Češi nakoupili elektroniku za 22 miliard. Nejvíc utrácíme za mobily, ale prodeje zpomalují

Agentura GfK zveřejnila pravidelné kvartální výsledky studie TEMAX, která mapuje prodej technického zboží v 41 zemích včetně České republiky. V prvním kalendářním čtvrtletí 2020 se u nás pokles poptávky způsobený koronavirovou pandemií ještě nestačil projevit a prodalo se elektroniky za 21,6 miliardy korun, což je o 12 % více než ve stejném období loni. Ne všechny segmenty technického zboží ale rostly.

Klepněte pro větší obrázek

Například vytrvale klesá poptávka po fotoaparátech. Naproti tomu výrazně (o více než polovinu) vzrostly tržby v segmentu spotřební elektroniky, kam GfK řadí televizory, set-top-boxy a reproduktory. Stabilně rostou také prodeje malých spotřebičů (kávovary, mixéry, elektrické zubní kartáčky). Odvětví velkých spotřebičů (pračky, ledničky, trouby) nadále stagnuje. Oblast mobilních produktů vzrostla o pouhé jedno procento, když nadále klesající zájem o mobilní telefony vyvažuje nositelná elektronika.

Celkem jsme za telefony a mobilní techniku ve sledovaném období utratili 5,5 miliardy korun, což je zhruba čtvrtina všech domácích výdajů za technické zboží. Výsledky jsou založeny na maloobchodním panelu GfK, do kterého je zapojeno zhruba půl milionu maloobchodních prodejen po celém světě. GfK na rozdíl od jiných agentur mapuje přímo prodeje koncovým zákazníkům, nikoli dodávky velkoobchodním distributorům.

Diskuze (2) Další článek: LG Velvet má vrátit Korejce zpátky do byznysu. Zabojuje elegancí a odolností

Témata článku: , , , , , , , Telefon, Elektronika, Pro +, MOBI, Elektron, Kávovar, Poptávka, Koronakrize, Česká republika, Prodej, Top box, Agentura GfK, Zboží, Segment, Čechy, Spotřebiče, TEMAX, Kvartální výsledek,