Prodeje tabletů se vrátily na úroveň před pěti lety. Dařilo se všem velkým značkám, nejvíc Applu

Poprvé od koronavirové pandemie se dá konstatovat, že trh tabletů se definitivně „uzdravil“. Ve druhém čtvrtletí 2024 bylo distribuováno do prodejní sítě 34,4 milionu kusů tabletů, což je meziročně o 22 % více a ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 (poslední před pandemií) nárůst o 6 %.

Podle analytické společnosti IDC se sešlo hned několik příznivých faktorů na trhu – velké tabletové značky aktualizovaly portfolio, zákazníci ve větší míře dospěli k výměnám starších modelů a tím pádem také distributoři začali doplňovat sklady. V uvedeném čtvrtletí se podařilo prodeje navýšit všem značkám z první pětky.

Výrobce

2Q24 Objem distribuce (mil. ks)

2Q24 Tržní podíl

2Q23 Objem distribuce (mil. ks)

2Q23 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Apple

12.3

35.8%

10.4

37.0%

18.2%

2. Samsung

6.9

20.1%

5.8

20.6%

18.6%

3. Lenovo

2.5

7.3%

2.1

7.6%

16.7%

4. Huawei

2.3

6.8%

1.7

5.9%

40.3%

5. Xiaomi

2.0

5.8%

1.0

3.7%

94.7%

Ostatní

8.4

24.3%

7.1

25.2%

17.6%

Celkem

34.4

100.0%

28.2

100.0%

22.1%

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker, 2. srpna 2024

Tabletovou jedničkou celkem jednoznačně zůstal Apple, jehož iPadů se prodalo přes 12 milionů kusů. Samozřejmě napomohlo omlazení portfolia jablečných tabletů, a také jeho zpřehlednění. Objemy prodaných iPadů rostly po celém světě s výjimkou Číny, kde se ve větší míře projevila konkurence místních hráčů, jako je Huawei a Xiaomi.

AI přijde i do tabletů

Podobným tempem okolo 18 % rostly prodeje tabletů také druhému Samsungu, ovšem u něj navzdory tomu, že neuvedl v oblasti Galaxy Tabů žádné důležité novinky. Od třetího místa už jsou výrobci s relativně malými odstupy od sebe, třetí Lenovo uspělo zejména se svými modely tabletů s odnímatelnou klávesnicí.

Huawei si s meziročním růstem přes 40 % udržel čtvrtou pozici, prodával hlavně v domovské Číně, ale ukázalo se, že na rozdíl od smartphonů nejsou chybějící služby Googlu u tabletů pro mimočínské zákazníky tak velkou překážkou, a tak se některým modelům MatePad dařilo i v Evropě. Skoro na dvojnásobek meziročně vyrostlo Xiaomi, mimo Čínu zaznamenaly jeho tablety úspěch například ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a mnoha dalších zemích.

„Výsledky za druhé čtvrtletí signalizují, že trh překonal pandemii. Očekáváme, že obnovovací cyklus a růst na rozvíjejících se trzích bude v blízké budoucnosti nadále napomáhat oživení. Zatímco noví hráči na trhu se zaměří na globální expanzi, dlouhodobí lídři budou nadále vylepšovat technologie (jako v případě OLED displejů pro iPad Pro) a vyrábět pokročilejší zařízení s větším zapojením umělé inteligence uspokojování potřeby prémiových zařízení a využívání síly vznikajících technologií, jako je umělá inteligence,“ predikuje tabletová analytička IDC Anuroopa Natarajová.

Diskuze (6) Další článek: Foxconn posiluje výrobu kvůli iPhonu 16. Přijal více než 50 000 nových zaměstnanců a zvýšil mzdy

Témata článku: , , , , , , Velká značka, Španělsko, Pandemie, Francie, Čtvrtletí, Itálie, Evropa,