Je to nepříjemná, ale nikoli výjimečná záležitost: ztráta telefonu a karty SIM s telefonním číslem a kontakty. Kam se v této situaci obrátit, co udělat a na kolik vás přijde pořízení nové karty se stejným číslem? Jde to vůbec?
Jak se zachovat při ztrátě nebo odcizení SIM karty? Předně je vhodné takovou kartu zablokovat, následně můžete od operátora požadovat kartu novou, se stejným číslem. Každá služba něco stojí a každý operátor k problému přistupuje jinak. Záleží také, zda jste zákazníkem s paušálním programem nebo zda máte předplacenou službu.
Eurotel
Pokud patříte mezi zákazníky s paušálem, měli byste co nejrychleji kontaktovat oddělení péče o zákazníky, kde operátora požádáte o blokaci svojí karty. Spásu vám v takovém případě přinese číslo 800 330 011, které je zdarma a funguje nonstop. Pokud budete chtít vystavit duplikát karty se stejným telefonním číslem, přijde vás to na 452 Kč. Kartu vám vystaví na jakékoli značkové prodejně.
Uživatelé s předplacenou kartou Go sice o blokaci požádat nemohou, na každé značkové prodejně ale za cenu 400 Kč duplikát vystaví. Budete k tomu potřebovat svůj občanský průkaz a tzv. průvodní dopis, který obsahuje PIN a PUK kódy a dostali jste jej k původní SIM kartě. Pokud jej nemáte, ale Go karta je více jak dva měsíce registrována na vaše jméno, nevěšte hlavu, na prodejně vám duplikát vydají po ověření identity a podepsání čestného prohlášení.
T-Mobile
Situace u paušálních zákazníků je podobná jako u Eurotelu. Číslo infolinky je 603 603 603, za hovor platíte jako při volání do sítě T-Mobile. Po ověření vaší identity vám operátor kartu zdarma zablokuje, vystavení duplikátu je už stejně jako u Eurotelu placené. Druhá karta vás přijde na 476 Kč, přičemž částka bude započtena v následujícím vyúčtování. SIM kartu si můžete vyzvednout ve značkových prodejnách operátora, nebo objednat poštou na infolince.
Uživatele Twistu nepotěším. Operátor karty předplacené služby neblokuje ani nevystavuje duplikáty.
Oskar
U Oskara jsou možnosti nejrozmanitější. Infolinka má otevírací dobu od 8.00 do 20.00 každý den, od 20.00 do 08:00 funguje infolinka jen v omezeném provozu na čísle 800 777 739.
Jestli neradi mluvíte s operátorem, můžete si kartu zablokovat sami. První možností je využít služby Hlasové samoobsluhy na čísle 800 770 077 (*077 přímo z Oskara). Pod volbou 2 máte možnost zablokovat buď vlastní, nebo jakékoliv jiné Oskarovo číslo – samozřejmě pokud znáte heslo pro komunikaci.
Druhou možností je zaslat textovku ve tvaru "BLOKACE A xxx yyy" na číslo 7700. Kód xxx nahradíte číslem, které si přejete blokovat, a yyy číselným heslem pro komunikaci. Jestli máte přistup k internetu, můžete SIM zablokovat i v internetové samoobsluze, odkaz je schován pod volbu Služby. Oskar blokuje i předplacenky a SIM kartu se stejným číslem vystaví jednou ročně zdarma. Pro kartu si můžete přijít do prodejen Oskara, nebo ji objednat na Oskarlince.