Polemika: patří mobily za vězeňské mříže?

Diskuze čtenářů k článku

JerryGN  |  02. 08. 2001 16:33

nerozumím tomu. vážně se v tom článku diskutuje o tom, jestli vězňům povolit mobilní telefony? to už se všichni naprosto zbláznili? co ovlivňování svědků? jestli je tohle pokus o vtip, tak jsem ho nepochopil. jestli ne, tak vážně nevím, co si mám o redaktorech mobilmanie myslet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  02. 08. 2001 22:30

V tomto článku se diskutuje o tom, zda by měly věznice dostat výjimku z Telekomunikačního zákona, aby mohly instalovat do věznic rušičky mobilních telefonů. Pokud to z článku nebylo jasné, tak se omlouvám, ale předpokládal jsem, že je to více než zřetelné. Jen pro úplnost: domnívám se, že by vězni v žádném případě neměli mít k mobilním telefonům přístup a že by věznice měly mít možnost rušíčky MT instalovat.

S pozdravem

Martin Zikmund

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomaso  |  02. 08. 2001 09:59

Nabiti baterie ve vezeni neni problem neresitelny! Na kazde cele vcetne "diry" je svetlo na ktere pri trose sikovnosti se da napojit. Dalsi vyhodou vazebni cely je,ze 220V jede nonstop!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mio  |  01. 08. 2001 10:36

A co to povolit i ostříleným gengstrům, ale s tím, že když budou volat -  věznice je budou nahrávat nebo odposlouchávat, tak můžou posbírat i zbytek tlupy. :)))

Ne, ted vážně. Rozhodně si nemyslím, že by byl problém najít mobil v tabulce čokolády. Doporučuji, ať všechni návštěvníci procházejí přes detektory kovů, uplatnily by se také zařízení, která odhalují zapnuté mobilní telefony. Všechny osobní věci návštěv by projely rentgenem - to nemusíte ani tašku otevřít abyste věděli co skrývá. Kdo nevěří, at běží do Paříže, kde jsem přes podobné zařízení procházel. Nebylo to sice ve vězení :), ale u vstupu k historickému kostelu, který se nacházel ve dvoře pařížské policie. Moje ledvinka jim ukázala obrysy wolkmena i s baterkama.

Nevidím důvod proč se radeji nezaměřit na důkladnou vstupní kontrolu, než na nějakou rušičku, protože se může stát, že vězňové už budou mít třeba antirušičku. Koza se nažere a vlk zůstane celý.

Toť vše,          pěknej den a silnej signál a vězňům vybitý baterky            Mio

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sat1  |  01. 08. 2001 08:53

Ja bych rozlisil vazebni veznice a normalni vykon trestu. Ve vazebni veznici by mobil fungovat nemel, to je pochopitelne. Nicmene pri vykonu trestu by slo treba pro prvni napravnou skupinu (nebo jak se tomu dneska rika) ty mobily povolit. Prece jen si uvedomme, ze dneska neni problem dostat se do vezeni klidne za napr. nezavinenou bouracku a nevim proc by takovyto clovek nemel mit moznost telefonovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  02. 08. 2001 12:36

Moc pochopitelné to není. Na člověka, který není pravomocně odsouzen se pohlíží jako na nevinného, takže by asi neměl být omezován více, než je nezbytně nutné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peterh  |  01. 08. 2001 08:33

Muj nazor je, ze by se melo vsemi prostredky branit pouzivani mobilu vezni. Dnes se da pomoci mobilu surfovat po Inetu, obchodovat s akciemi, ridit firmu apod. Vezeni je trest, jehoz podstatnou casti izolovanost od okolniho sveta, jinak ztrati dalsi cast sve zastrasovaci funkce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trotl  |  01. 08. 2001 06:44

ja osobne bych mobily osobne zakazal u veznu podle toho,o jakou se jedna napravnou skupinu a o jak zavazny trestny cin se jednalo,rusicku bych dal vrahum a jinym bestiim,ale drobnym zlodejickum a treba trestnym cinum z nedbalosti bych to normalne povolil,nemyslim si,ze by to v tomto pripade nekoho ohrozilo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  01. 08. 2001 05:14

Vězni by mohli nabíjet akumulátory z alternativních zdrojů, jako jsou například fotočlánky (okna tam snad jsou) nebo dynamo (připevněné nejspíše v tělocvičně na kolo, ale trochu by se našlapal ).

Detekce přítomnosti silnějšího signálu v určitém frekvenčním pásmu rozhodně není nákladnou záležitosí. Zhruba v ceně klasického rádia . Jeho zaměření pomocí směrové antény je otázkou vteřin.

S GSM rušičkama je to špatné, dají se obejít použitím klasických CB vysílaček. Pokud chce vězeň mermomocí komunikovat se světem, vždy se najde cesta (baterka a morseovka... ).

Já bych byl nejspíše pro uplatnění širokopásmových lokálních směrových rušiček. Představuju si to tak, že by v rohu areálu věznice byl stožár, s anténou se směrovou charakteristikou namířenou doprostřed, aby pokrývala areál rušením. Myslím si, že při dobrém provedení by do 100m od věznice bylo vše OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor