávno tu informaci oficiálně popřeli (viz vlákno o dostupnosti GSM Pre na fóru PreCentral)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 06. 2009 11:34

Zamrzí ale občasná nepřesnost v rozích displeje. Často se do správného místa strefíte až na několikátý pokus – hlavně v případě internetových stánek je to otravné.
Moc nevím jak si to mam vysvětlit. Občasná a často nejsou synonyma ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pfhawk  |  15. 06. 2009 11:24

teda ja nevim jak vy, ale ja v posledni dobe nenarazil na zadny smartphone/komunikator, ktery by pri plnem vyuzivani(caste hovory, huba,video, internet) vydrzel o moc dele jak zminenych 6 hodin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
palmista  |  15. 06. 2009 11:38

ale jo, napriklad palm Treo 650 - baterie 2400mAh. 6h s rezervou prehledem, poradne rostovane (displey, gprs) i den - vikend v klidu. tyden pri beznem pouzivani telefonu/kalendare/poznamek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  15. 06. 2009 12:20

N71

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
palmista  |  15. 06. 2009 11:14

autor recenze toho moc nezkoumal, kdyz napsal, ze nevyhodou je malo dostupnych aplikaci. Holym faktem je, ze kazdy novy OS ma malo dostupnych aplikaci.
WebOS ale nevznikl ze vzduchu a emulaci UMI pustit PALMOS aplikace a tech jsou miliony. Navic se chysta nebo uz je EMULACE na IPHONE aplikace. Programovani s vrstvou pres javascript/html je jednoduche (jednodussi jak Ceckove puvodni palmi aplikace) ale jde i programovat "hluboce" v C. Jestli bych se neceho nebal, tak nedostatku aplikaci. Jen budou vznikat nove primo na miru tomuto HW, do te doby ale bude hafo starsich na jakoukoliv cinnost co vas s PDA/telefonem kdy napadla. A aftermarketovy baterky pridaji cca 20% nad originalni kapacitu pri stejnych rozmerech - meli by byt stejne jako do Centra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maraaaaa  |  15. 06. 2009 12:04

EMULACE na IPHONE aplikace?
Haha, kde ses to dočetl prosímtě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.Sid  |  15. 06. 2009 16:14

Asi mysli to ze na iphone je taky spousta aplikaci webovych, a maji fungovat na WebOS primo nebo s malymi upravami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2009 16:41

Na Android detto. Existuje nejaky tool, kde sa dá vyvíjať na tieto 3 OS naraz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leo  |  15. 06. 2009 11:13

Aktuálně vybírám nový telefon. S napětím jsem čekal na Pre. Nicméně asi nenacházím žádný rozumný důvod, proč upřednostnit Pre před TouchPro2 : www.ce4you.cz ...
Pre je asi opravdu pro ty samé lidi, co iPhone, kteří by ale rádi klávesnici. Tedy pro lidi, kteří chtějí jednoduché a rychlé ovládání, ale nechtějí ta "podrobná" nastavení, pokročilé funkce, sofistikované aplikace, atd...
Musím přiznat, že u mne hraje i roli i rozlišení displeje, které je u TouchPro2 oproti PalmPre DVAaPŮL NÁSOBNÉ (u RemoteDesktopu neocenitelné, na webu taktéž).
Na Pre nechápu, jak je to s navigací. Bude na to někdy iGO, TomTom, SmartMaps, Ozi..., nebo vždy půjde jen o onlinové mapy? Bude na Pre někdy RDS-TMC?
PRE možná nadchne webovou mládež, mne ale závislost všeho (kontakty, zálohy, ....) na online přístupu spíš děsí, asi jsem zkostnatělý staromilec. Microsoft sice nyní tímto směrem nyní také jde, ale naštěstí zůstávají i staré dobré možnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2009 15:56

Súhlasím, že cieľová skupina pri iPhone a Pre bude podobna. Ja osobne nie som žiadna ani webova ani mládež a najidealnešsie zariadenie pre mňa je práve iPhone. Ak je na tychto zariadeniach nejaká previazanosť na web služby, je to len plus, nikto vas nenuti vyuzivat ich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  15. 06. 2009 10:10

WebOS není nic jeného než další linux, dokonce už i unikl na veřejnost, takže se snda brzy dočkáme odblokovaného Palm Pre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  15. 06. 2009 10:16

Jak jako odblokovaného? Myslíš na jiného operátora samozřejmě jen v USA s CDMA? Co víc by se stím dalo udělat s takovým "extraktem"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2009 15:46

To, ze je to cele na Linuxe, nie je az tak dolezite. Co na tom systeme ma skutocnu hodnotu, je aplikacna vrstva a vsetky frameworky nad Linuxovym jadrom. Tie sa ako je vidiet podarili nadmieru dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2009 08:57

Pokud se programuje v tak "úžasných" jazycích jako je HTML 5 a Javascript, jsou vůbec možné složitější aplikace třetích stran? Třeba navigace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuk  |  15. 06. 2009 11:12

Ano, jsou možné.
sargund.wordpress.com ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2009 11:24

No, to znamená ale obdobu "jailbreaku" na iPhone, ne? Trochu mi to připomíná iPhone v1, také bez slušného API a "aplikace" jen jako HTML/HS widgety. Ve verzi 2 to Apple změnil a nabídnul normální API... Palm bude muset udělat to samé, v HTML/JS se toho moc napsat nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  15. 06. 2009 11:32

podla toho co viem, chce palm ponukat 2 rozne SDK: jeden kde nie je obmedzenie na HTML a pod -> toto by uz teraz mali mat v rukach velke firmy typu EA
a potom druhy SDK ktory je prakticky obmedzeny na web-aplikacie pre celu komunitu
aspon takto to povodne chystali, stratil som mierne prehlad o momentalnom vyvoji palmu pre

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 06. 2009 16:00

Tie jazyky sú úžasne, hlavne v tom, že ich ovláda dostatočný počet vývojárov. Ak sa to spojí s dostatočne dobrým návrhom samotného OS, kde nie je potrebné dorábať základné veci ako je tomu vo WM (lepšia virt. klavesnica, lepší kalendár, kontakty a to najlepšie v štýle veľkého vzoru iPhone... :)). Je táto kombinácia ideálna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.Sid  |  15. 06. 2009 16:12

Vzdyt je to venku 14 dni .. vsecko bude. Ze se takove aplikace psat daji, ukazuje napriklad emulator stareho PalmOS, ktery psala treti firma. A dneska uz i hackeri pisou vlastni aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
?  |  15. 06. 2009 08:41
avatar
15. 06. 2009 08:28

Měl jsem před tím Palm 680 měl podobnou klavesnici a stačila bohatě. Dokonce bych řekl, že se na ni psalo dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lionluck  |  15. 06. 2009 08:58

a ja mam Treo680 doteraz, a stale privadzam v uzas majitelov novsich smartov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  15. 06. 2009 08:28

Nejprve musím pochválit dabování videa, jen tak dál Pre vypadá jako velmi zajímavá a svižná věcička, na videu jsem si nevšiml nějakého zpomalení a zamrzání. Operační systém sám o sobě vypada velmi elegantně, svižně, příjemně, s kvalitním dotykovým displejem a možná na první pohled hezčí než MacOS na iPhonu. iPhone vlastním od konce minulého roku a jako multimediální věcičku si ho nemůžu vynachválit. Doufám, že budu mít někdy možnost si Palm Pre vyzkoušet a na vlastní oči porovnat kvality těchto dvou přístrojů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 15. 06. 2009 08:50

jen doplním, že video bylo natočené na prototypu kdysi v únoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepanek.84  |  15. 06. 2009 07:41

Aha, takže je to krásné, sexy, multi... ale blbě se na tom píše a má to dojezd 15km. Takže se na tom nedá pracovat.. Hezké. Škrtám si.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakub  |  15. 06. 2009 09:28

Tak to si škrtni všechno a kup si notebook se třema baterkama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepanek.84  |  15. 06. 2009 09:58

No, ten už mám. Ale telefon mi odchází a náhradu nemám. Tak mi poraďte, co v dnešní době stojí za řeč.. (potřebuji telefonovat, psát a odolnost by potěšila.. jo a ta zmíněná výdrž pochopitelně.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrViki  |  15. 06. 2009 10:10

Nokia E71

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Takayanagi8  |  15. 06. 2009 11:19

telefonovat, psát (SMS??) a odolnost by potěšila? Třeba Evolve nebo ten odolný samsung by nestačily? Vaše nároky splní kde co...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Let_Me_Be  |  15. 06. 2009 05:30

Achjo... na te klavesnici aby clovek psal malicky. A jeste to davat do plusu... achjo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mino  |  15. 06. 2009 08:08

tak je široka ako software klavesnica od na Iphone, s ktorou ludia nemaju(vraj) problem...tu máš k tomu normalne hmatatelne klavesy, ktoré su smerom hore pravdepodobne zužene takže väčší rozostup, tak by som aj članku veril...+ to je už len z toho ýe nejaku klavesnicu máš v dnešnej dobe iphone klonov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzig  |  15. 06. 2009 10:35

Ale Apple u sve sw klavesnice pocita se stiskem okolnich klaves a pouzije vzdy tu co je nejbliz stredu stisku. Tedy filtruje prehmaty (dokonce za pouziti slovniku - volitelne) - a to Pré neumi
Pokud stisknete omylem dve klavesy, musite spatne napsany text smazat a zacit znovu A to nemluvim o psani s diakritikou, zvlastni znaky apod. iPhone to ma dotazene k dokonalosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  15. 06. 2009 10:53

To že apple oužije bližší klávesu neznamená že to napíšete dobře. Pokud jste schopen napsaat něco blbě na HW klávesnici, na SW to pjde o moc lépe. Přeci jen psaní na HW je o dost pohodlnější nehledě na situace, kdy se nemůžete plně věnovat psaní (stačí např chůze) - tam HW jasně vede, protože víte kde máte tlačítka a někdo se na ně naučí i pslepu. Na SW klávesnici víte kulové co píšete.
Mě ta klávesnice příjde docela dobrá. Pokud vezmu velikost kláves na G1, ta tohle vypadá i o trochu lépe, ale zase má méně kláves

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vykook  |  15. 06. 2009 15:53

"Pokud jste schopen napsaat něco blbě na HW klávesnici, na SW to pjde o moc lépe"
To neni tak docela pravda, iPhone totiz znak napise az po zvednuti prstu, kdyz si k tomu clovek prida to ze pismena ukazuje nad prstem a nikoliv pod prstem, tak pri preklepu s prstem proste prejede na zvolene pismeno a az tam to pusti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  15. 06. 2009 17:24

Opravdu velice rychlý způsob :D. Nevěřím, že se pořád díváte, ze kterého písmene pouštíte prst. Je to jistě dobrá drobnůstka, ale pokud ji chcete plnohodnotně používat musíte se spokojit s mnohem pomalejším psaním než na HW klávesnicil. Krom toho iPhone neiPhone tady je neoddiskutovatelné, že prostě vždy byla a vždy bude HW klávesnice lepší než SW. Naco bychom pak měli hmat, abychom jej nevyužívali a spoléhali na iPhone nebo jakýkoliv jiný podobný přístroj - absurdní!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vykook  |  15. 06. 2009 17:45

No vzhledem k tomu ze ta zmackla pismena jsou tak velka, tak se doopravdy vidim kazdy stisk. Samozrejme ze za normalnich okolnosti po te klavesnici tolik nerejdim, pouze v pripade premacknuti, bez debaty to je rychlejsi zpusob nez znak mazat a psat znova.
S nazorem ze HW klavesnice je vzdy lepsi nez SW, pravdu take nemate, pokud teda budeme srovnavat srovnatelne. HW klavesnice treba sotva ukociruje prehmaty a uz vubec vam nezvyrazni pismeno na kterem zrovna mate prst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrViki  |  15. 06. 2009 18:21

To už je z Vaší strany křeč a snaha o fanatickou obhajobu něčeho, co obhájit objektivně nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vykook  |  15. 06. 2009 18:31

Ba ne, to spis vy, kdyz totiz nemate argument, tak oponenta rovnou nazvete fanatikem. Samozrejme ze ma iPhone spoustu nedostatku, ale ovladani je naprosto bezkonkurencni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrViki  |  15. 06. 2009 18:35

Není a Vy to víte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vykook  |  15. 06. 2009 18:42

Ne nevim, ale pokud misto vypadu na mou osobu predlozite argument, tak si velmi rad popovidam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MrViki  |  15. 06. 2009 18:45

Děkuji, nechci. Jste fanatik a diskuse by byla ztrátou času. Hezký zbytek dne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vykook  |  15. 06. 2009 18:53

Fanatikem je spíš ten kdo akorát čeří vodu a není schopen napsat nic konkrétního => Vy. Jinak vám taktéž přeji hezký zbytek dne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viki  |  15. 06. 2009 18:55

Blablabla. Nazdar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vykook  |  15. 06. 2009 19:13

A ja jsem zase Tomas. Nazdar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  15. 06. 2009 18:40

Dame si zavod? Podminky: bezna chuze, normalne dlouha textovka. Dopadne to takhle: ja sice pomalu a mozna obcas s prehmatem (ktery velice rychle opravim) a vy... vy se budete akorat neustale zastavovat a hledat to spravne pismenko. Pokud jde o vas smatravy system - ma HW klavesnice umi neco podobneho: dokud nenasmatram pismenko a nezmacku ho tak se nic nenapise, coz se vam pri chuzi u iPhone nepovede a obcas napisete neco i kdyz jste vubec nechtel a nekdy o to ani nevite . Obhajujete SW klávesnici jen protoze HW na iPhone nemáte. Je to jako ostatní funkce které iPhone nemá. Možná že vám to vyhovuje, ale rozhodně nemůžete tvrdit že je to to nejlepší a nejrychlejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  15. 06. 2009 18:59

Je prostě bez debat, že HW bude vždy lepší než SW, alespoň v takové podobě jakou ji známe dnes. Nemám namysli žádné čidla na mozku :D. Každopádně jsou i telefony s HW, na které se píše děsně a pak se píše i na WM SW (té nativní ;) ) klávesnici líp. Ovšem ikdyž nejsem vždy zastáncem iP musím říct, že má určitě zatím nejlépe "vyladěné" psaní na SW klávesnici, které jsem kdy vyzkoušel a možná zrovna tohle bude ještě dlouhou dobu nepřekonatelná specialitka iP.
BTW. jestli se nemýlím tak Clie byl ještě nedávno velkým zastáncem iPhonu resp. je jím pořád avšak jen v objektivních tématech, což tady téměř každému chybí - ta objektivita, ale to už ktomu jaksi neodmyslitelně patří, že? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vykook  |  15. 06. 2009 19:12

Tak predevsim sem nikdy nerekl, ze je SW klavesnice to nejdokonalejsi reseni, pouze nesouhlasim s vetou "je neoddiskutovatelné, že prostě vždy byla a vždy bude HW klávesnice lepší než SW. ", ale to panum bez argumentu zjevne nedoslo(Tim teda nemyslim vas...).
V te soutezi v psani by jste me rozdrtil at bych mel jakykoliv mobil, zastavuju se porad, kolikrat i kdyz nepisu
Samozrejme ze ohromnou vyhodou HW klaves je psani po slepu, ale kdyz uz zmacknete(treba kvuli drncani vlaku), tak neni cesty zpet a musite mazat, kdezto zvedani prstu na otresy neni tolik nachylne.
Rozhodne si nemyslete ze to obhajuji jenom proto ze iPhone mam, spousta veci me na nem vyslovene depta a dalsi veci mi sice primo nevadi, ale chapu ze to nekomu muze chybet/vadit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  14. 10. 2009 16:37

No tak to teda nevim, ale ovladani mozna, ale kdyz mam neco napsat na klavesnici, nebo prepsat neco v url adrese za pouziti lupy, tak u toho fakt tecu... (A to nemam zadny lopaty)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  15. 06. 2009 10:53

To že apple oužije bližší klávesu neznamená že to napíšete dobře. Pokud jste schopen napsaat něco blbě na HW klávesnici, na SW to pjde o moc lépe. Přeci jen psaní na HW je o dost pohodlnější nehledě na situace, kdy se nemůžete plně věnovat psaní (stačí např chůze) - tam HW jasně vede, protože víte kde máte tlačítka a někdo se na ně naučí i pslepu. Na SW klávesnici víte kulové co píšete.
Mě ta klávesnice příjde docela dobrá. Pokud vezmu velikost kláves na G1, ta tohle vypadá i o trochu lépe, ale zase má méně kláves

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vilda  |  20. 08. 2009 14:18

Ja pouzivam HW klavesnici od Palmu uz roky (asi 7 let). Pisu na ni palcema, pravou i levou zaroven. Takze pokud tu klavesnici vyrazne nezmencili, vzhuru do toho!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  15. 06. 2009 23:06

Palm měl vždycky dobré klávesnice, i když na první pohled mohly působit "malíčkově".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor