Přehlíží Sony Ericsson český trh?

Diskuze čtenářů k článku

dejvidek  |  10. 04. 2002 22:54

Sem se taky rozesmál při čtení, že nikdo nemá již muzea typu Nokia 5110, Simens C25, Erik 1018.... Již asi 2 měsíce kecám přes ICQ s típkem z Thajska (mluví "dobře" anglicky asi jako já ) a když přišla řeč na mobily, tak mi řekl, že má 5110, když sem mu pověděl o tom, že mám Nokii 6510 tak o ní nic nevěděl, ani cenu na jejich trhu mi nezjistil, docela paradox  Ale co prej si koupí něco jinýho a zase to bude Ňokija

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jak chceš  |  10. 04. 2002 21:51

 já jsem tak zhulený, že nechápu system! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvoň  |  10. 04. 2002 21:17

.... množme se ... množme se ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarvinX  |  10. 04. 2002 18:40

Dobrý den pane Janečku. Jste opravdu přesvědčený o tom co píšete nebo jen bezhlavě opisujete od někoho jiného? Nemyslím si, že pro celou Čínu bude stačit jeden jazyk. Každý kanton má své nářečí a výraz nářečí je slabé slovo, spíše se jedná o zcela odlišný samostatný jazyk, nehledě na to, že v Číně žije několik dalších národů se svými vlastními jazyky. Číňané v různých částech země si navzájem nerozumí a polud bude v mobilním telefonu pouze jedna verze čínštiny nebude zřejmě pro většinu uživatelů upotřebitelná. Další věc je T9, nejsem si zcela jist, že i tak velký výrobce jako SE bude schopný vpravit do mobilního telefonu čínskou T9 a hlavně k čemu bude číňanům. Jejich abeceda má přes 4.000 znaků a slova neskládají z jednotlivých písmen, ale znak se rovná slovo popřípadě několik znaků = výraz. Nechápu jak by mohli T9 využít. Jestli vy máte představu jak by mohli číňané využít T9 budu rád, když ji sem uvedete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 04. 2002 18:56

Když se podíváte na www.t9.com, najdete mezi podporovanými jazyky také čínštinu. V interaktivním demu si můžete vyzkoušet psaní pomocí T9 zjednodušenou a tradiční čínštinou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarvinX  |  11. 04. 2002 00:02

Děkuji za reakci. Vyzkoušel jsem si psaní T9 v čínštině, ale bohužel mě to nijak nepřesvědčilo. Pro běžného číňana zřejmě bude stále problém psát v T9. Jak jsem si sám vyzkoušel musí pro použití T9 ovládat latinku a nejsem si zcela jist, že každý číňan je zrovna přeborníkem na evropskou abecedu. Navíc pořád přetrvává problém s jazykem. I když předpokládám, že výrobce si kvůli trhu s 1 150 000 000 000 potenciálních uživatelů rád vyhraje s jazykovými mutacemi. A vlastně proč tady řeším problémy čínského trhu, že? Přesto díky za odpověď a odkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jklamo  |  11. 04. 2002 00:41

Je to tak. Zjednodušená čínština je něco dosti podbného latince, skoro hlásková abeceda. Přes ní fungují počítače, mobilní telefony a vůbec moderní technika. Děti se jí odmala učí ve škole, takže jí zná velké procento obyvatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  10. 04. 2002 15:52

je to parada - kdysi byl bohaty jen zapad (evropa +usa), a v honbe za mamonem a konzumem chteli vic a co nejlevnejsi... tak shaneli negramotne vyrobce a delniky, a nasli je v cine, taiwanu apod... tak tam nacpali fabriky, vyskolili opicky, dali jim technicke skoly a radovali se, jak maji vsechno levne (z taiwanu)

ALE- asijsky clovek je inteligentni, pracovity a hlavne - vi co je bida a hlad, takze drzi hubu, maka jak sroub, uci se jak sroub, deti bije do uceni jak sroub... protoze to ma v mentalite -

zapad byl opet spokojen, protoze lidi delali jeste levneji nez cekal... tak tam presunul vsechnu zbylou vyrobu a opet si lebedil...

ALE - asijsky clovek makal jeste vic, (obcas i v nelidskych podminkach, male deti atd..)

ALE - ziskal technologie, vydelal si dost penez... a zacal byt bran pro presyceny zapad jako odbytiste .... a vsechno se mu zacina podrizovat...

 

A zapadni vycuranek bude stary, nemocny, bez penez a vsichni se na nej vyprdnou a budou si obchodovat bez nej...

 

a mile deti, to je konec pohadky...(pardon, reality)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skorice  |  10. 04. 2002 17:33

jeeeee to byla hezka pohadka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
l.j.d.  |  10. 04. 2002 15:39

sms také moc často nepíšu, a když už, tak přes internet. přesto jsem se ale rozhodnul vyzkoušet následující experiment (inspirovala mě k tomu zkušenost s T9 mého předchozího telefonu - Sony CMD-J6).
v mém Eriku (a ve vašich určitě taktéž  ) je anglická T9. mno.. a jednoho krásného dne mě napadlo: co kdybych ji trochu přiučil češtině. přepnul jsem si tedy psaní zpráv na angličtinu a učím a učím a učím..
řadu slov (zejména těch (nej)kratších) netřeba zadávat, protože mají svůj ekvivalent v angličtině - výhodou při tomto je pochopitelně to, že T9 "píše" bez diakritiky.

jediná věc, kterou netuším (a která by mne dost zajímala), je počet slov, který se takhle dá nasázet (rozuměj "přidat") do zásobníku anglické T9. doufám, že to bude co nejvíc .
každopádně už "sázím" docela dlouho a zatím pořád bere (pro kontrolu - aby se nezačala přepisovat první zadaná slova /tedy pokud to funguje stejně jako u Sony CMD-J6/ - testuju každou chvíli první zadané).

pozn.: jen podotýkám, že daná slova nemusím zadávat jedno po druhém. stačí napsat zprávu v angličtině (nebo v češtině), poté přepnout na T9-angličtinu a odeslat a všechna použitá slova se automaticky přidají.
toto jsem dělal na začátku. nyní už píšu "česko-anglickou T9-kou" a jen sem tam přidám nové slovo. myslím, že když nebudu používat spoustu prapodivných (a zbytečných) slov, mohlo by to fungovat více než dobře..  

UVIDÍME!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maryša  |  10. 04. 2002 11:50

na českou T 9 nějak nečekám protože na SMSky používám internet a jak jsem si všiml u mladších příslušníků naší rodiny tak proSMSkují třikrát víc peněz než já protelefonuju a ještě si nakonec zatelefonují aby se domluvili, takže tuhle funkci u ERICA nějak nepotřebuju, ono ve třiceti letech člověk už zpohodlní a radši si zavolá.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xion  |  10. 04. 2002 10:42

... www.sonyericssonhelpdesk.com je aj česky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deathka  |  10. 04. 2002 12:30

Akorát ten kdo to překládal byl docela vtipálek, slova jako "softvér" a "hardvér" mě dostaly . Zajímavý ale je že maji "firmware" a né "firmvér", asi to ještě nedopřekládali celý )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  10. 04. 2002 13:48

až nato, že to asi překládal nějaky počítač, nebo uplný debil. Věta "Tato stránka je převádzkovaná partnerem..." je dost drsna. Nebo že by se nějaký čobolák pokoušel mluvit česky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mara  |  10. 04. 2002 10:41

Pro mě už je Sony-Ericsson tabu.Kdyz jsem si nedavno chtel poridit t65,coz je podle me v soucasny dobe dobrej phone s dost funkcema (GPRS,e-mail klient,atd.) a dobrou cenou,!!!!ale bohuzel nema a podle vyjadreni SE nikdy nebude mit českou T9!!!!,což je pro me dost dulezita věc.Vzdycky se mi Ericsson libil,ale tedko kdyz zvazuju jakej mobil by pro me byl nejlepsi,tak jsem ho z výběru úplně vyřadil,vlastně právě kvůli tomuto přistupu k českému trhu.Takhle u nás bude na prvním místě asi vždycky Nokia,která většinou již při uvedení na český trh má české menu a většinou i českou T9.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  10. 04. 2002 12:11

Tak se nemusis rozcilovat kdyz na neco nemas. Kdyz nemas na mobil Eri, tak vyber prachy a jdi ho koupit  http://www.paegas.biz/article.php?sid=113 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maryša  |  10. 04. 2002 10:19

mám T 68 a dost mě štve jaký dělají cavyky z firmware na T 68i, a jestli za to budou chtít ještě nějaký prachy  no to mě asi jebne, ale čím má člověk volat Bosh už nejni a Nokia je dobrá leda na honění trika před lidma (co to máš za krám ((T 68)) , za ty prachy by byla parádní Nokia !!!!!)  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SASA  |  10. 04. 2002 10:53

tak tenhle prispevek me velice pobavil, hlavne ta posledni veta v zavorce.Je bohuzel smutne ze takhle to u nas chodi.SASA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jame  |  10. 04. 2002 11:19

S tou poslední vetou musím tez souhlasit... taky se me deti ptaj, co mám za telefon, kdyz mi zacne kukat kdyz jim ukázu svyho Panasonica GD 93, tak reknou ze takovou NOKII jeste nevideli... no hruza hruz

kam ta mládez masírovaná reklamou bez názoru speje...

jame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NocnipesaK  |  10. 04. 2002 11:59

Připojuji se k souhlasným reakcím. Takhle to opravdu je.

PS: Mám N6210, tak mne asi moc brát nebudete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zepheer  |  11. 04. 2002 14:29

Taky souhlasím (byť celá rodina má nokie (6310,3210,3310,6210,5110)), ale to neznamená že nějak odsuzuji jiné mobily (Nokie mi vyhovují vzhledem k menu (já jsem si na ni zvykl u 3110 a 3210, ale 6310 byla pro mně trochu šok - ovládání 3xx0 mi vyhovovalo více) Možná jsem mněl koupit T68 ale .... znáte to (po mobilu vyžaduji integrovanou anténu jinak bych mněl 7110).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JZ  |  10. 04. 2002 09:52

Za prvé to by som chcel vidieť koľko času by trval vývoj čínskej T9 . Číňania sa učia po čínsky celý život. S tým názorom, že číňania si dovolia kupovať nový telefón každý rok, no neviem, či im to finančná situácia dovoľuje. Ja si predstavujem pod čínanmi, skromných chudobných ľudí. Dovoliť si to tak môžu japonci. Pekný deň!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  10. 04. 2002 12:10

V Japonsku neni GSM. Jde treba o to, ze stredni a vyssi trida v Cine, co si to muze dovolit, je podstatne pocetnejsi nez u nas

Pepa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  10. 04. 2002 12:41

já bych řek, že ta střední a vyšší vrstva v Číně je početná asi jako půlka celé Evropy

a to se vyplatí, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 04. 2002 09:08

Je zde plno jiných značek, po Sagemu taky netruchlím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
franta  |  10. 04. 2002 08:53

Vzdyt nedavno jste publikovali kolik kdo prodal telefonu - Ericsson byl v radove nekolika desitkach tisic (???) a jeste vsichni brblaji ze nema tu "spravnou" T9 (ktera mimochodem stala dost velke penize pro tak malinkaty trh) nebo ji nema vubec.
Co se potom divite? Komu se vyplati delat telefony pocestene s ceskou T9? Maximalne Nokii a Alkatelu, ostatni radsi usetrene penize vrazi do jinych, vice perspektivnich trhu a spokoji se s tim, ze jestli nekdo technologicky pokrokovy mobil potrebuje, vystaci si s anglictinou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tydlifoun  |  10. 04. 2002 08:33

no kdyz sonaci dlouho prodavali Z5ku za 19000 tak na tom asi moc neprodelali!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dasty  |  10. 04. 2002 07:48

nemusím mít novej telefon (náhodou mam Siemens S45, byl zadara), ale k čemu ? diář měl  i můj Bosch 909DS a hlavně NEMRZL! takže jsem byl spoky

když se to tak veme chováme se velice ekologicky a nežijeme konzumním životem (bohužel je to taky výší našich platů :o( Když tu nebude SE tak nám tu zbývá dost jinejch výrobců kvalitních telefonů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mYchal  |  10. 04. 2002 00:32

Ten výraz mě rozesmál a potěšil Sám totiž používám (pravda, dnes převážně jako záložní, ale přesto tak třikrát do týdne) starého dobrého Siemense S6. Jestli se nepletu, byl to mobil roku 1997? Nebo 1996? Číňani by se ze mne potrhali smíchy, ale ten tydlifoun mi fakt vyhovuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alois nový  |  10. 04. 2002 06:53

To asi ano. Ale až bude u nás reálný příjem, tak jako v některých ostatních zemích, tak se taky asi nebudeme po nějaké té koruně ohlížet a pořídíme si něco novějšího a lepšího, byť samozřejmě dražšího. Ale v dnešní době, kdy foun stojí v přepočtu tolik, co všude kolem dokola a naše příjmy jsou v přepočtu několika násobně nižší, tak to pro většinu národa asi možné není ! A jak to vypadá, ani v dohledné době nebude !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  10. 04. 2002 07:47

Reálný příjem tu má většina lidí. Příjem jako "kolem dokola" bude až budeme mít stejnou produktivitu práce jako "kolem dokola".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fluke  |  10. 04. 2002 10:29

Myslite, ze Cinani maji o tolik vyssi prijmy nez my? Proste pro ne je dulezitejsi design a moda nez funkcnost. Jak zminuje uz autor clanku, je to dano odlisnou mentalitou a systemem hodnot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvoň  |  10. 04. 2002 21:10

Mno ja nevim, system hodnot ... pokud mam moznost pozorovat, tak hlavne mezi mladymi lidmi (rozumej skolaci, studentici) se prodaciji obcas docela zajimave modely. Skoda jen, ze bych to tipoval povetsinou na "čórky". Porad nemuzu pochopit, kde 16ti lete deti berou na mobily za 15k. Ale budiz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor