Podíly mobilních operátorů na B2B trhu

Informace z tohoto článku pochází z rozsáhlého kvantitativního výzkumu agentury Digimark, kterého se zúčastnilo 3010 respondentů z řad českých firem.

Výzkum byl realizován v říjnu 2002. Respondentům byla položena následující otázka s možnostmi odpovědí:

Kdo je mobilním operátorem pro Vaši firmu?

  • neuvedeno
  • využíváme služeb více operátorů
  • Eurotel
  • T-Mobile (Paegas)
  • Oskar

Na těchto grafech vidíme celkové rozložení B2B trhu. Grafy vlevo obsahují i firmy, které uvedly, že používají služeb více různých mobilních operátorů, jde tedy o celkové rozložení trhu podle výsledků výzkumu. Grafy vpravo představují podíly operátorů pouze mezi firmami, které využívají služeb jednoho operátora.

Jak je vidět z trendových grafů, Oskar nadále zvyšuje svůj podíl na B2B trhu. Největší propad můžeme vidět u Eurotelu - 9% oproti loňskému roku. T-Mobile mírně rostl – asi o 4%. Pozvolna také klesá počet firem využívajících služeb více operátorů.
Nyní si ukážeme trendy u jednotlivých operátorů podle počtu zaměstnanců.


 

Z grafů je vidět, v jakých segmentech se daří Oskarovi sbírat zákazníky na úkor svých konkurentů. Celkově se dá říci, že Oskar je ve svém růstu úspěšný podle obratu ve všech segmentech, ale největší růst zaznamenal u středně velkých firem, takže je jeho pozice u malých a středních firem již vyrovnaná. Eurotel ztrácí na všech frontách, překvapivě méně u nejmenších firem než u firem středních.


 

Diskuze (5) Další článek: USB kabel pro mobily Sony Ericsson (test)

Témata článku: , , Mobilní operátor, Trh, MOBI, Operátor, Mobil, Podíl