Paměťové karty v mobilních telefonech: vše, co chcete vědět

Diskuze čtenářů k článku

edimer  |  14. 05. 2016 13:36

Uvažuji o koupi nějaké karty.A tento článek mi velice pomohl.Zde mám tip na dobrou paměťovou kartu.Třeba to někomu pomůže.Jsou tam krásně vidět rozdíli co uvádí výrobce a jaká je realita.
https://youtu.be/4hzB8M_3paw...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smrcek  |  31. 01. 2005 14:38

Stojim pred rozhodnutim, jakou MMC kartu koupit do SX1. Na trhu je nejcastejsi vyrobek PRETEC 256MB a 512MB. Jsem spis z kapacitnich duvodu pro tu druhou. Sezere Siemens SX1 i katrtu od PRETECu??Poradte co nejdrive. Diky Sm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
love69  |  16. 02. 2005 16:57

to by me taky zajimalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubino  |  04. 03. 2005 22:18

Podle toho co pisou uzivatele na www.symbianforum.com, tak v SX1 funguji i 1GB MMC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PrL  |  20. 12. 2004 20:33

Dnes jsem si v obchode tuto kombinaci vyzkousel, poprve mi karta 512 najela jen jako 80MB, ale podruhe uz tam bylo 490 MB, pracovala v pohode, slo zapisovat,kopirovat i mazat .... jen cena byla dost husta 1990,- s DPH (elektro world Brno u tesca)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferovic  |  21. 12. 2004 08:46

Dakujem za info. Aspon nejaka skusenost. Asi aj ja to budem musiet spravit tak, ze to pred kupou vyskusam na mieste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X-man  |  12. 12. 2004 13:12

Ty nejsou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  12. 12. 2004 15:24

Nerozumim vasemu prispevku  V clanku se prece RS-MMC venuji take.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferovic  |  19. 12. 2004 13:24

Hmmm ano clanok sa venuje RS-MMC. Ale pre su velmi dolezite nasledujuce informacie:
1. da sa v nokii 6630 pouzit aj obycajna RS-MMC o velkosti 256Mb?
2. precita mi moja epson RX500 v svojej citacke kariet /alebo hociaka ina citacka kariet/ aj RS-DV-MMC?
3. kde sa daju karty tohoto noveho formatu kupit?
Pokial nie -  je velmi diskutabilne kupovanie nokie6630....
Dakujem vopred ak mi niekto na tieto otazky fundovane odpovie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  10. 12. 2004 08:25

Vyměním kartu SD Transcend 512 MB za MMC stejné velikosti. xxkubaxx@seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
..H.A.Z.I..  |  24. 03. 2005 11:18

MMC jsou starší horsší pomalejší ale dražší!!
Mimo jiné mě teda na mé MPX200 nikdy MMC nefungovala!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gascan  |  09. 12. 2004 21:32

Proč u některých telefonů píšete podporu SD/MMC karet a u některých jen MMC?? Znamená to třeba, že v nokii 6230 nefungují karty SD? Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xmario  |  09. 12. 2004 21:52

Asi to bude podle typu slotů. Existují totiž MMC sloty (jen pro MMC karty), SD sloty (jen pro SD karty) a potom sloty SD/MMC, které jsou určeny pro oba dva druhy karet. Jak už je v článku zmínka, nejspíš budou fungovat i MMC na SD slotech a opačně, ale je tu určité riziko, že tomu tak nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  10. 12. 2004 08:23

Blbost,
Slot na kraty SD umí číst i MMC, obráceně ale NE!.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coolman (novy)  |  31. 01. 2005 17:55

Dovolim si nesouhlasit me slot na SD MMCcka necte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sefik (novy)  |  09. 12. 2004 21:29

"Maximální kapacita by pak měla dosáhnout až na hodnotu 32 GB." tak to je moc hardcorový...    kam se hrabe 1,5GB disk...?  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NokiaMan  |  09. 12. 2004 10:33

Neni pravda, ze 2GB verze MMC karet se teprve pripravuji - naopak - 2GB MMC karty tu byly driv nez totez v SD. Navic mi neni jasne, ze ceho autor vydedukoval tu "vtipnou" pasaz o kapacitach karet 4-32GB? Mam totiz pocit, ze veskera zarizeni vyuzivajici tyto karty (vyjma snad PC ctecek) z licencnich duvodu umeji pouze souborovy system FAT, ktery je tusim omezen 2GB rozsahem a pokud vim, partitiony se na kartach zatim moc nenosi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  09. 12. 2004 14:55

Tu "vtipnou" pasaz, jak tuto cast clanku sam nazyvate, jsem ziskal z oficialniho zdroje, ktery je navic uveden primo v clanku. Na prehledne graficke ose najdete tuto informaci zde: http://www.sdcard.com/europe/TextPage.asp?Page=2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  09. 12. 2004 10:21

Podelim se s Vami o svou docela cerstvou zkusenost. Pred rokem jsem koupil digital na SD/MMC karty. Byl jsem trochu zklaman rychlosti, ale pri beznem foceni to nebylo tak strasne. Problem nastaval pri foceni vestiho rozliseni do tifu. To jsem mohl jit na kafe. Byla tam klasicka SD 64 MB. Ted jsem si koupil rychlou(Ultra II) 512 MB a jsem unesen. Vse je ulozeno a nacteno raz dva. Proto mi v clanku chybi trochu vice rychlosti, ale kdo hleda najde. Doporucuji pri koupi karty rychlosti zvazit. Jinak jsem nadsenej z MPx 200, ktera SD umi az do 1GB. Nafotim digitalem cokoliv, prehodim kartu a odeslu mailem-muj sen. Akorat ta vydrz je zatim desna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  09. 12. 2004 15:02

Nemylim-li se, je TIFF jeden z kapacitne nejnarocnejsich formatu pro ukladani fotografii. Co se tyce ukladani fotografii v mobilnich telefonech (o nichz se v tomto clanku bavime), jen stezi se dnes dostanete na takovou velikost souboru, jako ma prave TIFF. Proto si myslim, ze tato informace neni az tak podstatna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  10. 12. 2004 10:09

Ja jsem na tom tifu jen deklaroval, o kolik je to markantne rychlejsi. Kdybys videl ten nekolikanasobny rozdil, asi bys byl take prekvapen jako ja. To zrychleni je samozrejme vyrazne i na souborech v radu stovek kB a jednotek MB. A kdyz se tu kartu chystam vyuzivat ted treba i v me nove MPx 200 a mit na ni hodne informaci, tak to pro mne podstatne je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gorgussien  |  11. 01. 2005 22:50

Cauki prosimte muzes mi rict jakou kartu tam presne mas nebo nevis je nekde seznam podporvanych karet pro MPx200 ?? dik moc kuknu se sem za cca tyden kdyby neco tak napis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deaster  |  09. 12. 2004 09:02

Možná by bylo vhodné ve článku zmínit, že 6630 nepodporuje ani karty RS-MMC ale pouze RS-DV-MMC což je docela podstatný rozdíl. U nás se totiž zatím prodávají pouze v kapacitách max. 64MB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deaster  |  09. 12. 2004 09:02

Možná by bylo vhodné ve článku zmínit, že 6630 nepodporuje ani karty RS-MMC ale pouze RS-DV-MMC což je docela podstatný rozdíl. U nás se totiž zatím prodávají pouze v kapacitách max. 64MB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferovic  |  09. 12. 2004 17:41

A to je preboha zase co za pakaren???
Prave sa chystam kupit 6630 a k nej patricne velku pametovu kartu. Mohol by tu niekto prosim trochu podrobnejsie popisat tu RS-DV-MMC???
Je to skutocne tak ako pise Deaster , alebo je to len plany poplach??? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  09. 12. 2004 18:43

Tato RS-DV-MMC je produktem spolecnosti Samsung. Asi hlavni odlisnosti oproti RS-MMC je nizsi spotreba elektricke energie (misto standardnich 80 mA pracuji s 20 mA). Velikost a rychlost zapisu jsou totozne, jako u RS-MMC. Podle informaci by se mely RS-DV-MMC dodavat v kapacitach 32, 64, 128 a 256 MB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferovic  |  11. 12. 2004 12:24

Je to pravda ze nokia 6630 nie je kompatibilna s klasickou RS-MMC? Nikde v recenzii som sa o tom nedocital. Ak mate nejake blizsie info dajte prosim link. Dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  09. 12. 2004 08:15

Bolesti kazdeho clanku, kde jsou ceny, jsou nadsazene ceny. Typicky, takova 256 MMC karta se da sehnat na 750 Kc vcetne dane. Nikoliv za 1200 Kc. Za 1400 Kc se da jiz sehnat 512 MMB karta.
Jinak Nokia 6230 nezvladne 1 GB kartu. Mel jsem MMC od A-data o kapacite 512 a 1 GB. Prvni zvladl telefon zcela ok, druhou vubec nedetekoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
diskuzed  |  09. 12. 2004 10:01

A kde ji sezenes za 750 vcetne dane?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_px_  |  09. 12. 2004 10:10

Tie ceny asi uviedli pre RS-MMC :). Za 256 MB RS-MMC som dal 1300 Sk aj s DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jobi  |  09. 12. 2004 15:50

To moje 6230 má zatím 32MB, ale příští rok chci 512tku a nebo 1GB, prý podporuje Nokia značku Pretec, ví někdo více ?
Jinak mám u 6230 nejnovější firmware 4.44, a nefunguje mi budík, když telefon vypnu před půlnocí..
Jobi -
www.sweb.cz/jobi
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bmw  |  09. 12. 2004 12:19

1328,- včetně DPH KINGSTON 512MB SD (low-end)
3399,- včetně DPH SanDisk 1GB II (hi-tech)
ostatní typy v daném rozmezí, k objednání u mne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ABC.  |  09. 12. 2004 12:34

Ceny mozná jsou bolesti kazdeho clanku ve kterem jsou zverejnovany, nesmime ale zapomenout na to, ze ceny se na kazde karte lisi tim, kdo je vyrobil, kdo je prodava atd. To znamena, ze temer v kazdem obchode maji jine ceny a dokonce i ve stejnem obchode muzou mit u dvou uplne stejnych karet jine ceny - kvuli vyrobci. A proto, ze tedy vesmes kazdy obchod ma jine ceny, neni prakticky mozne, napsat spravnou cenu at uz z duvodu toho, ze autor proste nemuze znat cenu ve vsech obchodech, nebo z duvodu toho, ze autor treba napise prumernou cenu z dejme tomu (prilad) treba ze tri obchodu. Nebo snad ma udelat autor novy odkaz na stranku, kde by jeste uvedl vsechny obchody na svete a ceny za ktere prave ted prodavaji ruzne pametove karty?

K těm kapacitam MMC karet do Nokie 6230 - ted v jedné diskuzi na foru MM uzivatel michalp uvedl odkaz na stranky, na kterych je seznam znacek a kapacit pametovych karet, ktere telefon podporuje, 1GB je v seznamu take.

..::Přeji hezký den::..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ABC.  |  09. 12. 2004 12:42

Odkaz k tomu seznamu je:
http://n6230.net/tt2.php
at to nemusite hledat.

..::Přeji hezký den::..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  09. 12. 2004 23:51

ceny sa aktualne nedaju zistit. je to samovrazda

6230 v pohode zvladne kartu. len a-data je problem pri vyssom FW. mne tiez na 3.15 512mb a-data fungovala, ale na 4.28 uz nie.

preto som najprv vyskusal kingmax a extrememery. obe fungovali. skoncil som nakoniec u extrememeory

si pozri trosku viac for a zistis ze 1GB mmc karta je v pohode

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor