Pozice Apple Watch mezi chytrými hodinkami není neotřesitelná. Oblibu získávají čínské značky | Zdroj: Apple

Zdroj: Apple

Pozice Apple Watch mezi chytrými hodinkami není neotřesitelná. Oblibu získávají čínské značky

  • Apple už není neotřesitelnou jedničkou ve světě chytrých hodinek
  • Apple Watch ztrácí popularitu, i díky minimálním změnám a dravé konkurenci
  • Dodávky Apple Watch vloni poklesly o 19 %

Až do loňského roku prodeje hodinek neustále rostly, ale růst se nedá očekávat do nekonečna. Rok 2024 znamenal pro nositelnosti meziroční pokles o sedm procent, pod nějž se podepsal hlavně Apple. Dodávky Apple Watch na trh poklesly o 19 procent, a jedním z viníků může být klesající popularita hodinek Apple Watch. Podle agentury Counterpoint Research Applu nepomohla ani jubilejní desátá generace hodinek, která měla oproti Series 9 minimum změn, a navíc jsme se nedočkali hodinek Apple Watch Ultra 3. Zejména na americkém trhu byl zájem o Apple Watch velmi vlažný. A existuje proto hned několik důvodů.

Klepněte pro větší obrázek
Hodinkám Apple Watch klesá popularita. Meziročně jim poklesly prodeje o 19 %, skokanem roku je naopak Xiaomi

Jedním z výrazných činitelů je probíhající spor se společností Masimo, díky němuž není v nových modelech hodinek v USA k dispozici měření okysličení krve. A to v době, kdy se jedná o zcela běžnou funkci u chytrých prstenů či u hodinek konkurenčních značek. Hodinky Apple Watch se sice primárně profilují jako zdravotní zařízení, pro mnohé uživatele však znamenají něco na způsob miniaturního počítače, který obslouží hovory a textovky, zastoupí budík nebo jej využijete k navigaci. O hodinkách se někdy hovoří jako o „stroji na notifikace“. A pokud jich na hodinky směřuje opravdu hodně, z vlastní zkušenosti víme, jak moc to může být otravné.

Málo změn a zdravá konkurence

Důležitý je však také fakt, že inovací u Series 10 nebylo mnoho, a protože mají hodinky od Applu dlouhou softwarovou podporu, uživatele vlastně nic nenutí k upgradu.

Klepněte pro větší obrázek
Hodinky Apple Watch mezigeneračně přidávají málo novinek, možná i proto klesá jejich popularita. Stávající uživatele nic nenutí k tomu, aby stávající hodinky vyměnili za novější model

A pak tu samozřejmě máme konkurenci, která je oproti Applu v některých oblastech napřed. Třeba ve sledování spánku, což je dnes velký byznys, jemuž „šéfují“ značky Garmin, Oura nebo Ultrahuman. Apple Watch sice mají detekci spánkové apnoe, chybí jim však skóre spánku nebo skóre připravenosti. Aplikace Vitals (Životní funkce) sice obsahuje souhrn klíčových ukazatelů zdraví, ale u Apple Watch i přesto postrádáme detailnější personalizované statistiky nebo souhrny, které by dokázaly přehledně zohlednit a vyhodnotit změřená uživatelská data, jako se tomu děje u konkurence.

V loňském roce tak, i na úkor Applu, meziročně rostla pro nás absolutně neznámá značka imoo (+22 %), extrémně dobře se dařilo Xiaomi (nárůst prodejů o 135 procent). Samsung s tříprocentním nárůstem v oblasti nositelností zůstává stále na pozici trojky, přehlédnout však nelze nárůst Huawei o 35 %, který začíná stahovat náskok Applu. V roce 2023 byl mezi oběma firmami 16% rozdíl v dodávkách na trh, v loňském roce se snížil už jen na 9 procent. A pokud Apple nijak výrazně nezmění svou politiku, je možné, že za pár let už nebude značkou, která na trhu prodává nejvíce chytrých hodinek.

Zdroje a další informace: ZDnet, Counterpoint Research

Určitě si přečtěte

Články odjinud