Nikdy som nemal tablet, preto sa pýtam. Ide mi o aplikáciu MT4. Ide na tablete rovnako, ako na PC? Na mobile ide len vykostená aplikácia, v podstate nepoužiteľná.
jelikož nemám NB, ale herní PC, tak je pro mne tablet u TV jasná volba 🙂.A stejně, na klíně mně těžký hřející NB stejně vždy vadil.
Tak to si nesmíš kupovat herní. Pracovní noťasy dneska atakujou tři čtvrtě kila. Nevím kdy žiješ.
Treba, muj tablet staricky Samsung galaxy S2, porad funkcni. Nejde upgradovat OS na vic nez android 2.2. Ma velky display.- Store neukazuje uz temer zadne app.- Stare app nechodi, pisi, ze se pokousi updatovat a ze to jim nejde a bez toho nenajedou ani v offline. Treba Monkey city se chova tak, ze v offline rezimu najede mestecko nekoho jineho. To me je za leta hrani o moc rozsahlejsi.- * Skype prestal fungovat, updatovat se to nedalo. MS zas neco zkonil. A tohle byla zrovna hodne pouzivana vec, snad jedine, pro co se tablet pouzival i po nezajmu.- * A pak jej jeste pouzivala svagrova, pac ma velky display, na baby-chuvicku- Obcas jsem s nim neco vyfotil, pac muj telefon mel horsi fotakTablet neni spatna vec, na hry, skype a chuvicku. Ale musel by se nastavit jako centralni a propojit ho na vymenitelny pocitac. Cili, by jen slouzil jako wifi monitor.Co se tyce ctecek, tak tam se da display vylepsit, kdyz se pouzije otaceci magneticka kulicka. Polarizovani magnetu je bleskova zalezitost. Ale nevim, zda by to slo realizovat, zda by se okolni body neovlivnovali. Pripadne by mohlo jit o mikro-superkapacitory, ktere ztraci rychle naboj.
Mám Galaxy Tab 3 - stejný příběh: žádné aktualizace, obchod je prázdný, většina aplikací padá. Je škoda ho vyhodit, protože hardware je stále dobrý
Jako sorry, ale o tom, že HW je stáre dobrý, dost pochybuju. A to u obou těch mašin. Jako jo, určitě by se to nějak ještě dalo používat pro extrémně nenáročnýho uživatele. To určitě jo, ale říkat, že ten HW je stále dobrý je nesmysl. Už můj pár let starej S7 FE se občas zadejchá. Ani nemluvě o DeX režimu... na tak starý mašině by už všechno běželo s potížema a kopu lidí by akorát otravovalo to používat. Podporovat to prostě nedává smysl...
Tablet jsem nikdy neměl a notebook jsem zavrhnul už dávno. Doma jsem na PC, venku mi zase stačí mobil. Kdybych jezdil často na chatu nebo tak něco, tak asi nějakej noťas zase pořídim, ale spíš bych tam dal nějakej nornální stolní komp, třeba něco na retro gaming.
Njn, chroust...
10,9 tablet je pořád větší než 6,8 telefon. takže na chatě je to jako přenosná telka a nějaký ty hry. Když jsem nechal doma tablet, bylo divný koukat na telefon. Navíc je tu plus, že mám jakoby dvě baterie. V nouzi se dá připojit i do práce do terminálu, takže nemusím sebou tahat noťas.a je i jako čtečka pro časopisy. tablet není mrtvý
Poslední tablet jsem měl před třemi lety, jakýsi iPad Pro. Za chvíli byl z baráku. Radši Zenbook. Na filmy, web. A i na ten se začíná pomalu prášit. Telefon zastane vše.
Stále používám tablet 10" a je pro něho využití na video a prohlížení internetu. Notebooky jsou pořád dost těžké, 1.5 kg u 11" notebooku jde dost znát a taky v posteli dost překáží klávesnice. Telefony už sice mají skoro 7 palců, jenže šířka se nezměnila takže video 16:9 hraje v malém okně a reálně tak má displej kolem 5". To samé při prohlížení webu, telefon je na šířku široký a nízký takže nemůžu prohlížet weby v desktopovém zobrazení.
Mám iPhone 15 Pro, MacBook Air M2, Mac Mini M2 Pro a iPad Air M2, ke kterému mám stylus a pouzdro s klávesnicí od Logitechu, který z něj dokáže udělat něco jako MS Surface Pro. A pro všechno mám využití. Telefon nebo notebook tablet opravdu nahradit nedokážou, zrovna tak jako tablet nedokáže nahradit notebook ani telefon, je to zařízení pro pohodlnou konzumaci obsahu a se stylusem i pro kreativitu, skvěle se tak např. upravují fotky, protože stylus je mnohem přesnější než prst a je to pohodlnější i než na Macu s myší/trackpadem. Takže jestli autor nemá pro tablet využití, ok, já pro svůj iPad využití mám a pro notebook a telefon také, pro každé zařízení jiné.
A to já zase používám plnotučný počítač, "herní" notebook, ultrabook, tablet, kapesní počítač i (hloupý) mobilní telefon současně, každé je vhodné na něco jiného.Ale zase je nekupuju nové každý rok či dva, ale třeba až po pěti letech.
Tak proč používat tablet když dnešní mobily mají kolikrát i větší rozměry než staré tablety. Osobně jsem nikdy tablet nepoužíval, jelikož byl oproti mobilu 4", příliš velký a proti notebooku zas moc malý. Dnes pokud bych chtěl tablet, tak si koupím mobil. Problém ale je že kdybych chtěl kompaktní mobil, tak na výběr už toho moc není.
Uveď mi jakýkoliv prodávaný mobil, který je větší jak jakýkoliv starý tablet. Na to jsem fakt zvědavý.
On prostě myslí tu první generaci, deset let nazpět. Fakt logika no. Mu přeju android 3, ať chutná. .
Můj tablet má 10.9", pro mě perfektní velikost. Který mobil by ho dokázal nahradit? Kdysi jsem měla iPad Mini, ten měl 7", který telefon dneska je větší než 7"?
Telefon má sice 7" ale v nudloidním poměru stran. Takže použitelnost se nezlepšila.
No jasný. Já bych chtěl kostičku. Jako oni za to dostávají peníze.
Mně sedá prach na počítač, používám jen telefon 🙂
Tak ho daruj na charitu 🙂
Znám pár takových lidí, reálně buď dělají rukama a nic ohledně internetu je nebaví, nebo jim cokoliv vyřídit v dnešní době trvá šíleně dlouho a je to neuvěřitelný opruz. Dělat cokoliv náročnějšího přes mobil je hrozně neergonomické.
Já si dva roky zpět rozbil displej na mém S6 Tabu a místo tabletu jsem si koupil Fold a k tomu XPS 13. Člověk by řekl, že už tablet nepotřebuji, ale zase jsem se po něm začal dívat. Protože na sledování video obsahu je tablet pořád nejlepší. Možná jednoho dne trojitá skládačka skutečně nahradí i tablet. Jinak desktopový režim od Samsungu není zlý, ale je to pořád pomalé a hlavně nepodporuje rozumně MX Master myš a její skrolovací kolečko...
Mě by naopak nejlépe vyhovovalo, kdyby i dnes existoval nějaký moderní novodobý Sony Xperia Z5 Compact - tedy telefon, který je svými rozměry velmi kompaktní avšak přesto svými vlastnostmi (technologie, materiály) patří do nejvyšší třídy.Na veškeré ostatní "androidování" bych používal tablet.
Názor byl 2× upraven, naposled 6. 7. 2025 08:33
To jsou jenom takové řeči o ničem
Na telefón už poriadne nevidím, takže často zoberiem do ruky tablet. Taktiež ak chcem počúvať hudbu cez 3.5 jack, starý ipad to dá.
Pro mne je jedinou vyhodou tabletu vetsi uhlopricka a lehke telo spojena s pouzivanim v posteli. Stale uvazuji ze jen pro postel si koupim dobre hodnocene zakladni redmi pad 2 za 3000 kc v uvodni akci. Na cestovani je take lepsi mobil, protoze nechci aby se nekdo koukal na co se divam.Zatim mi staci i pro postel mobil, ale mozna by byl lepsi tablet, vetsi uhlopricka a lepsi ovladatalnost.Notebook povazuji pro mne za naprosto zbytne zarizeni. nejezdim na sluzebni cesty, nepracuji na cestach, neprezentuji svoje veci. Ve srovnani s tabletem ci nedejboze mobilem je tezky a mohutny. Doma mam PC s uhloprickou 32 palcu. Nepotrebuji ani televizi protoze mam vse v jednom a proc bych se mel premistovat i k velke televizi a pak se vracet, atd.
Zrovna jsme ho koupili a poměr cena/výkon je ultimátní. Má proti starému Samsung 8,9" tabletu výrazně lepší zvuk. Rychlý je na konzumování obsahu dostatečně, dělal jsem na něm základní nastavení, aplikace, aktualizace a přišel mi moc fajn. Venku je vidět solidně, kdyby nebyl lesklý byla by to pecka.
Taky jsem ho koupil, 8GB/256GB za 3700 Kč. Jen na konzumaci obsahu, emaily, občasnou práci (MS Office), cestování, poznámky... Bohatě to na vše stačí, NTB mám v práci i doma, ale domácí skoro vůbec nepoužívám. Chystám se přikoupit 1TB SD kartu a nasypat do něj fotky, filmy, ebooky, audioknihy, MP3... a mít to vše komplet na cesty.
Já to mám přesně naopak. Donedávna jsem měl Unihertz Jelly2 ve velikosti kreditky (každý mi ho záviděl), s ním jsem telefonoval, "chodil" do banky, platil v obchodě a občas fotil dokumenty. A taky poslouchal hudbu. Na vše ostatní v terénu sedmipalcový Galaxy A (web, A4 pdf dokumenty, knížky). Vešel se v pohodě do vnitřní kapsy saka. Jenže po třetím přechodu na další generaci Androidu se začal brutálně sekat. Tak jsem začal hledat aspoň výkonnější kompaktní tablet - nic menšího, než 10 palců 4:3 se nedá sehnat. Až jsem narazil na Samsungáckou "bokovku" Galaxy Tab Active 3. Military krytí, pasivní pero, 8 palců, děsně návykové. Ve škole jsem psal přímo do pdf skript, v práci porady, podpisy smluv jednoduše a zbytek jako předtím.Jelly2 přestal výkonově stačit, nástupce je obří, takže jsem s telefonem skončil u Samsung A54, je větší, ale stále se dá nosit v kapse a super fotí (a nezruinoval peněženku).A na práci v zaměstnání i doma (jsem elektronik) používám konvertibilní notebook (bez PC to prostě nikdy nepůjde 🙂).Hezký den 🙂
Ou maj gad🤦🏿
Huh...? 🤔🙃
Mobil=konzumný obsah, SMS, telefonovanie, dokumentačné a občas aj kvalitné fotoPC=práca, relaxTable=práca napr. ako grafický tablet, relax, konzumný obsahBez flame. A ak je to všetko Apple funguje to skvele. Nič ako nejaké ovládače, opravy systému, úpravy systému (farbičky a iné sprostosti), nekonečné aktualizácie OS, zmeny a pridávanie a odoberianie funkcií (ktoré aj tak MS nevie ani poriadne okopírovať) v macOS iOS iPad OS nie je.
Tablet možná bude v budoucnu nahrazen skládacími přístroji kombinujícími telefon a tablet. Ale prozatím jsou tablety absolutní nutnost. Telefony jsou jen nutné zlo na cestovaní, ale reálně se na nich dělat nedá nic. Mají sice větší obrazovku než v minulosti, ale nudlovitého tvaru, takže je všechno buď deformované nebo s velmi omezeným přehledem. Proto tablet "sjíždím" pořád, ale telefon jen na cestách a při telefonování.
Zajímavé. Tento článek jsem přečetl a komentář napsal na tabletu.Ale že bych se chtěl dívat na Netflix na telefonu nebo na tabletu, to vážně ne. Ani si nemyslím, že bych bez tabletu nepřežil, ale články se mi na něm čtou mnohem lépe než na mobilu a na rozdíl od počítače si s ním můžu sednout kamkoliv. Příležitostně ho beru do tašky, místo nezabere a nemusí se odpojovat od kabelů.
Mám to naprosto stejně 🙂. Jen 16:9 tablety do 9 palců jaksi chybí...
Tablet používám denně, hlavně na sledování sportu a zároveň sleduji velkou TV.
Tablet používám prakticky každý den zejména na videa na YouTube, vod atd. Mám sice obrovskou oled TV, ale stejně se na seriály, dokumenty, podcasty atd. raději dívám na tabletu. Na TV si pouštím většinou jen nějaké blockbustery a tak.
Tablet používám1) na čtení comicsů (často, nikoliv denně)2) na kreslení (občas)3) jako náhradu PC (zřídka, na cestách)Na ostatní věci mám mobil, elektronickou čtečku a stolní počítač, které používám denně.
a bude tu také článek s názvem, ještě pořád používám tablet, kterého zatím nic pořádného nenahradilo? 🤔
Asi tak - od doby, co se objevily ultrabooky v ruznych velikostech vc dotykovych displeju, je tablet temer nadbytecny produkt. Zvlast pri dnrsnich velikostech telefonu.Takze vubec je vyrabet zbytecna ekologicka zatez, bez obhajoby jakymkoliv skutecnym prinosem.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 7. 2025 13:49
Já tablet používám a používat budu, to, že tobě přijde tablet jako nadbytečný produkt a zbytečná ekologická zátěž mě nezajímá.
Zařízen 2v1 s Windows byly svého času levnou a alternativou k ntb s tabletem. Vydrží a hmotností a tichem převálcovaly ntb, výkonem a praktičnosti tablety s Androidem. Roky jsem takto fungoval a stačilo mi to.A třeba partnerka má doma je tablet na konzumaci, pracujeme v práci. A levný notebook bez aktivního chlazeni s motorem mám jako de facto TV (online) s možností nárazově využít scaner a vygenerovat dokument apod. Ono, každý žije jinak, pánové...
Zrovna skener je pořád lepší samostatný stolní skener. I ten nejlevnější dělá pořád lepší skeny než kamera v telefonu
Mám iPad pro, Surface a Chromebook, na všech kreslím citlivým stylusem. Překvapil mne Chromebook. Koupil jsem ojetý za 2k, pero za 300, vražedná kombinace. Appky Concepts, Sketchbook zadara - boží. Pero se nemusí dobíjet. A ta dedikovaná tlačítka lupa, okna, fullscreen jsou taky boží. Chromebooky se z principu dělají robustní, takže za pár babek velký pracant. 180° kloub je výborný pro všechny situace. Tak. To je moje recenze.PS: pořídil jsem rovnou tři. S jedním trvale ovládám projektor, druhý je kuchyňskej (recepty ve stanové pozici), třetí putovní univerzál. Jeden z nich možná zadedikuju na chytrou domácnost. Původně byly pro provoz e-learningu, na běh e-testů (v kiosk módu).
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 7. 2025 11:17
Já tablet (s perem) používám na poznámky, které potřebuji doplnít o nějakou skicu, diagram atd. Mobil ani notebook (většinou) nemají pero na skicování a mobil je nvíc na tohle příliš malý.Poznámky připravené na tabletu mám pak dostupné právě v mobilu a počítači. Kvalitní velký tablet s perem a dobrým pouzdrem je super věc a i když bych se bez něj asi obešel, jsem rád. že ho mám a prach mi na něj doma rozhodně nesedá.
Já bych mohl napsat článek "proč jsem přestal používat laptop". Hlavním důvodem je nevyhovující klávesnice. Doma člověk má ortholinearni ergonomickou klávesnici a na normální laptopove už nechce pracovat. Takže tablet bez klávesnice na cesty laptop zastoupí docela dobře.I když praktičnost balení laptopu obrazovky s klávesnici dohromady má něco dosebe. Uvidíme, třeba pokud frame laptop konečně udělá modulární klávesnici, tak se k laptopu budu moct vrátit...
Ale jak tablet vyřeší problém s neergonomickou klávesnicí? Jak pak člověk píše na tom tabletu? To snad vylučuje jakoukoli cestovní klávesnici, ne? Nebo se takový dělaj i na cesty?Frame laptopem je myšlen Framework? To by opravdu mohlo jednou přijít, jestli se jim vede dobře a bude to pokračovat 🙂
Tak to je, na psaní je tablet nejhorší zařízení. Klávesnice je úzká a široká, takže i napsat 2 věty je náročné. Trochu to řeší možnost rozdělení na levou a pravou polovinu ale pořád pomalejší než telefon nebo HW klávesnice
Souhlas. Na tabletu se mi nikdy nepsalo dobře. Proto mám mini BT klávesnici, která je jakžtakž okay na pohotovnostní práci. Ale je to čínskej křáp, kterej už je trochu rozbitej... a nemůžu najít nic jinýho, co je tak hezky lehounký... a kupovat originální klávesnici pro Galaxy S se mi fakt nechce, když to stojí 3k 😀
Jsi takový digitální otrok. 🤔
S autorem se rozhodně neshodnu. Tablet je doma nejčastější elektronické zařízení, které beru do ruky. Proč bych se měl dívat na malý 6,5" displej telefonu, když si můžu zobrazit obsah na daleko větší obrazovce 12" tabletu? Telefon je pro svou přenositelnost dobrý mimo domov, na cestách, ale doma? Je to přesně naopak než píše autor, telefon mi doma leží a zbůhdarma se vybíjí a téměř všechno dělám na tabletu. Doba, kdy jsem si myslel, že pořádný 17" notebook vyřeší veškeré mé potřeby, je dávno pryč. Na pořádnou práci, tvorbu a editaci grafiky/fotek a občasné hraní mám výkonný stolní počítač s 32" monitorem, a pracovní 15" notebook, byť se skvělou grafikou, využívám opravdu jen v/pro práci v pracovních dnech (nejradši bych ho nezapínal vůbec ;) Závěr? Telefon je potřeba mimo domov. Doma je ideální kombinace výkonný stolní PC a alespoň 12" tablet. Notebook je dobrý jako nouzovka třeba na dovolenou, ale z hlediska upotřebení a užitečnosti je až na posledním místě.
Nenapsala bych to lépe.Mám to úplně stejně.
Tablet používám jako doplněk. Na telefonu se mi číst nechce, bo je moc malý a monitor sebou netaham.Na tabletu nic netvořím, jen konzumuji text nebo foto/ video, které vytvořili jiní.
"Sedmipalcový tablet z roku 2016, dnes se podobným úhlopříčkám blíží klasické smartphony"Vysvětli někdo Chroustovi koncept "poměr stran"? Zdá se, že tak daleko jeho inteligence nesáhá, jinak příliš nechápu, proč porovnává tablet a telefon na základě úhlopříčky a tváří se, že jsou srovnatelne.NE, NEJSOU.
U me tablet odjakživa byl jenom jakási přenosná verze televize s YouTube a postupně s online televizi a streamovaci platformy. Zkoušel jsem ho používat i jinak, ale počítač a notebook jsou proste nezastupitelný.
OK, už si sa posťažoval, vyplačkal... Teraz hajde do roboty, robiť niečo užitočné a prospešné pre celú spoločnosť 😃 Reklamy ťa dlho živiť už nebudú.
Keď raz za čas zapnem domáci Macbook alebo Mini, vždy ma čaká hora aktualizácií, kým môžem začať pracovať. Doma používam len Galaxy Tab s9. Na web, na socky, na poštu, na mahjong, ako internetové rádio, meteostanicu, ovládač reprákov Sonos, skener, úpravu fotiek a jednoduchých textových súborov. Mobil - aj keď je to s22 Ultra, má na to predsa len malý displej a počítač sa kvôli tomu neoplatí zapínať. Bez tabletu si život nedokážem predstaviť.
Hora aktualizací? Čeho, aplikací? Tomu se přece vůbec nemusíš věnovat
Libre Office, Graphic Converter, VueScan, XN View, Signal, Thunderbird Firefox, Bean, Smart Switch...
Mám win tablet, který je výkonnější než řada notebooků a tak mám jedno zařízení ,které funguje za dvě zařízení. Problém je v tom ,že stojí 50000 kč .Androidí tablety bych zakázal vyrábět protože jsou na dvě věci. Androidí tablet to je neskutečný krám. Ani zadarmo bych ho nechtěl. Mobil je k telefonování a případně psaní zpráv a na nic jiného. Ještě bych toleroval androidí tablet ,kdyby byl stejně výkonný jako topmobily a to není .Protože cena by byla daleko za 20 000 Kč. Kdo by dnes koupil androidí tablet ,který by stál cca 20-30 000 Kč. Velice málo lidí .Do plnohodnotných windowsů má android totiž hodně daleko.
Já mám Windows 2 in 1, takže jakžtakž tablet. Ale zároveň mám Galaxy Tab S. Zrovna nedávno sem koupil v akci S9 5G za nějakých 16.5k. Windows mám na práci, Android na zábavu a případně nouzovou práci. A představme si, on je ten Android stejně výkonnej jako topmodely telefonů (Snap 8 Gen 2, 12/256GB). Mimochodem ty Android tablety za 20 a víc tisíc existují a lidi je kupují, proto je Samsung dál vyrábí (už je vyrábí dlouhý léta). Takže tahle část toho příspěvku vůbec nedává smysl... no a do plnohodnotných Windowsů má Android daleko, protože to prostě není Windows. To samý platí pro iPadOS a MacOS a stejně tak iPadOS a Windows. Všechno to sou jiný systémy. Samsung si ale svym DeXem dost zlepšil to prostředí a funguje to celkem blízko k Windows. Dalo by se to nazvat klasickým starým Linuxovým pokusem o Windows prostředí.
Tolik hlouposti a arogance v jednom příspěvku...
Podivny svet ve kterem zijes, kde se pravda povazuje za aroganci a hloupost ..
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 7. 2025 19:56
No jo, ovečky byly vždycky zvláštní :)
S tim výkonem máte bohužel pravdu, dneska se sekaj i jízdní řády na top mobilu a teď si vemte že tablety maj výkon jako 10 let starej mobil.
Počítač ani noťas nemám a žiju se 14" tabletem a to skvěle.Funguje i jako domácí telefon.
To je jediny obhajitelny pripad. Zbytek jsou povetsinou adiktologicti pripadi s akcentem na zhyralost a rozmazlenost. S apkou na Androidu si cistili zuby a bez apky uz se ani nevy~rou ..
iPad mám v ruke skoro stále keď nepoužívam počítač na prácu. MacBook pro je väčšinu času pripojený k rocku a monitoru.iPhone beriem do ruky len keď niekde idem. Alebo telefonujem. Inak vôbec.
Pouze tablet. Jak chcete vystudovat VŠ?Na VŠ chodí všichni na přednášky s tabletem.Doma používám pouze 14,5 tablet od Samsungu.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 7. 2025 04:55
Taky to tady podle toho vypada - v praxi jsou vsichni nepiuzitelni ..
Dlouho jsem sedmipalcový tablet používal hlavně na to, že jsem na něm před spaním hrál pasiáns (dneska se tomu říká po anglicku free cell), ale už na něho nějaký pátek sedá prach, protože displej mobilu se natolik zvětšila, že na pasiáns vidím i na mobilu. Do kapsy bych bral mobil s menším displejem, ale nejsou.
Mobil je prťavý.Na přednášky mám 12,5 tablet a doma na učení 14,5.Jak to můžeš porovnávat s mobilem???
Protože píše o sedmipalcovém?
Zase je to ale nesrovantelné porovnání, protože na jedné straně má moderní stroj a na druhé obstarožní bez dekády a víc evolučních změn. Taky bych mohl dát porovnání, že jsou k ničemu stolní PC, protože si pamatuju 15" CRT, který proti moderním noťasům nenabízí moc displeje navíc a není vůbec přenosný (to ani nezapočítávám váhu samotné bedny a "pohodlnost" přenášení všeho příslušenství), nemluvě o kvalitě obrazu.
Tablet je geniální zařízení na prohlížení netu s komfortně velkým displejem, kde to nelze vůbec srovnat s titěrným smartphonem, nikoli ale na sledování filmů nebo seriálu, tam je to už masochismus, k tomu je určena velká televize. Co vidím jako přežitek je zastaralý koncept notebooků, který je všech směrech kompromis, který nedává smysl. Není to ani plnohodnotný PC a k mobilnímu použití je to neohrabaný, neskladný, těžký bazmek.
Na sledování filmů je tablet ideální, televize by musela mít uhlopříčku tak 3 metry, aby zabírála stejné zorné pole.
Tolik rozmazlenosti a lenosti v jednom prispevku ..
Jediné co ti jde, jsou iracionální a samolibé žvásty...Ani jeden tvůj příspěvek nedává smysl.
Ze v tom smysl nevidis, vykresluje spise tebe, nez me .... ale jo - ty mi jdou taky 🙂
Ale psát se na tabletu nedá, na to je to moc velký, což je dost komplikace, vštšinou na netu občas potřebuju i něco napsat, ne jenom pasivně čučet, na mobilu s placebou klávesnicí smart keyboard pro se píše možná i líp než na těch notebookobejch hrůzách. Doma jsem u stolního pc a na mobil kálej mouchy.
Tak ono je třeba i definovat slovo tablet. Já si tablet představuji ,,placku" 10-12" uhlopříčky s OS Android. Ale tablet je i 2v1 s fyzickou klávesnicí- konvertibilní zařízení a s OS Windows. Nebo tablet od Panasonic (touchbooky) na autodiagnostiku, v rámci EZD- elektronická zdravotnická dokumentace na ZZS a vůbec tablety pro IZS a ostatní. Já osobně nikdy ty placky jsem neměl moc rád- šmatlání prstem, k tomu Android, mám rád MS a Windows a potřebuji fyzickou klávesnici. A nebo 2v1. Každému vyhovuje něco jiného a pokud rád pracuje na tabletu fajn- já si to moc dobře neumím představit. Mám herní/ pracovní NTB, k ,,posteli" MS Surface Lap 4 a ,,do terénu" mi stačí S22 Ultra, na rychlé poznámky Spen a náčrtky + propojení Samsung Notes a OneNote. Klasický tablet pro mě nemá využití, ale co vyhovuje mě nemusí ostatním a obráceně.
No vidíš, a při tom vždy platilo tablet = iPad, resp. iOS>iPadOS 🙂Android se nějak objevil a v podstatě zase zmizel. Vyjma "Apple B" - Samsung.
Android se objevil a zmizel? Samsung, Xiaomi, Hauwei, Oppo... Android tablety nikam nezmizeli a tablet = iPad zní dost vtipně 😀
Klid, to je jenom místní kašpárek :)
J, zmizel. V podstatě vyjma Apple B v tom nikdo nejede nic koncepčního nebo "vážného". Vyjma tebou zmiňovaného low-endu.Ani Google, který na Tablet UI nesáhl, ani nepamatujeme.Obdobně pak i podíl instalací aplikací v tabletech, na hranici statistické chyby. Ještě něco nepochopeno?
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 7. 2025 15:41
Zmínil sem naopak značky, který běžně vydávají nadupadý tablety třeba se Snapdragon 8 apod. neboli procesory vlajkových lodí. Opravdu se nejedná o nějaký low endy, i když low endy pravděpodobně všechny ty značky prodávaj taky... Podíl instalací na tabletech je určitě malej, ale to je celkem logický vzhledem k tomu, kolik Android telefonů jede po celym světě. Holt telefon má v rodině každej, tablet je často jen jeden na rodinu nebo i žádnej.
Já mám tablet v podstatě jen na jednu věc, ale v té je nezastupitelný. Nahrazuje mi u snídaně noviny. Denně. Telefon je moc malý a notebook moc velký. Tablet mám ve stojanu, koupeném původně pro čtečku.
Jako, že ji máš v něm zabalenou? 🙂
Mám starý tablet a používám doteď. Prostě to mám v kuchyni na stole a ráno si na tom můžu přečíst maily a zprávy. To s notebookem udělám asi těžko a i kdybych chtěl, tak to tam bude zabírat mnohonásobně víc místa. Na ovládání tabletu stačí i 1-2 prsty, to na ntb už tak pohodlné není. A ve srovnání s mobilem podstatně větší displej a mobil nedrží šikmo jako tablet (ale třeba to s některými kryty jde taky, nevím).Podle mě je hlavně blbost se snažit násilně některé z těch zařízení nahrazovat něčím jiným. Jsou to různá zařízení, každé je dobré na něco a na něco zase blbé. Tak je nejlepší to prostě střídat a používat to, co se na danou věc zrovna hodí nejvíc. Pokud někomu vyhovuje třeba mobil i na ty "tabletoidní" věci, tak ať si to tak používá.
Všiml jsem si takového nešvaru. Dnešní „technologičtí“ redaktoři nám neposkytují informace o produktu, o softwaru, o stávajícím stavu a o možném vývoji. Oni nám předávají své osobní preference, své neobjektivní názory na určité zařízení, na určitý software apod.Vážně někoho zajímá proč já používám nejen tablet, ale také stolní počítač, notebook a chytrý telefon???Já myslím, že ne. Stejně tak jsem přesvědčen, že je každýmu putna proč autor článku nepoužívá tablet. Škoda času psát to, škoda času číst to, škoda času na to reagovat. Ale už je takovejch článků tolik, že jsem se neudržel.
Neblázni, k napsání trochu odbornějšího článku by museli něco vědět a trochu na tom pracovat :) Sesmolit tyhle typy článků nedá vůbec žádnou práci a dokáže to i někdo s vědomostmi Chrousta.
ja uz v r 2011 a dokonce WEB OS a BlackBerry meli mnohem hezci gui nez androidy
Dle mého ani velký smartphone nenahradí tablet. Schválně se zkuste podívat jak sedíte u telefonu a jak u tabletu. Ty stovky hodin co takhle za život strávíte se někde musí projevit. Za chvíli z těch smartphonů budeme mít všichni hrb jako velbloudi.Také dle mého ani lehký a tenký notebook nenahradí tablet. Když potřebuji použít tabletovou aplikaci, tak jí na notebooku spustím jen velmi těžko nebo nejspíš vůbec.Mám desktop, notebook, tablet i smartphone a používám všechno. Pravda je že tablet asi nejméně z toho, ale zbavovat se ho rozhodně nehodlám. Po pravdě, naopak jsem trochu uvažoval nad možností nahradit smartphone tabletem (můj umí telefonovat a SMSkovat). Ale zavrhl jsme to, asi hlavně proto, že bych se musel trápit ještě s handsfree sluchátkem.A měl bych využití i pro smartwatche, jenže už hodinky po těch dvou desítkách let se smartphonem nesnesu na ruce. Tak používám alespoň smartring. Ale je velká škoda že prsteny nemají notifikační diody k telefonu. Taková vícebarevná blikající dioda signalizující různé druhy notifikací z telefonu by se docela hodila.
Jak jsem tu již psal, tak se snažím, aby mi tablet nahradil počítač. Stále se mi to nedaří a předpokládám, že se to změní v následujících letech díky AI.
O tom, jak cloud, tenký klient, mobil, AI bla bla nahradí PC čteme... Snad co umím číst a existoval v textu výraz PC 🤣
Verte v AI! Nasledujte AI! Blahoslaven budiz AI!S klesajici prirozenou inteligenci lidi v dusledku digitalni zavislosti logicky nasleduje potreba nahradit ji tou umelou a doufat, ze vsechno, za uz neschopny lidi s urcitou mirou demence, vyresi.No - v novodobe historii jsme nebyli zkaze bliz ..
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 7. 2025 20:09
K čemu využívám tablet?1) zpívám ve sboru, takže v něm mám noty, kdo má pořád tisknout, tahat, dávat do desek papíry 2) hraju na kytaru, takže podobně, mám aplikaci Zpěvník, to je k nezaplacení 3) v práci si na poradě rád dělám ručně psané poznámky stylusem4) před spaním si na něm čtu knížky Tyhle body by samozřejmě splnila i lepší čtečka, ale 5) rád si občas pustím film/seriál/formule v posteli, notebook se mi tam tahat nechce6) občas si zahraju nějakou hru7) krizově jsem schopen napsat nějaký e-mail nebo opravit chybu v kódu i z tabletu, třeba z metra nebo busu (kde se mi zase nechce vytahovat notebook)8) na dovolenou na lyže/na chatu/k moři si notebook taky brát nechci, tablet sice omezeně, ale zastane všechno, co potřebuju.Mobil sice taky většinu věcí zvládne, ale rozhodně méně pohodlně, držím se stále pod 6,5 palce.
10" tablet má cca 3x větší displej než dnešní průměrný telefon. Někomu se větší velikost hodí. Někomu zase ne. A srovnávat 7" tablet a 7" mobil není možné. Každé má úplně jinou velikost plochy displeje.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 7. 2025 21:01
Poku máte kvalitní 6"+ mobil, notebook, čtečku knih a stolní počítač, tak opravdu tablet jen těžko využijete.Já si tablet pořídil jako extra přenosnou náhradu notebooku, jenže mělo to 3 háčky. Tablet mi musel nahradit notebook plnohodnotně, tedy má odpojitelnou klávesnici a výkon lepší než starý notebook a stejný SW jako notebook. Tedy už se tu nebavíme o zařízení za 3 000 Kč s Androidem, ale o zařízení za desetitisíce s Windows. (58 000Kč byla v mám případě cena kompromisu tabletu místo netebooku.)Pak ano, pak tablet může nahradit notebook.
A další, co nám jen přišel říct, že si koupil něco drahého :)
Tvrdit, ze tablety nahradily mnohem vetsi pristroje, jakymi notebooky jsou, mi prjde jako blbost. U me vitezi iPad pred notebookem a doma to plati dvojnasob. Domu patri stolni PC a kdo s tim chce na gauc, tak jednoznacne tablet. Doted nerozumim tomu nesmyslu pouzivat doma notebook. Venku ano, tam bych ho uprednostnil, doma se s tim jen omezujes
Ono každý to má jinak. Notebook mám pracovní, nepoužívám ho soukromě. Doma mám klasický stolní počítač (medium Tower), na konzumaci obsahu po večerech tablet (střední třída Xiaomi pad 6 pro) a během dne používám mobil.
Kvalitní tablet s AMOLED displejem používám každý jeden den, protože spojuje pohodlné zařízení pro čtení obsahu a čtečku v jednom. Nedokážu si představit, že by mi jej nahradil telefon (a to jedu na obrovské S25 Ultra), už vůbec ne notebook, hlavně při čtení večer. Chápu, pokud někdo tablet nepotřebuje, ale je to tak akorát generalizování osobní zkušenosti, na Mobilmanii bohužel tradiční.
Můj názor je, že tablet je akorát tak jako přehrávač obsahu pro děti na cestách 🙂 Jinak vše ostatní zvládne mobil a na náročnější práci notebook. Tablety měly smysl v době miniaturních smartphonů, dnes je to další zbytečný krám, o který se člověk musí starat. Na trvalé nošení u sebe je prostě moc velký a na vážnější práci s výjimkou speciálních aplikací (ano, taky mám služební tablet právě na několik pracovních aplikací, které potřebuji mít při práci zapnuté a musí být větší displej, abych na to dobře viděl, aniž bych ho musel držet v ruce), ale nikdy za celou dobu existence tabletů jsem nenašel žádný smysluplný důvod, proč mít tablet doma a to mi to tlačil operátor horem dolem za korunu a buhví co.
hezkej názor, ale faktem je že tablety jsou prostě zařízení někde mezi mobilem a notebookem a rozhodně se nedá řict že by nebyly na něco potřeba. Generalizovbat se to nedá a že tady pan redaktor nemá na tablet využití tak je čistě jeho subjektivní případ.Tablet vydrží násobně delší dobu na baterku než notebook, je lehčí a přitom část práce a většinu zábavy na něm odbavím. Mám pouzdro s klávesnicí, pokud je třeba dám si k tomu BT myš a notebook to rozhodně někdy nahradí.
Já teda hodně používám iPad s klávesnicí, ale můžu se zeptat na ten tablet, co vydrží násobně delší dobu na baterku než notebook a je lehčí (s klávesnicí tedy)? Srovnejme s úplně nejvíce mainstream laptopem - macbookem air (který je tedy docela těžký, ale primárně mě zajímá ta výdrž).
Paklize neco nenahrazuje neco jineho, ale da se nahradit necim jinym, tak je to nadbytecne. A to tablet splnuje naprosto presne 🙂
Nojo, Chroust a jeho kvákání...
U Chroustových článků se mi vždy vybaví úryvek z Cimrmana: "Nepište mi a pokud možno nepište vůbec" 😀
Souhlasím s notebooky, tablet vznikal v době, kdy 13" notebooky vážily 3 kila, dneska jsou ultrabooky pomalu o váze tabletu. Takže z této strany souhlasím.Nesouhlasím s tím, že se telefony zvětšily. Natáhly se do nudle, ale pořádně velký telefon na úrovni dřívějších phabletů není ani jeden.
Presne o tom jsem psal.
NTB 11" pořád váží 1.5 kg, stejně velký tablet jen půl kila. A ten rozdíl je opravdu znát, do postele je taky NTB dost neforemný když má klávesnici.
Ja to mam dost podobne, ale jeden use case pro svuj letity Ipad Pro gen 2 stale mam a sice zabavni centrum do letadla. Paradoxne duvodem nejsou zadne relevantni technicke duvody, ale pouze duvody legislativne-businessove, konkretne zaostalost streamovacich sluzeb, ktere neumoznuji ukladani obsahu offline na Windows noteboocich, protoze Windows podle nich nejsou "mobilni platforma". Takze na velmi vzhledove obdobny Ipad si serial nebo film klidne date do offline a pak v letadle pustite, ale s notebookem mate smolika pacholika. To mne stve opravdu nemalo.
No, nevím. Do androidího tabletu si uložím filmů a seriálů kolik se do něj jen vejde (kde je vezmu o tom pomlčíme). ad. topic - používám tablet denně, nejvíc jako čtečku knížek v pelechu neb na 11" 16:10 displeji jdou dát hezky dvě stránky vedle sebe a čte se tak velmi příjemně. K tomu se mi synchronizuje rozečtené s mobilem, kde pokračuju v čtení třeba cestou do/z práce.Plus tedy ty seriály a filmy, samozřejmě různé weby a sociální sítě jsou taky na těch 11" úplně jiné kafe než na mobilu.
Co mám tablet, nepoužívám notebook.
Asi tak. Resp. poměrně nadupaný notebook mám teď v doku jako "kancelářskou pracovní stanici". A příště se na něj úplně vybodnu a budu místo něj mít nadupané PC za stejnou cenu.Jen pro vysvětlení - ten tablet je Lenovo s Windows.
Tablet je dobrá věc. Můžeš si ho vzít kamkoliv a jen v ruce. Zkus to s notebookem.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 7. 2025 17:41
Ten taky můžu vzít kamkoliv a jen v ruce. O čem ten tvůj názor měl vůbec být? :O
Tak sis trapně zahýkal a dál?
Jsi si jistej, že reaguješ správně? 😃 Trapně zahýkal spíš ten, komu jsem odpovídal. Nechápu vůbec smysl jeho komentáře a naopak nevidím nic na tom mém, co by tě opravňovalo urážet.
Na to je pak preci mobil ..
Notebook vůbec nemám, telefon je malý a v posteli se špatně drží... Spíše je zbytečný notebook, používám mobil/pc/tablet.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 7. 2025 17:40
To je hrozná snůška blábolů a dojmů. Mohli jste to zkrátit na jednu větu: “Já to nepoužívám, a tak je to k ničemu.”Tohle patří tak na osobní blog a ne na IT magazín.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 7. 2025 17:39
Sem to opravdu nepatří....
No ale to by nebyl clanek a tak "vyzivna" diskuze k tomu 😀
Ani omylem tablet nenahradí ntb nebo mobil. Mobil je malý a ntb velký těžký a zapnutí trvá déle než u tabletu.Zase nějaký nymand. používám iPad pro denně.Nic ho nenahradí.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 7. 2025 16:57
Uz ty rozdily nejsou tak velke. Muj Ipad Pro druhe generace s jeho futraloklavesnici vazi 780 g, kvalitni 14" notebook ma dnes jen lehce pres kilo. A co je strasne dulezity, od doby GaN nabijecek uz clovek nepotrebuje k notebooku tahat tezky zdroj, protoze GaN USB-C nabijecka nabije vsechno prenosne zarizeni co clovek potrebuje a nezabere vice mista nez Apple nabijecka pro Ipad.
Akorát člověk, když chce si číst na webu v posteli, tak ten tablet je mnohem pohodlnější
Jak psal autor prispevku - u konvertibilu je rozdil marginalni a zaber uziti mnohem sirsi ..
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 7. 2025 14:41
@redakce iPad je dostupný za 10-50k (+vyšší kapacity).O jakém mizení střední třídy je řeč? 🤔
Tady nesouhlasím a naopak tablet mám více v ruce, než mobil. A s iPadOS26 mi možná nahradí Macbook, který tahám s sebou. 95% času dospělý systém nepotřebuju. a ten tablet aktuálně nejvíc používaný je iPad Mini. Zkoušel jsem i Fold 5, že by mi ho nahradil. Ale taky bych koukal na formát. ten skoro 1:1 u Fold je fajn na 2 app. ale na dost věcí jako čtení na webu nebo sledování YT videií, tam je lepší ač o malinko větší, tak užitnou hodnotou neskutečně lepší, obrazovka právě ipad Mini
Celá vada na kráse je ta že mainstream tedy většina lidí u nás á přesluhující hardware a slabý hardware.Je super že nějaký geek to vidí tak nebo jinak. Ale běžný Franta z Hornídolní nemá tak dobrý telefon. A notebook může ,ít ještě něco jako Core2Duo takže pozorna rychlé soudy HW přeluhuje i 5-7 let a více
Rád by som videl notebook podobných parametrov veľkosť váha za rovnakú cenu tabletu
Macbook Air/Pro. To má prakticky shodné vše, váha, HW, GUI, cenu, výrobce...
iPAD PRO 13 M4 má pod 600g, tomu se žádný obdobně velký laptop neblíží. Třeba Macbook Air 13 váží 1.2kg…
Notebooky HP Pavilion Aero 13 a HP OmniBook 7 Aero AI 13 mají uvedeno 0.99 kg
Ja som si tablet kúpil pred cca polrokom, pričom som ho potreboval a používam ho na jedinú vec - potrebujem veľké "zobrazovadlo", ako náhradu na notové zošity. Áno, je to špecifická požiadavka, ale bol to inak brutálny problém zohnať čo najlacnejší tablet (nepotrebujem výkon, zobraziť PDF vie kde čo) s čo najväčšou uhlopriečkou (14 palcov a viac, aby to bol rozmer +/- A4). A zasa, nemienil som investovať do tabletu 500 EUR a viac. Tak som sa musel poobzerať po číne a kúpil som TECLAST T70. Výkon nič moc, sem tam sa aj sám od seba reštartuje - ale je veľký a lacný. Na to, čo potrebujem, paráda.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.