Před Vánocemi: 23 otázek a odpovědí k Nokii 6230i

Diskuze čtenářů k článku

jirka  |  11. 12. 2005 22:21

Lidičky, je možné nastavit parametry pro wapování tak, aby se telefon připojil před internet.t-mobile.cz a ne přes drahý wap.t.mobile.cz? Takto mi to v pohodě šlapalo na W800i, tady ne. Díky za odpověď. jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  11. 12. 2005 19:52

Ahoj,

 

jsem bývalý majitel S45 a současný MDAII a nový nové Nokia6230i. Marně jsem však doufal, že nový telefon se inspiruje u starých telefonů v dobrých vlastnostech a doplní je o nové technologie. Navíc telefon označovaný jako manažerský! Nokia mě velmi zklamala svojí nevyzrálostí. Má sice krásné funkce jako fotoaparát, rádio, záznamník apod., ale aby mi šetřila čas to ne. přesto by stačilo jen něco málo dodělat, ale to se asi nedočkáme...

 

T9 - pro praktický život nepoužitelná. To považuji za natolik závažnou vadu, že bych už dávno očekával od Nokie záplatu nebo veřejnou výzvu k vrácení telefonu výrobci pro závažný rozpor mezi deklarovanými funkcemi telefonu a realitou (a s velkou omluvou).


Automatická synchronizace kalendáře a kontaktů s outlookem - nefunkční. Sesynchronizovat telefon je vždycky dost manuální práce. Přitom se tak krásně nabízí synchronizace přes BT bez zásahu ruky. A jaká by to byla pohoda - odejdu od PC a kalendář a kontakty v aktuální podobě mám s sebou.

 

Displej - použitelný jen přes den na světle. V nocí příliš svítí - je to jako koukat do lampy. Když se na ten displej dají strkat nejrůznější "blbiny", tak nechápu, proč se nedají nastavit taky nějaký noční barvy a proč některé obrazovky neovlivníte vůbec - např. při psaní SMS. A už vůbec nerozumím tomu, proč bez podsvícení je displej tak tmavý až prakticky nelze přečíst.

 

Baterie - jeden den a dost. Ze začátku jsem myslel, že je rozbitá. Nebyla. Je to tak opravdu z výroby nastaveno. Dýl to nevydrží.

 

Provozní informace na displeji - sice velký displej, ale pro datum, čas apod. vyhrazeno jen málo místa. A pokud připojíte sluchátka, tak už datum nevidíte, protože ho překryje symbol sluchátek.

 

Řazení jmen a příjmení při synchronizaci - to mi přijde přímo úchylné. V telefonu mám asi 700 kontaktů. Cca 40 jmen začíná "Jan". Proboha, jak mohl někdo vymyslet takovou blbost, že se to má řadit podle křestního jména? (tip ---> Tohle řeším tak, že když zapisuji jméno kontaktu, nedělám v něm mezery, ale tečky. Pak to drží tvar a jde to i jakž takž přečíst.)

 

Ať jenom nekritizuju - nikde jsem neviděl recenzi na hlasové ovládání telefonu. Já ho mohu porovnat pouze s mým starým S45, ale musím konstatovat, že rozpoznání jména je perfektní - a to i v autě za jízdy při velkém okolním hluku. Zase škoda jen, že k hlasovému záznamu nelze přiřadit i funkce, ale pouze telefonní číslo.

 

Jan.

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  12. 12. 2005 20:50

Možná jsem někde něco přehlédl, ale u N6230i jde zobrazit na displeji datum? Kudy kam?

Jinak souhlas, mám stejné dojmy. Doplním o "vtipné" přenastavení vyzvánění, pokud se rozhodnu změnit téma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  13. 12. 2005 10:22

sem slepej, uz to datum vidim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jabach  |  09. 12. 2005 09:43

 
Hola! Podařilo se mi rychlost trochu zlepšit tím, že jsem hlavní tapetu převzorkoval na velikost asi 13 kB. Návrat do hlavní tapety je pak výrazně rychlejší. Pokud použijete jako tapetu např. obrázek z fotoaparátu, je překreslení velmi pomalé.
Hlavní výhrady mám k T9 a klávesnice je malá a protivná. Zlatá 6310i.
Vydržať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  09. 12. 2005 08:55

Nechci se chovat nejak "hystericky", ale musim napst, ze tento telefon me vyrazne zklamal a dokonce jsem ho i diky svemu zklamani vratil (jedinej telefon, kterej jsem kdy nekomu vracel). Nastvalo me totiz, jak byl tento pristroj vychvalovan (jako top manazerskej telefon) a pak zjistim (mimojine):
 
- 6230i neumi posilat emaily!!! K cemu mi je samotny text mailu, kdyz nemuzu prilozit temer zadnou prilohu. Velikost prilohy, ktera je max. asi do 25kB je vice nez smesna!  Na to neni potreba vubec mail klient, ale plne postacuje napr. MMS editor, nebo SMS!
 
- Nastaveni datovych profilu je neco nekutecneho! Nechapu, proc to tak zabili... V porovnani se Series60 (ale i treba se klasickymi Siemensy ci SE) je Series40 v tomto opravdu neuveritelne chaoticke a nelogicke!
 
- zajimalo by mne, jak by autor clanku do telefonu dostal nejakou JAVA apps (soubor .jar). Jedina "normalni" moznost je pres WAP! Pokud zkopiruju tento soubor napr. na MMC (poslu si ho napr. pres BT), tak stupidni radoby filemanager, ktery je v telefonu (galerie) tonto soubor pochopitelne neumi precist, natoz "instalovat".
 
- Absence filemenageru (nemoznost pohodlne prohlizet a uporadavat vsechny soubory v telefonu - coz je napr. pro mazani JAVA "odpadu",ale i jinych souboru dost dulezite).
 
- Nemoznost posilat "veskere" multimedialni soubory pres MMS/BlueTooth (jakesi nepochopitelne omezeni)
 
- Nemoznost vyndat MMC kartu za chodu (vymena karty je diky totalne pomalemu prenosu pres USB i BT vice nez nutností - MP3 se jinak nez pres ctecku do telefonu proste nedostanou). Navic priserna manipulace se sundavanim "zadniho krytu".
 
 
A tak bych mohl pokracovat. Proste me tento telefon maximalne zklamal (vzhledem k tomu, jak byl vychvalovan)! Nechapal jsem, proc treba lowendovej Siemens CX65 za 3000Kc ma napr. neomezeneho mailoveho klienta, pomerne solidni filemanager, moznaost snadno instalovat JAVA (pres IrDa/MMS/kabel a podobne...), neomezene MMS zpravy a podobne...
Netvrdim, ze tento pristroj je uplne "spatny", to ne... napr. display me velice prijemne prekvapil, ale proste to podle me neni TOPmanager...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.V.  |  09. 12. 2005 10:15

>> - zajimalo by mne, jak by autor clanku do telefonu dostal nejakou JAVA apps (soubor .jar). Jedina "normalni" moznost je pres WAP!
 
V PC Suite je na to modul "Instalovat aplikace".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  09. 12. 2005 12:39

No jo, v PC suitu... . PC siut sebou bezne nenosim... Instalacky JAD/JAR ano...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  09. 12. 2005 13:11

To je sice pravda, ale osobne mi vadi, ze ac mam 512 MB kartu, tak z pohledu java aplikaci je mi tato na houby, protoze .jar musi byt v INTERNI pameti telefonu, jejiz velikost je navic legracni - zvlast kdyz se mi nepodarilo zjistit jak nastavit fotak, aby fotky ukladal na kartu a ne do interni pameti. Ta karta je pak dobra tak akorat na mp3, ale k tem si jeste clovek musi vyrobit playlist, nebo u nacitani seznamu skladeb zesedivi...

Mam ten mobil jen par tydnu (odesel mi S45i, ktery byl oproti tomuto "zazraku" zlaty. Vedeni se rozhodlo pro Nokie, tak musim drzet usta a krok ...leda bych si koupil svuj ), muze mi nekdo poradit jaky je rozdil mezi sw pro S40v1 a S40v2? Anebo to otocim - je tohle rozlisovani pricinou stavu, ze spustim nekterou aplikaci, ze na 6230i nevyuziva celou plochu displeje?

A co se tyce postrehu s rychlosti N6230i, tak pravdu ma ten, kdo rika vsechny blbinky vypnout a bude to dobre. Pokud nekdo preci jen touzi po tematech, at si .nth hodi do interni pameti, subjektivne mi to prijde sviznejsi, nez kdyz je tema ulozeno na karte.

A co mi jste vadi, tak ze se na displeji nezobrazuje aktualni datum a ze tlacitka rychle volby muzou obsahovat jen telefonni cislo (zlaty siemens - podrzel jsem 5 a byl jsem v kalendari, 6 sup na psani sms, atd ...).

N6230i je mobil pro nenarocne, za ty penize rozhodne nestoji. Ale v mem pripade plati to o koni a zubech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mickaelb  |  09. 12. 2005 22:28

Sorry, ale prenos pres USB je nejrychlejsi co jsem kdy u mobilu videl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Víťas  |  08. 12. 2005 21:27

6230i mám ve funkcích a v jiných věcech sem nenašel chybičku....hlavně oceňuju tu rychlost přenosu dat s počítačem...super. ALE JEDINÝ CO MĚ DEPTÁ JE, ŽE SE PRÁŠÍ POD PŘEDNÍ KRYT NA DISPLAY, takže když to jednou za týden nevyčistíte tak tam za chvíli neuvidíte nic....jinak je to super mobil nemám vyhrad ale ten display mě fakt vytáčel...teď už jsem si zvyknul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  08. 12. 2005 20:52

ja pouzivam kartu PLUS- High Speed 2GB TRANSCEND a bez problemu FW3.30

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
seuter@seznam.cz  |  08. 12. 2005 19:13

Chtěl bych se podělit o zkušenost s vlastníky nokie 6230i, kterým stejně jako mě vadí pomalejší odezva oproti staršímu modelu 6230. Při reklamaci v prodejně, že se telefon seká při psaní delších zpráv, mi byl nahrán anglický firmware.rychlost se neuvěřitelně zvýšila a to i při focení a následném otevírání fotek a souborů.Nevýhodou bylo že již předtím tak špatná T9 byla nyní nepoužitelná.Proto tomu kdo nelpí na T9 vřele doporučuji ptát se po anglických verzích firmware.Já osobně jsem přešel na K750i sice mě 6230i opravdu uchvátila svým designem, ale co se týče multimédií proti Erissonu je to dětská hračka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oneill  |  08. 12. 2005 17:57

...app v jave praci s .doc existuje, nevim vsak jak dobre protoze je urcena pro s60, ale jelikoz je v jave tak by mohla jit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  08. 12. 2005 14:09

$SUBJ to ale 6230 umí, í-čko opravdu ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 12. 2005 14:00

Na otázku, zda je možné zrychlit reakce n6230i (ve srovnání s 6230) tady máte špatnou odpověď. na 6230i stačí vypnout všechny tapety a animované šetřiče, pozadí. Práce s telefonem JE potom o poznání lepší .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hansH  |  08. 12. 2005 10:55

Zajímalo by mě, který chytrák přišel na to, že nefunguje BT a gprs. Já ho používal u 3.40 i současné 3.50 a všechno jede jak má. Nechyběl tam dotyčnému náhodou inicializační řetězec???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  08. 12. 2005 13:40

 Ja jsem ten dotycny. Pro inet pouzivam Notebook s PCI BT kartou, + Palm LifeDrive. S 6230 to fungovalo perfektne. S 6230i fungoval pouze Palm LD, na note vzdy po prijeti ca 7kb tefefon nahlasil ukonceni GPRS prenosu. Stvalo mne, ze musim do note pripojovat USB kabel (s nim to chodi perfektne), tak jsem nechal 6230i upgradovat na posledni firmw. 3.50. Od te doby nechodi ani Palm, respektive chova se stejne jako predtim (i ted)note. Uz na to nemam nervy, nastaveni mam v poradku, nejsem v techto vecech zadny novacek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emki  |  09. 12. 2005 09:09

no tak mas vadny kus to se stava, me 6230i ve spojeni BT + notebook chodi naprosto bez problemu GPRS/EDGE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  09. 12. 2005 12:21

O.K. budu reklamovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav  |  13. 12. 2005 00:29

Nechci byt zlim prorokem, ale chyba muze byt i na strane Palmu. Vlastnim T1, ktery mi dela docela problemy - pada spojeni a tak. S notebookem je vse ok. Ten novy palm ale muze byt vychytanejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  19. 12. 2005 09:30

Me prenos dat do notebooku pres BT taky nefunguje (s 6230 běhají paradne). Fw verze 3.30 dost blbla a po up grade na 3.50 uz nejde prakticky vubec  V servisu mi rekli, ze hardwarova varianta 6230i pro Oskara v kombinaci s fw 3.50 proste fakt nefunguje a vyresit to ma nova verze fw. Vzhledem k tomu, jakym smerem dokazali soudruzi z Finska "vylepsit" T9, jsem i k novemu fw dost skepticky. Z doslechu vim, ze problemy s daty maji i jini šťastní majitele tohoto "zázraku".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stefulin  |  28. 12. 2005 22:16

Ahoj,
mam stejny problem s N6230i pripojenou BT - GPRS - eurotel. Zkousel jsem BT od MSI a B-Speech, se stejnym vysledkem. Spojeni se navaze, lze pingovat, ale pokud se pokusim nacist stranku, tak ihned dojde k odpojeni. To opravdu dela kazdemu? Jeste to nikdo nevyresil? Da se to reklamovat nebo mi nezbyde nez koupit kabel a cekat a doufan v novy FW?
Cus Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kadel  |  08. 12. 2005 09:11

Nestačí napsat "horší než jste si mysleli". Je téměř nepoužitelný a za posledních 5 let jsem hroznější neviděl. Nejen že nezná spoustu českých slov (spisovně ani slang), ale zdržuje i tím, že jako volbu předkládá pro češtinu nelogické shluky hlásek, k tomu přidá i verze s diakritickými znaménky - které pak stejně ořízne - hrozné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gouda  |  08. 12. 2005 08:45

Proboha lidi,co si zase stezujete?Snad je tam jasne napsano,ze vyjdou podobne clanky i o konkurenci...A ze byla Nokia jako prvni?No a co,nechovejte se jako trotlove.Ja mam uz nekolikateho Siemense,Nokii jsem jeste nikdy nemel a i kdyby Mobilmania Nokii protezovala,bylo by mi to uplne jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  08. 12. 2005 09:34

No me by podobny clanek zajimal pro K750i, Motorolu A780 a asi milion dalsich... podle me je to proste jednoducha PR pred vanocema!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majkl vP.  |  08. 12. 2005 08:42

Trošku mě matou zvěsti kolem přehrávače MP3.. MobilMania stále tvrdí, že nelze do playlistu zařadit soubory MP3 z podsložek na paměťové kartě.. Moje zkušenost je však taková, že to funguje naprosto bez problémů.. i na starší Nokii 6230.)
Jinak pokud jde o další rozdíly mezi těmito dvěma modely, zaregistroval jsem mírné vylepšení infraportu. Pokud totiž Nokia 6230i pomocí IrDA detekuje jiné zařízení v dosahu, tak se port automaticky nevypne (dříve se po dvou minutách nečinnosti deaktivoval). To je vlastnost, kterou oceňuji v případě, že mám telefon přes IrDA napojený k PC. (teď nemyslím přes Nokia PC Suite)
Pokud jde o rychlost telefonu, tak ta je srovnatelná s jinými Nokiemi, jako např. 3220 nebo 7260. Nokia 6230 byla skutečně unikum.
Měl bych jeden dotaz - v Nokii 6230i se vyskytují 3 vyzváněcí tóny (Montuno, Port, Woodland) v jakémsi formátu MXMF. Nemá někdo z vás tušení, o jaký formát se jedná, popř. kde k něčemu podobnému přijít?
--
Majkl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Horalik  |  08. 12. 2005 09:40

Podle mých informací lze soubory mp3 třídit do složek od verze firmwaru 3.30.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majkl vP.  |  15. 12. 2005 08:31

V 3.30..?
No já už to mám vyzkoušeno v praxi - orpavdu to vždycky šlo.. Nevím teda, co mi to od T-Mobilu furt prodávaj' za stroje..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  08. 12. 2005 08:33

NOKIAMANIA nas opet oblazila skvelim clankem o nicem.... nebo spis skvelim PR Clankem, mimochodem PR clanky by mely byt jasne oznaceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryštof Korb  |  08. 12. 2005 10:57

A můžu se zeptat, proč zrovna NOKIAMANIA když to psali na MOBILMANII???
Kryštof Korb - NokiaMania.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  08. 12. 2005 22:28

Protoze Mobbilmania je spis hlasna trouba Nokie to jen pro presnost... nebylo to namireno proti vasemu serveru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zoli  |  08. 12. 2005 11:29

a vy jste nás opět obláznil Vašimi znalostmi gramatiky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  08. 12. 2005 22:29

pro vas by zase nebylo od veci zaborit nos do neco jako je NETETIKETA!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirkoun  |  08. 12. 2005 07:14

Cely clanek vyznel jako promo akce Nokie aspon je to muj nazor, protoze kdo se chce o tomto telefonu neco dozvedet tak zde najde nekolik clanku, kde jse vse popsano. No vanoce jsou zde takze kupujte N6230i, takovy z toho mam pocit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  08. 12. 2005 08:15

Osobne jako hlavni rozdil mezi i a ne i vidim fakt, ze u i nefunguje pripojeni GPRS prez BT a to ani u posledni SW verze 3.50.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shirker  |  08. 12. 2005 18:59

Ja mam N6230i a GPRS pres BT absolutne bez problemu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buchta  |  20. 01. 2006 09:23

přesně tak, spojení je bez problémů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor