Předplacené sady tak, jak je většina z vás nezná

Diskuze čtenářů k článku

petr  |  15. 01. 2003 20:00

To, že se sady rozepisují není nic nového, to je tu už od počátku, tak nevím o čem se tady diskutuje.

Spíš by mě zajímalo, co básník chtěl tím článkem říct.

Nejdřív napíše, že si můžeš tento měsíc koupit telefon za 1000,- a pak blafe o notoricky známé věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wek  |  14. 01. 2003 21:40

Doufam, ze jsem to spravne pochopil.Kdyz si zajdu do prodejny T-Mobile a koupim si MT50 za 1050 kc, tak musim si koupit simku atd.. kdyz mam uz T-Mobile????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Mikovski  |  15. 01. 2003 00:20

Taky by mne zajimalo, jestli to tak je. V clanku to totiz primo uvedeno neni - snad jen v nadpisu ;) Take mam T-Mobile a novy telefon za tu cenu by se hodil ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wek  |  14. 01. 2003 21:39

Doufam, ze jsem to spravne pochopil.Kdyz si zajdu do prodejny T-Mobile a koupim si MT50 za 1050 kc, tak musim si koupit simku atd.. kdyz mam uz T-Mobile????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  13. 01. 2003 20:03

Válí se mi tu přebytečný dárek - zabalená Twist sada Siemens A50. Nechete to někdo? Piště na mail.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  14. 01. 2003 09:37

A kolik me das, kdyz te toho zbavim? ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Semilský  |  16. 01. 2003 14:22

Zdravím, jestli Vaše nabídka stále platí, ozvěte se.

  S pozdravem psemilsky@ste.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sebastian  |  13. 01. 2003 19:24

Ti uz tu preci bylo q:o)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nick  |  13. 01. 2003 19:11

 To o co Vám šlo, je splněno : další klik na článek. Nicméně příště si na nadpis, odkazující na článek tohoto autora, asi "nekliknu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dvoři  |  13. 01. 2003 18:41

Je mozno si koupit i samotny telefon bez SIMky?? Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ota  |  13. 01. 2003 13:21

Sada je skutecne jeden vyrobek. Co rikaji reklamacni podminky operatoru je nezajimave, zakon ma v pripade konfliktu prednost. Samozrejme pokud to mate na fakture zvlast, tak jsou to vyrobky dva, ale pokud to mate jako sadu, jste v pohode. Tedy konkretne:

http://www.mobil.cz/legislativa/zpravy-legislativa/rozhodnutisoudu020327.html

Spis jako podvod se mi jevi snaha nekterych prodejcu (nekdo z nich psal i sem), kdy prodaji sadu a vykoupi aktivaci zpet. Pak totiz zakaznik neni schopen k reklamaci predlozit cely vyrobek(sada = telefon + aktivace) a ma telefon bez zaruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amp  |  13. 01. 2003 17:28

Nemáte pravdu. Rozdělení telefonu na kartu a telefon NEMÁ  vliv na záruku. To je další argument, že jde o 2 samostatné věci - karta se reklamuje ve zn. prodejnách a telefon v servisech. Nikdy v servisu nevezmou kartu, protože je to výrobek EUROTELU a ne třeba NOKIE. Jsou to 2 věci které spolu souvisí asi jako AUTO A BENZÍN - rezavou kastli byste reklamoval na své oblíbené benzince?

A pro nezasvěcené, na faktuře je to VŽDY zvlášť. Kdo napíše na fakturu "Twist sada ... 2999,-" má dost problém: Takovou sadu NIKDY NEKOUPIL v celku, všichni distributoři a operátoři prodávají vše zvlášť a  k výrobě sady ze 3 koupených komponent by prodejce potřeboval licenci . Nelze koupit tel+akt+kredit a prodat to jako "sada". Další problém je DPH, což snad každý pochopí. A osobně jsem nikdy neviděl prodejce, který by to prodal jako sadu, to musí úplný začátečník a nebo dost riskuje průser na berňáku. TAakové sady každopádně nekupujte!¨

Poslední věc: Jen blázen si může myslet, že když mu někdo prodá "sadu" a napíše to blbě na doklad, má to lepší při reklamaci. Ano, má možnost něco vysoudit, ale prodejce se bude snažit to stejně nějak ojebat, protože by prachy vracel ze svého (pokud chce zákazník peníze zpět samozřejmě, pokud chce výměnu není problém).

Prostě mít doklad na "sadu" a ne na tel+akt+hovorné je VELKÝ PROBLÉM a ne výhra!

Poslední věc proč to NENÍ JEDEN VÝROBEK: Záruční doba na službu je 6m, ale na spotřební elektroniku 2roky. Co s tím vymyslí chytrý reragující?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  13. 01. 2003 23:54

Z hlediska zakaznika se jedna o jedno baleni, coz je nakonec i na prebalu - dodavatel (tedy TM nebo ET) tam uvadi, ze soucasti sady je mobilni telefon IMEI xxx, predplacena simkarta s cislem yyy a kredit ve vysi aaa. Kde tam vydite jedinou zminku o tom, ze se nejedna o jeden vyrobek? Na dokladu je to rozepsano skutecne pouze kvuli DPH, no uvidite sam az vas da nekdo nespokojeny k soudu, podobne jako dopadl RM pred rokem.

Ad rozdeleni - pochopitelne ze nema, nebo snad kvuli predchozi vymene puvodni baterie (nabijecky, klipu, vymeneho krytu...)  v mobilu (opotrebeni, ztrata....???) za jinou znackovou zakaznikovi odmitnete vyreklamovat nefunkcni displej?

Ad benzin - to je zcela nesmyslne prirovnani.

Ad zarucni doba - na spotrebni elektroniku je dva roky, na baterii 6 mesicu. Takze telefon jsou dva vyrobky? A kdyz vam pujde nekdo vratit Erricsona ze nefunguje, vezmete jen pristroj a nechate mu baterii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amp  |  14. 01. 2003 09:35

Ten příměr ericsson - baterka je špatný. Samozřejmě se mění obojí. Ale v tomto případě je vhodný příměr třeba Ericsson - doprava+náklady na balení+třeba školení zaměstnanců jak se s tím připojuje na internet... tedy spotřební zboží + služby. Až tento Ericsson bude vadný, jistě nebude chtít zákazník vrátit také peníze za dopravu a školení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ota  |  14. 01. 2003 10:00

A dival jste se na ten odkaz? Podivejte se tam. Rozhodnuti soudu a postoj Ceske obchodni inspekce se mi zda jako dobry argument. Pisou tam i o rozdilnych zarucnich dobach i o rozepsani na prodejnim dokladu na dve veci. Nicmene soud rozhodl jednoznacne, sada se reklamuje cela. To je precedentni rozsudek soudu a v pripade pravniho sporu to je smerodatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ota  |  14. 01. 2003 10:04

Jeste doplnuji citaci z uvedeneho clanku(z toho je videt, jak "poctivi" jsou nekteri prodejci):

Seznamuje-li prodávající při koupi sady spotřebitele prostřednictvím reklamačního řádu s tím, že lze reklamovat jednotlivé výrobky obsažené v sadě mobilního telefonu jen samostatně, porušuje zřejmě ustanovení zákona o ochraně spotřebitele (§ 13 zák. č. 634/1992 Sb.), neboť jej neinformuje řádně o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady.

Informuje-li prodávající spotřebitele až při reklamaci, že lze reklamovat jen jednotlivé komponenty samostatně, nikoliv sadu jako celek, klame spotřebitele o úrovni nákupních podmínek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krimak  |  14. 01. 2003 15:43

Je to sice vsechno teoreticky pekne, v pripade moji reklamace ve znackove prodejne Eurotelu jakykoliv argument, vyhruzka a rozhodnuti COI nebylo nic platne. Pisemne Vam to nedaji a nakonec zaprou, ze s Vami kdy jednali ...

Proste Eurotel mi nemuze nabidnout za telefon ze sady za 7000 vice nez 3000 Uz jsem "premluvil" asi 20 lidi, aby od Eurotelu odeslo. Jsou spokojeni a ja taky


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amp  |  14. 01. 2003 19:54

POZOR! u nás precedenční právo neexistuje (na rozdíl od např. UK). Takže i když soud rozhodl nějak, nijak to nemůže ovlivnit další rozsudky.

Zásadní problém je v tom, že ET i RM už toho spoustu prohráli, ale SEROU NA TO. I když se mění zákony, jejich reklamační řády se nemění nebo zhoršují. Takže prodejce si může vybrat - buď bude porušovat zákon a  riskne, že se se zákošem "nějak dohodne", nebo zákon neporuší, bude mít čisté svědomí, ale platí to ze svého ... Prostě za to nemůžou prodejci, ale operátoři. Dokud budou operátoři svině (a hlavně RM, ET už se zlepšuje i když pomalu), prodejci musí být také, protože u sad je na konci vždy operátor, ani nokia, ani siemens. Zákazník může mít stokrát pravdu, právo, nárok, morální právo atd.. ale operátoři to stejně neberou a nutí do tohoto postoje i prodejce, protože i když je prodejce "dobrák" a prachy vrací, operátora to nezajímá - a operátor je jediná instance, která ve výsledku musí vrátit peníze také prodejci. Prostě dobráctví táhnou prodejci ze svého.

Příklad: už platí, že po jedné závadě má zákazník právo na odstoupení od smlouvy. Reklamační řád ET i RM? Odstoupení od smlouvy je možné po 3 stejných nebo 4 různých vadách ... Jak to může prodejce změnit, aniž by to táhl ze své kapsy? Ano, ze své kapsy to rád zatáhnu ale pokud na 1 telefonu vydělám 3500,- a ne 400,-.  Kdyby někdo chtěl skvělou záruku - po 1 vadě vrátit prachy, může ji mít, ale musí si ji ZAPLATIT. Je to jednoduchý pojišťovací výpočet - pravděpodobnost 1 vady během 2 let je 30%, pravděpodobnost že mi to uhradí operátor i když na to mám právo je 0%, cena při zachování konstantního zisku vzroste o 30% ... jednoduché, morální, etické přesné ... Zákazník je pojištěn pro případ závady, prodejce to neplatí ze svého ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  15. 01. 2003 16:14

No po novele obc. zak. prodejce docela lituji, protoze 2 roky zaruku jsou povinni davat oni a ne vyrobce. V podstate mate nekolik moznosti, bud se s dodavatelem dohodnout na rozumnych podminkach, nebo zdrazit, nebo jit od toho. A nebo se na to vsechno vykaslat, a doufat ze nase soudy maji dost prace a zakaznik se kvuli peti tisicum nepujde soudit. Obvykle bohuzel nepujde, s cimz uz v mnoha firmach na reklamacnim oddeleni bohuzel pocitaji....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  15. 01. 2003 16:09

Ne to neni vhodny primer. Protoze SIM karta a jeji aktivace neni sluzbou samotnou, jako spise pravem vyuzivat sluzby operatora. Duvod proc si telefon kupujete je vyuzivat SLUZEB, tedy VOLAT a psat SMS, a za tyto sluzby samozrejme penize zpet nikdo chtit nemuze.

Pokud si koupite televizor (rekneme 30 000) a k nemu si zakoupite napr. pravo na prodlouzeny 5 lety bezplatny servis jen za cenu dilu (tedy pravo na vyuzivani urcite sluzby, rekneme za  5 000), pujdete li jej vratit, jiste budete chtit vratit plnou kupni cenu vcetne teto castky, tedy 35000....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amp  |  15. 01. 2003 16:33

Opět nemáte pravdu. Např. k notebookům lze dokoupit tzv. SERVICE PACK který prodlužuje záruku o 3 nebo  5 let a stojí cca 7tis Kč. Pokud v této prodloužené záruce dojde ke 3 vadám, dostanete zpět jen cenu NTB, ne těch 7 tisíc za service pack. A navíc - protože service pack lze dokoupit i dodatečně u úplně někoho jiného, nelze potom přijít za původním prodejcem po pěti letech a chtít peníze zpět. Představte si, že někomu prodáte věc za 50tis s 1 letou zárukou (od toho odvinete marži) a tento člověk přijde za 5 let a chce peníze zpět, protože si někdě jinde koupl nějaký papír, kterým mu někdo jiný něco slíbil. Nesmysl. A navíc, kdo by měl asi vracet těch 7 tisíc? Ten kdo mu prodal notebook za 50tis s roční zárukou mu má vrátit za pět let 57tisíc? To je nesmysl. A ten kdo mu prodal právo mu má vrátit 7 tis? Proč? Právo právě funguje bezvadně, když mu na jeho základě notebook 3x opravovali i po běžné záruce, takže není co reklamovat. Prostě dostane zpět 50tis a právo mu propadne (totéž s aktivací). NAvíc těch 50 tis dostane zpět jen v běžné záruce, ne prodloužené (pokud se ale nedohodne přímo s prodejcem NTB a nekoupí si to právo u něho, pak nevím ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amp  |  15. 01. 2003 16:33

Opět nemáte pravdu. Např. k notebookům lze dokoupit tzv. SERVICE PACK který prodlužuje záruku o 3 nebo  5 let a stojí cca 7tis Kč. Pokud v této prodloužené záruce dojde ke 3 vadám, dostanete zpět jen cenu NTB, ne těch 7 tisíc za service pack. A navíc - protože service pack lze dokoupit i dodatečně u úplně někoho jiného, nelze potom přijít za původním prodejcem po pěti letech a chtít peníze zpět. Představte si, že někomu prodáte věc za 50tis s 1 letou zárukou (od toho odvinete marži) a tento člověk přijde za 5 let a chce peníze zpět, protože si někdě jinde koupl nějaký papír, kterým mu někdo jiný něco slíbil. Nesmysl. A navíc, kdo by měl asi vracet těch 7 tisíc? Ten kdo mu prodal notebook za 50tis s roční zárukou mu má vrátit za pět let 57tisíc? To je nesmysl. A ten kdo mu prodal právo mu má vrátit 7 tis? Proč? Právo právě funguje bezvadně, když mu na jeho základě notebook 3x opravovali i po běžné záruce, takže není co reklamovat. Prostě dostane zpět 50tis a právo mu propadne (totéž s aktivací). NAvíc těch 50 tis dostane zpět jen v běžné záruce, ne prodloužené (pokud se ale nedohodne přímo s prodejcem NTB a nekoupí si to právo u něho, pak nevím ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  15. 01. 2003 16:55

Tak za prve, sadu kupujete u JEDNOHO prodejce. (Nebo si jdete koupit pulku sady do TM a pulku do ET?? Pripadne k ruznym prodejcum?? Pokud ano, je to jen Vase vec, ale o tom tu rec nebyla, rec byla o koupi jedne kompletni sady u jednoho prodejce, protoze pak skutecne nekupujete sadu jako baleni) Vase poznamka o moznosti zakoupeni service pack u jineho prodejce je tedy irelevantni, drzte se prosim puvodniho tematu clanku, ke kteremu tato diskuze patri. Protoze nelze uvest zadny pripad, ktery bude zcela identicky a zcela bez vyjimky....

A k tomu zbytku - rec byla o VRACENI V PUVODNI, zakonem chranene zaruce, jak by melo byt jasne z kontextu clanku. Tedy drive 6 mesicu, nyni dva roky. V takovem pripade, pokud si koupim ntb a prodlouzenou zaruku u jednoho prodejce, budu samozrejme v pripade vraceni penez V RAMCI ORIGINALNI zaruky, nikoliv te prodlouzene, pozadovat plnou cenu vcetne zaruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gogo7607  |  13. 01. 2003 12:39

to nemáte o čem psát???

 

tohle je přece stará záležitost, to musíte být hodně zoufalí , když vytahujete takhle vyčpělí záležitosti a děláte jako byste objevili Ameriku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amp  |  13. 01. 2003 12:55

ANO, tento článek je naprosto TRAPNÝ. Autor toho asi moc o světě MT neví. Navíc nechápu jeho poznámku "pokud si chcete sady koupit v lednu..." . Autor asi nepostřehl, že to takhle funguje odnepaměti. A jestli chtěl jen čtenáře nalákat na TURBONADPIS, povedlo se mu to. Jinak za takové články bych propouštěl, KATASTROFA. Asi další přeškolená prodavačka...

Jinak k reklamaci sad: Nějaký přispěvovatel psal něco o vázání výrobku a podobně. Sada se reklamovat celá nedá. Jde o to, co je to AKTIVACE. Aktivace je služba, která znamená "přihlášení telefonu do sítě a zařazení čísla do seznamu uživatelů sítě". Tato služba se nedá reklamovat společně s mobilem. Ano, je to hnus, ale jen etický, na reklamaci to vliv nemá.

Navíc poznámka že "sadu reklamujeme jako celek". Ale ale... já sadu jako celek neprodávám. Když chce zákazník mobil, rozdělám krabici, zeptám se ho jestli to chce se SIM nebo bez. POkud to chce celé, prodám mu z té krabice TELEFON  v krabičce za 100.. nebo kolik je dotovaná cena, a k tomu mu dám SAMOSTATNĚ SIM za 4000 ... takže bohužel nemůže chtít peníze za celou sadu, protože si I FYZICKY koupil 2 věci (jistě, je to FUJ FUJ ale já to nevymyslel). POkud to chce bez karty, postup je stejný - prodám telefon + kartu + potom od něj SIMku za 300 vykoupím zpět ... kdo to tak nechce (koupit sadu + kartu mi prodat zpět), tak tomu to bohužel nemohu prodat, bude muset zakoupit nedotovaný nebo od Oskara.

rád bych aby to tak nebylo, ale operátoři diktují, ne já. Nevrátím peníze za sadu  (5000) abych pak od ET dostal 300,- za telefon...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F.  |  13. 01. 2003 13:11

No tak o Vás bych si nekoupil ani sirky. Vámi popsaný postup mi připomíná bazary a zastavárny a jiné "pračky peněz" Takhle se nechová seriozní prodejce. Sice sady nekupuji, ale ten přístup se mi opravdu hnusí. A ještě se s tím chlubíte. Děs.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cartmen69  |  13. 01. 2003 14:45

No vidím, že jste nikdy nenakupoval ve značkové prodejně sadu a posléze ji reklamoval.

Na rozdíl od značkové prodejny, má mnoho Vámi uváděných prodejců větší možnost jak zákazníka uspokojit.Může se například jednat o výkup telefonu za lepší cenu než je aktuální a případně umožnit nákup nového telefonu za cenu nižší než je obvyklá. Zákazník tím rozhodně netratí tak jako ve značkové prodejně, kde je vzhledem k omezeným pravomocem pracovníků tento postup vyloučený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amp  |  13. 01. 2003 17:17

SAMOZREJME! někteří přispěvatelé evidentně nepochopili,  o co GO. Samozřejmě, telefony se vyměňují jeden za druhý a uživatel na tom jen vydělá, protože chytrý si koupí nejlépe vadný mobil nebo nejlépe mobil po dvou opravách (kdyby to šlo a pak na konci záruky dostane za cenu starého před rokem (čili asi trojnásobnou co dnes) jiný nesrovnatelně lepší mobil.  A ano, stejně tak u mě SAMOZŘEJMĚ jako u všech normálních (kromě značkových prodejen, kde je opravdu NEJHORŠÍ nakupovat vzhledem k otřesné reklamaci) prodejců se to dělá tak, že zákazník dostane peníze zpět v plné výši (nebo po domluvě o trochu míň )nebo jiný mobil i na který nemá nárok (třeba GO místo Twist, nedotovaný atd...) a já to JAKO vyměním za mobil, který už jsem ve skutečnosti dávno prodal. To je výhoda neznačkových prodejen, protože toto vám ve značkové nikdy nedovolí. Pracují tam blbci kteří často ani neumí do mobilu vložit baterku a jsou zcela bez kompetencí.

V příspěvku jsem psal jen o možnosti vracení peněz oficiálním způsoběm, ne o tom jak se to dělá neoficiálně. Někteří méně rozumově nadaní reagující to zřejmě nepochopili, tak hodně štěstí ve značkové prodejně!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  13. 01. 2003 13:29

Souhlasím s tebou, že tento článek je naprosto trapný a že autor chtěl maximálně zvýšit návštěvnost stránek kvůli reklamě na této stránce umístěné. Ale jinak píšeš naprostý bludy. Já jsem si před 1,5 rokem koupil Sagema v Twist sadě v Internetovém obchodě. Po 2 měsících přestal fungovat. Reklamoval jsem ho ve značkové prodejně T-mobilu (tenkrát ještě Paegasu) celkem 3x. Po třech reklamacích jsem měl nárok na vrácení peněz. V Internetovém obchodě, kde jsem mobil kupoval, mi nabídli výměnu vadného mobilu za jiný. Vybral jsem si Siemense M35. Vypořádání probíhalo následovně:

Vzala se cena CELÉ sady Siemense M35, cena  CELÉ Twist sady Sagemu v době koupi a udělal se rozdíl, který jsem doplatil. Vracel jsem pouze mobil, SIM mi zůstala a dostal jsem nového Siemense (samozřejmě bez SIM karty).

Takže když se chce, tak to jde!!!!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  13. 01. 2003 14:16

Presne tak, je to akorat blaf tady autora, standardni praxe je takova, ze dostanes novy mobil, za cenu, kterou jsi zaplatil - tj. po roce misto Sagema muzes dostat 3310. Kdo to chape, tomu je jasny, ze na tom uzivatel jenom vydela ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  14. 01. 2003 16:23

No - kromě prvního odstavce Vašeho příspěvku s Vámi zcela souhlasím - jde o reálný stav a na ten jsem se pokoušel poukázat. Na jeho neetičnost a skrytou možnost poškození nic netušícího zakazníka. Jsem rád, že jste mi pravdivost mých informací, jako prodejce právě takto postupující, potvrdil.

A k odstavci prvnímu - no, ve světě mobilních komunikací se pohybuju asi 7 let a vím toho dost (ač určitě ne vše). Ano, prodej sad takto funguje odnepaměti (i když - na na začátky se upamatovat lze, jen chtít), ale to neznamená, že postupy v něm používané jsou všeobecně známy - takže, proč článek nevydat a neznalé neupozornit?
Samozřejmě, že nadpis je "lákající" - tak je tomu snad u každého článku, ne?
Propustit mne redakce nemůže - nejsem členem, jen přispěvatelem...
A "prodavačka"? - myslím, že ne, nikdy jsem prodavačkou nebyl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  13. 01. 2003 10:31

Samozřejmě jde v první řadě o daňový únik, který by jinému podnikateli nejspíše neprošel. Jenže těch dvou gigantů se stát asi bojí. Je to hnusná zlodějna, jinak se to nazvat nedá. Divím se, že u těch dvou ještě nekdo něco kupuje.

A pokud chcete Siemens A50 za (skoro) 2150, tak mi napiště. Zbyla mi po Vánocích jedna zabalená Twist sada (dárek navíc).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  13. 01. 2003 10:25

Vazeni, nediskutovalo se o tomto uz asi pred rokem nebo dvema? Diskutovalo. I v souvislosti s tou reklamaci. A nekdo sehnal vyjadreni od COI, ze to muzes reklamovat i jako celek sadu, takze na tom pak nic neprodelas. Kazdopadne to neni zadna novinka, takze nechapu, proc se to opet vytahuje! I kdyz, opakovani matka moudrosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  13. 01. 2003 12:54

No, zda se mi, ze pred dvema lety bylo taky podstatne min mobilistu, takze rict to tem novym mi prijde jako dobry napad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  13. 01. 2003 10:24

Samozřejmě jde v první řadě o daňový únik, který by jinému podnikateli nejspíše neprošel. Jenže těch dvou gigantů se stát asi bojí. Je to hnusná zlodějna, jinak se to nazvat nedá. Divím se, že u těch dvou ještě nekdo něco kupuje.

A pokud chcete Siemens A50 za (skoro) 2150, tak mi napiště. Zbyla mi po Vánocích jedna zabalená Twist sada (dárek navíc).

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaC  |  13. 01. 2003 09:34

Nechápu, co tím článkem autor zamýšlel. Jestli nás chtěl naštvat z cenové politiky operátorů, tak se mu to povedlo, Stejně se tím nic nezmění. Ale stejně tak mohl napsat, že dotované telefony jsou vlastně to samé z daňového hlediska - uměle snížená cena tel (s 22% DPH) a zvýšená cena aktivace - vždyť je to stále stejný úkon - a pokaždé účtovaný za jinou cenu. Jednoduchá pomoc - nekupujte předplacené sady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  14. 01. 2003 16:26

Nevim, nakolik jde o zamer autora, ale pokud si uvedomujes problematicke vyhody predplacenych sad a dotovanych founu, nebude mozna od veci s temito poznaky seznamit mene informovane "okoli".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kelvin  |  13. 01. 2003 09:27

Nepopletl se vam nahodou rok v tom clanku. Nemelo tam byt tak 2002, ci spise 2001. O tom se mluvilo (a tusim, ze i psalo, a nejen na vasem serveru) tak pred dvema roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
storno  |  13. 01. 2003 09:12

ja sem si kupoval pred nekolika lety Sagem MC 920 za 5.499 Kc a cena byla rozepsana takto:

2x 1Kc za 2 x 400 Kc kredit

4498 Kc za simku twist paegas //neboli aktivace ta ma jen 5 procent DPH

999 Kc za telefon Sagem mc 920 // toto je daneno 22 % DPH

telefon jsem pozdeji reklamoval nekolikrat (samozrejme, prece je to sagem

ale penize mi nevratili, i kdyz mi mohli dat jen tu blbou tisicovku.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  13. 01. 2003 08:28

Co dodat? Toto je notoricky známé, že někteří operátoři takto podvádějí stát. Vyzkoušejte si to jako podnikatel a uvidíte výsledek

Proč se samotná SIMka prodává levněji než jak to vychází u sady a proč člověk při koupi samotné SIMky nepotřebuje platit takové poplatky za aktivaci?  Proč se liší cena "aktivace" u samotné SIMky a u sady? Nic jiného než podvod od uvedených operátorů. Oni by ty sady mohli prodávat za stejnou cenu i s DPH 22 %, ale to by méně vydělali. Když se podíváte na ceny Oskara, zjistíte, že i s DPH 22 % lze prodat za stejnou (nebo i nižší) cenu. Tím mi toto u ET a T-M vychází jako podvod a okrádání státu na daních ... A berňík s tím stejně nic nedělá, není to sranda ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Goob  |  13. 01. 2003 13:43

Pro uživatele je to přínos,mají levnější telefon,ale jak správně poznamenal můj otec. Tohle kdybych udělal já,tak mě zavřou.

Goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  13. 01. 2003 14:34

Já tady žádný přínos pro uživatele nevidím. Jediný, kdo na tom vydělá, je operátor. Vždyť Oskar nabízí někteé telefony podstatně levněji, než jak vycházejí v sadách u ET a T-M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike  |  14. 01. 2003 21:43

A oskar je jako myslis nedotuje? Aby mu nekdo dal nakupku v tyhle vysi, tak by musel nakupovat objemy jako Orange worldwide a ne radove v tisicech, max. par desetitisicech od jednoho modelu. A za nakupku 43 EUR (1577 / 1,22 / 30) by ten Alcatel nedostalo ani Orange, i kdyby se postavilo na hlavu.

To, ze se oskar vybodnul na pruzeni lidi s dvouletyma smlouvama a na blokovani telefonu (ktery je taky prodrazuje a ucinkuje jen na blbce), neznamena, ze ty telefony nedotuje.

Tak bud rad, ze platis min za telefon a nebud jak ze znamyho ceskyho vtipu o sousedove praseti (nechci taky prase, ale chci, aby sousedovi chciplo). Co by Ti proslo a neproslo na FU, zalezi na kvalite ucetniho a pravnika, ktereho najimas... jak rika klasik, dane jsou trestem za spatne vedene ucetnictvi.

mike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Goob  |  16. 01. 2003 00:16

Mně nešlo přímo o dotované telefony, to je případ sám pro sebe, co si budeme nalhávat. Byla to jen taková úvaha. Sám dobře víte, že když jste dejme tomu menší podnikatel a máte nějaké nesrovnalosti v účetnictví, opomenete nějakou drobnost, která by "ochudila" stát o pár korun, že Vám půjde berňák po krku a napaří Vám ještě penále a bůhví co ještě. Ale u těhle mamutích společností to tak nefunguje (aspoň si to trochu myslím). Jako jednotlivec jste mnohem více zranitelnější, než velká společnost. Jestli se mýlím, tak mě opravte. A co se týče mně, není tohle můj problém. Jsme plátci DPH...

Goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skywalker  |  19. 01. 2003 18:16

Osobne s tim zkusenosti nemam, ale o pruzeni FU jsem slysel leccos - znamemu znameho pry FU odmitl uznat do nakladu celou fakturu za mobil s tim, ze je to "moc" (slo o 1500 Kc).

skyw

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl von Bahnhof  |  22. 01. 2003 09:53

Pokud ten telefon využíval pouze k podnikání, je FU úplně jedno jestli je to nějaký drahý luxusní telefon nebo low-end za pár korun.

Pokud byl ale neprokázal (ten Váš známý), že telefon používá pouze pro podnikání, je možné, že to FU neuznal. I když abych pravdu řekl, zrovna v tomhle případě, kdy se jedná jak říkáte o 1500 Kč se mi to zdá nějaké podivné. Asi vždycky záleží, na jakého vola se narazí.

A to je právě ten problém velkých společností versus malý podnikatel. Kdyby nějaký úředník z FÚ při kontrole účetnictví (kdy se může kontrolovat desetitisíce dokladů - čili nemožné) narazil na nějakou nesrovnalost třeba s DPH u předplacenek, tak okamžitě nastoupí právníci, daňaři, atd. a "vysvětlí" mu, že je to vpořádku a dle platných zákonů. Kdyby přišlo na soud, tak to operátora nepoloží. Ale kdyby to samé udělal drobný podnikatel, tak jen právník a daňař by ho na těch jeho pár účtů v účetnictví za celý rok stálo pomalu tolik jako půlroční příjmy - takže finito kaputo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  13. 01. 2003 08:27

Tihle dva  sice šidí stát na DPH, ale zase si koupili licenci na UMTS, takže víceméně nula od nuly pošla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  13. 01. 2003 08:30

Je nepřípustné omlouvat zcela očividný podvod tím, že zaplatili za něco jiného ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  13. 01. 2003 14:12

To neni zadny podvod, tak se laskave trosku krot ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Champion  |  13. 01. 2003 19:30

Je to podvod, je to podvod, je to podvod  ... daňovýýýý!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  14. 01. 2003 15:51

No - o danovy unik nejde - to by si ani tak velke firmy nemohly dovolit...
Jde jen o "vychytavku" na kterou zakaznici sice mohou doplatit, ale mohou na ni i ziskat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JM  |  14. 01. 2003 17:18

Ahojte, priznam se ze to nechapu.

Jakej rozdil by byl kdybych jako prodejce PC uctoval HW za treba 2.000 Kc (22% DPH) a SW - napr. Win XP Home za treba 25.000 (5% DPH) oproti predplacenym sadam? Pritom me by to FU nesezral.

Umite to nekdo vysvetlit?

Diky, cau, Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  13. 01. 2003 16:57

Do prdele o co vám všem jde? DPH platí kupující, ne operátor, tak v čem je problém? Místo abyste byli rádi, že vám operátoři šetří vaše těžce zdaněné peníze, tak jim ještě nadávejte a posílejte na ně berňák. Nechtěli byste třeba místo půl roku dělat na daně státu celý rok? Byli byste pak spokojení? Už se konečně vzpamatujte! Fakt hnus číst některé příspěvky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  14. 01. 2003 09:35

Me to spis pripada, ze si nekdo (IQ<80) precte prvni vetu, a aniz by znal celou problematiku - respektive to, ze on nakonec jeste usetri, tak tady zacne hulakat, jakej je to podvod ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans  |  14. 01. 2003 09:59

To vis, nadavani na imaginarni podvody je oblibenou cechackovskou kratochvili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  14. 01. 2003 14:44

Hele satane, já jen nechápu, proč si ty a někteří vybraní jedinci myslíte, že na těch pitomých přesunech DPH ušetří zákazník - ten koupí mobil za stejnou cenu s tím rozdílem, že při nižší dani zbude víc prodejci  ale zákazník neušetří ani korunu. Jo jo, některé příspěvky jsou fakt stupidní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans  |  14. 01. 2003 15:29

No, DPH plati IMHO koncovy zakaznik a pokud napriklad Twist sada MT50 stoji nyni i s DPH 4499 Kc (300 Kc kredit + 1050 Kc telefon + 3149 Kc aktivace), jednoduse si spocitate, ze bez DPH stoji kredit 285,70 Kc, telefon 860,70 Kc a aktivace 2999 Kc. Soucet bez DPH cini 4145, 40 Kc. Pokud by operator chtel mit stejny prijem z prodeje sady jako nyni a prodavat ji jako celek s 22% DPH, bude tato stat nejakych 5057 Kc. No a ted mi ukazte toho zakaznika, ktery zaplati stejnou cenu a take to, co podle vas zbyva prodejci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  15. 01. 2003 14:23

Takovejch jako ty, co neco nechapou, je vetsina a obvykle jsou to tady nejvetsi kriklouni ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marder  |  13. 01. 2003 08:25

Je to fakt hnus. To by se mohly prodávat třeba auta za 50 000, a za řidičák by člověk zaplatil 300 000Kč. To by bylo dost podobné....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pluton  |  13. 01. 2003 12:22

no, a auta by byly blokovany vyhradne na ridicaky prodavany vyrobcem toho auta )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Wiznig  |  13. 01. 2003 12:59

No a proc se vlastne auta neprodavaji v sade s ridicskym kurzem :)

 50 000KC by byla cena auta

250 000Kc by byla cena 5 denniho kurzu.

a hned by bylo auto o 42000levnejší

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike  |  14. 01. 2003 21:31

anebo by se mohlo tem kretenum naznacit, ze ty dane jsou uz dost vysoky a je nacase je proste snizit.

a nemuseli bychom vymejslet kraviny, jak si z poctive vydelanych penez co nejvic uchovat podobnyma trikama...

mike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BaJaJa první (BAJAJA I.)  |  13. 01. 2003 08:15

Jedinej Oskar je poctivej a nikoho takhle neokrada  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Goob  |  13. 01. 2003 13:33

Většina lidí jsou neplátci DPH. Kdyby dali SIM za cenu jako když si kupuji samotnou a zbytek telefon, tak je cena vyšší.

Goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ota  |  13. 01. 2003 07:38

Pokud je telefon prodavan v sade, vztahuje se zaruka na sadu, tudiz se vraci penize za celou sadu. To, co se snazi autor popsat, je "vazany prodej" a ten je u nas zakazan zakonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miki  |  13. 01. 2003 08:11

Jenže aby jsi dostal cash zpet za celou sadu, musíš ji celou vrátit, včetně původní SIM karty s plným kreditem

A přijít o číslo se nikomu nechce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik  |  13. 01. 2003 09:21

Kdepak, kdepak.Jsem oficialnim prodejcem mobilnich telefonu a to jak T-Mobile tak EuroTel a mohu potvrdit, ze autor ma naprostou pravdu !! Mohu poskytnout i oficialni reklamacni rad techto spolecnosti !! Zduvodnuji to totiz tim, ze SIM karta je "sluzba" a sluzba jako takova neni predmetem reklamace. Ale pral bych Vam zazit tu sou, kdyz zakaznik ma pravo na vraceni penez za sadu a vy mu oznamite, ze cena pristroje byla 1Kc...........coz drive nebylo nic neobvykleho hlavne u Paegasu, dnes je to alespon trochu vice, ale stejne si moc nepomuzete.No proste pak zazijete takovej tanec na prodejne, ze jeste dlouho do noci vzpominate na "spokojeneho zakaznika" .........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  13. 01. 2003 13:15

Bylo by dobré ovšem říct, že zákazník na tom rozhodně netratí. Pokud nechce vrácení peněz ( tu 1 Kč ne 500 Kč) může si vzít sadu ve stejné ceně kolik stála ta jeho v době kdy jí koupil. Několikrát měli lidi 3 opravy třeba u ALC 302 ktyrý měli v ceně 5000 sada a po roce si vzali třeba MT 50 v ceně 5000, číslo jim zůstalo a měli nový telefon. Ohledně toho krácení DPH : Uvědomte si že operátor je primárně poskytovatel služeb , takže si může dovolit "nadotovat" v packu telefon za 1000 s 22% DPH a prodat službu za 3000 s 5% Dph a FÚ mu to uzná. Nakonec stejně bude DPH platit, těžko může operátor žádat o vratku daně (myslím sumárně v roce). Nakonec OSKAR dělá to samé u svých dotovaných telefonů. Nebo si myslíte že cena 1977 za NOK 3310 je normální VO cena :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik  |  13. 01. 2003 13:30

To mas sice pravdu, ale az tak ruzove to neni.Ono totiz s upravou cen se ruzne meni i cena telefonu a dle reklamacniho radu-viz nize se musi jednat o stejnou cenu telefonu jako v dobe prodeje.Tedy pokud aktivace stala 3000Kc, tak si nemuze vzit nyni telefon kde aktivace cini 4000Kc. Abych predesel nepresnostem uvadim kopii reklamacniho radu EuroTelu :

Vztah Prodejce a Zákazníka


  • Zákazník musí doložit tyto doklady:




  • Záruční list nebo doklady o zjištění závady, popř. Smlouvy o provedení opravy příslušného Servisního partnera, ze kterých vyplývá splnění podmínek pro výměnu zboží od Kupní smlouvy, kupní doklad




  • V případech, kdy Zákazník požaduje a má právo na výměnu Přístroje, poskytne mu Prodejce Přístroj stejného typu



  • Nemá-li Prodejce možnost na základě oprávněného požadavku Zákazníka poskytnout Přístroj stejného typu (již není v nabídce, nemá ho skladem):




  • Prodejce si Přístroj po dohodě s Hlavním skladem objedná a se Zákazníkem si následně domluví termín výměny




  • Právo Zákazníka pro nemožnost plnění zaniká a Zákazník má nárok na odstoupení od Kupní smlouvy a vrácení peněz – viz bod 3.4.3 Zákazník požaduje odstoupení od Kupní smlouvy – vrácení peněz. V takovém případě může Prodejce nabídnout Zákazníkovi Přístroj jiného typu (dotovaný za dotovaný, nedotovaný za nedotovaný, Go telefon za Go telefon). V případě Go sady může Prodejce nabídnout Zákazníkovi pouze Přístroj z jiné Go sady a to z takové, která obsahuje SIM kartu Go ve stejné ceně a hodnotě, jako Go SIM karta sady vyměňované. Případný finanční rozdíl Přístrojů si Prodejce sám vyrovná se Zákazníkem




  • K novému Přístroji obdrží Zákazník nový Záruční list




  • V případě Přístroje z Go sady Zákazníkovi při výměně zůstává původní Go SIM karta včetně kreditu


  •  

    3.4.3 Řešení reklamace - odstoupení od Kupní smlouvy

     



  • V případě, že Zákazník má nárok na odstoupení od Kupní smlouvy a trvá na něm, je nutné, aby tak učinil u Prodejce, kde Zboží zakoupil, a to i v případě, převzal-li reklamované Zboží z opravy přímo u Servisního partnera nebo na Sběrném místě oprav



  • 3.4.3.1 Případy možného uplatnění nároku Zákazníka na odstoupení od Kupní smlouvy


  • Vyskytne-li se po dvou předchozích záručních opravách třetí shodná závada. Právo posoudit splnění podmínek pro uznání záruky má pouze příslušný Servisní partner



  • Vyskytne-li se neodstranitelná vada bránící řádnému užívání Přístroje v rámci záruční doby. Právo označit závadu jako neodstranitelnou má pouze příslušný Servisní partner



  • Nelze–li pro větší počet vad (minimálně tři) uplatňovaných v jeden moment v rámci záruční reklamace Přístroj řádně užívat. Právo posoudit splnění podmínek pro uznání záruky má pouze příslušný Servisní partner



  • Není-li dodržena 30-ti denní nebo delší se Zákazníkem písemně dohodnutá lhůta k vyřízení reklamace, která byla přijata jako záruční



  • V případě nemožnosti provedení opravy či výměny, či nevyužití slevy.



  • 3.4.3.2 Postup při odstoupení od Kupní smlouvy – vrácení peněz


  • Zákazník musí doložit tyto doklady:




  • Záruční list nebo Smlouvy o provedení opravy příslušného Servisního partnera, ze kterých vyplývá splnění podmínek pro odstoupení od kupní smlouvy, Kupní doklad




  • Prodejce vrátí Zákazníkovi finanční částku za Přístroj



  • V případě Go sady je Prodejce povinen kalkulovat pouze s cenou Přístroje, uvedenou na dokladu za Go produkt od Eurotelu. V tomto případě se nevrací částka za Go SIM kartu, jelikož se nejednalo o reklamaci Služeb

  • Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Steve Balmer  |  13. 01. 2003 18:34

    Eurotel už se nejmenuje EuroTel, ale Eurotel  Stálo to dost peněz...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pajos  |  13. 01. 2003 12:35

    Kdysi se opravdu snažili operátoři (zhruba před vznikem Oskara) vydělat takto na reklamacích (stalo se to známé u TM). To si ovšem dnes dovolí v málokteré prodejně.

    Jde tu především o DPH: Modelový příklad

    Přístroj+SIM nakoupí operátor za: 3000 Kč + 22% DPH (660 Kč)

    (na Fin. úř. bude nárokovat vrácení 660Kč)

    Prodá je za 1000 Kč + 22% DPH (220 Kč)

    ...a přidá aktivaci s 5% sazbou 3000 Kč + 5% DPH (150 Kč)

    Finančnímu úřadu odevzdá DPH 220 + 150 = 370 Kč

    Pro zjednodušení neberu v úvahu náklady na sestavení sady, které se na 1 sadu pohybují do 150 Kč.

    Výsledek:

    Zisk z prodeje: (cena sady = 3000 aktivace + 1000 přístroj)

    - (přístroj+SIM od dodavatele za 3000 Kč) = 1000 Kč

     A navíc zisk z DPH manipulace: 660 - 370 = 290 Kč.

    Těch 1000 Kč zisku samozřejmě musí zdanit, zvyšují základ daně, ovšem "zisk" z DPH manipulace jde rovnou do kapsy!

    Kdysi prodávali telefon v sadě za 1Kč  (nenažranost), ale to je nyní zákonem (myslím o DPH) omezeno.

     

     

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    mylda  |  13. 01. 2003 07:27

    Nějak mi v tom výčtu chybí třetí operátor .............

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr Souček  |  13. 01. 2003 08:06

    Třetí operátor žádné sady neprodává, SIM se prodává jen za cenu kreditu, neblokovaný telefon zvlášť s plným DPH - a stejně vycházejí často lepší ceny.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    jano  |  13. 01. 2003 07:01

    No u nas to mame vyriesene "lepsie" (co sa kratenia dane tyka).

    Do minuleho roku sme platili rovnaku dan aj za MT aj za aktivacii a to 23%.

    Tento rok sa ta dan znizila na 20%. Avsak koncove ceny sa neznizili, ale o 3% sa zvisili ceny bez dane, takze zasa nic.

    jano

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    halem  |  13. 01. 2003 12:52

    ...len vydrž zlatko... v okamihu vstupu do EU musia mať oba štáty len jednu sadzbu DPH, takže sa to veľmi rýchlo zrovná (u nás prp. 18%) to bude potom pre CZ usero v shock... z 5% zrazu na (možno)18%....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    igor  |  13. 01. 2003 14:23

    ... len zadrz zlatko... v okamihu vstupu do EU ako pises, nemusia mat oba staty jednu sadzbu DPH... je to iba odporucanie, tak co uz si v shocku ty?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jirka  |  13. 01. 2003 06:47

    ale jak dlouho to platí

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    nobody  |  13. 01. 2003 06:43

    Tady na tom je vidět "poctivost" operátorů kteří tohle dělají. Nejenže si uměle snižují daň, kterou by měli správně státu odvést, ale navíc připravují zákazníkům možné problémy (např. při zmiňované reklamaci). Třeba by je k rozumu přivedla pokutička, nebo povinnost prodávat i samostatné telefony za tyhle ceny...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Honza  |  13. 01. 2003 08:01

    až na to, že tu daň platíš ty jako zákazník. tak buď rád a mlč!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jifi  |  13. 01. 2003 08:20

    měl jsi ještě dodat "... a jen doufej, že ten telefon nebude potřebovat reklamaci"

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SaTaN8210  |  13. 01. 2003 14:06

    Spis naopak, viz. muj predchozi thread. Staci umet cist mezi radky ...  

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Honzyk  |  13. 01. 2003 18:10

    Ale tim, ze operator dotuje, zkracuje stat na danich. Za kazdou dotovanou korunu je to 22 haliru. Pak se div, ze stat zveda dane v jinych oblastech.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SaTaN8210  |  14. 01. 2003 09:25

    Jo jasne a pro tebe si leti ufouni ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    mike  |  14. 01. 2003 21:26

    honzyku podle tvych nazoru tipuju, ze jses asi tak v 6. tride, kde se v obcanske nauce cte Ustava a povida se o tom, jak je demokracie bajecna.

    jo, je to uzasny, bory sumi po lucinach, ale realisticky: az zacnes chodit do prace, tak ti seberou pulku vseho, co vydelas. ja tomu rikam mafie se lvem ve znaku, i kdyz proti normalni mafii se muzes (za svoje prachy) ucastnit saskarny, ktera se jmenuje "volby" a kde si muzes zvolit kretena, ktery bude tvoje prachy utracet... za picoviny typu temelin, zeleznicni koridory, sanace IPB, indos a hafo hafo hafo zbytecnejch uredniku...

    no ale na to urcite prijdes sam. a jestli neprijdes, tvoje blbost... do ty doby muzes vyvesovat 28. rijna vlajku a tesit se na vstup do EU, Nasi Skvele Budoucnosti a psat do diskusi prispevky proti spatnym, spatnym lidem, kteri delaji danove uniky...

    mike

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Michal Danek  |  13. 01. 2003 06:03

    TO s tou reklamaci je fakt husty, osobne jsem s tim problemy nemel, ale ani bych mit nechtel

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SaTaN8210  |  13. 01. 2003 14:05

    To s tou reklamaci je pekna hovadina, kdyz mas vicero reklamaci, tak dostanes novy pristroj ve stejne cenove relaci, tudiz kdyz sis pred rokem treba koupil v sade 3210, tak tedka mas sanci dostat 3310. Takze uzivatel na tom jenom vydela ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr J.  |  13. 01. 2003 17:58

    No není to vždycky tak. Jeden kolega reklamoval u TM "Twist" Erica 2628A (akorát mu to vyšlo - ztratil signál po jedenácti měsících) a jelikož nebylo nic ve stejné ceně (levnější mu dát nechtěli), tak mu nabídli dražší (Siemens) a musel si doplatit rozdíl.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    SaTaN8210  |  14. 01. 2003 09:23

    No a tak si doplatil a to vadi? Tak ma jeste lepsi pristroj s minimalnim doplatek. A vo vo vo tom to je ...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    L449  |  17. 01. 2003 08:09

    Nemusi ti dat jinej pristroj - muzou ti dat penize..

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Karl von Bahnhof  |  22. 01. 2003 10:08

    Nevim, nevim. Nejlepší stejně asi je koupit od operátora pouze SIMku a telefon koupit zvlášť. Ty předplacený sady jsou takový divný - blokovanej telefon, prazvláštně rozepsaná faktura a naprostá nejistota, jak se operátor při reklamaci zachová. Jestli mě pošle do p....e a vrátí mi těch 990 Kč za telefon nebo mi dá novej lepší přístroj (jak píše SaTaN).

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor