No, tím jste ale v podstatě řekl to, co já. Pokud se dnes vyučuje samostudiem (nevím, možná jak kde), tedy že učitel zadá nějaké pokyny a děti mají za úkol si, i za pomocí mobilů, poradit, tak jsem samozřejmě pro. Ve druhém odstavci zmiňuji, že interaktivita je jen ku prospěchu věci. A dítě, které již dnes umí aktivně a efektivně využívat mobil resp. IT techniku, se v budoucnu neztratí.Problém ale je, co na tom telefonu dělají v době, kdy probíhá klasická výuka "po staru" O tom, podle mě je článek. Že děti raději komunikují přes messengery, či sledují youtubery, než aby se věnovali výuce. Spuštění PC hitu Fortnite na OS Android, to pak jen umocnilo. Pokud takové dítě mydlí hru, místo aby se věnovalo výuce, je to špatně.A ono je ve výsledku jedno, zda se používá tablet v majetku školy, či vlastní zařízení. Jde o to, co na něm ty děti dělají. Jen jsem tím myslel, že na tabletu určeném pro výuku může být například zablokovaný přístup na internet (pokud není potřeba pro vyřešení daného úkolu), nebo alespoň zablokovaný přístup na stránky s neškolní povahou (tablet připojený napevno do školní wifi a pro šikovného IT admina není problém stanovit rozsah webů, které budou "forbidden")
Takže shrnuto. Používání mobilů (tabletů) pro splnění úkolů, podpora IT gramotnosti dětí ANO, nechání je, dělat si co chtějí, protože poznámky nemají dopad, zabavení zařízení z důvodu strachu ze stížnosti rodičů nepřipadá v úvahu a nechání je, hrát si v době vyučování, NE. Nebo alespoň za mě. Ale z Vašeho příspěvku cítím, že máme v podstatě stejný názor.