Magsafe nabíječka se dá koupit i od jiných, a kdo má iPhone, tak ani jinou, než magsafe, nechce.U bezdrátových nabíječek je problém umístění: když nabíjené zařízení položíte mimo správné místo, klesne účinnost. Magsafe zajistí, že se telefon přicvakne přesně.Qi magsafe kompatibilní nabíječky začínají cenově mezi 2-3 stovkami, to fakt Apple někoho zkasíruje.Ostatně, nepřítomnost magsafe je největší fail u iPhone 16e.
Apple zas vymýšľa somariny a všetci budú opakovať.Veľa šťastia presúvať stovky RAW fotiek a 4K videí bez USB-C káblu. Všetko pôjde povinne cez iCloud.Aha zabudol som, iPhony sa okrem TikToku a Instagramu na nič iné nepoužívajú.
🤦🏻♂️
Proč ne, za mě jedině dobře… tady v komntech bude opět probíhat stejná hysterie, jak když zmizel 3,5mm jack. Samsung se bude rok posmívat, tak jak když Apple odstranil z balení adaptér na nabíjení, no a za rok to bude standard 😂😂😂
Toho sa práve obávam. Ja preferujem klasický kábel pred QI. Preto by som bol nerád keby sa ostatní výrobcovia inšpirovali aj týmto.
Takže od iP15PRO se chlubili nahrávám do logu, ale kvůli datové náročnosti to chce připojit externí SSD přes USB. Výrobci už udělali disky i s magsafe, aby to drželo na zádech. A teď by to k telefonu připojili jak?
Stejně jako si dlouhé léta připojuješ svůj mobil k síti 😉 🤣
Nějak jsem asi zaspal dobu, ale nepostřehl jsem, že desetigigabit je běžnou záležitostí. Zatímco pro externí SSDčka je to spíše podprůměrná hodota.
Jo to si zaspal. Samozřejmě je to po kabelu rychlejsi, ale dnesni wifi umi desitky gigabitu a to uz moc neomezuje. Nevidim duvod, proc by to pres nfc/bt nesparovat ve chvili prenosu naprimo a nejet plnou rychlosti
U Pro konektor zůstane, používá se na natáčení videa, odstraní ho jen u Airu a základních modelů, když už by někde začali.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 3. 2025 06:05
Chci apple bez portu. Ani by mi to nevadilo, usb je prezitek. Stejne si k applu koupim nabijecku, klavesnici, mys a sluchatka. Tak proc plakat kvuli nabijecce za 1500 kdyz si kupuju telefon za 34 tisic?
Přesně tak, každý si vybere příslušenství, které potřebuje. A u základního modelu opravdu konektor není potřeba a ocenil bych to, abych ho nemusel čistit. Víš, co je ale větší průser, že údajně přestali dávat samolepky!
Je to tak. Samolepka dnes znamena, ze mas stary iphone a nemas na novy, protoze bys to jinak vedel. Ale pssst, nekterym lidem na tom falt zalezi a takhle se jim muzeme smat
Že podobné změny, zabalené do marketingových žvástů o pokroku, jsou jen způsob, jak vyždímat ze zákazníků víc, je snad každému myslícímu člověku jasné. Zajímavé ovšem je, že v době odebírání 3,5mm jacku tyhle plky papouškovaly snad všechny "technologické" weby co znám, přestože technicky alespoň elementárně gramotnému člověku muselo být jasné, odkud vítr vane...
poslednich 5 let jsem potreboval jack 3,5 presne 1x. takze asi tak.
Přesně tak.
To je nadpis :) Tak když to má být Air, je logické, že ten bude tenký a tam by konektor i logicky překážel. To není žádná senzace, už ho měli u základních modelů odstranit dávno. Je tam naprosto k ničemu, a všichni kdo vidí trochu dále, to vědí.
Mne je v podstate ukradnuté či ho odstránia alebo nie. Skôr mi vadí to, že obvykle ostatní výrobcovia majú potrebu zavádzať podobné riešenia ako Apple a to by mi už vadilo. Pretože odstránenie klasickej metódy nabíjania z iných telefónov by bola odstránenie veľkého benefitu v podobe rýchleho nabíjania.
Ono by to hlavně znamenalo naprosté snížení komfortu a snížení možnosti nabíjet podle potřeby. Dnes je USB konektor prakticky všude. Na spoustě zařízení, na všech PC, skoro ve všech autech, ... Tam všude můžete v případě potřeby nabíjet. To s pouze bezdrátovým nabíjením není možné.
Do toho USB konektoru, který je podle tebe prakticky všude, nejde vložit napájení pro bezdrátovou nabíječku v podobě podložky nebo magsafe kotoučku?
Takže kromě kablíku budu v kapse nosit ještě nabíjecí podložku?
Stříhání pokračuje ...
Osobně bezdrátovému nabíjení moc nefandím, protože se hodně zahřívá telefon, ale nápad to je celkem dobrý. MagSafe používám v autě a je naprosto univerzální.Navíc z 99% nabíjíme přes noc a určitě ne výkonem 25W, a kdo potřebuje pořád nabíjet, zvolí jiný telefon, možnosti jsou.
V Apple vesmíru se neorientuji, ale je nutné využívat speciální bezdrátové nabíječky, nebo funguje s jakoukoliv (byť pomaleji)? Pokud jakoukoliv, tak v tom nevidím problém, nějakou levnou bezdrátovou nabíječku bych měl na stole v práci a doma a jinou bych nepotřeboval. Jestli se mi bude nabíjet hodinu nebo čtyři vůbec nehraje roli. Výhodou pak bude menší riziko vniknutí vlhkosti, oxidace konektorů a podobně.To víc mi tedy na mobilech chybí ten jack pro sluchátka.
funguje s jakoukoli, mám stanici od belkinu, kde nabiju na jedný hodinky, telefon a ještě má klasický qi tj např na sluchátka + mám noname magsafe do auta, hlavně v autě je to praktický, že k držáku kabel můžete schovat a pak nezavazí a jenom dáte telefon na magnet. Jinak to dobíjí na jakýkoli qi
smazaný příspěvek
Názor byl 2× upraven, naposled 25. 3. 2025 09:58
Ale udělat mobil bez portů samkšunt nebo googe tak bude super nebo jak je v nadpisu cool 😂
Sice to není pravda, ale mohla by být 😂
Spiš tomu věřím že to tak dopadne
A jinak konektor 3.5 na sluchátka je důležitá položka jiná než drátová sluchátka nechci přenos je 100% a lepší a hlavně nikdy nedojde baterka
zato se muze poskodit konektor nebo kabel, ktery vsude prekazi Prenos je mozna 100% ale je 100% ten vystup z telefonu? A ANC take vetsina dratovych sluchatek nema.
USB-C přeci neslouží jen pro nabíjení. Dá se použít pro různé jiné věci - například k připojení externího audio DA převodníku, připojení kabelem k síti a podobně.
Názor byl 2× upraven, naposled 25. 3. 2025 01:49
Mladá generace ani neví, co to připojení k síti přes konektor znamená. Připojují se přes WiFI.Dále, když jedu tramvají, už dlouho jsem neviděl nikoho se sluchátky s drátem. Prakticky všichni mají pecky do uší.
souhlas, zaroven toto pouziva ostre mene 1% uzivatelu, realne spise mene nez 0,1%. Paralelni a seriovy port je take dobry, ale....jsem fakt rad, ze muj macbook air ho nema ;)
a bude sa dat nabijat aj v mikrovlnke?
Čistě technicky vzato - proč ne? Z mobilů zmizela spousta tlačítek a byla nahrazena softwarem. Sluchátka jsou dnes stejně bezdrátová a ten USB port se používá v podstatě jenom k dobíjení, které lze už roky provádět i bezdrátově.Pokud je dnes je technicky možné vyrobit mobil bez mechanických částí a konektorů, je jasné, že výrobce to láká.
No já konektor na telefonech používám primárně jenom na přenos souborů, když máš desítky giga fotek nebo několika gigová videa, prostě to nechceš házet na cloud abys to pak zase stahoval do kompa kvůli úpravě, střihu atd.
Na to si pořídíš Pro.
A proč bys to proboha házel na cloud? Je řada způsobů, jak to přenést bezdrátově přes wifi v rámci lokální sítě.
To mu nedochází🤣
To Chroust si vysnil iPhone bez portů, ne Apple. Jinak pokud by Applu vadily náklady na kabel v balení, tak ho může klidně přestat přidávat do krabice už dneska, žádnou povinnost k tomu nemá. S bezkonektorovou elektronikou je obecně potíž, že někde ten konektor, nebo aspoň piny pro sériovou linku, stejně schované být musí. Jinak by to nešlo vyrobit, nakonfigurovat, servisovat, atd.
Jen si tu něco odložím… 😉 https://mobilmania.zive.cz/clanky/apple-u...fault.aspx
Update dejme tomu. Když vše funguje jak má. Ale prvotní firmware ti tam nenaskáče sám. A když je nejhůř, tak se hodí mít přístup k bootloaderu aniž bys musel pájet.
Nenaskáče. Ten firmware může být na čipu už v době pájení 🙂
nedráždi ho, nebo mu rupne cévka 😊
Cele zariteni muze byt naflashovano a otestovano jeste pred zalepenim, vse zavisi na mnozstvi komponent, ktere jsou spojeny se zadnim vikem
Další win. Když se telefon sekne, nepůjde opravit a ty koupíš si nový.
Nerozumi autorovi, proc takove reseni odsuzuje. Pokud se iphone zbavi vsech konektoru, stane se vode odolnym a prijde o more prevodovych soucastek, ktere nepotrebuje. Komunikaci zajisti wifi nebo thunderbolt a ty muzou byt zavrene uvnitr. Proste, tohle by mel mit kazdy. Pokud konektory potrebujete, umistite phone na zarizeni, ktere je ma, treba bezdratovou nabijecku, ktera je v zasuvce.Klesa vyrobni cena zarizeni, rozebiraci cena, odpadaji dodavatele konektoru, potize z vyvyklanymi konektory... Mi prijde, ze to ma jen same vyhody. Apple mi nic namluvat nemusi. Jedina nevyhoda je, ze Apple nepouzivam, protoze je to stale predrazena krabicka :) Takze ty vyhody nepocitim. RapsPi stoji 2.000 a umi toho vice nez apple mobil za 50.000. V tom je takovy dost zasadni rozdil.
namísto magsafe se dá použít jakákoli bezdrátová nabíječka na amazonu za pár stovek. nepotřebuju příkon malé jaderné elektrárny, abych s iphonem mohl fungovat. a fakt nepotřebuju kupovat novou nabíječku s novým telefonem. mně by spíš tedy vadilo připojení na CarPlay, protože ne všechna auta mají bezdrát, aspoň ne ta starší.
A to je takovy problem si jej dodelat? Me by neskutecne stvalo muset pripojovat telefon v aute kabelem
Přesně tak. Malá 6x6cm krabička za 1400,- a nemusím řešit kabely.
já jsem zvyklý jet navigaci ve "dvou oknech". navíc stejně potřebuju telefon nabíjet, takže mám držák s kabelem.
Od toho jsou Qi nebo MagSafe, kabel je zapojen do drzaku a jen tam hodim telefon, netreba nic nikam zapojovat.
Já mám pocit, že IKEA to umí někdy i za 79,-?
to je možné, ale smyslu mého komentáře to neoporuje, ne?
Proč chce Mobilmania články na kapitoly? Namluví vám, že je to víc čtení a pak vás zkasíruje za Premium.
To jste spíš měl říct, že chtěli ušetřit náklady za kabel v balení, mělo by to větší smysl.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2025 14:56
Ta pixelizace vzhledu je půvabný nápad.
iPhonu s podporou magsafe mame vic, ale nabijime kabelem vsechnynevim, co by mi bezdratovy nabijeni prineslonabijim pres noc a kdyz potrebuju nabijet, tak nasatram kabel, zapojim do iPhone/iPad, oboje ma stejnej konektor, takze nemusim nijak resit, kterej kabel je kterej
"nevim, co by mi bezdratovy nabijeni prineslo" - prave to ze nemusis satrat po kabelu, jen odlozis telefon na nabijeci stojanek nebo podlozku. I pri tom nabijeni pres noc. A v aute taky jen odlozim do drzaku -nabijeci podlozka od vyrobce auta neni dobre vyresena, navic v drzku umistenem ve vydechu klimatizace se lepe chladi a hotovo. Propojeni s infotainmentem auta bezdratove.
i kdyz mam na noc Sleep focus, tak telefon vzdy pokladam displejem dolu a telefon nabijim na policce v nocnim stolku, takze si myslim, ze bych stejne musel hledat, protoze by mi pravdepodobne ten nabijeci "puk" spadnul na zemv aute jsem bezdratove nabijel prave 1x, telefon byl tak horkej, ze jsem to znovu uz nikdy nepouzil a na kratky cesty do 3 h nenabijim vubec, na dlouhy cesty pripojim kabelem (CarPlay taky jede bezdratove)
iPhone má v kombinaci s MagSafe stojánkem (naležato) režim StandBy, ve kterém se tváří jako klasický budík, ve tmě zhasíná nebo svití temně červeně. Máte na výběr několik režimů zobrazeni.
vzhledem k tomu, ze chci mit telefon displejem dolu, tak tohle opravdu neocenim 🙂navic mi neprijde vhodny, aby v loznici cokoliv svitilo, i kdyz verim, ze je to jen hodne malo, tak je to porad nejaky svetlo - ja rad spim ve tme a celkem si uzivam toho, ze v nasi ulici nejsou ani lampy, takze v noci je tu fakt tma 🙂
V uplne tme zcela zhasne. Kdyz pred iPhonem mavnete, tak se rozsviti. Ve tme cervene, ve dne normalne barevne. Pouzivam kazdou noc.
Já teda mám MagSafe nabíječku (a ne jednu) už čtyři roky a nabíjí mi už druhý iPhone a od té doby jsem kabel nepoužila ani jednou, fakt k tomu není důvod. Takže jestli se Applu podaří zbavit konektoru tak, že nebude nutný ani při DFU, tak jedině dobře, navíc USB-C je tak nespolehlivý konektor, že mi teda fakt chybět nebude. Lightning byl lepší.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2025 14:19
USB-C je tak nespolehlivý, že ho už mám X let bez jedinýho problému. To bude neschopnýma rukama.
on sa velmi rad ohne, moc robustny teda nie je. horsie na tom je snad uz len micro usb.
Ano, pri navrhu se nepocitalo ze to budou pouzivat i obycejni lide. Ten konektor co do odolnosti neni zadna slava. Ve firme jsme si s nim na dokovacich stanicich od Dellu uzli sve :-/
Spis jestli se pri navrhu pocitalo, ze z konektoru bude bezna nabijecka. Protoze moc rozbustne nepusobi, radsi nabijim bezdratove, kdyz to jde.
peníze za nabíječku nejsou nic proti ceně xxxGB nebo xTB za cloud u lidí co opravdu aktivně fotí , nebo nahrávají video na iPhone PRO a používají externí disky. Ale pro ty primár na něco jako "iphone air" nebude ten bude pro někoho kdo s cenou bezratové nabíječky mít problém nebude.
Pokud nahrávám video na externí disk, tak přece nepotřebuju cloud, ne?
....peníze za nabíječku by nebyl nic proti ceně xxxGB nebo xTB za cloud. U lidí co opravdu aktivně fotí , nebo nahrávají video na iPhone PRO a teď používají externí disky.... Lepší?
Tak to je super pokrok, nechat na telefonu možnost se nabíjet jenom 15W... Když konkurence má po drátu cca 100W a bezdrátově i víc než 50W. Ono teda ani po drátu to u Apple nebyl etalon rychlosti, ale aspoň něco.
Už umí 25, ale stále je to málo, oproti konkurenci. Docela by mě zajímalo jaký to má vliv na kapacitu baterie. Mám i15 Pro Max a po 14 měsících mam baterii na 93%, počet cyklů 257. Nevím zda je to moc nebo málo, vzhledem ke způsobu nabíjení.
Tak nízkej nabíjecí výkon by naopak měl baterku šetřit. Jediné, co by mohlo dělat potíže, pokud se ta bezdrátová hodně zahřívá. Ale v tom to asi taky nebude, když někdo umí přes bezdrátovku procpat i 80W a taky to funguje. Ale za 14 měsíců mít 257 cyklů... to nabíjíte jednou za dv dny cca. Necháváte ten mobil často dojet až na nulu? To totiž je problém u li-ion.
Kdyz se telefon zahriva, nabijeni zpomali nebo i vypne. Je jedno zda je to dratem nebo bezdratem. Hodne zalezi i na konkretni bezdratove nabijecce. Mel jsem neco co dost hralo, mam dalsi tri co nijak zasadne teplo neprodukuji. Staci telefon polozit o par mm vedle a uz jsou vetsi ztraty. Proto je lepsi magneticke uchyceni, ktere civly srovna presne.
Na nulu mi to padlo jen výjimečně. Obvykle sednu k PC a na chvíli nechám mobil cucnout. Co se týče zahřívání, tak s originál magsafe se nezahřívá. V autě se mi už stalo, že mi mobil hlásil přehřátí. Řekl bych, že má smysl používat originální MagSafe.
Já mám po 12 měsících 95% a 316 cyklů. iPhone 15 Pro. Nabíjím pouze přes MagSafe, kabel jsem neměla zapojený ani jednou.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2025 14:22
K čemu je dobré 100 W nabíjení, když stejně dám telefon na nabíječku, když jdu spát a sundám ho, když vstávám, tedy po nějakých osmi až devíti hodinách? Za tu dobu mi telefon nabije i stará 5 W nabíječka, takže 15 W MagSafe je naprosto v pohodě. Ono to chce nejdřív vyzkoušet a pak teprve kritizovat.
Ono to chce si nejdřív uvědomit, že tak jak to máš zrovna ty, nikoho nezajímá 😉
Asi je treba uvedomit si, ze kdo pozaduje rychle nabiti telefonu si iphone ani konkurenční samsung nekoupi. Ti co si takove telefony kupují, tak jim to nevadi nebo s tim umi zit a je otazkou zda by mel apple a samsung lepsi prodeje, kdyby sel cestou nasobne rychlejsiho nabijeni aby to vyrovnalo pripadne problemy s tim spojene.
Ty dva uzivatele jako ty, kteri stejne zadnej iphone nemaji, nikoho nezajimaji. Kdyz se podivas do statistik tak zjistis ze pres 90% uzivatelu nabiji iphone pres noc, 9% uzivatelu nabiji iphone pres noc i pres den a to 1% ktere nabiji iphone nekolikrat denne ve finale nikoho nezajima protoze v naproste vetsine jsou to decka ktera o nakupu nerozhoduji. No a ze nam tady ceska magnetka bude rikat ze to neni pravda nezajima ani ceske diskutujici…
Ano je velmi rozumne nabijet telefon rychlonabijeckou povetsinou v nejmene vhodny moment pres den, misto toho nechat ho nabit pres noc kdy ho nepotrebuji aby mi cely nasledujici den bez problemu vydrzel?
V nejméně vhodný moment nabíjí leda hlupák, kterej si neumí zorganizovat čas.
Coz je ve zkratce vetsina Androidaku pozadujici rychlonabijeni, protoze jejich telefon sice vydrzi 3,25 dne, ale z logiky veci se proste vybije v prubehu dne. Pokud nabijim pres noc, nestane se mi ze bych pres den musel resit stav baterky. Proste to vzdy vecer odlozim na nabijeci magsafe stojanek na nocnim stolku, a vic neresim.
Tak pokud žiješ blbým mobilema, to ty žiješ, tak ano, může to být problém. To jsi chtěl slyšel? Spokojen?
Ano, taky mám telefon na nabíječce přes noc za normálních okolností. Ale jsou situace, kde se 100W nabíjení zatraceně hodí. Třeba pokud hodně natáčím a fotím tak to vycucne baterku za pár hodin. Potom mi stačí třeba 10 minut nabíjet a můžu zase pokračovat. Taky třeba v přírodě, když člověk několik dní nabíjí jen z powerbanky, tak tam nechávat tel přes noc by znamenalo, že to bude zbytečně powerbanku vysávat, takže je lepší nabíjet nárazově. Nebo třeba spousty lidí co znam, tak si nabíjet telefon permanentně zapomíná a potřebujou dobít někde přes den, když jsou skoro na nule.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2025 18:02
Powerbanka která má na výstupu 100W? Která to je?
Ta, co umí nastartovat i auto. Vždy ze hodí mít u sebe 😄
Telefony se umí nabíjet 100W rychlostí.
Takových je několik. Sám mám 3 různé (20Ah, 27Ah a 60Ah). Je to protokol PD 20V-5A. Stačí si najet na filtrování produktů a zadat výkon.
Kdo hodně fotí, má foťák. Kdo hodně outdooruje, má Garmin. Atd. atd. Co tam máš dál?
Hodně fotim i otdooruju a mam foťák, fotomobil i garmin. Co ale bylo podstatou otázky?
Klobouk dolu pred Applem. Je to hezka klicka jak obejit nesmyslne narizeni EU a pritom se nepripravit o zisk, ktery generuje lightning konektor a nahradit jej necim jinym. A jeste drazsim. Doufam vsak, ze tohle nikdy nenastane, protoze jsem zadny ze svych telefonu nikdy bezdratove nenabijel a nemam v umyslu s tim zacinat. Pokud by tahle situace ovsem nastala, neni pochyb o tom, ze ostatni by se taky radi prizivili na prodeji sveho drazsiho prislusenstvi. Tato situace uz tady nastala s prichodem iPhonu bez jacku. Nejprve meli konkurenti kampan za zachovani jacku a trefovali se do Applu, rychle vsak pochopili, ze alternativa TWS sluchatek dostacuje a rychle se prizpusobili trendu. Na takovy nesmysl v podobe telefonu bez konektoru ma opet postaveni a koule jenom Apple
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2025 11:07
Já si nepamatuji kdy jsem konektor použil naposledy. Doma, v kanclu i v autě nabíjím bezdrátově. A když jedu někam na dovču, tak je jedno jestli si vezmu nabíječku kde je na konci USB nebo bezdrát…. Ale každý to má jinak.
Presne tak. Kazdy to ma inak. Vsade nabijam bezdrotovo. Akurat na tu dovcu beriem vzdy 6 portovu 170W nabijacku, na ktorej sa nam v noci nabiju telefony, akcna kamera, baterie do drona atd. Rano mame vsetko nabite.
Vy, kteří jste s Iprdem zvyklí na hodinové nabíjení po drátu, tak je vám to jedno. My ostatní strčíme kabel a do půl hodiny je hotovo. 😅
Ty nesmysly by se neměly přehánět ani na jednu stranu. Nejprodávanější Android telefony sou Samsungy a ty maj běžně max 25W nabíjení. S Plusy a S Ultry jako jediný 45W. A i ty Ultry se, co sem četl, plně nabijou za hodinu. Těch pár čínských šmejdů s proprietárním nabíjecím protokolem sou fajn experimenty, ale standardy sou standardy. Já svý 25W nabíjení na S22 ocením s mojí rychlonabíjecí powerbankou. Na cesty naprosto super a jednou za čas, když je potřeba nabít rychle, se to taky hodí. Přijít bych o to fakt nechtěl.
Uz kdyz ek prisla s jednotnym usb-c a nekteri rikali ze konecne bude mit cecko jsem psal, ze apple to muze vyresit tak ze bud konektor zcela zrusi nebo necha lighting ale bez funkce nabijeni coz proti tomu narizeni taly neni. Zrejme ale bylo praktictejsi tam dat cecko. Jinak absence jacku neznamena absence dratovych sluchatek. Jen se pripoji pres cecko/lighting. Apple takova sluchatka vyrabi a tusim ve francii mel i povinnost dratova sluchatla k telefonu stale davat.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2025 15:01
No tak připojit jacka přes redukci Lightning je pěkný hnus. K iPhonu 7 jsi měl redukci v balení a pak se na to APple vykašlal, protože drátová sluchátka už nikdo nepoužívá
Samozřejmě, že to bylo praktičtější tam dát céčko. I uživatelé iPhonů používaj jiný zařízení než jen Apple zařízení. A zároveň když ty USB C sou už dlouho na iPadech, tak to prostě byl praktickej nesmysl držet Lightning. Teď je všechno víc kompatibilní. Člověk přijde k někomu na návštěvu a teď je mnohem větší jistota, že budou mít kompatibilní nabíječky. Ať už to bude nabíjet pomalu nebo rychle. Nebo si člověk pořídí akční kameru a hle, je tam USB C zatímco na iPhonu byl Lightning. Opět kompatibilní nabíjení. Myši, klávesnice, BT repráky, sluchátka, prostě skoro každá blbost s baterkou má USB C (i můj strojek na vlasy nebo zastřihávač nosních cloupků 😀 ). Problém u bezdrátu je, že prostě není tak běžnej. I po tolika letech je to stále okrajová záležitost. Drátový sluchátka už neřeším minimálně 10 let. Takže tam nic kritizovat/podporovat nehodlám 😀
Ehm, mám také MagSafe nabíječku. Dokonce jich mám několik. Abychom tady trochu naředili kyblík žluči Martina Chrousta.
Rozdíl je, že ty sis to svobodně vybral, ostatním to bude vnuceno 🙃
Spousta z nás Applistů již dávno Magsafe nabíječky má. A i kdyby ne, tak se dá pořád nabíjet i jinými bezdrátovými nabíječkami.
MagSafe už dávno máme. Mrk mrk.
Nebude to prvý krát čo Apple bohapusto oklame ľudí a ešte sa pritom postaví do role EKO hrdinu. Naposledy tak urobil keď odstránil nabíjací adaptér z krabičky od iPhonu. Na prezentácii hovorili ako to ušetrí životné prostredie a že aj tak majú ľudia doma nabíjačky od iPhonu a všetky pekné reči a potom .... BUM! Rozbalili ste si nový iPhone a kábel ktorý bol dovtedy USB-A na Lightning tak bol odrazu USB-C na Lightning. Takže so starou nabíjačkou ste si mohli akurát tak viete čo. Šup do obchodu pre novú za ktorú Vás Apple skásol o ja neviem 30 € (Pričom inde sa nie originál Apple ponúkali za pár €) Takže Apple nie len že ušetril na tom, že Vám ju do balenia nedal, ušetril aj na tom, že mal lacnejšiu prepravu produktov lebo sa viac jednotiek zmestilo na paletu, ušetril aj za veľkosť krabičky a ešte zarobil na ľuďoch lebo čo im nepribalil tak ich donútil kúpiť.... Samozrejme v Apple sa tvárili aký sú EKO....A teraz? Ušetria na kábli, zase zmenšia krabičku takže zase ušetria, budú sa zase tváriť, že to je viac EKO. A pár fanatikov im za to bude ešte tlieskať, že super! Ako mne je to jedno nech to tam nedajú, ale nech sa pritom netvária ako hrdinovia a záchrancovia planéty keď fakticky je to naopak.
Jen abych to upřesnil, byl to požadavek EU, že se přístroj musí prodávat i v balení bez adaptéru. Zdůvodněno ekologií a tím, že většina lidí už adaptéry má.Asi byl předpoklad, že výrobci (Apple) začnou dodávat dvě verze přístroje, jednu s adaptérem a druhou bez. Ale nebyl by to Apple, aby nevymyslel kulišárnu a verzi s adaptérem úplně škrtnul.Nicméně ten původní úmysl na mobil bez nabíječky nepřišel od Applu, ale od EU.
dve verzie znamena mat 2 baliace linky, komplikovanejsiu logistiku a veci s tym spojene.Pravdou je, ze nabijacku uz kazdy ma. Kto ma laptop, moze pouzit nabijacku z neho.
Možná mě vyvedete z omylu, ale řekl bych, že EU prodej telefonů bez adaptéru nenařizuje. Umožňuje ho, není to ale povinné.
EK nařizuje/umožňuje.V EU se smí prodávat s/bez nabíječky.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2025 07:54
Taky si nejsem vědom, že by EK/EU něco takovýho nařizovala. Co já vím tak se stále prodávají bez adaptérů jen ty nejvyšší třídy Samsungů a všechno Apple.
No ale nabijecek co jsem dostal ke kdecemu jsem uz vyhazoval nepouzite do elektroodpadu. Pouzivam vlastni multiportove a s vyssim vykonem. Nabiji od banalit jako tws nebo mys po notebooky. Original nabijecly nechavam v krabici. Je to za me zbytecny elektroodpad. Stejne jako kabely.
Mam to stejne. 200W GaN adapter, který mi v klidu utáhne sluchatka, mobil, hodinky, tablet, notebook a ještě v klidu dobíjí powerbanku. Kdyz k necemu dostanu adapter, jako prvni se ho zbavim. Vetsinou davam nekam do ReUse boxu.
S tím naprosto souhlasim. V tom příspěvku šlo spíš o to, jak se Apple představoval jako ekologickej zachránce světa, i když ve skutečnosti nutil spoustu lidí kupovat novou nabíječku kvůli změně na USB C -> Lightning kabel. Potom tedy téměř kdokoli přešel z Androidu si musel koupit novou nabíječku. Jedině bejvalej uživatel iPhonu byl v pohodě, ale jen za předpokladu, že starou nabíječku neprodal se starym telefonem... jenže tam pak zase ten novej majitel může potřebovat nabíječku, takže nakonec dost možná další elektroodpad tam... prostě tehdy změnit USB A na USB C bylo celkem svinstvo a jejich výmluvy na ekologii byly přinejmenšim dosti pochybný. Já mám 65W miniaturní GaN Anker. Rychlonabije mi všehno a sem s ní moc spokojenej. Doma mám pár starých, ze kterých sem si udělal nabíjecí minicentrály s přídavkem bezdrátu. Kabely sou podle mě větší problém. Mám doma minimálně 10 nepoužívaných kabelů. Člověk prostě dostane kabel ke všemu. Myslím, že 5 kabelů sem loni prodal, ale stále jich je doma hrozně moc, protože sluchátka, strojek na vlasy, telefon, tablet, zastřihávač nosních chloupků, další sluchátka, and the list goes on 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 3. 2025 04:23
když si koupím telefon za 30000 tak mě nabíječka s adaptérem za 2000 už nezrujnuje. nebo přejdu na ... jak se to jmenuje.... jo, android, nebo si koupím magsafe nabíječku na aliexpressu. koupil jsem si tam magsafe 3 140W nabíječku na macbook pro, jestli to vyrábí číňané pro apple nebo pro noname company je úplně jedno. Nebo ti, co něvěří na nákupy přímo od čínských tržišť, tak si nabíječku mohou koupit na eshopu swissten a tam je magsafe za 499. Cest je hodně.
Vtipné, takže telefón máte za 30 000, nezrujnuje Vás nabíjačka za 2000 ale aj tak si kúpite tie najlacnejšie z Aliexpresu... lebo nechcete prechádzať na „jak se to jmenuje.... jo, android“Ako taký kotrmelec od „Pozrite kto má na tak drahý telefón ako ja tak si môže dovoliť aj drahú nabíjačku“ do „Kúpil som to najlacnejšie z Aliexpress aby som ušetril“ to je fakt úsmevné.
Který… jak se to jmenuje…, jo android, má Qi2?
Za prvé o Qi2 sa nikde nič nepísalo, za druhé dnes drvivá väčšina ľudí nosí mobil v obale a tam sa to Qi2 dá kompenzovať lebo na každý telefón sa dá zaobstarať obal ktorý má v sebe magnet.
Ano nezrujnuje ale proč střední třída, ty nabíječky v balení má. Dokonce i kryt. Když koupím tablet, mám ho tam taky.
Ty pribalene nabijecky treba nexhavam v krabici. Pouzivam výkonnější miltiportove se kterymi nabiju vse. Hradku takhle nasbiranych nabijecek od starsich vexi co se rozbily, ztratily, moralne doslouzily skoncilo v elektroodpadu. Stekne s hromadou kabliku.
Protoze stredni trida je urcena pro lidi citlive na cenu... pro tyto lidi vetsinou jine nez pribalene prislusenstvi neexistuje, tam si to vyrobce nemuze dovolit nepribalit.
Jako, že v střední třídě všichni kupují telefon, tablet, laptop... poprvé a nemají to čím obsluhovat (sluchátka, kabely, zdroje...).W T F ???
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2025 07:56
Já mám MagSafe stojánek Alza Power (2x) za necelé čtyři stovky za kus a MagSafe puk Fixed asi za 500 czk, mám je už přes čtyři roky a stále perfektně fungují. Nicméně určitě bych si nekoupila k telefonu za 30k czk nabíječku na Ali...
V případě Qi vlastně můžeš jakoukoli nabíječku, zařízení není jak poškodit, logika napájení je čistě na straně zařízení, další výhoda 🙂
To, že bude iPhone bez konektorů jsem tady četl od některých fanatiků už pomalu 5 let zpátky. Je to blbost a v dohledné budoucnosti k tomu nedojde. Ono je potřeba si uvědomit, že ten konektor tam není jenom kvůli nabíječce, ale třeba i díky Carplay. Ano, už dlouho jsou na trhu auta, která umí Carplay bezdrátově, ale stejně tak jsou na trhu auta, která se jako nová pořád prodávají jenom s drátovým připojením a řekl bych že jich je většina. Nehledě na to, že průměrné stáří vozu je kolik? Nějakých 17 let?
Jo, Apple strašně zajímá, že v nějaké malé zemi o velikosti menšího města v USA je stáří aut kolem 17 let. Kvůli nám určitě konektor neodstraní.
Měl jsem na Floridě z půjčovny Toyotu 2022 a měla jenom drátové CarPlay.
No vidíš Dodge 2023 už uměl oboje pro Ixxx zařízení. ba naopak aby tak fungovalo dobře propojení s robotem potřeboval kabel :)
v usa sa bezne jazdi na autach starsich. Dokym to ide tak to nikoho nezaujima, pretoze cena za galon benzinu je stale voci zbytku sveta smiesna.
V Apple im je jedno to čo píšete. Nemáte auto s bezdrôtovým Apple car play a chcete ho mať? Kúpte si také auto. Apple nepozerá ani na spätnú kompatibilitu s vlastným príslušenstvom viď hore môj komentár o odstránení adaptéru z krabičky k iPhonu takže na takéto veci brať ohľad určite nebudú.
na carplay koupis krabicku za par drobnych a telefon v aute nemusis vytahovat z kapsy ...snaha applu udelat to blbuvzdorny a vode odolny je chvalihodna, problem bude zase specialni bezdratova nabijecka...
Udělat z drátového CarPlay bezdrátové je otázka pár desítek euro a funguje to bezvadně. Já jsem si do svého Mini JCW 2017 nechala doplnit bezdrátové CarPlay, protože jsem tam neměla žádné a taky to stálo pár fufníků a funguje to skvěle. Nabíjení mám vyřešené přes MagSafe nabíječku, která teda je připojená kabelem, ale opravdu mě nebaví hledat kabel a připojovat ho do telefonu, když můžu telefon jen přiložit na nabíječku, on se přes magnety uchytí a nabíjí se. A ke CarPlay se připojí do 10 sekund od nastartování. Telefon fyzický konektor na kabel fakt nepotřebuje.
To je docela ostuda. Bezdratovy CarPlay lze dodelat - treba i do vice nez 17let "stareho nebezpecneho vraku". Nejsmutnejsi na tom je ze to funguje lepe jak v novych autech. A i to lepe vypada, nez z USB trcici prijimac pro bezdratove CarPlay (jako treba Calinkit apod.)
Tak samozřejmě, od firmy, která je jen mašina na peníze, nelze čekat jediný krok, který by neměl business podtext.
vsetky firmy su masinami na prachy, len nie vsetky su tak vykonne
Špatně, ne všechny jsou tak nenažraný.
Ale jsou, jenom to neumí tak jako Apple. Nechápeš o čem je kapitalismus.
Třeba Android bezdrátové nabíjení raději nedává, aby si ublížení Magneti nemysleli, že je snad někdo chce okrást :)
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2025 09:50
Jaký android ve stejné cenové hladině jako Iphone nemá bezdrátové nabíjení?
Jaký android v jakékoliv cenové hladině má stejné bezdrátové nabíjení jako iPhone, tedy Qi2?
Jaký Iphone umí bezdratové nabíjení víc jak 25W? Takže nabíječkou co umí QI si nabiju i hodinky od Applu aniž bych potřeboval speciální přísluženství?
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2025 12:11
Pokud ho má, tak proč ho nikdo nepoužívá?
Protože třeba nechce, já ho u Iphonu taky nepoužíval. Mobil se pak vždy zbytečně přehříval.
Já jsem měl bezdrát, když ještě v applu nevěděli co to je 🤣
Ja měl takový telefon před 16 lety a co jako? Kdo to tehdy znal? Já a pár dalších. Kdo z toho udělal masovou technologii, kdo zařídil rozšířenost a dostal to do podvědomí uživatelů a výrobců příslušenství? Tvůj lovebrand, který tvuj hatebrand kopíruje kde může?
Názor byl 2× upraven, naposled 24. 3. 2025 20:16
A víš, že mě to vůbec nezajímá? Proč by jako mělo?
.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 3. 2025 04:40
Tak ono k čemu mi je bezdrát když ke každému zařízení musím mít speciální nabíječku. Takže je sice hezké že Iphon ma QI2, ale stejnou nabíječkou co si nabiju mobil si nenabiju hodinky a obráceně.
To sa ale nevylučuje. Pokiaľ je firma nenažraná a jej zákazníci jej to tolerujú a sú ochotní platiť za ich produkty ceny aké si daná firma povie tak z pohľadu tej firmy nie je absolútne žiadny dôvod niečo meniť.Keby ste mali pekáreň a predávali pečivo tak, že všetko by bolo oveľa drahšie ako v pekárni vedľa Vás. Vy by ste si účtovali okrem pečiva aj za vrecko kam ho pri predaji dáte a ešte aj za vstup do predajne a predali by ste každý deň všetok svoj tovar. Pekáreň vedľa by si nič z toho čo Vy neúčtovala a ešte by mala aj lacnejšie pečivo ale nepredala by ani polku svojho sortimentu tak čo by Vás motivovalo meniť niečo na svojej obchodnej politike? No nič a presne v takej pozícii je Apple. Keď ich klientela je ochotná im tolerovať ich obchodné praktiky a ceny tak z pohľadu Apple nemá cenu sa ani len zamýšľať nad nejakou zmenou.
Není jen cena, je i spousta dalších věcí, podle kterých se obvykle lidé rozhodují, co si koupí. Ano, jsou někteří, co jdou pouze po ceně, ale ti nikoho nezajímají. Ale většinu zajímá zpracování, kvalita foťáku, displaye, možnost propojení se zbytkem světa, ty, kteří vědí, co to je, zajímá ekosystém. Takže opravdu nevidím důvod, proč bych si měla koupit levnější Android, když mi iPhone a ostatní Apple věci vyhovují a perfektně spolu spolupracují, což žádná jiná značka na světě neumí.
ja si za Apple produkty rad priplatim. Predovsetkym za Mac. Ten totiz konkurenciu na trhu nema. To ze to perfektne spolupracuje s ich tabletom a telefonom je velmi prijemny bonus navyse.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.