POZOR! u nás precedenční právo neexistuje (na rozdíl od např. UK). Takže i když soud rozhodl nějak, nijak to nemůže ovlivnit další rozsudky.
Zásadní problém je v tom, že ET i RM už toho spoustu prohráli, ale SEROU NA TO. I když se mění zákony, jejich reklamační řády se nemění nebo zhoršují. Takže prodejce si může vybrat - buď bude porušovat zákon a riskne, že se se zákošem "nějak dohodne", nebo zákon neporuší, bude mít čisté svědomí, ale platí to ze svého ... Prostě za to nemůžou prodejci, ale operátoři. Dokud budou operátoři svině (a hlavně RM, ET už se zlepšuje i když pomalu), prodejci musí být také, protože u sad je na konci vždy operátor, ani nokia, ani siemens. Zákazník může mít stokrát pravdu, právo, nárok, morální právo atd.. ale operátoři to stejně neberou a nutí do tohoto postoje i prodejce, protože i když je prodejce "dobrák" a prachy vrací, operátora to nezajímá - a operátor je jediná instance, která ve výsledku musí vrátit peníze také prodejci. Prostě dobráctví táhnou prodejci ze svého.
Příklad: už platí, že po jedné závadě má zákazník právo na odstoupení od smlouvy. Reklamační řád ET i RM? Odstoupení od smlouvy je možné po 3 stejných nebo 4 různých vadách ... Jak to může prodejce změnit, aniž by to táhl ze své kapsy? Ano, ze své kapsy to rád zatáhnu ale pokud na 1 telefonu vydělám 3500,- a ne 400,-. Kdyby někdo chtěl skvělou záruku - po 1 vadě vrátit prachy, může ji mít, ale musí si ji ZAPLATIT. Je to jednoduchý pojišťovací výpočet - pravděpodobnost 1 vady během 2 let je 30%, pravděpodobnost že mi to uhradí operátor i když na to mám právo je 0%, cena při zachování konstantního zisku vzroste o 30% ... jednoduché, morální, etické přesné ... Zákazník je pojištěn pro případ závady, prodejce to neplatí ze svého ...