Přenést číslo k jinému operátorovi bude od 1. února možné do 10 dnů. Lhůtu stanoví loňská novela zákona o elektronických komunikacích (ZoEK). V praxi mohou nastat dvě situace. Pokud dáte výpověď bez požadavku na přenesení čísla, pak vše skončí do 30 dnů. Pokud o přenos požádáte, skončí stávající smlouva ze zákona do 10 dnů od podání žádosti (pokud se s operátorem nedohodnete na lhůtě delší).
Aktivně chtít, nikoli pasivně přijmout
Aktuálně (do konce ledna) je mechanismus takový, že smlouva končí po uplynutí výpovědní doby, která může být až třicetidenní a ve 4 dnech pak dojde k přenosu čísla.
Operátoři tak měli za povinnost změnit podmínky, jelikož se ale jedná o změnu vyplývající ze zákona, není možné smlouvu beztrestně vypovědět. To by platilo jen pokud by poskytovatel měnil současně ještě něco dalšího.
Další změnou, kterou novela ZoEK přinesla, je změna ve smluvní automatice. Zákazník musí prodloužení odsouhlasit, jinak přejde smlouva ve smlouvu na dobu neurčitou. Dříve to fungovalo opačně, zákazník musel prodloužení aktivně odmítnout, jinak došlo k prodloužení úvazku o další dva roky.