Přímé srovnání: dva megapixely třikrát jinak

Diskuze čtenářů k článku

BlahaK  |  24. 02. 2006 13:13

Ačkoliv jsem velmi dlouho zastáncem SE a nedám na telefony a zejména foto-výbavu této značky dopustit (Nokia byla ve focení vždy to nejhorší na trhu), tak připouštím, že mě N70 velmi mile překvapila a doslova jsem to nečekal. N6280 (pokud je pravda, co jsem viděl) patří do starého železa - pokud bych jako výrobce pod takové fotky napsal 2Mpix, hambou bych se propadl! N70 je fajn, zejména větve proti obloze a "dráty" proti obloze nad vozovkou. Nicméně N70 očividně fotí tak, že 2Mpix fotku zmenší pomocí "smart rezize" a následně nějakou lepší metodou zpět zvětší na původní rozměr. Při následné "drastické" kompresi potom nemá tolik problémů jako N6280 či SE. Ovšem SE je zdaleka nejvěrnější a list papíru se dal vyfotit již se starou T300, takže by bylo překvapením, kdyby se tato vlastnost ztratila. Kromě toho můžeme kdykoliv věrné fotky z SED/K750 upravit na PC, ale zničené fotky z Nokií budeme zpětně napravovat jen velmi obtížně, spíše se dá předpokládat, že se spokojíme "s málem" a budeme tiše závidět vlastníků SE.
Kromě toho jsem přesvědčen, že tento článek hodnotí foto-výbavu a nemá cenu k tomuto hodnocení přikládat další nabídku funkcí zmíněných telefonů. Ostatně, i tady bych Nokii mnohé vytknul - nprostá nekompatibilita všech rozhraní pro styk s PC, podivné ovládání, o kterém se mnoho mně blízkých lidí vyjádřilo, že si na ně nikdy nezvykli, chudé fukce, naprosto odfláknuté. Naproti tomu SE se vždy snaží nabídnout maximum. Přijde mi to, jako by vývojáři SE své mobili, kromě vyvíjení, také sami používali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bledule  |  14. 02. 2006 15:52

Kouknete jak foti N70 plus video
http://www.volny.cz/morki/N70%20fotky/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  14. 02. 2006 15:48

Zkuste si dat pred objektiv lupu(co nejmensi a "nejtlustsi")a uvidite, jak bude makro hezky fotit. Ja to vyuzivam, jelikoz nemam digital

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  13. 02. 2006 23:35

Samsung asi neni dost dobry pro tento test nebo se mobilmania boji že by vihral a nokia by je dal nepodplacela?to ví jen mobilmania

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  14. 02. 2006 15:41

N6280 ma hrozne foto! Take nechapu proč tam neni Samsung D600E. Asi v Mobil Mania ví ze by N6280 rozdrtil tak ho tam rači nedaji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  13. 02. 2006 21:19

Prosím, jestli budete chtít někdy příště vyjádření od čtenářů, který foťák fotí nejlépe, udělejte kompilát makro/vnitřek/venek/tma, nejlépe ještě s nějakým konkrétním detailem zvětšeným. Tohle udělejte pro každý fotoaparát a dejte to sem ke slepému hlasování. Vlastní článek pak napište druhý den. Mimochodem pak k tomu hlasování doplňte ty názvy a další den udělejte rozdílovou analýzu - tj. jak moc se změnilo hlasování poté, co lidé mohli hlasovat podle značky.

Jinak k vaší otázce - viděl jsem ze všech 3 udělaný fotky ze stejného místa a SE je prostě nejvěrnější. Ve vnitřních osvětlených prostorách to jsou fotky srovnatelný s běžnými 2 Mpx foťáky. Nevěděl jsem, která fotka patří kterému foťáku, takže jsem nebyl ničím ovlivněn.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferry  |  13. 02. 2006 14:52

A kde je Samsung D600E,ten dvou megapixelový foťák nemá?Ten fotí špatně ? Pořád Nokie a Nokie!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rasto  |  13. 02. 2006 08:02

Tak na taketo porovnanie som cakal!
Ale napriek tvrdeniam niektorych prispievatelov si myslim, ze najlepsie foti SE. Mnohym sa to nebude pacit, ale uznavam, ze v niektorych zaberoch je lepsia N70. No urcite nie trapna N6280!!! Skuste si pozriet ostrie hran v snimkoch v nejakom editore a potom piste, aka je Nokča 6280 squely fotomobil!!!
Je to SHIT, ktory je SW brutalne preostreny a šum v zaberoch moze rozdavat!!! Šum najdete aj v zaberoch SE ci N70, ale nie v takej miere ako prave u "velebenej" N6280... Jednoznacne SE 750 je zatial najlepsi a najuniverzalnejsi fotomobil. Aj ked N70 je v niektorych pripadoch aj trosku lepsia. A ak niekto tvrdi, ze v uvedenych snimkoch ma podanie bielej najlepsie N6280, odporucam  ho k ocnemu, zrejme trpi slepotou
Takze frst miesto SE 750 (800) a vo velmi tesnom zavese N70. No a co nokiuška 6280? Nuz mozno niekedy, az vyrastie z plienok a dostane koonecne poriadny 2megac a nie VGA interpolovane na 2Mpx!
Do fotomobilovania priatelia!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepcadvorak  |  13. 02. 2006 06:45

D750 má nejvěrnější fotky. Nokie mají buď rozmazané, nebo s nádechem do růžova. O makru mluvit nebudu, tam je to jasené. Říkám nejvěrnější, tzn že nemusí být nejlepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  12. 02. 2006 22:06

největši pochoutka pánové s divočáka je hřbet a kýta na šípkový omačce.k tomu Bajfalský knedlík,vařený ovšem v ubrousku....nejlepší je normálně s knedlíkem a se zelim...uděláme ho na šípkový omačce....se zelim....na šípkový.....se zelim.....na šípkový.....se zelim není podobná tahle debata....uryvek z filmu,slavnosti sněženek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brouk  |  12. 02. 2006 18:44

no pokud vím, tak N70 makro umí, v tom nevidím žádný problém,, už se se tom napsalo hodně, stačí vyfotit např. text předním foťákem a není co řešit... tím stírá poslední dobrou věc u K750i ... proto jsem taky K750i vyměnil.za N70. sluchátka jsou u N70 děsná, to se musí nechat, jsou snad na sloní uši.. koupil jsem si redukci na klasický jack a k tomu špuntové kossy, tak a teď to už nemá chybu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venom  |  12. 02. 2006 15:16

vyfotil jsem s ni ukoly na tabuli a jsou citelne, takze N70 rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bledule  |  12. 02. 2006 02:32

Kdybych mohl nak srovnat oba mobilni telefony tak si myslim :
W800i : Foti velmi dobre makro, je dobre zaostrovani, ale cim se vzdalenost zvetsuje tak fotky des
N70 : Foti velmi dobre vzdalene objekty i pri horsich podminkach, makro nelze jelikoz to neumi a bohuzel nema zaostrovani
 
Jinka sem rad ze jsem udelal vymenu protoze je pro me prednejsi 3g, Edge a na fotky N70 staci
Co me vadi na N70 je to ze sluchatka ktera sou k tomuto telefonu dodavany sou hrozna a duvod : Mam myslim klasicky usi, ale me prijde ze ty pecky sou velky a me se do miho ouska proste nevejdou pripada me ze bych muse mit usni otvory velky jak krava :(( a take mp3 prehravac u W800i ma lepsi nastaveni ale zase dodavana sluchatka me vic vyhovovala ta co se dodavala k K750i ty co byly u W800i moc dunela a po chvili me bolela hlava.
Neda se pls na N70 koupit naka redukce na 3.5 jack?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petron  |  11. 02. 2006 23:51

Za ideálních světelných podmínek je D750 OK.Fotil jsem k večeru před západem slunce památky v Opavě a vyšly z toho nádherné fotky.Taky jsem nafotil koně na pastvě při západu slunce-perfektní fotka jak z kalendáře,všichni na to čuměli. Při ostrém slunci nebo zatažené obloze ostrost klesá.V interiéru,který je slabě osvícený zářivkou,to dost šumí-na focení zde /zblízka/ pomůže částečně blesk.Když je interiér silně osvícený zářivkou a nastaví se vyvážení barev, tak to šumí jenom trochu.Za úplné tmy ten blesk ty 2m osvítí-solidní fotky.Focení textů-když se netřese ruka a pořádně se zaostří, tak OK/i zde v horších světelných podmínkách částečně pomůže blesk/.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
helmen  |  11. 02. 2006 23:13

Fotky z K750i: http://davidhelank750i.blogspot.com

Blog o K750i: http://helmen.blogspot.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ron.Jeremy  |  11. 02. 2006 21:39

Ať mi někdo ještě vypráví o kvalitních foťácích v mobilech... Jestli tohle má být současná špička, pak k použitelnost povede ještě dlouhá cesta. I ty nejkompaktnější kompakty fotí líp.

Jak to vidím:
- tragická citlivost, daná prakticky žádným objektivem
- běsné algoritmy komprese, tak hnusný artefaktovaný JPEG se prostě jen tak nevidí
- snaha softwarově doostřit data z mizerného objektivu vede ke zvýraznění už tak silného šumu
- u N90 naopak foto nejspíš SW odšumněním rozmazané, po SW doostření je obraz prakticky shodný se soupeři
- objektivy v rozích trpí snad všemi myslitelnými vadami

Zajímalo by mě použití fotek z takových přístrojů - k čemu vlastně jsou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2006 23:04

kde ve srovnani vidis prosimte fotky z N90?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ron.Jeremy  |  12. 02. 2006 10:16

Sorry, chybka se vloudila, myšleno samozřejmě N70.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ron.Jeremy  |  11. 02. 2006 21:39

Ať mi někdo ještě vypráví o kvalitních foťácích v mobilech... Jestli tohle má být současná špička, pak k použitelnost povede ještě dlouhá cesta. I ty nejkompaktnější kompakty fotí líp.

Jak to vidím:
- tragická citlivost, daná prakticky žádným objektivem
- běsné algoritmy komprese, tak hnusný artefaktovaný JPEG se prostě jen tak nevidí
- snaha softwarově doostřit data z mizerného objektivu vede ke zvýraznění už tak silného šumu
- u N90 naopak foto nejspíš SW odšumněním rozmazané, po SW doostření je obraz prakticky shodný se soupeři
- objektivy v rozích trpí snad všemi myslitelnými vadami

Zajímalo by mě použití fotek z takových přístrojů - k čemu vlastně jsou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cj  |  11. 02. 2006 20:22

Mám SE d750i a řekl bych že je nejlepší,nevim jak jsem ty fotky vkládají ale když vložim fotky do pc tak je krásně čistá a na rozdíl od nokií reálná.Prostě na SE nokie nemaj!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mage  |  11. 02. 2006 18:49

Priznam se bez muceni, vlastnim N70 moc s ni sice nefotim, ale takove zmetky se mi jeste nepovedlo vyrobit. Klobouk dolu tomu co ten mobil mozna drzel v ruce a snazil se pichnout do vosiho hnizda s jasnym umyslem. Majitele SE si na to nedaji sahnout, kdyz uz takovy drahy fotak maji, to je totiz asi to jedine na co se da SE "pouzit", jinak stoji za .... A majitele N70 mlaskaji nad OS, G3, EDGE a dalsimy vychytavkami s tim ze to 100x vynahradi o par % horsi fotak.
Nechci se chlubit, ale pri pouziti programu PhotoRite 5.2.2, jsou fotky mnohem lepsi, vcetne zoomu.
Sorry za gramatiku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 02. 2006 19:57

Snímky jsou focené standardní aplikací v Nokii, na nejvyšší rozlišení a kvalitu, se standardními parametry bez upravování. Pokud za těchto podmínek uděláte lepší fotky, někam je vystavte a napište sem adresu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mage  |  12. 02. 2006 20:50

Souhlasim s Vami, pri standartnim nastaveni stoji opravdu za prd, clovek si s tim musi trochu pohrad aby se to dalo pouzit (proto pouzivam externi program ma lepsi nastaveni v zakladu). V praci jsem fotil i s D750 a celkem mne prekvapila, ze v noci foti lepe nez N70, ta zase v noci nebo za sera nataci celkem kvalitni video, na to jake fotky z ni vylezou. Ve dne nebo pri umelem osvetleni to +/- vyjde na stejno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brandstetter  |  11. 02. 2006 18:28

musim reagovat ty fotky jsou foceny v letu?mam 6280 a ty fotky jsou jako vino.kdyz z te fotky ude
late 10 krat 13 velikost je to sama kosticka.ja kdyz zvetsim fotku pres celi notbook tak je pekne ostra
bez kostek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 02. 2006 19:59

Fotky jsou foceny s nejvyšším rozlišení, v nejvyšší kvalitě, máme finální telefon, žádnou hardwarovou betaverzi. Zkuste své snímky vystavit na internetu, ať se dá srovnávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brandstetter  |  11. 02. 2006 20:07

rad je vystavim ale jak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brandstetter  |  11. 02. 2006 20:10

MUZU VAM JE POSLAT NA E-MAIL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
djalexx  |  11. 02. 2006 17:34

odporucam su pozriet EXIF vsetkych fotakov ake casy a clony ponuka informacia o fotke...... ja viem ze d750 a k750 su identicke pristroje ale vase fotky vykazuju fotenie s pristrojom K750i a NIE d750 ako tvrdite v clanku.... treba si to pozriet ked uz porovnavate fotaky, mohli by ste porovnavat aj nastavenie ktote su dame v foto-telefone a to je cas clona a podobne..... :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 02. 2006 20:00

Firmware je přeflashovaný na K750i. Všechny snímky byly focené plnou automatikou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvm  |  11. 02. 2006 21:54

'Všechny snímky byly focené plnou automatikou." A prave v tom je mozno ten problem "zvlastnych" snimkov D750i. Co by spravilo zo snimkom, keby sa nastavilo vyvazenie bielej na OBLACNO, kedze v zimnom pocasi nieje dostatok svetla... Robi to zo snimkom zazraky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 02. 2006 22:03

Kdybych do snímků sáhnul ve Photoshopu, to byste teprve viděl zázrak :) Fotomobily jsou přístroje typu "zamiř a stiskni", proto je taky tímto  style m posuzujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvm  |  12. 02. 2006 11:54

...system prace "zamir a stiskni" mozno plati pre tych, ktori chcu vyfotit partiu kamaratov pri sude piva. Pre tych, ktory sa chcu zoznamit s fotografovanim uz pri takychto fotomobilov plati "skus si nastavit, zamir a stiskni". V SEckovych softoch robia "zazraky" zo snimkami dve nastavenia. Jednim je korekcia expozicie (pohyb JOYu) a druhym je vyvazenie bielej... Nic viac, nic menej. Zo SEckovej snimky spravim jednym PHOTOSHOPackym filtrom podobny snimok, ake lezu z NOKII, ale spatne to uz nieje mozne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 12. 02. 2006 11:56

Myslím, že ti, kdo chtějí opravdu fotografovat, to nebudou dělat s mobilním telefonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvm  |  12. 02. 2006 16:55

...ja nepisem o tych, ktori chcu SKUTOCNE fotografovat, ale o tych, ktori sa chcu ZOZNAMIT s fotografovanim.
Apropo, ani ten, kto sa SKUTOCNE venuje fotografii nepracuje za kazdych okolnosti s automatikou. A ak by ste skusili vo Vasich svetelnych podmienkach aspon raz vojst do menu a nastavili vyvazenie bielej na OBLACNO a raz stacili JOY korekcie expozicie, nebolo by pod Vasim clankom tolko prispevkov...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 12. 02. 2006 17:55

Mýlím se, když si myslím, že naprostá většina lidí používá fotomobil  style m zamiř a stiskni? Tyto lidi zajímá, jak fotí mobily tímto způsobem, ne co z nich vyleze, kdy se před tím třicet sekund něco nastavuje v menu. My nejsme výrobci, kteří potřebují ukázat, co lze z telefonu dostat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moss  |  13. 02. 2006 08:34

Nemylite sa.Presne tak sa najcastejsie pouziva fotak v mobile.Ak sa vobec pouziva. :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Howking  |  11. 02. 2006 17:04

Konecne clanek, jak ma byt. Pominu-li samozrejmou neobektivni bitvu v diskuzi nokiaku a ericssonaku je obsah clanku super. Jde totiz o to ze ukazuje kvality a zapory vsech tri telefonu a kazdy se muze objektivne rozhodnout, pokud si kupuje mobil kvuli fotaku, ktery si koupit a nazory klanu mu muzou byt ukradene. Na vlastni oci vidi co je lepsi. Doufam ale, ze toto neni jedina vlastovka v komercni smrsti zaplacenych vnucujicich neobjektivnich clanku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 02. 2006 20:00

U všech článků, které jsou zaplacené, najdete jako autora "placená inzerce". Výjimka neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack  |  11. 02. 2006 16:09

Nevím proč podle vás vyhrála D750i?? Podle mě je Déčko dobré tak možná na focení textu jinak ve všech ohledech až na ten text vyhrála 6280!!!!!
6280 je RULEZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
 
D750i je obyčejnej "autsajdr"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Makaveli2Pac  |  11. 02. 2006 16:24

Tak takto dobre som sa dlho nepobavil (vlastne len 2 dni - naposledy pri tom teste 6280). Jack asi nebol dlho u ocneho, alebo ma nieco s monitorom... "6280 JE rulez" - aj toto je dobre...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  12. 02. 2006 01:20

Jack proste neumi anglicky, ale nemejme mu to za zle, kdyz se tu anglictinu nedokaze naucit, protoze vidi velmi spatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hefaistosh  |  11. 02. 2006 14:49

Jenom k tomu makru.Někde jsem čet tip pro N70,že k focení makra je dobrý použít fotoaparát pro videohovory.Problém u toho je akorát se zaměřením.Tak by bylo dobrý i tyto fotky tam dát pro porovnání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  11. 02. 2006 14:24

..takže nemůžu vyjmenovat všech třicetsedm filtrů, které Nokia aplikovala ve své 6280. Foťák v telefonu bych nepoužíval na profesionální focení, z toho důvodu pro mne je vítězem SE. Má autofokus, což pro mne naprosto jednoznačně převažuje malé rozdíly mezi fotkami všech tří mobilů. Co bych ještě dodal - všechny tyto mobily fotí lépe než moje Vario .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mozek007  |  11. 02. 2006 14:18

Fotky z vítězného fotomobilu. www.mozektevidi.wz.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marekzprahy  |  11. 02. 2006 13:18

Mám k750i, v podstatě mi článek udělal radost. Foťákem v k750i jsem spíše zklamán, při malém světle je to jako foťák v podstatě nepoužitelné (těším se na léto, to snad budou lepší podmínky). Těší mě, že je na tom konkurence stejně
Vzhledem k tomu, že fotky všech mobilů jsou špatné, tak se mi jako jednoznačný vítěz ukazuje SE, protože je aspoň prakticky využitelný při focení textu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav  |  11. 02. 2006 13:08

"Nejlépe vypadá fotka z Nokie 6280 a bezesporu bude nejlépe vypadat po vytištění na papír. Barvy jsou syté, hrany ostré, na plochách je patrné zkreslení způsobené zřejmě silnější kompresí."
Fotky z 6280 mi pripadaji jako po aplikaci filtru posterize,nebo jak se to jmenuje v PS a brutalniho zaostreni. Jsou evidentne nejhorsi pri srovnani s danymi konkurenty.
Jestlize maji panove Polesny a Lutonsky 10+ dioptrii, pripadne jsou uplne slepi, pak se vyse citovane vety daji pochopit. Ovsem v takovem pripade by nemuseli vydavat sve mylne nazory za objektivni hodnoceni reality.
Skodi tim sobe i Mobilmanii. Jejich recenze pak nelze brat vazne, a to je skoda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hekr  |  11. 02. 2006 12:13

nemam slov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ytsejam  |  11. 02. 2006 12:07

Ja to vidim takto 1.SE i kdyz muj W800i ma lepsi fotky,asi jiny FW
2.N70 asi zatim nejlepsi ve foceni i kdyz mi u obojich vadi ta nacervenala barva
3.N6280-nevim co si mam myslet,urcite by ji to nandaly i dalsi Nokie,takze v tomto testu moc spatny.
Pouze muj nazor,a nehraje v tom zadny duvod,ze mam SE,dostavam od kamosu casto fotky i z Nokii,ale Ti taky i kdyz neradi priznavaji rozdil,tot vse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trent  |  11. 02. 2006 13:22

Souhlas.Mám k750i a dosahuji lepších výsledků než zde použítý d750i.Kamarád má naopak n70 a když viděl moje snímky a své snímky, tak bez řečí uznal kdo fotí lépe.I při použití nočního režimu a zapnutí diod jsem měl menší šum, oproti n70.Tím n70 neopovrhuji, protože je vidět, že i nokia umí udělat něco konkurence schopného.Ale z testu je vidět, že ten konkurence schopný produkt(na poli fotomobilů) rozhodně není 6280.
Takže by se to nakonec dalo použít jako docela zajímavé porovnání fotek z n70 a d750i.6280 do toho vůbec nepočítám, protože je to bída a nouze.Proč v jednom starším modelu(n70) může být lepší foťáček nev v modelu zbrusu novém(6280)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IO  |  11. 02. 2006 11:48

u mna jasne vyhral SE.....jedna nokia ma preostrene a riadne saturovane snimky....druha je bez farby a rozmazana /najma na tom obrazku s aberaciou...cim rozmazanejsie tym mensia/... SE ale tiez neni ziadny zazrak...proste zlata stredna cesta...ale stale najlepsi 2Mpx fotomobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sergo  |  11. 02. 2006 11:32

Zaujimave by bolo porovnanie n90 a n70 lebo podla papierovych predpokladov by mala byt n90 o dost lepsia(je to predsa optika carl zeiss a je to vraj mobil urceny hlavne na fotenie) ale realne skusenosti su podla mna o dost ine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  12. 02. 2006 01:12

N90 se u me TOTALNE odsoudila tim, ze NEMA vibrace. To mi staci, abych o telefonu v ten moment prestal uvazovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Y2K  |  11. 02. 2006 10:53

Je to vcelku zajimave srovnani.Ale nechce se mi porovnavat fotky z telefonu.Tam akorat zjistim,ktera se mi libi vic,ktera je cistejsi a bla bla...Ale ktera je bliz skutecnosti,cili ktera je lepsi,nikdy nezjistim...Pac nevidim focenou scenu ve skutecnosti.Chtelo by to jeste pridat nejaky obrazek z kvalitniho digitalu
Ale jinak moc pekne srovnani a diky za nej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  11. 02. 2006 12:55

jj, minimalne doplnit o fotky z digitalu, aby sa to dalo porovnavat s dacim poriadnym

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sparks  |  11. 02. 2006 10:44

Všechno je to o světle, ale SE je šampión, bodeť bych hlasoval jinak, když vlastním W800i

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2006 11:37

Vsak nic jinyho se taky od tebe nedalo cekat, neni nad objektivitu... no comment...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  12. 02. 2006 01:10

No tak to je opravdu zle spatny argument "ale SE je šampión, bodeť bych hlasoval jinak, když vlastním W800i"
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wesi  |  11. 02. 2006 10:38

N6280 ma znatelny sum na vsech fotkach, a k tomu obcas znatelne kosticky. N70 nema snad ani smysl komentovat, to je hruza, vsechny fotky jakoby rozmazane, zadne ostre detaily. Obe Nokia jsou totalni propadak co se makra tyce! SE 750 ma super makro, ale zas mu chybi verne podani barev, zvlaste v exterieru, cimz se ztraceji i detaily. Taky me moc nenadchl. Asi by to chtelo pouzivat SE na makro a N6280 na klasicke foceni a N70 jen na telefonovani, ci jako zavazi.
PS: nikdy bych uz nekoupil Nokii se symbianem, mel sem dost spatne zkusenosti. Nyni Qtek 8310 je jasna spokojenost. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tucnak  |  11. 02. 2006 10:59

Jj, Qtec foti primo fantasticky viz. http://pdabrno.com/images/qtec8310.jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sergo  |  11. 02. 2006 11:22

Will27 prosim ta pis to pod svojim menom ano?Aj tak uz tu dlho nebudes lebo tvoj ban vysi na vlasku, lebo ak ten ban nedostanes ty tak uz ho na mobilmanii nedostane nikdo nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MuflonX  |  11. 02. 2006 11:47

LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wesi  |  11. 02. 2006 10:36

N6280 ma znatelny sum na vsech fotkach, a k tomu obcas znatelne osticky. N70 nema snad ani smysl komentovat, to je huza, vsechny fotky jakoby rozmazane, zadne ostre detaily. Obe Nokia jsou totalni propadak co se makra tyce! SE 750 ma super makro, ale zas mu chybi verne podani barev, zvlaste v exterieru, cim se ztraceji i detaily. Taky me moc nenadchl. Asi by to chtelo pouzivat dva telefony: SE na makro a N6280 na klasicke foceni a N70 jen na telefonovani, ci jako zavazi.
PS: nikdy bych uz nekoupil Nokii se symbianem, mel sem dost spatne zkusenosti. Nyni Qtek 8310 je jasna spokojenost. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zrubec  |  11. 02. 2006 10:34

A pritom ja sam mam SE D750i

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zrubec  |  11. 02. 2006 10:33

No, mne se zda subjektivne nejlepsi (krome makra) Nokia 6280. Porovnejte kontrast vetvi s oblohou, podle redakce je Nokia 6280 shit, podle mne ma nejostrejsi fotku - viz barevnou budovu - kontrast mezi oknem a zdi, nebo fotka ze dvora s tabuli British Outlet - nejostrejsi pismo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  11. 02. 2006 10:48

Tady bohužel neplatí jednoduchá rovnice:
větší kontrast + větší ostrost = lepší fotka
Hlavně pokud oba sčítance naháníš softwarově.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvm  |  11. 02. 2006 09:43

...mna by len zaujimalo, aku verziu FW mala testovana D750i a ci ste pracovali s automatickym vyvazenim bielej alebo ste experimentovali s nastavenim na dosiahnutie lepsieho-horsieho vysledku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvm  |  11. 02. 2006 09:48

Ospravedlnujem sa za FLOODmsg, ale pri odslani prispevku (OPERA 8.51) mi to zakazdym "skocilo" do chyby.....
Este raz, PARDON!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvm  |  11. 02. 2006 09:43

...mna by len zaujimalo, aku verziu FW mala testovana D750i a ci ste pracovali s automatickym vyvazenim bielej alebo ste experimentovali s nastavenim na dosiahnutie lepsieho-horsieho vysledku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cvm  |  11. 02. 2006 09:42

...mna by len zaujimalo, aku verziu FW mala testovana D750i a ci ste pracovali s automatickym vyvazenim bielej alebo ste experimentovali s nastavenim na dosiahnutie lepsieho-horsieho vysledku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Muflon  |  11. 02. 2006 09:12

Jeste pridejte fotky z qtecu 8310, at ma will27 radost ;o))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tucnak  |  11. 02. 2006 10:58

Tady jednu mas: http://pdabrno.com/images/qtec8310.jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spiderer  |  11. 02. 2006 09:07

Z tech fotek je celkem jasne ze N6280 ma fotoaparat nepouzitelny i pro prezentace ve vetsim rozliseni, celkem vysoka komprese + brutalni preostreni z tech snimku delaji neco co ma sice rozliseni 2MPix, ale kvalita je priserna. Pokud nekdo bude chtit toho sameho dosahnout u N70 nebo SE X750 nebude to nejmensi problem, staci jen filtr doostrit a presunout se k vysokym cislum.. Myslim, ze jednoznacne nejlepsi fotak na univerzalni pouziti ma SE, v necem je dobra N70, ale nenasel jsem ani jednu fotku kde by mela navrch N6280..
 
Je to celkem slabotka, cekal jsem od toho vic, doufam, ze podobnym zpusobem Nokie nezmrsi fotak v N80, byla by to skoda..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bledule  |  11. 02. 2006 04:30

Dobry rano. Jako uzivatel drive SE W800i a nyni Nokie N70 musim rict ze W800i mel vyborny makro ale prijde me ze krajiny atd foti lepe N70 kdyz je teda dobry pocasi. Ostrost taky dobra ale skoda ze N70 nema AF :(( a taky nema ten ctverecek uprostred jak se ostri u W800i uz i mamin Samsung D500 ma neco jako ten ctverecek ze vite kde mate stred :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jobb  |  11. 02. 2006 09:09

6280 nemá cenu vůbec komentovat. Nejlepsi je jasne SE. N 70 sice nejmin "sumi" a fotky na prvni pohled vypadaji nejlepe, ale kdyz se podivate na vzdalenejsi detaily, tak poznate ze je to na ukor ostrosti. Fotky z N 70 jsou proste neostre, to uz 6280 dela ostrejsi fotky, jenze zase prida porci digitalniho sumu a zkreslene barvy. Takze SE i kdyz to neni take nejak uchvatne, vychazi jako jednoznacny vytez...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  11. 02. 2006 04:24

Lidi nezlobte se na me, ale CELKOVE je SE o kategorii vys nez ostatni (zatim vsechny mobily na ceskem trhu). Cert vem 2Mpix, tajemstvi je v auto focusu. Z cehoz plyne, ze fotky z D750i jsou zkratka nejostrejsi. O foceni textu se bavit nebudeme, asi se vsichni shodnem, ze tam neni co dodat.
Napr. u prvniho srovnani dokazu jen z D750i precist celou SPZ na Volvu V40.
6280 je proste tragedie a N70 nejmin "zrni".
Skoda, ze N70 nema AF, pak by byla lepsi nez SE! 6280 je podle me totalne mimo hru.
U N70 se mi fotky zdaji trochu tmave. Dale na fotce titulnich stran casopisu Mobility prectu daleko vic nez u N70.
Jedina situace kde si dokazu predstavit, ze by N70 byla lepsi je fotka krajiny za krasneho letniho slunecneho dne.
A posledni vec...D750i me jednu obrovskou vyhodu. A tou moznost pridavneho blesku. Kdyz budu fotit nekde v mistnosti (casta situace je treba v baru), tak ty diody nejsou nic extra. Jako je velky rozdil s nima a bez nich, to jo, ale opravdovy blesk je jeste nekde uplne jinde. Mam ten blesk, takze vim o cem mluvim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aljosha  |  11. 02. 2006 11:36

SPZ (vlastně RZV) na Volvu přečteš na N70 taky, navíc N70 nemá oproti D750 namodralej a hůř prokreslenej sníh na chodníku před Volvem.

4ALL:
Článek je zajímavej a diskuze pod ním dokazuje, že co člověk, to (více či méně) subjektivní názor na kvalitu fotek. Jakýkoliv tvrzení typu "toto je BEST" a "toto je SHIT" nic neřeší a jen vypovídá o pisatelově úhlu pohledu (leckdy i dost zúženém).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarmilprdel  |  11. 02. 2006 15:07

zdarec, mam K750i a uvazuju, ze bych si ten blesk koupil, mohl bys nekde vystavit fotografie bez, s diodou a s bleskem ? myslim, ze by to zajimalo vice lidi. kdyz tak se mi ozvi na icq 105264613

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  11. 02. 2006 16:29

nevystavil jsem to tam ja, ale tady to je http://semania.mobilmania.cz/content/view/1256/2/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarmilprdel  |  12. 02. 2006 20:18

danke

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X  |  11. 02. 2006 02:59

kdybyste to po sobě aspoň četli   RozdílY nejsou téměř patrné....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
darth_Swer  |  11. 02. 2006 02:19

ako nechapem VOBEC kde zmizol samsung..hmm?zeby to bolo tym ze nemasove znacky su nezaujimave?hmm..mne to pride divne kedze D600-z vlstnych skusenosti foti lepsie ako aj N90...hmm...divne divne divneeee
a na prvy pohlad vyzera N70 ako vytaz ale z tychto troch je to predsa len SE...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wong  |  11. 02. 2006 01:03

N70ka ma akorat brutalni postprocessing, proto sou na prvni pohled fotky "libivejsi"
ale myslim, ze SE je celkove lepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  11. 02. 2006 01:36

Ano, prvni pohled neni dulezity! Fotky je potreba v PC totiz nejdrive lehce poupravit, vyhladit, zaostrit, "odsumit" a pak je SE proste nejlepsi! Kdepak, fotky jsou vzdy nejlepsi az na druhy pohled ... Malinko nestiham. Asi pujdu spat. Zdar přátelé, fotografové!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kukik  |  11. 02. 2006 09:54

Než se začneš chechtat, přečti si něco o digitální fotografii, takhle ze sebe děláš idiota.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  11. 02. 2006 12:31

Ano, pane digitalní fotograf!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepino  |  11. 02. 2006 13:07

Zkuste se na "brutální" doostření N70 mrknout ve Photoshopu,pak na 750 a pak povídejte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepino  |  11. 02. 2006 13:12

A já proč je třeba N70 doostřit ve Photosh. a to nejni ta s Carlem a AF, tak to jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  11. 02. 2006 00:56

Zdaleka nejhorsi je 6280, pak SonyEricsson a nejlepsi jednoznacne N70. Nechapu to hlasovani pod clankem. Lide jsou slepi? Nerozumim!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
accetto  |  11. 02. 2006 01:18

jo , je jasne a proto to taky tak dopadlo . Jednoznacne nej je SE a ty nokie jeste musi trenovat . Co se da delati no , sony ma zkusenosti s digitalni technikou , toto chybi nokii . JEDNOZNACNE , opakuji JEDNOZNACNE sonyericsson

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  11. 02. 2006 01:32

Ach jo! Svetem holt cloumají tzv. "značkoví fetišisté". Ano SE je buh! Vzdy a vsude! . Nevim, je mi to celkem jedno.
Proste z uvedenych fotek je nejvetsi pocet nejkvalitnejsich dle meho nazoru z N70 (pominu-li rezim makro).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_Mari_  |  11. 02. 2006 08:26

ja si nemuzu pomoct, ale ty nokie maji ty fotky fakt divne ani od N70ky se mi nelibi a to kvuli tomu gay nadechu... (ruzovemu) proste nema realisticke barvy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  11. 02. 2006 10:42

Podívej se na to nasprosto realisticky:
6280 - Nokia pochopila, že je její optika stojí za prd, nasadila na to softwarový filtry (řekl bych že sharpen + median) a takhle to dopadlo. Velká růžová skvrna uprostřed je nepřehlédnutelná, ke krajím fotka zase modrá.
N70 - stejnej problém s barvama, tentokrát bez brutálních SW úprav (jestli něco, tak nejspíš jemnej blur), neumí makro.
D750i - "reální" barvy (minimálně ne tak šílený), mnohem lepší makro, lepší ostrost (naštěstí) než N70 a hoší ostrost (naštěstí) než 6280 (to by mě zajímalo, jetli tuhle větu pochopíš).

Ani jeden z těch telefonů bych si nekoupil, ale myslím, že pro všechny nebarvoslepí a s 0 dioptriema musel zcela jasně vyhrát D750i. Slepí mají možná jinej názor :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepino  |  11. 02. 2006 13:04

Barvy jo. Opticky je nejlepší N70. Otevřete si 750 a N70 v nějakym fotoeditoru. N70 to chce trochu doostřit, 750 už brutál doostřená je. Ale N70 je drahá jak sviň. Já každopádně zůstanu u MPX200 a za ušetřený peníz koupím foťák (a šivihadlo a potýrám tělo )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepino  |  11. 02. 2006 13:11

Ajta, to není ta Nokia s Karlíkem Cajzů a AF? Tak nic jsem neřek Ale myslim stejně,že míň doostřuje. Já myslel, že se tu srovnávaj mobily s AF.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arow  |  12. 02. 2006 12:51

Máš asi šedý zákal ne?!Mě je úplně jedno jestli Nokie nebo SE, ale pokud máš aspoň trochu v pořádku zrak tak musíš vidět, že N70 je na tom nejhůř!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xray  |  13. 02. 2006 11:11

Přesně tak.Nevlastním ani jeden z těchto modelů a plně souhlasím.SE je přeostřený, na makru,ale nejlepší.Ostatní fotky jednoznačně N70. SE -ňáci kousněte se do pr...e.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
***GTi***  |  11. 02. 2006 13:07

Co je to SE? To je ta znacka co konci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2006 10:25

Tak tak, vsadim se, ze vic jak polovina hlasujicich misto toho, aby objektivne posoudili kvalitu fotek, rovnou sjeli dolu na anktetu a hlasovali pro SE, njn, to uz sme si ale zvykli. Nejlepsi fotky dela N70 (krome makra), nemuzu si pomoc, ale je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  11. 02. 2006 16:37

Prvně jsem se podíval na všechny fotky.
A výsledek:
6280- strašnej humus, škoda slov
N70- fotky přes igelit (díky jendomu člověku za přesné vyjádření, slova jsem hledal na něco tak děsnýho těžkp)
D750- mohlo by to být lepší, ale v konkurenci předcházejících dvou jasný vítěz

na tvým místě bych se moc nevsázel, protože většina lidí (samozřejmě bez skupiných slepých nokiářů), tak musí vybrat objektivně SE D750

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2006 14:00

Rozhodně nejlepší fotky má SonyEricsson. Nokia je má po stranách neostré a celkově tmavé, a ty fotky nablízko jsou otřes, stránka nablízko není žádné makro, makro by byla poštovní známka, a ta vánoční hvězda, je taky úplně rozmazaná a přitom to je úplně normální fotka. Jeden z mála důvodů proč mít foťák v mobilu je "digitální zápisník", tj. možnost si vyfotit např. popsanou stránku papíru a tady se Nokia totálně nedá použít. Nokia na někoho může působit lépe díky teplejšímu podání barev, rozhodně to není ale ku prospěchu věrnosti. SE bych vytknul větší šum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ET  |  13. 02. 2006 00:43

ses asi nekoukal na makro we....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mato  |  11. 02. 2006 00:55

Mohol tam byt tiez zaradeny, najma ma zaujima ako by obstal v porovnani s N70

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  11. 02. 2006 00:37

Mne tedy az na makro prijdou nejlepsi fotky z N70, pak SE a nejhur 6280, to je fakt jak po aplikaci nejakyho "pastelovyho" filtru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pysvon  |  11. 02. 2006 13:53

Hmm, tak to ses slepej mamlas! N70ma zdaleka nejhorsi vysledky, to vidi kazdej na prvni pohled! Patrne budes asi jeden z vlastniku N70, co na svuj telefon neda dopustit, co.. Ale uz pri prvnim srovnani (fotka aut) je jasny, ze foti zdaleka nejhur..staci se podivat na par detailu (treba praskliny na zdi za popelnicema), a je jasny kdo je vitez.. S N70 ani neni poznat, co to na ty zdi je..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MuflonX  |  11. 02. 2006 14:51

wille27, prestan se porad prejmenovavat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MuflonX  |  11. 02. 2006 14:51

wille27, prestan se porad prejmenovavat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cj  |  11. 02. 2006 20:14

Plně sohlasím-máš pravdu já voly co mají nokie nesnášim,kecej nesmysly na 100pro je vítěz SE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ET  |  13. 02. 2006 00:41

no tak to zalezi na co klades duraz... Kdyby tam nebylo to makro, co clovek opravdu pouziva dost casto, tak na tom neni N70 tak spatne... fotky jsou sice rozmazane ale na fotky z 6280 se vubec neda divat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ET  |  13. 02. 2006 00:42

takze samozrejme SE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
D!amond  |  11. 02. 2006 15:43

jj...D750i ma foto jasne nejlepsi a N70 nejhorsi!!!! je to jako kdyby sem se dival pres igelit!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr  |  15. 02. 2006 11:59

No si fakt barvoslepy. Nokie maji RUZOVY snih... Bud ti to neprijde divny, bo ho mate i doma, nebo si slepy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jajik (novy)  |  11. 02. 2006 00:14

I když má SE také svoje stinné stránky, tak má jednoznačně nejlepší režim makro. Stačí podívat na poslední obrázek a je to jasné kdo fotí líp. A makro by měl každý mobil umět hlavně, protože s ním budete právě fotit takové věci jako jízdní řád atd. A na krajinky máte foťák.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  11. 02. 2006 00:10

ten SE je nejlepší,ale je to taky šitka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cj  |  11. 02. 2006 20:11

(Na MobilManii mluvíme slušně. Děkujeme, redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor