Velmi zajimave cteni! Diky.
Nejdrive definujme prosim predmet naseho sporu: je to primerenost prijmu ze systemu jizdenek vuci nakladum na tento system, jako jsou napr.:
* udrzba a obsluha automatu na vydej jizdenek a ChekPointu OpenCard
* materialy (papir, inkoust, bezkontaktni karty) na jizdenky a OpenCard
* udrzba oznacovacu jizdenek vc. materialu
* naklady na tisk jednotlivych listku ci dalsich dokladu jako ctvrtletni kupony
* plat zamestancu v prodejnach DPP a informacnich centrach pro OpenCard
* vyvoj a udrzba SW pro oznacovace, OpenCard, SMSjizdenky
* plat a odmeny revizoru
* naklady a ztraty spojene s vymahanim revizory zajistenych pohledávek
* naklady na pravni spory spojene s revizory a skody nimi způsobené (DPP prebira 100% zodpovědnost, revizor nezaplati ani kacku z prohraneho soudniho sporu, vc. nahrady jakekoliv skody – to je tez v te vyroceni zprave)
a mnoho-mnoho dalsich polozek, o kterych ve Vami uvedene vyrocni zprave neni ani zminka.
Tak, procteme si tedy tu vyrocnou zpravu spolu a pozorne:
* Predstavenstvo (str.14) - 9 clenu. Devet! Proc tolik lidi v predstavenstvu? No, podivame se na jmena, treba se nam v hlave rozjasni: David Vodrazka, Pavel Bem, Jiri Janecek... HEHE Je asi jasne proc slavny a porad vitezoslavne pokracujici projekt OpenCard, ze? :-]
* Dozorci rada - 9 clenu Jmena? Znama: Rudolf Blazek, Karel Brezina, Petr Moos... Vivat ODS!! A navic v kazdem organu musi byt aspon jeden Prof. Ing. CSc., a ne ze ne, doprava je veda, ze
* Management - 8 clenu, z toho navic jedna pozice k pulce roku 2009 zrusena! Viida, na manazovani je treba mene lidi nez na dozorci radu!
* Projekt Transformace (str.18) - jednou z cili si klade "oddelit hlavni procesy DPP od procesu podpurnych a obsluznych", coz mi vnukuje silne pochybnosti o tom, zda dale uvedena cisla obsahuji cisla, relevantni pro predmet naseho sporu.
* Na udrzbu stroju a zarizeni byl pouzit outsourcing (str.19). Dopidite se naklady? Ja ne. Jaka část z nich patri k nakladum, které ted chceme pocitat? Nevim.
* Investice (Str.20) – o tom ani se nechci zminovat, musel bych se vyjádřit k nakupu hyperpredrazenych stroju 14T, kde cela predni část vozu nalezi ridici, ktery si tam muze i lehnout; kde jsou místo obyčejných zrcatek zpětného vyhledu za 500 Kc jsou pouzite kamery c cenou vojenského vyzkumu, které navíc po setmeni jsou skoro nepouzitelne kvuli prekontrastovani obrazu ve svetlometach aut; s kamerovými systémy uvnitř vozu, který nijak nezabranuje zvrhlym chuligánům upalit zaziva spiciho bezdomovce; a kapacita kterých při vetsi delce vagonu cini polovinu sedících a polovinu stojících mist pro pasažéry; o zrucnosti sedadel, posunutych cca 0.5m od oken, nemoznosti projit mezi lidmi a dalších do oci bijících nedostatkách bylo uz napsano dost. A tak se ptam: jsou ty technici, kontrolori a manažeři slepi? Anebo... jak velky uplatek dostali ti, co toto odsouhlasili?
* Str.21 – 5 souprav metro M1 za 400 mln = 80mln/kus. Tyjo! My si zijeme, co? :-] O kousek dále se říká, ze na tramvaje 14M pouzito 663 mln, ale za kolik kusu – to se uz nepide A na 15T (to jsou ty s klimatizaci) 69 mln. Daleko dale v textu (str.34) je hluboko zakopano, ze takovy vuz je porizen jeden, z cehoz je jasno jednak ze stoji skoro 70 mln, jednak ze ta klimatizace navíc stoji 6 mln pro jeden vuz(!!).
To vsechno platime z tech 26 korun jizdneho? Kdepak. Dotace z EU, dotace z Hl.m.Prahy, dotace ze statniho rozpoctu, vlastní zdroje (prodej a pronajem majetku aj) (Str.20).
Uff, uz jsem se umoril cist ten schvalne nsouvisly blabol obsahem 153 stran. Z ekonomickeho "souhrnu", kde vse potrebne je akoratne zameteno pod koberec (Str.78), si udelejte prehled sami
A to jsem se k udajum o jízdném ani nedostal.
Prijem z jizdenek je 4.4 mld. (Str.42) vcetne prijmu z postihu od revizoru (109 mln.) (Str.29). Dalsi prijmy nikde uvedene nejsou!!!
Celkove naklady jsou pouhych 13 mld (Str.78).
Celkem DPP proinvestoval 5.667 mld (str.20). A prijmy z jizdenek vseho druhu, vc. zaměstnaneckých, je ubohych 4.4 mld. (Str.42). To je 0.07% z objemu investici...
Vypadek těchto prijmu zajiste DPP uplne polozi