Takové sviňárny jako autoprodloužení, by neměly vůbec existovat a měly by být zakázané ústavním zákonem. Donedávna obvyklá praxe byla skončí smlouva na dobu určitou a nebyla-li vypovězena, po vypršení určité doby, režim slouvy přešel na dobu neručitou beze změn. Ve smlouvě byl o tom 1 řádek, že po vypršení přechází beze změny na dobu neurčitou. Pokud to klientovi vyhovovalo, pochopitelně neměnil. Pokud ne, mohl vklidu změnit nebo odejít. Pokud promoakce platila na dobu určitou, klient to věděl a buď mu operátor napsal, že jeho výhoda skončí ehdy a tehdy nebo si to klient pohlídal. když nepohlídal, plynulo z toho max. 3 měsíce placení vyšší ceny bez promoakce. Měsíc, kdy se dověděl, že platí vic, měsíc, kdy to vypověděl a další měsíc vypovědní lhůty. Nepříjemné, ale neni to zas taková daň za opomenutí, jako být vazalem operátora na další 2 šílené roky. Zajímavé, že virtuálové jedou i bez závazků a jde to. pochopitelně, protoze mají byť ne takové ceny, jako by mohli mít, kdyby velkobchodní nabídky nebyly takové , jaké jsou, ale pořád mají takové dodmínky, že nemusejí mít strach, že by jim lidi utekli, aby je museli zavázat nadlouho. Lidi s lepšími cenami a podminkami vydrží klidně i bez úvazku a neutečou.Vojtěch Šimon: U každého obchodu jsou nějaké podmínky. Že jsou podmínky na webu, ví dnes každý. Smlouva se dá přes web taky uzavřít, takže si je lze přečíst, než podepíšu smlouvu. V každé smlouvě se dá dočíst, že podpisem smlouvy souhlasíte s obchodními podmínkami. A pokud jsem je na webu nečetl a na pobočce nejsou (to bych se divil), tak prostě nikdo mě nenutí podepsat. Stačí říct: "Dejte mi přečíst obchodní podmínky a pak to podepíšu nebo přijdu zítra." Všecko ostatní jsou výmluvy.Ale jinak sopuhlasím, autoprodloužení, to snad máme jen v ČR, protože všude jinde by si to nikdo nedovolil a ano je to sviňárna, která by měla být zakázána. ČTU by ušetřilo čas i peníze za řešení zbytečných pofidérních stížností na autoprodloužení, které v 80% stejně vzniklo nečtením smluv a podmínek, igorováním upozornění ("zas příšla nějaká blbost od operátora, asi zas reklama, kašlu na to") a opomenutím. Na tom je to postavené. Operátor ví, že lidi za 2 roky zapomenou a nikdo si nedá do kalendáře v mobilu hned na začátku závazku upomínku 3 měsíce před vypršením, a pak každých14 dní, aby věděl, že si má rozmyslet, jestli zůstane dál zavázaný nebo to včas vypoví.