Polemika: na papír, nebo na displej?

Diskuze čtenářů k článku

goha  |  14. 03. 2003 10:00

Já jsem se nikdy pořádně nenaučil pracovat s papírovým organizérem. Pořád to vyžaduje na něco myslet, něco nezapomenout, podívat se, jestli náhodou není něco potřeba a pod.. Takže jsem zastáncem elektronické podoby takovéhoto nástroje. Jen se stále nemůžu rozhoupat, co si pořídit. Moc se mi líbí LOOX 600, ale údajně ta špatná výdrž bateriií........, potom je tu Tungsten, ale zase má 4x menší paměť, tak fakt nevím. Rozhodně to musí být s integrovaným BT (ne žándé "imitující" karty), aby si rozuměl s mým telefonkem R520m. Než se rozhodnu a vynesu konečný verdikt, tak zatím pro organizaci času požívám dost vymakaný diář právě v tom telefonku. Budu vděčný za jakoukoliv rozumnou radu a zkušenosti.

Díky Goha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stilus  |  13. 03. 2003 18:59

Asi pred pul rokem jsem dostal Palm a po pocatecni neduvere a shaneni programu jsem ho zacal pouzivat. Jsem obchodni zastupce velke zahranicni firmy a nyni si jiz praci bez PDA nedovedu predstavit. Nahraji si vsechny podklady z pocitace, ktere potrebuji a jsem vybaven pro jednani. Neni problem cokoliv rychle vyhledat. I kdyz ma i toto zarizeni sve chyby, je to velky prinos pro praci. A to nezminuji o zahranicnich manazerech, kteri kdyz prileti, delaji si poznamky ruzne po papirkach a blocich. Ja si pekne vsechno pak sesynchronizuji s pocitacem a mam jistotu, ze jsem na nic nezapomel. Pekny den 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Briza  |  13. 03. 2003 09:44

Papirovy diar ma velkou vyhodu kdyz se clovek ocitne mimo civilizaci (zejmena kdyz se tam ocitne neplanovane treba pri poruse auta). Najednou se vam chce, priroda je zrovna ve spanku takze listi nikde zadne a s PDA to proste nevyresite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  13. 03. 2003 18:50

i to se casem vyresi, napr. siemens predstavil mobil s "papirovym" displejem.
casem tento trend zavita jiste i k pda a pak s muzes vytrit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
národní umělec  |  13. 03. 2003 20:42

... a proto je třeba používat fólii na displej - a to takovou, co se dá snadno sloupnout. Nemusí to být zrovna Lumitector, co stojí moc peněz a v noci svítí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinus  |  12. 03. 2003 16:26

Já bych si život bez papírového diáře nedokázal představit. Ta flexibilita je jednoznačná - každou chvíli potřebuju něco nakreslit, nebo mi do něj píše poznámku někdo jiný, než by se každá osoba, která tam něco zapíše, naučila zacházet s organizérem, to by to trvalo. Kromě toho se papírovým diářem daleko lépe listuje, a viditelná plocha je daleko větší, takže má člověk možnost vidět jedním mrknutím daleko větší množství informací.

Takže, i když jinak technologické novinky miluju, klasický diář je klasický diář.

Jediný problém u levnějších diářů je každoroční přepisování kontaktů - ale ty jsou teď v mobilu a je to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  12. 03. 2003 15:29

Jiz pres rok pouzivam PSION series 3c. Jsem student a hrozne jsem si na nej zvykl. Za starsi, avsak v dobrem stavu a s prislusenstvim jsem dal neco kolem 3.000,-- a opravdu nic lepsiho neni Ve srovnani s jinymi PDA je PSION jednoznacne spicka. Dokonale vychytany OS, jeste mi nikdy nespadl. Sice nema podsviceni, ale fakt me to nijak vyrazne netrapi.... Zkuste se zeptat uzivatelu Palma nebo PocketPC, jak casto meni baterie nebo dobiji..... Me vydrzi dve tuzkovky neco kolem 60 hodin provozu. Fakt uz jsem zapomnel, ze tam nejake baterie vubec jsou.... Krome zakladnich funkci, co by clovek cekal (Organizer, Databaze, Word, Excel, Kalkulacka, Cas, Budik, Manazer souboru) mam doinstalovany i matematicky programy, takze jsem usetril na kalkulacce s grafickym displejem. S hrama taky neni problem..... Sice nejsou v barve a nejnovejsi akcni, ale o to vice hratelne...... Nadhera...... pro ty, kteri nevi, o jakem technickem zazraku mluvim, nebo pro jine nadsence, kteri se chteji jenom pokochat........... http://www.ramert.cz/stare/s3cmx.htm  Krasny den vsem! Tomas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  12. 03. 2003 21:47

Taky nejsem mazer (spis student) a k vanocum jsem dostal Sony Clie T665. Ma krasnej barevnej displej 320x320 a 16 Mb pameti... S tim dobijenim je to uz o truchu horsi - dobijim tak jednou za tri dny...
Prekvapive ani moc nepouzivam PIM, ale casto pisu maily a texty na cestach (vzdyt cesta vlakem se da stravit i uzitecne ), docela rad si i kreslim ruzny navrhy a taky sem docela hravej clovek, takze hry mi zabiraji asi polovinu pameti . PDA je podle me skvela vec - uz nepotrebuju grafickou kalkulacku, diar, kalendar, GameBoy, MP3 prehravac (jen kdyby ty MS karty nebyly tak drahy), knizky (eBooky mam rad), fotoalbum a spoustu dalsich veci...

Vite, co se mi libi na tehle diskuzi...? Nemluvi se o mobilech -> zadna flamewar, ze Pocket PC/ PSION/ Palm/ Sony/ Toshiba/ cokoliv jinyho je nejlepsi. Ze by byli uzivatele PDA preci jen rozumejsi???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  13. 03. 2003 05:38

Jenom je jich min, tak je tu mensi pravdepodobnost satana, milovnika a jinych "extremistu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  13. 03. 2003 18:47

hele studente, kdyz nemas zkusenosti s nicim jinym nez s psionem tak nehazej hnuj kolem na palmy a podobne.
vypada to velice neprofesionalne.
mam palma a treba o problemech s vydrzi nic nevim.
pak taky nechapu, jak muzes napsat, ze je psion ve srovnani s ostatnimi spicka.
muzes prezentovat svuj osobni nazor, ale kazdy ma jine preference.
treba pro mne je psion nepouzitelny a proto mam palma.
ale nehlasam tu, ze psion neni dobry.
jen mi nevyhovuje a nekomu jinemu muze.
pritom jsem presvedcen, ze pro jistou skupinu spotrebitelu s jistymi pozadavky je to vyborny pracovni nastroj.
Ing. t29

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bodik  |  12. 03. 2003 13:25

Já teda mám Psion Revo a musím říct, že mi úplně postačuje. Až na jednu strašně velkou chybu. Není podsvícení.  Tím to je pro mě velmi omezené, a tak se koukám jinde, ale zatím nic nenacházím. Je něco jako Revo(velikost, váha, fce apod.), ale s podsvícením? A nemusí to být Psion.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  12. 03. 2003 16:37

Jestli potrebujes podsviceni v prirode, kup si celovku na LEDky - v nekterych kseftech zacinaji na 400 a opravdu se vyplati (jedu na nejlevnejsi baterky od srpna a sviti to furt stejne).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Habos  |  12. 03. 2003 13:17

Jiz cca. 20 dni pouzivam PDA (PALM) a vim ze uz papir nechci ani videt, pracuji jako obch. zástupce velké telkom. spolecnosti a denne musim vyresit spousty pozadavku a ukolu. Papirky se mi valely po stole, nejaky sem tam nekde zapadl a bylo hotovo. Musim rict ze PDA je pro mne osobne naprosto navykova zalezitost! Jiz nikdy bez PDA!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Jedlička  |  12. 03. 2003 11:11

Pracuji jako manazer a premyslim o PDA, ale uprimne receno, ze zkusenosti mych kolegu vim, ze nakonec je to opravdu spis zalezitost image a prestize nez opravdu nezbytna a uzitecna vec. Nakonec skonci jako ponekud vetsi a obratnejsi Kalendar na zaznam schuzek, upozornovac apod. Kolegovi lezi na stole a vubec ho nevyuzije.

Jaky mate zkusenosti? Mne to pripada spis jako hracka pro velky kluky a zalezitost prestize - ju podivej co mam a co to dovede. Stoji to za ty prachy?

JJ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  12. 03. 2003 13:46

Já používám PDA už víc jak dve roky a už bych ho nedal, klasický diář jsem pořád někde zapomínal nebo se mi ho nechtělo tahat sebbou, protože byl neskladný. Pokud se člověk naučí PDA dobře ovládat (což není velký problém), dokáže ho používat nakonec efektivněji než papírový diář, navíc je důležitá věc synchronizace s PC - bezvadná věc vše mám okamžitě v PC a pokud chci zpřístupním to třeba sekretářce, žádná práce navíc data jednou zadám a je to. Pokud pak máte ve firmě MIS, pak můžete sysnchronizovat data v diáři i pomocí mob. telefonu, takže máte vždy aktuální přehled. Pokud potřebuji nějaké dokumenty šupnu je do PDA a je to v pohodě, nemusím taha kupu papírů, něco se v nich změnilo? - nevadí nechám si je poslat mailem a mám je opět aktuální, nemluvím už o databázích a podobně. No a nakonec je tu i ta věc prestiže. Takže je třeba zvážit k čemu bych PDA použil, pokud budu chtít jen občas zadat datum schůzky a nic víc, pak mi stačí lepší mobil, ale myslím si že manažer využití pro PDA rozhodně najde . P.S.: Měl jsem Cassiopeiu E-125, teď mám FujitsuSiemens PocketLoox600 a jsem nadšen a musím říct, že to za ty prachy rozhodně stojí, Loox se nechá koupit za cca 16 000,- Kč bez DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klok  |  12. 03. 2003 16:00

Top manazer tedy nejsem (sice mam pod sebou par lidi, ale to je asi neco jineho), ale bez PDA (drive Psion 5, dnes Palm TT) si zivot predstavit nedokazu. Pisu na nem texty, pouzivam ho jako poznamkovy blok, obcas jako kalendar a pripominac ukolu. Pouzivam velmi casto mobilni datove sluzby (pri administraci siti je to velmi dobra moznost)...a vubec - predstavte si, ze se muzu - treba nekde v lese na parezu - pripojit do Internetu...Po necem takovem jsem touzil uz jako maly kluk. Jinak jsem clovek pomerne konzervativni.
Nechapu, proc by melo byt PDA zalezitosti nejake prestize Co to je ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  13. 03. 2003 18:33

muze byt i hrackou pro velky kluky.
zalezi na spotrebiteli, zda ma inteligencni i profesionalni potencial dane zarizeni vyuzit.
ja bych si napr. svuj kazdodenni zivot bez PDA uz jen tezko predstavil.
a verte mi, ze na nem nehraju ani hry, ani s nim "nemachruju" v hospode.
beru ho 1. jako ryze profesionalni pracovni nastroj
2. v soukromem zivote pro usnadneni spousty veci a jako uzasny zdroj informaci (samozrejme az po nakrmeni...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mSn  |  12. 03. 2003 09:24

Kombinace papiroveho organizeru a PDA je urcite dobre pouzitelna, ale myslim, ze misto drazsiho a vetsiho PDA uplne staci mobil s manazerskymi funkcemi.Do papiroveho organizeru se zaznamenava vse a mobil poskytuje rychly prehled a predevsim upozornuje a upomina na udalosti.

PDA je zatim opravdu nadstandard, v soucasne dobe ho nemam a nepotrebuji ho, nevyuzil bych ho, nejsem vytizeny manager.

osobne kombinuji Siemens S45i-Outlook-diar BossTimer Model 973

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  13. 03. 2003 18:30

zle vas vyvedu z omylu.
clovek, ktery to s praci mysli alespon trochu vazne (planovat schuzky, mit v adresari i pres 1000 kontaktu vc. detailu, psat si poznamky, vyuzivat filtry pro zuzeni vyberu z databaze, vyhledavat dle klicoveho slova,.... ) si NEMUZE vystacit se sebelepsim mobilem vybavenym manazerskymi funkcemi a suplovat PDA ve vetsine pripadu nemuze ani smartphone.
Vim o cem mluvim, mam svoje PDA tak nakrmene, ze neni mozne, aby stejnou funkci zastaval mobil nebo dokonce trapny papirovy "organizer".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor