Radiusxe
25. 5. 2022 • 9:25

On asi cekal ze rekne: Siri, abrakadabraka, baterie vymenit. A bude hotovo 😃Vitejte ve svete servis fachmanu.

Toper
24. 5. 2022 • 20:53

Opět přehlídka prosťáčků, kterým je zatěžko vytáhnout nějakou tu tisícovku za (převážně) nový akumulátor. Takže vzkaz pro vás, až vyrostete a budete mít něco víc, než kapesné od rodičů.
Prostě jednoduše odnesete svůj mobil do autorizovaného servisu, za 40 minut si pro něj přijdete a máte naprostou jistou jak oprginálního dílu, tak precizního provedení opravy včetně zachování odolnosti IP6X.Když se servisu oprava nepovede, tak s vámi nediskutují, ale obratem dostenete nový kus stejného telefonu za cenu (třeba) toho nového akumulátoru. A to klidně i v případě, že už máte telefon po záruce.

Gint
24. 5. 2022 • 13:42

Pridam reakci jedne z hlavnich tvari "Right to repair" na ten clanek od Verge. To je ten co tu opisujete a jeste blbe.
https://www.youtube.com/watch... Kdybych to shrnul, tak rika ze ho stvou novinari, co se zameruji na tyhle nesmysly misto toho, na cem zalezi. Apple nikoho nenuti poridit si jejich profesionalni nastroje na rozebrani mobilu. Problem je, ze nabizi pouze zlomek dilu a navic jen pro nejnovejsi produkty a nedava k dispozici zadna schemata.

kazeasch
24. 5. 2022 • 11:58

On si jako vážně někdo myslel, že prostě objedná díl, a výrobci bude jedno jak a čím se vymění?

Xwert Is
24. 5. 2022 • 8:07

Tak ľudia sa sťažovali, že si nevedia opraviť mobil doma, EÚ pretláča možnosť opravy. Apple ktorý zarába na všetkom v rátane servisu samozrejme musel nájsť spôsob aby vyhovel sťažovateľom aj EÚ a tak prišli s týmto. To, že je to neekonomické, nepraktické a de facto to podľa mňa nikto nevyužije je irelevantné. Apple splnil podmienky, dal možnosť a či ju niekto využije alebo nie to už nie je ich problém.
Snáď si byrokrati v EÚ nemysleli, že dobehnú firmy. Ak to takto budú robiť všetky firmy tak opraviteĺnosť v domácich stráca význam. V legislatíve to bude ale nikto to nebude využívať. Z pohľadu Apple je to logický krok čo najviac zneprijemniť opravu v domácich podmienkach. Z pohľadu zákazníka ak by som sa mal zaoberať nejakým kufríkom vracaním a čítaním návodov a podobných vecí tak ten telefón odnesiem do servisu za dve hodiny si poň pôjdem a mám vybavené. Apple zarobí krásne peniaze na servise a predsa sa neoberie o zisk tým, že si doma budú ľudia opravovať ich zariadenia.
Z pohľadu Apple je to win – win.

Názor byl 1× upraven, naposled 24. 5. 2022 08:08

miandys
24. 5. 2022 • 8:01

Tak ale na rovinu, kdo čekal, že to bude systém, který vyjde levněji, než profiservis. je naprosto logické, že náklady na jednorázový profiservis v domácích podmínkách prostě musí být nákladnější, než servisní středisko.To je jako kdybych si kopil vrtačku, kvůli jedné, dvěma dírám do zdi.Jiná monetizace ale je, pokud s tou vrtačkou udělám díry všem známým na vsi, na těch prvních deseti se to dobře naučím a ty další už jdou jako po másle.

somedude
24. 5. 2022 • 0:36

Kde jsou vsichn ti Android /Google haters Ted? U kazdyho clanku plkaj o soukromi a dirach a Ted sou podivne zticha... 😀

Aladin Policak (Policak)
Aladin Policak (Policak)
23. 5. 2022 • 22:57

Ovce mají o letošním vánočním dárku jasno... B-]

Jozef Remen
Jozef Remen
23. 5. 2022 • 21:49

Sudruh redaktor proste nepochopil k comu cela ta vybava je. Nie, pre ferka z hornej dolnej co ma rukymlave to fakt nie je. Ani pre tupona z Verge.Kedze velka cast ludi si dnes nevie opravit ani len retiazku na bicykli ci dokonca natankovat, toto fakt nie je pre nich.Autora tohto clanku nevynimajuc. Ale hlavne ze vie pouzivat vykricnik.

Názor byl 1× upraven, naposled 23. 5. 2022 21:50

Mag.net
Mag.net
23. 5. 2022 • 21:29

36 kg? Šašci...Co tam je? Hasák, kladivo, pajsry, rázovej utahovák a kovadlina ? 😀😀😀

l00ki
23. 5. 2022 • 20:57

Na Samsungu s10e horkovzduska pár min., nerez planzeta, 1 + šroubováček a nějaké širší páčidlo na vyjmutí baterie. Nářadí za stovku. Největší oprus byl oskrabat staré lepidlo z rámečku. Baterku měním každý rok, moc jí nesetrim. Měl jsem z toho zbytečně obavy. Příběh z článku je šílený. Je to od výrobce přesně ve stylu, "aby se vlk nažral a koza zůstala celá".

nickaname1
23. 5. 2022 • 20:39

Apple iPhony vyrábí tak, aby byly technicky co nejdokonalejší, nejelegantnější a jsou to top smartphony. Jasně, že jejich opravu nemusí zvládnout každý gramla a není to jak vyměnit baterii důchodcovského Aligatoru. Stejně tak je k tomu potřebné určité vybavení.Ale vybavení za desítky tisíc se nevyhnete ani když si chcete v domácích podmínkách připravit normální oběd dobré kvality a taky na to nemůžete být úplný gramla.Trochu mi to připomíná moji máti, která prohlašovala, že jeden mistr šéfkuchař vůbec neumí vařit, když v televizi dělal kachnu na víně nadívanou zvěřinou, ale ona místo toho dělala kuře na pivě narvané párky a dělala to úplně jinak. Jasně, byl to nehorázný humus.Nějak podobně vidím nadávání na Apple kvůli tomu, že někdo má obě ruce levý a podělá to.

bumbummelon
23. 5. 2022 • 19:46

36kg a stejne chýba pinzeta a piesok?

SuperPapouch
23. 5. 2022 • 19:08

Zajímalo by mne, jak redaktoři dokázali přeložit "if you opt for the kit" / "You can just buy a battery if you want" jako "povinné týdenní zapůjčení zařízení potřebných pro opravu telefonu".

mvita
23. 5. 2022 • 19:01

Zapomínáte na jednu věc: zákazníci chtějí mobily odolnější, pevnější, voděodolné (různé IP krytí).
A to nejde udělat, pokud lze sundat zadní kryt a vyměnit baterii jen opřenou o kontakty.
To lze udělat pouze, když je zadní kryt pevně připevněn a musí se sundávat obtížným odliupávánim, odlepováním teplem apod.
A v tom okamžiku ztrácí smysl lehce vyměnitelná baterie - ta naopak může být pevně připevněna přes konektory, připájená apod.
Takže z důvodu jednoho zákaznického požadavku šel jiný požadavek do pozadí - a najednou si všichni stěžují !

Lolofon
23. 5. 2022 • 18:21

Urcite za zopar geekov najde, ale kto normalny chce stracat cas niecim takym? Odnesiem do servisu, dam si kavu, zaplatim par eur a neriesim.

denial
23. 5. 2022 • 18:04

kedysi som mal samsung S5 mini, ktory mal IP67 a baterku vymenitelnu za 10steraz je ale ina doba

Adam Vágner
23. 5. 2022 • 16:44

Aha... A to jsem ani nepředpokládal tu fintu s povinným půjčením nářadí. Takže celý ten program, pro který je někdo velebil, nejen že není k ničemu, když si to člověk chce opravit doma. On je k ničemu, i kdyby si člověk chtěl jen objednat díly a dát to do neuatorizovaného servisu, protože to de facto vyjde dráž než servis značkový.No, tak aspoň už EU ví, kam si může strčit ten svůj nápad s nárokem na opravu, když se s tím postaví proti právníkům korporátů.Aha, tak edit: The thing you should understand about Apple’s home repair process is that it’s a far cry from traditional DIY if you opt for the kit — which I did, once I saw the repair manual only contains instructions for Apple’s own tools. (You can just buy a battery if you want.)

Názor byl 1× upraven, naposled 24. 5. 2022 06:32

Zdenda X
Zdenda X
23. 5. 2022 • 15:49

To kdyby borci od Applu viděly mé opravy tak by je odvezli 🤣🤣

Lukáš Černý
23. 5. 2022 • 14:54

Tvl to je jak kdyby si dělali ze zákazníků srandu na 1.dubna.... 😀

Určitě si přečtěte

Články odjinud