Práce z domova oživila trh s tablety. Dominují iPady, v součtu OS vyhrává Android

Opatření související s pandemií koronaviru přinutila mnoho lidí pracovat a studovat z domova. Tato skutečnost se projevila nejen rapidním nárůstem zájmu o webové kamery, ale měla velmi pozitivní dopad i na trh tabletů, jak ukazují čísla zveřejněná společností Strategy Analytics.

Růst trhu s tablety dosáhl osmiletého maxima a poptávka po tomto typu zařízení je vyšší než jakou lze v současné době uspokojit. V meziročním srovnání prvního čtvrtletí letošního a loňského roku stouply prodeje tabletů ze 31,9 milionů na 45,8 milionů – tedy o velmi citelných 44 %.

Apple kraluje výrobcům

Nejvíce narostl počet prodaných tabletů čínskému Lenovu, které si polepšilo o 138 %. Zde však hraje roli skutečnost, že tato značka prodala loni jen 1,6 milionů tabletů, takže letošních 3,8 milionů je z relativního pohledu obrovským skokem. Nutno dodat, že Lenovo již druhé čtvrtletí po sobě více než zdvojnásobilo nárůst prodejů.

Klepněte pro větší obrázek

Absolutním lídrem tohoto segmentu nadále zůstává Apple. Zatímco loni prodal v prvním čtvrtletí 9,6 milionů tabletů, letos to bylo 16,8 milionů – meziročně tedy vzrostl o 75 %. Apple také upevnil svou pozici, neboť prodal zákazníkům více než dvojnásobek tabletů ve srovnání se druhým Samsungem.

Třetí místo v počtu prodaných kusů obsadil Amazon, jež se proti loňským číslům zlepšil „jen“ o 37 %. Jediný, komu se opravdu nedařilo, je čínský Huawei. Zatímco v roce 2020 obsadil třetí příčku se třemi miliony prodaných tabletů, letos spadl o 33 % na dva miliony a klesl v žebříčku o dvě místa.

Android ztrácí, ale stále vede

Zatímco vedoucí Apple instaluje na své iPady operační systém iPadOS, většina ostatních výrobců sází na Android. Díky tomu se tento operační systém stále drží na prvním místě, následovaný iPadOSem, Windows a Chrome OS.

Klepněte pro větší obrázek

I zde ale tablety s nakousnutým jablkem ve znaku dohánějí konkurenci. Zatímco v roce 2020 byl Android na 18,1 milionech prodaných tabletů, letos bychom ho našli na 23,8 milionech, což znamená nárůst o 32 %. iPadOS však roste ještě rychleji – meziročně o celých 75 %.

Zatímco loni měl Android 56,6 % trhu, letos mu patří už „jen“ 51,9% podíl. Proti tomu iPadOS byl v roce 2020 nainstalován na 30,1 % zařízení, zato v tomto roce je to už 36,7 %. Konkurence je v tomto měřítku doslova na vedlejší koleji – Windows měly v prvním čtvrtletí 2021 pouhých 10,9 % a Chrome OS dokonce jen 0,5 %.

Diskuze (11) Další článek: Google myslí i na tablety. Entertainment Space bude novým centrem zábavy

Témata článku: Android, Windows, Tablety, Analýza, iPad, iPadOS, Strategy Analytics, Chrome OS, Osa, Součet, Domov, Čtvrtletí, Nárůst


Určitě si přečtěte

Garmin překvapil levným sporttesterem a LTE hodinkami pro náročné
Martin Chroust
HodinkyGarmin
Nový iPad Pro zamotá hlavu hned dvakrát. Prvně výkonem, pak cenou
Martin Miksa
iPadOSiPadTablety
RECENZE: Samsung Galaxy A52 5G – I letos má zaděláno na bestseller

RECENZE: Samsung Galaxy A52 5G – I letos má zaděláno na bestseller

** Otestovali jsme další letošní nové „áčko“, které by se mohlo stát mainstreamem ** Podobnost s Galaxy A72 je, až na baterii a jeden foťák, dost velká ** Sáhnete po levnější LTE verzi nebo po výkonnější 5G variantě?

Martin Chroust | 29

Martin Chroust
GalaxyRecenze
Hodinky Garmin Venu 2 přicházejí ve dvou velikostech a s dvojnásobnou výdrží
Lukáš Václavík
Chytré hodinkyGarmin