Víme, kdy přesně stahují lidé nejvíce her, kdy čtou na portálu live! zprávy a kolik si kupují brandových telefonů ve srovnání s dřívějšími měsíci. A další informace: Vodafone plánuje povolit přístup na svůj multimediální portál i zákazníkům s běžnými mobily.
Koncem května zpřístupnil Vodafone uživatelům multimediální portál live!. Dnes jsou známy výsledky návštěvnosti, stahování a vytížení v letních měsících. Zákazníci v létě utratili nejvíce za zábavní část obsahu (hry, hudba, obrázky). Zájem o portál logicky roste a operátor sáhne konečně k logickému kroku – v několika následujících měsících (blíže bohužel nespecifikováno) zpřístupní portál i těm uživatelům, kteří nevlastní tzv. „live! telefon“, tedy upravený mobil z nabídky Vodafonu.
V létě se dařilo
V průběhu letních měsíců se zvýšila míra využívání portálu (měřeno tržbami) 2,5násobně (srpen oproti červnu), přičemž tarifní zákazníci za portál utratili dvojnásobně více, netarifní až trojnásobně více.
Zákazníci nejvíce utratili za tyto služby:
- Hry (51%) - v srpnu vzrostl podíl tržeb za hry až na 56% díky nabídce novinek
- Hudba (28%)

Využívání jednotlivých sekcí portálu
Mezi nejnavštěvovanější sekce patří v pořadí od nejvytíženější hudba, hry a aplikace, obrázky, zprávy a počasí, erotika. Žebříček nejnavštěvovanějších podsekcí je následující:
- Top 10 reálných tónů (Hudba)
- Hry a aplikace (Hry a aplikace)
- Top 10 tapet (Obrázky)
- Vivid (Erotika)
- Další hudba (Hudba)
- Z domova (Zprávy a počasí)
- Top 10 animací (Obrázky)
Je zajímavé, že dny s nejvyšší intenzitou využívání portálu jsou
úterky a čtvrtky, s malým odstupem následují
pátky (o 2 % nižší než maximum). Oproti tomu jsou nejslabšími dny
neděle (o 17 % nižší) a
pondělky (o 15 % nižší).
Středy a soboty mají shodně průměrnou úroveň.

Vytížení během týdne
Když se podíváme na rozdělení podle času v jediném dni, jsou proporce následující: hry se intenzivně stahují celý den, ale svého maxima dosáhnou ve deváté hodině večerní. Po hrách druhou nejvyužívanější sekcí je hudba, která má nejsilnější interval mezi 11:00 – 12:00. Obrázky stahují zákazníci nejčastěji mezi 13:00 a 14:00 odpoledne, mírně zvýšená aktivita nastává i mezi 19:00 a 23:00. Zprávy si nejčastěji zákazníci Vodafonu prohlíží od 23:00 do 01:00 (vrchol o půlnoci).

Vytížení v jednom dni
Live! mobily jdou na dračku
A jak se prodávají obrandované live! telefony operátora? Ve srovnání s červnem zaznamenal Vodafone nárůst jejich prodejů o dvaadvacet procent. Rekordní byl však až srpen, v tu dobu se prodalo o 98 % live! telefonů více než v červenci. Podíl Vodafone live! telefonů tvořil v srpnu téměř 60 % ze všech prodaných mobilů. Od konce května do srpna tvořily brandové telefony celkově třetinu všech prodaných kusů.