Pošlete SMS a mobil pustí pračku nebo zatopí v autě

Diskuze čtenářů k článku

Lucie  |  23. 08. 2013 10:04

Zdravím, my jsme si nechali nainstalovat zařízení na regulaci topení od Gsm Exeo, později jsme si k tomu dokoupili i Gsm alarm. Ten máme i na chalupě. Vybírali jsme hlavně dle ceny, toto nám přišlo ideální. http://www.gsmexeo.cz/....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  07. 10. 2004 22:36

Ja používám úspěšně GSM teploměr kvůli zimnímu temperování chalupy (kytky, bojler atd). Termostat na kotli dám na 5 stupňů a když náhodou teplota klesne (výpadek elektřiny, jističe, porucha kotle, atd) teploměr mi pošle SMS a já to jedu vyřešit. Kromě toho umí i na vyžádání poslat SMS s aktuální teplotou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlad  |  16. 11. 2007 09:37

Pera, gde jste koupil ten GSM teplomer ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hron  |  05. 10. 2004 11:29

Pro pár jedinců, kteří by si místo rýpání do autora chtěli třeba něco zkusit a pobavit se s takovýmto zařízením: http://www.starhill.org/walda/elektro/resetator.htm 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Opravář praček  |  05. 10. 2004 16:37

Tak já si teď rýpnu zase do tebe - od toho jsou tu HW watchdogy, které hlídají komunikaci např. na sériovém portu a když se nic neděje (=došlo k výtuhu), resetnou mašinu. Stojí kolem 300Kč a navíc fungují zcela automaticky, tzn. není třeba dávat dálkové pokyny. Ale když se chce někdo drbat levou rukou za pravým uchem a dělat to několikanásobně dráž i složitěji, proč ne, je to jeho věc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hron  |  05. 10. 2004 16:50

Toto zařízení se neomezuje jen na resetování serverů či jiných PC zařízení...jak watchdogem asi zapneš na dálku domací topení? Nebo snad máš doma kotel s USB či jiným portem? To jen tak na vysvětlenou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Opravář praček  |  05. 10. 2004 18:37

Omlouvám se. Netušil jsem, že zařízení popisované jako resetátor serveru umí zapínat domácí topení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hron  |  05. 10. 2004 21:28

Omluva přijata..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kouba  |  05. 10. 2004 11:01
Opravář praček  |  05. 10. 2004 10:47

Nevím jak vaše pračky, ale ta naše se po připojení el. proudu sama nezapne, to je třeba udělat ručně tlačíkem start. Jakou máte pane Snášele značku pračky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  05. 10. 2004 10:54

Vy máte v pračce GSM modul? Ve všech případech opravdu nelze zajitit, aby se zařízení spustilo jen pomocí nějakého GSM mezičlenu mezi zásuvkou a spotřebičem. Často je nutné mít spínač přímo v přístroji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Opravář praček  |  05. 10. 2004 12:34

Ne, nemám v pračce modul, ale ona GSM zásuvka funguje, jako bych ten přívodní kabel zastrčil do zásuvky. A to prací cyklus opravdu nepustí. Proto si myslím, že nadpis je dost zavádějící. Na to by bylo potřeba buď místo spínacího tlačítko připojit ten GSM modul nebo by to pračka musela mít integrované.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ABC  |  05. 10. 2004 17:56

jako by to neslo...ATXkovy pocitace taky muzes zapnout na dalku, staci mit jen misto vypinace spinac (aby se nestalo ze by v poloze vypnuto treba ta pracka bezela) a pak se to da uz udelat v pohode

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Opravář praček  |  05. 10. 2004 18:39

Ano, dobastlit jde všechno, třeba by mi taky mohlo nastarovat auto, z nadpisu článku jsem pochopil, že jde o průmyslově vyráběné zařízení, které mi to umožní, ne které je základ, abych pak dva dny bastlil a zničil si záruku od pračky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HaryFotr  |  06. 10. 2004 07:28

Zapnout pračku jde u obstarožních modelů s mechanickým programátorem (třeba legendární pochodující tatramat).
Novější pračky je nutno po připojení proudu nutno opravdu spustit tlačítkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  05. 10. 2004 08:59

Doporuci mi nekdo firmu, ktera mi za rozumny peniz GSM modul zapoji do auta a "zintegruje" ho s jiz osazenymi systemy?


Od GSM modulu bych ocekaval nasledujici:


1) Dalkove ovladani nezavisleho teplovodniho topeni Webasto. Dalkac ma dosah 800m a to ne vzdy staci. Bylo by prima, kdyby GSM modul mel vsechny funkce originalniho dalkace: zapnuti topeni, zapnuti vetrani (letni rezim), vypnti, nastaveni delky ohrevu, atd...


2) Prenos poplachoveho signalu z originalniho alarmu (Seat Toledo Signo rv2002, originalni alarm vcetne cidel pohybu v lampickach). Prijemne by byly i dalsi obvykle bezpecnostni funkce jako odposlech kabiny ci imobilizace vozidla na dalku.


3) Zjisteni polohy vozidla. V horsim pripade pomoci "Locator" SIM karty. V lepsim pripade s vyuzitim zabudovaneho GPS prijmace (ma standardni seriove rozhrani s PS2 konektorem)


Predem diky za nabidky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Byn Lajdyn corp.  |  05. 10. 2004 10:00

Naše firma Vám nabízí naše univerzální dálkově odpalované ovládané zařízení - BynLajdyn PlasticBox. Zastane všechny Vámi požadované funkce:



  • pořádně zatopí a současně vyvětrá (topení je odvislé taktéž na množství benzínu v nádrži)

  • vůz imobilizuje (úspěšnost zastavení je indikována akusticky)

  • polohu vozu zobrazuje přímo bez nutnosti dalších zařízení (kouřové signály na obzoru)

V případě zájmu nás prosím kontaktujte na výše uvedené adrese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hron  |  05. 10. 2004 11:33

Dobrý den. Vaše požadavky jsou vcelku velké a těžko říci, zda vůbec půjdou realizovat. Co vám ale mohu poradit, pokud nechcete za tuto věcičku dát velký peníz, zkuste někdy svůj požadavek vyvěsit na některé z technických škol či kolejí k nim příslušných. Vězte, že nadšený student bude jedině rád, že si takovou práci může vzít třeba jako práci bakalářskou atp... Ostatně USARTY se učí už i na střední škole...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  05. 10. 2004 18:01

Diky za tip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Dudáček  |  05. 10. 2004 21:05

Dobry den,
s realizaci vaseho pozadavku nevidim velky problem. Muzeme navrhnout verzi s lokalizaci GSM a s lokalizaci GPS. Oboje vcetne moznosti napojeni na pult nepretrziteho strezeni systemu REX, pripadne s moznosti lokalizace do map na internetu. U topeni se musime jen domluvit jake ovladani bude treba.  Pro montaz mame smluvni dilny po cele republice. Dalsi informace najdete na www.e-rex.cz pripadne se na mne obratte mailem. Dudacek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  05. 10. 2004 22:44

O napojeni na pult nepretrziteho strezeni, ani o mapy na internetu az tolik nestojim. Jde mi hlavne o ovladani topeni na vetsi dalku, nez kam dosahne dalkac a o prenos poplachove informace od alarmu.


Co se tyce topeni, tak mi jde o klasicke topeni. Jedna se o standarni nezavisle teplovodni topeni Webasto ThermoTopE. Chtel bych mit moznost ho minimalne pomoci SMS moct zapnout a vypnout. Dalsi moznosti, ktere jsou vyuzitelne s originalnim dalkacem (nastaveni delky behu topeni, prepinani letni/zimni rezim, atd...) nejsou az tak dulezite. Jde mi o to, ze kdyz jsem pracovne treba v centru Prahy a parkuji par bloku dal, tak skrz domy radiovy dalkac uz casto nepronikne a ja musim jit do nevyhrateho auta.


Dalsi problem muzete mit s napojenim GSM modulu na originalni alarm. Nemam tuseni, jestli ma nejake vystupy na externi pager. Je to standardni originalni alarm dodavany primo vyrobcem vozidla. Dalkove ovladani je spolecne s ovladanim centralu primo v klicku, v lampickach na stredovych sloupcich jsou zabudovana pohybova cidla a na prahu vedle ridice je tlacitko pro deaktivaci cidel pohybu. To je vse, co o tom alarmu vim. Netusim, je-li mozne sehnat od prodejce Seat nejakou technickou dokumentaci. Ale mam obavy, ze pridavne ci volitelne elektoronicke systemy (alarm, tempomat, ESP, ...) nemaji samostatnou ridici jednotku, ale vse je rizeno jednotkou centralni.


Co se tyce zjistovani polohy. Mam mapovy software dodavany firemnim zakaznikum k sluzbe Locator spolecnosti T-Mobile. Tento soft je schopen zobrazovat polohu mobilu vybaveneho T-Mobile Locator SIM kartou na mape. Cili pokud vas GSM modul podporuje SIM Toolkit, je zakladni reseni vlastne vyreseno automaticky. Nicmene me napadlo pouzit pro presnejsi zjisteni polohy GPS prijmac. A to proto, ze jej mam uz v aute stejne nainstalovany kvuli navigaci. Jedna se o samostatny GPS prijmac se standardnim PS2 ci RS232 rozhranim pro pouziti s kapesnim pocitacem ci notebookem. Pokud byste byli schopni jej vyuzit a precist presnejsi polohu z nej, bylo by to prima. Pokud by to bylo priliz narocne, tak se holt spokojim z "implicitnim" resenim pomoci Locatoru.


Muzete mi sdelit nejake podrobnosti o zpusobu vami navrhovaneho reseni, jeho cenove a casove narocnosti, velikosti nutneho zasahu do vozidla, atd...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Dudáček  |  05. 10. 2004 21:05

Dobry den,
s realizaci vaseho pozadavku nevidim velky problem. Muzeme navrhnout verzi s lokalizaci GSM a s lokalizaci GPS. Oboje vcetne moznosti napojeni na pult nepretrziteho strezeni systemu REX, pripadne s moznosti lokalizace do map na internetu. U topeni se musime jen domluvit jake ovladani bude treba.  Pro montaz mame smluvni dilny po cele republice. Dalsi informace najdete na www.e-rex.cz pripadne se na mne obratte mailem. Dudacek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  05. 10. 2004 08:33

Nechápu ten pojem Speciální SIM karta. Pokud je speciální, tak se nejspíš dodává se zařízením. Jak se na ní ale dovolám, když to není ani ET, ani TMO ani OS?

Chtělo by to trochu upřesnit pro naše podmínky. Je hezké o tom psát, ale pokud je to k ničemu tak je i článek o ničem..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fila  |  05. 10. 2004 07:34

Dobrý den, rád bych autora upozornil na chybu v úvodu textu = překlep ve slově poskatují, má zřejmě být poskytují.


S pozdravem Fila

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ossis  |  05. 10. 2004 07:33

No a zapomnel jste na dalkove odpalovani bomb. Jinak je to docela uzitecne, ale zatim me nenapada, co bych(ja) potreboval zapnout s predstihem...


Ossis - http://gimik.borec.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  05. 10. 2004 00:51

Snad bych jen upresnil, ze prenos dat a faxu byl v siti GSM odjakziva. Pozdeji prisla az paketova technologie (GPRS).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor