PowerMat: bezdrátová nabíječka v redakci

Diskuze čtenářů k článku

Nephilim  |  08. 03. 2010 07:11

V této technologii lze spatřit další snahu výrobců MT a příslušenství unifikovat napájení MT a snížit tak náklady na výrobu a přepravu. Standardizace napájecích konektorů již proběhla a na trh se dostávají nové modely, které mají jednotný napájecí USB konektor. Díky tomu není nutné s každým mobilem kupovat novou nabíječku (nižší cena). Indukční nabíjení je jen vylepšením této myšlenky a pokud by šlo na jedné indukční nabíječce nabíjet více různých zařízení (mobil, digitální foťák, kartáček na zuby, holicí strojek, ponorný mixér, kuchyňský vysavač drobečků atd.), pak by to bylo určitě přínosem.
Dost podstatnou nevýhodou této technologie je nízká účinnost a oproti klasické nabíječce tedy dlouhá doba nabíjení. Je tedy co vylepšovat, ale důležité je, že tato cesta se nezdá být slepou uličkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
i  |  29. 01. 2011 20:37

Uplne s Vami souhlasim, az tato technologie bude dostatecne vyvinuta (rychle nabijeni s vysokou ucinosti prenosu), tak to bude parada. Tak jak ted cestuji, tak s sebou potrebuji nabijecku na mobil, fotak, notebook. Takze si dokazu predstavit dobu kdy se ani zadne nabijecky standartne k temto zarizenim prodavat nebudou a v kazde domacnosti (hotelovem pokoji, recepci, ...) bude tato nabijeci podlozka ktera poslouzi vsem temto zarizenim (snad i notebookum). A jeste si predstavte to ze kdyz budete cestovat do zahranici, tak nebude uz potrebovat ani redukci na elektrickou zasuvku ani tu nabijecku. Tim padem by se take mohlo usetrit zivotni prostredi diky vyrobe mensiho poctu nabijecek pro vsemozne zarizeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas26  |  06. 03. 2010 01:33

jen malý dotaz...iPhone jailbreakovaný? jelikož nevydává klasický zvuk při nabíjení ;) :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas26  |  06. 03. 2010 01:35

nebo ten zvuk dělá přímo ta nabíječka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomass55  |  06. 03. 2010 10:51

to bola nabíjačka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomass55  |  05. 03. 2010 21:52

No tak ty co argumentuju, ze sa to bude dat pouzit na rozne typy telefonov asi nepocitaju s tym ze vyrobca sa nebude vracat do minulosti a vyrabat baterie na starsie modely telefonov.
Dalej ta bateria nie je nicim vynimocna. Bateria ostava ta ista zmensi sa rozmer a prida cievka.
Ked bude cievka integrovana v telefone a nebude obmedzovat kapacitu baterie potom to bude vyuzitelne. Tak ako hovori autor clanku.
Celkovo je to podla mna zatial neprakticka vec, ktora nezvysuje pohodlie a jedina jej dobra vlastnost je univerzalnost, ktora ale nebude vyuzitelna na starsich modeloch telefonov. Davam tomu tak 4 - 5 rokov potom sa to mozno uchyti ked kazdy novy mobil bude mat cievku. Ale sami vidite ako dlho trva kym sa vobec dohodli na jednotnom micro-usb. Aj to niektory robia telefony so svojimi povodnymi konektormi a micro usb zacnu pouzivat az ked ich pritlaci termin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Štěpán  |  05. 03. 2010 20:08

Děkuji za video :)
Je dobře, že se na tom pracuje. Líbí se mi to jako koncept obecně. Dobíjení bez kabelů.
Ideální by bylo, kdyby se to toho vysílače energie ten telefon vůbec nemuselo dotýkat a šlo by to nabíjet řekněme ve vzálenosti: radius 1 metru od vysílače.. To by člověk jen přišel domů a položil si telefon třeba na stůl. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2010 16:27

Tohle má velkou výhodu v jednom. Když to bude dostatečně rozšířený, tak to nemusim tahat nikam, protože to kamarád/hotelový pokoj atd. bude mít a je to (spíše bude to) velice universální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 05. 03. 2010 16:34

ano, super argument
...ale tu samou službu by měl udělat microUSB konektor, který se má (myslím od roku 2012) stát standardem pro většinu výrobců...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.Sid  |  05. 03. 2010 15:56

Kolibka mi prijde uzitecnejsi. Tedy aby to krom napajeni i synchronizovalo. Tak jsem to delal s Palmama a bylo to idealni. HD2 dnes pripojuju kablikem a funguje to prakticky stejne, ba lacineji. Ale neni to tak rychle jako 'odlozit' mobil do kolibky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BeNiSh  |  05. 03. 2010 12:55

powermat se mi od pocatku svoji filozofii celkem zamlouva, pochopitelne varianta - podlozka na ni polozenej dock a do nej davat iPhone je licovina na n-tou, to uz vazne radsi USB dock, kterej zvladne i synchronizaci. ovsem to se tyka snad jen prechytralyho iPhonu s nevymennou baterii, kazdej normalne vymyslenej telefon ma v budoucnu nadeji na koupi baterie s integrovanym dobijecim prijimacem. pak to bude bomba. a verim, ze nebude trvat tak dlouho a kapacita takovych baterii bude srovnatelna a vetsi :) konecne je videt aspon nejaka snaha na vyvoj nejzaostalejsiho prvku novodobejch technohracek - baterii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 05. 03. 2010 14:18

tech telefonu bylo na stanku vice, pamatuji si blackberry
vetsina zbylych melo vetsi kryt, par to zvladlo pouze s vymenou baterie a nedokazu odhadnout, s kolika mobily vubec nepocitaji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  05. 03. 2010 12:42

Bezdrátové, nikoli bezdotykové nabíjení je podle mě k ničemu (navíc nutnost té kolébky nebo pouzdra pro iPhone...). To si zrovna můžu mobil položit na stůl a připojit k nabíječece co už je připravená v zásuvce. Tohle má navíc ještě asi i slušné ztráty díky té bezdrátovosti a účinnost oproti klasické nabíječce bude rozhodně menší. No a pak ta cena... mě to přijde jako blbost, ale čas ukáže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nephilim  |  08. 03. 2010 06:59

Tvrdit, že bezdotykové nabíjení je k ničemu, je velice odvážné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrET  |  05. 03. 2010 11:40

Používám bezdrátové nabíjení již 3/4 roku na telefon Palm Pre. (Touch stone) Nabiječka je ve velikosti malé myši. Telefon na ni drží v poloze, že je videt na display. Telefon je vybaven možností nastavení režimu automatického přijetí hovoru. Telefon pozná, že je na bezdrátové nabíječce a muže se pokud chcete automaticky aktivovat hlasitý odposlech, hned mluvite bez dotyku na telefon. Pokud telefon vezmete k uchu hned se prepne hlasitý odposlech na klasiku atd atd. ... Nepišu to jako neco nekonečně uzasného .. jen taková vychytávka ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 05. 03. 2010 14:17

ano, touch stone (nebo jak se jmenuje) známe
ale i u Pre musíte mít speciální kryt baterie s integrovanou cívkou
ty vychytávky navíc jsou možné, protože je ta nabíječka pouze pro jeden telefon (nebo už i Pixi?), u univerzální by to bylo složitější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
McElroy  |  05. 03. 2010 11:19

Je to neprakticke... ja osobne nabijam moj mobil na jednom mieste, a casovy rozdiel pri polozeni a pri pichnuti konektora do mobilu je asi 2 sekundy. a navyse toto riesenie ma nedostatok hlavne v tom, ze zvacsa cela rodina nenabija mobily na 1 mieste :) dalej ked chcete telefonovat a nabijat, proste to nefunguje... buducnost vidim v tom, ked to bude mat dosat 3m a viac, potom to bude fakt bomba... inak som videl prezentaciu a napr na kuchynskej linke to bolo super, tam toto riesenie pasuje... na mobily vsak nie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 05. 03. 2010 11:30

kuchyňskou linku výrobce na svém stánku měl také
všechny spotřebiče přišly o kabel, to bylo docela pěkné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ridick7777  |  05. 03. 2010 10:06

jako ze kdyz s tim ma IPHONE problemy diky sve "dumyslne" konstrukci tak je ta technologie nepouzitelna? Na nokii to vypadalo docela pekne, zalezi o kolik se zmensila kapacita baterie.Tohle je opravdu Ide.bi.li.za.ce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 05. 03. 2010 10:42

takhle jsem to přece nenapsal ani neřekl
říkám, že dokud to nebude integrované přímo od výrobce, tak se to za tu cenu a s těmi nevýhodami nevyplatí používat
stejně tu nabíječku máte kabelem připoutanou k jednomu místu a jediné dva rozdíly oproti klasické nabíječce jsou v ceně a v tom, jestli zastrčíte konektor, nebo to jen položíte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ridick7777  |  05. 03. 2010 10:55

ale tohle jsou ty "krucky" evoluce v technologiich, stejne tvrzeni lze vyslovit i o dotykovem ovladani kdy jen misto klavesnice ovladate telefon prsty.
Naopak me se tahle nabijecka libi a reseni v integrovani civky do baterie ja take dobry napad lze tak upravit jiz zakoupene zarizeni (v pripade ze ho ten vyrobce podporuje).
Jen se mi nelibi to cele zhazovat ze stolu protoze na iphonu to nefunguje optimalne, ale verim v to ze panove z applu si to nechaj zapatentovat a dalsi generace to bude mit jiz integrovane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 03. 2010 11:05

ze stolu to Filip neházel, konstatoval, že to zatím neumí iPhone ani jiné mobily, resp. jejich baterie, to je celé
moc se nedivím, že rozvoj tohoto dobíjení mobilů jde tak pomalu dopředu, uživatelské pohodlí se o moc nezvýší, je to spíše více efektní; smysl bezdrátového dobíjení vidím třeba u zubních kartáčků, kde je požadavek na vodotěsnost nabíječky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 05. 03. 2010 11:17

Já to neshazuju ze stolu, já to naopak každý den používám
Vedle počítače mi stojí poskládaná nabíječka, na ní dock, do kterého postavím iphone
Doma mi ale také vedle počítače také stojí dock, je podobný, také připoutaný k jednomu místu, jen umí navíc synchronizovat telefon s počítačem
Zásadní ale je, že powermat používám jen proto, že jsem ho dostal zadarmo (a taky pro ten super zvuk, který to při začátku nabíjení dělá)
Proti evoluci nic nemám a opravdu se těším, až poskočí o další kus kupředu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  07. 03. 2010 11:16

"Problém" bude v tom, že vám se to líbí, a tak nechcete, aby to někdo kritizoval.
I ten váš příklad s ovládáním klávesnice/displej dost kulhá - tam jde o zcela odlišné věci, kdežto PowerMat je pouze varianta téhož.
Nic proto PM nemám.
(A pozor - evoluce využívá i slepé cesty, které opustí...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor