Prodejny operátorů mají otevřeno, lidé by je ale měli navštěvovat jen v nejnutnějších případech

Pobočky operátorů jsou vedle potravin, drogerie, lékáren a trafik jedny z mála kamenných obchodů, které mohou být i v období karantény otevřeny. Je to proto, aby lidé měli neztížený přístup k službám elektronických komunikací, jejichž využívání je v mimořádném stavu naprosto nezbytné.

Operátoři nicméně své zákazníky prostřednictvím Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) žádají, aby na kamennou prodejnu chodili pokud možno co nejméně a chránili tak zdraví svoje i zaměstnanců poboček. Pokud je to možné, měli by zákazníci své požadavky řešit přes telefon nebo přes internetovou samoobsluhu.

Typickým příkladem, kdy je nutné navštívit prodejnu, je například porucha na smartphonu koupeného u operátora nebo jeho reklamace, případně výměna SIM karty. Naopak aktivaci nebo deaktivaci služeb, dotazy související s vyúčtováním, nebo ohledně nastavení zařízení lze vyřídit bezpečně online nebo přes telefon.

Co říká zákon:

Služby a sítě mobilních operátorů jsou podle Krizového zákona (č. 240/2000 Sb.) považovány za prvky kritické infrastruktury státu. Podle aktuálního usnesení vlády (č. 214 bod. IV), se zákaz maloobchodního prodeje nevztahuje na činnosti, které nejsou živností podle živnostenského zákona. Vzhledem k tomu, že poskytování služeb elektronických komunikací a jejich prodej v provozovnách není dle Zákona o elektronických komunikacích živností podle živnostenského zákona, zůstávají prodejny mobilních operátorů otevřené.

Diskuze (4) Další článek: Jsou nové podmínky 5G aukce zfušované? Některé body mohou být v rozporu s právem EU

Témata článku: , , , , Krizový, Živnost, Komunikace, Prodejna, Operátor, Nejnutnější případ, Elektronická komunikace, Pro +, Mobilní operátor, Provozovna, Prodejna operátorů