Pohřeb pagingu v Česku aneb připravte si rakve

Diskuze čtenářů k článku

Božka Klobásová  |  29. 04. 2002 10:40

Ahoj lidi. Já jaksi nechápu, co to paging vlastně je. Textovky přece umí i mobil, tak proč mít druhou krabičku v kapse? A žádnou reklamu, jako je tomu u mobilů, jsem na to nikdy neviděl. A oni mají jako vystavene své vlastní BTSky? Napište mi o tom někdo víc. 0608-770034.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Bures  |  28. 04. 2002 17:09

Narozdil od SMS ma toto chovani: v pripade, ze jste na signalu dostane zpravu do 3s, to vam u SMS nikdo nezaruci. Kde je to pouzitelne je jasne: informace o krizovych stavech - admini (pady serveru), doktori ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vbures  |  26. 04. 2002 19:05

Po zkušenostech se špatným doručováním sms na mobil, jsem se rozhodl že k doručování zpráv budu používat OPERÁTOR, po vstřebání informací ze stránek operátora jsem dorazil do zákaznického centra kde jsem byl okamžitě obsloužen, obdržel jsem všechny požadované informace a před koupí jsem si chtěl ještě osvěžit informace o pokrytí signálem, jaké bylo však mé zklamání, když místo mapy mi byl předložen seznam několika větších měst,kromě Prahy, kde je signál a mapa na internetu je tudíž dávno neplatná. Zklamán jsem odešel a zase přebárám zprávy sms, které někdy dojdou a jindy ne....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  28. 04. 2002 20:03

Ano, a právě o tomhle tento článek byl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Tesař  |  29. 04. 2002 00:56

Ten článek až na pár detailů velmi chválím, po dlouhé době je to článek pro minoritní skupinu "mobilních lidí " .V dnešní době kdy jsou všichni a všude zahlceni GSM je pěkné když si člověk přečte článek o pagingu a pod. / osobně bych uvítal i NMT / .Jen houšť a jen víc podobných článků, sám je velmi rád uvítám , kdyby šlo i pomohu.

O pagerech se píše jen velmi sporadicky a o NMT jak by smet.A přece je "nějaký" počet lidí kteří tyto služby používají a měli by zájem o nich číst.Rozumím že každý chce dnes jen nové GSM  a řídíme se poptávkou na trhu , ale zatím  s takovými články jen kape z nebe, tak jen houšť.

Luboš Tesař 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  26. 04. 2002 18:20

Problémem je přístup provozovatele. A to platí již několik let. Možná se o to měl postarat tehdy monopolní Telecom, který měl údajně vše připraveno ke spuštění, včetně solidních cen za volání na přístupová čísla. Myslím, že paging je v Česku mrtev a tento názor jsem vyjádřil i ved. pracovníkům Multitone. Ziskové to rozhodně není.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brumla  |  26. 04. 2002 10:51

jestli se nepletu, tak data na pagery se prenasi pres rozhlasove vlny, vedle RDS, ne? myslim ze na CRo2. nemaji zadne bts...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Tesař  |  26. 04. 2002 10:58

V upřesnění ano to platí pro RDS , pro ERMES se śtaví BTS / i ty se rozlišují na makrocell,mikrocell,... / ERMES je buňková síť.

Dobrý popis standardu ERMES je na

http://www.eppa.net/~eppa/MenuGuideErmes.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Tesař  |  26. 04. 2002 09:46

Dřív sem pagery používal v RDS .Musím říct že jsem byl spokojen se vším.I ceny šli pokud k tomu člověk měl využití.

Pravda je že RKO a.s. měla problémy  finanční ,ale bylo cítit že je tam francouzká účast a tak se o to staraly.Počínaje marketingem a nabídkou pagerů a služeb.Když se dnes podíváte na Multitone  tak  jednak používají ještě brožury které zdědily po RKO ,  a velké množství jich mají jen ofocené.Když přijdete do jejich obchodu v Praze, tak je to děs, jedna vitrína , popelník s vajglama na pultu .Uroveň docela drsná.RKO sám uměl pracovat se zákazníkama, a bylo na něm vidět že si jich vážil.Řešení techn. problémů bylo u nich dost rychlé, ale u Multitone?Mají věčně problémy s raníma novinkama které chodí zdarma na přijímač,buď chodí později, nebo několikrát , nebo chodí se špatným datume a také několikrát.Vždy jsme to u nich urgoval, ale řešení bylo tak na dva následující dny kdy to bylo OK a pak to začlo na novo.

Tím jak se chová ke klientům, tak podle toho vypadá i síť , je mrzuté že vypnuli několik BTS a nové nestaví, / zajímalo by mě jak plní licneci s pokrytím / přišli sice s novou službpou R-mail Credit .Ale podpora jako taková není .Vypadá to jako by neměli o zákazníka veřejného pagingu zájem.Rozumím že to asi není moc vydělečné ,ale takhle ji pohřbívat ? ??Určitě víc vydělávají na lokálním pagingu, a u nás rozmachem GSM jsem tohle stádium PAGING přeskočily oproti Evropě a USA .Ale to ať rovnou řeknou kašlem  na to , nemáme na to, a ne ať dělají leklé ryby a jen tak to udržují.Pokud nebudou nabízet nové služby nebo nové pagery tak si nové zákazníky nepřitáhnou.

Já sám pager používám, soukromě.Jsem spokojen se službou jako takovou , ale s cenamam ne a s pokrytím už vůbec ne .V článku byla taky velká nepřesnost.Zprávy které vám nedorazí na přijímač když nemáte pokrytí, si můžete vyzvednout přes jejich IL nebo na jejich www z tzv. poštovní schránky.

Dále slibovali spuštění roamingu pro Evropu, ERMES jako panevropský systém se jim asi taky nelíbí a nehrnou se do něj.V praxi bych radši roamoval s pagerem než s mobilem.A teprve podle vzkazu na to reagoval s telefonem.

Dokud fungoval RadioKontakt Operátor a.s tak podle mě byl český paging v těch správných rukou.

Převod na Multitone nebyl šťastný krok.Jak může někdo provozovat síť po někom, když dostal licenci a dýl než rok nedokázal svoji síť spustit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Krupa  |  26. 04. 2002 16:52

To, ze nespustili sit bylo z velke casti zapricineno Ceskym Telecomem, se kterym se nemohli dohodnout o propojovacich poplatcit na pristupova cisla pageru.

Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Tesař  |  26. 04. 2002 17:09

Jenže  je otázka , že teď tu síť mají a jak vypadá  její provoz a fungování ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  26. 04. 2002 22:43

Souhlas. Sám ho taky používám jako doplněk k mobilu a je to skvělá kombinace. Akorát tahat se s tím  RDS přístrojem.....

Kdyby tak někdo dotáhl ten Ermes......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  26. 04. 2002 02:42

Dva clanky - dva grandiozni nesmysly. Prvni TOTALNI zmateni GSM pasem u Audivoxu, tady zase tvrzeni o dvou operatorech...Sit druheho operatora NIKDY NEEXISTOVALA! Dostali licenci, ale nikdy ji nespustili, misto toho raci koupili Operator, puvodniho provozovatele RDS a Ermes pagingu... ach jo ;)

kazdopadne, pager muze byt dobry pro lokalni aplikace, ale zda se, ze diky politice provozovatele je uz proste globalni republikovy paging mrtvy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaP  |  26. 04. 2002 07:37

Chtel jsem si pagera poridit, protoze je to o dost praktictejsi, nez si nechavat posilat error logy ze serveru na mobil :o) Vypada to, ze to ale nedopadne, alepson podle toho, co pisete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  26. 04. 2002 09:29

Ja ho mam a uz asi 2 roky mi lezi  v supliku....To pokryti signalem je ubohe....sluzby taky....Nebrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  26. 04. 2002 10:14

Beru to takhle: licence = sit. Ze zadnou nepostavili, to je jiz druha vec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Tesař  |  26. 04. 2002 10:42

No získat licenci  při předložení nabídky a peněz/ o Licenci na pagery takováý zájem nebyl /  není tak složité.Ale dostát svým předsevzetím před zákazníky je to hlavní.Ale za to nikdo  nikomu v ČTu nebo správních orgánech neumyl hlavu. / co kdyby to tak vypadalo v GSM ?.... / to už je moc silná debata pak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Panák  |  27. 04. 2002 18:27

Vážený pane Janečku, Ve Vašem článku se objevilo hodně nepřesností. Jinak se s Vaším článkem naprosto shoduji. V 5. odstavečku, který je hodně zavádějící, jste mohl uvést, že v síti ERMES stojí přijímač NEC 26B necelých 600,- Kč, nemusíte se k ničemu upisovat. A také jste se mohl rozepsat o službách POGO, TANGO, R-MAIL a R-MAIL CREDIT. Myslím si, že poplatky u R-MAIL CREDITu 1Kč/300 znaků je docela přijatelná. Myslím si, že problém je už jen v pokrytí. Myslím si, že není třeba předčasně paging v Česku pohřbívat, když je to vlastně teprve dítě, pravě naopak by se mu mělo trošku pomoci. Já osobně pager mám, bohužel je mi k ničemu (kvůli pokrytí). Koupil jsem si ho jen ze zvědavosti, abych vyzkoušel, co všechno to umí. Některé nesporné výhody - třeba výdrž přístroje nebo přesný síťový čas a hlavně ty tisíciznakové zprávy. Koho baví čtení dlouhé zuprávy na telefonu, když SMSky přijdou úplně v jiném pořadí než bychom předpokládali. Vím, že RDS je prakticky k ničemu, ale ERMES, pokud bychom byli zahrnuti do roamingu, by určitě přilákal tisíce zákazníků. Na druhou stranu si myslím, že Multitone není dobrým "správcem sítě", signál na frekvenci kolem 200MHz se určitě šíří lépe než GSM. A obhajování se, že za provozování BTSky je třeba platit lidem, na jejichž pozemku vysílač stojí, obrovské peníze je neopodstatněné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  28. 04. 2002 20:02

Vážený pane,
o službách jsem se nezmiňoval úmyslně, protože tento článek není o pagingových službách, ale o úpadku pagingu v našich krajích. Podrobné informaci i srovnání jednotlivých pagingových tarifů jsme na MobilManii již psali a od té doby nedošlo k žádným změnám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  26. 04. 2002 01:39

Jsem vlastníkem pageru Tuty (numerický Ermes) a jeden čas jsem ho docela využíval.  Dnes ho mám spíš jako přesně jdoucí hodinky, protože čas je synchronizován sítí. Jinak jsem  velmi vážně uvažoval o "předplaceném" tarifu R-Mail Credit na přijímání mailů mimo domov - až tisíc znaků už je docela slušné. Jenže právě mimořádně špatné pokrytí (které se skutečně ještě zhoršilo) mne od toho odradilo.  Chápu, že nelze pokrýt všechno.  Ale dost by například pomohlo, kdyby se zprávy mohly (volitelně) ukládat do schránky a odvysílaly by se až na pokyn zaslaný třeba SMS, nebo vytočením tel. čísla a zadáním kódu. Mail s dotazem na Multitone, zda by taková služba nebyla možná, zůstal bez odpovědi.  Když jsem o tom mluvil telefonem s jakýmsi pracovníkem technické podpory, nezdálo se mu to jako nápad špatné ........ ale doporučil zřízení mailové mezischránky na nějakém serveru, kde by dokázali zprovoznit pro tyto účely vhodnou aplikaci Takže, když si provozovatel nedokáže představit směr, jak při současném pokrytí navýšit počet zákazníků aby bylo možno službu dál rozvíjet, půjde paging pravděpodobně časem do kytek ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Škultéty  |  26. 04. 2002 00:47

Já osobně jsem se po pageru dost scháněl. Ještě od Ermes. Pořizovací ceny, provozní náklady a v neposlední řadě MIZERNÉ POKRYTÍ však vykonali své. Nějaký čas mi pravidelně chodili nějaké nabídky od Ermes.

Dokonce si myslím, že v jednom ohledu je pager šikovnější, než mobil. Když jedu například na dovolenou na vodu, mám sebou mobil, jenom jako pojistku. Celé dny je vypnutý v báglu. Beru ho sebou ze dvou důvodů
1- co kdyby bylo potřeba zavolat někomu pomoc
2- občas zkontroluji zabezpečovací systém doma
K prvnímu bodu jsem ho zatím naštěstí nepotřeboval. Když ovšem zapnu mobil z druhého důvodu, sesypou se na mě SMS a hlášení z hlasovky. Když mi někdo pošle SMS a má zapnuto s doručenkou, operátor automaticky doručenku odešle. Nikdo se nikoho neptá!!! To znamená, že všichni vědí, že jsem zprávu dostal. Takže já si sednu k řece a musím obvolat několik lidí a vyřizovat věci, před kterými na tu vodu odjíždím. Jediný způsob je brát jinou SIMku. Kdyby solidně a levně fungovali pagery, určitě bach ho chtěl.

Proč vlastně operátoři odesílají doručenky automaticky?!?
Lepší by bylo, kdyby po přečtení zprávy mobil odeslání doručenky nabídnul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
engine  |  26. 04. 2002 05:29

Nevím, proč se tak rozčiluješ. U e-mailů to přece v rámci sítě funguje stejně.

Je rozdíl mezi doručením a přečtením.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  26. 04. 2002 08:43

Myslím že proto se to jmenuje doručenka, to co by jste chtěl vy, by se asi mělo jmenovat přečtenka nebo tak něco. Možná by bylo pro vás nejjednodušší řešní před odjezdem si poslat z internetu 10 SMS, zaplácnout paměť a další nepříjdou .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  26. 04. 2002 12:01

No treba v pripade 6510 by si jsi jich musel poslat trosku vic ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bredy  |  27. 04. 2002 11:40

Nevim, co mate za tarif, ale Oskar umi zablokovat prichozi SMS. Obcas tu sluzbu vyuzivam, kdyz nechci, aby vsichni vedeli, ze jsem na prijmu:

*35*heslo#

odblokovani

#35*heslo#

zjisteni stavu

*#35#

kde heslo, je 4 mistny ciselny kod na blokovani hovoru. Po aktivaci byva 0000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrotor  |  27. 04. 2002 13:57

Jo, parada funguje to dokonce i na Oskarte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Škultéty  |  28. 04. 2002 10:41

Mám Volám Často. Opravdu to funguje. Zablokuje to hovory, SMS, FAX a data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  26. 04. 2002 00:12

Nevim nac by me pager byl, kdyz mam mobil. Akorat by to byla vec navic, kterou bych sebou tahal. Opravdu nevidim jedinou vyhodu. A to jeste nepocitam mesicni poplatek!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman S.  |  26. 04. 2002 00:46

U tarifu POGO není žádný měsíční polatek.

Ale i tak si myslím, že v dnešní době je Pager přežitek.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor