Pozor na to, co se uvádí v záručních listech mobilů

Pozor na to, co se uvádí v záručních listech mobilů

Na mobilní telefony vyrobené v tomto roce, stejně jako další výrobky, máme od začátku roku záruku dva roky. Ovšem na podmínky záruky je vhodné se informovat předem.

Zcela jistě už se kdokoliv z vás mohl setkat s problémem, ať už v záruční nebo pozáruční době, ohledně vašeho mobilního miláčka. Vzhledem k tomu, jaké je neskutečné rošíření mobilních telefonů mezi námi, jistě takové množství telefonů může přivést nejednu nepříjemnou záležitost. Pokud se vám jakékoliv patálie s poruchou vašeho přístroje vyhnou či stále úspěšně vyhýbají, buďte rádi a nepřivolávejte je.

Na tento problém bych se podíval hned ze dvou stran. Pokud kupujete mobilní telefon, dobře se podívejte na to, s jakými záručními podmínkami se můžete setkat v záručním listu. Ohledně záruky podle novelizace zákona bylo již na MobilManii napsáno mnohé. Nebudu tedy nosit dříví do lesa, abych je zde s velmi obsáhlým výkladem popisoval znovu. Snad jen připomenu, že je velký rozdíl mezi záruční lhůtou 24 měsíců, která je označována velmi často jako plná záruka, a zárukou šesti měsíců a 18měsíčním bezplatným servisem, což bývá velmi často označováno jako záruka složená.

Tip: Dvouletá záruka: zákazník se raduje, obchodník pláče.

Ta druhá strana mince je to, co vám autorizované středisko (pokud jste telefon zakoupili v síti, která je autorizovaná) nebo prodejce uvede v záručním listu. Zažil jsem případ, kdy prodejce zapsal na základě opravného listu do záručního listu větu, ZÁVADA SE NEPROJEVILA, nicméně v zápětí jsem se mohl dočíst na opravném listu, že telefon byl preventivně propájen a dokonce nahrán i nový firmware!

Nejde o to, že mi zmizelo logo operátora (to je to nejmenší), nejde o to, že mi zmizely moje oblíbené melodie, které se mi opravdu líbily a byly výstižné pro každou příležitost. Vadí mi spíše to, že i přes neprojevení se závady byl do mého telefonu proveden zásadní zásah, který měl být uveden v záručním listu. V případně pájení na úrovni L4 a přehrání firmware totiž přijdete o záruku, pokud to nebude provedeno autorizovaným servisem. A vzhledem k tomu, že o této „opravě“ nemám v záručním listě záznam, mohu mít později problémy. Mimochodem, první přehrání firmwaru v záručním listě zaznamenáno mám.

Přihodilo se vám někdy něco podobného?

Určitě si přečtěte

Články odjinud