Programy, které by ve vašem Pocket PC rozhodně neměly chybět (2.část)

Diskuze čtenářů k článku

fidoCZ  |  01. 03. 2003 11:12

Vím, že to sem až tak nepatří, ale třeba mi někdo poradí. Uvažuji o koupi PDA z PocketPC, požaduji bluetooth, slot na paměťové karty a cena je také důležité. Poradí mi někdo nějaký typ, popřípadě i prodejce.

Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cicmon  |  01. 03. 2003 12:58

Mrkni se na

shop.palmpc.cz

www.pdaplanet.cz

www.kapesnipocitace.cz

Obchodů je mnohem víc, některé mají lepší nabídky (bonus softwareú, jiné zase lepší ceny.

Cicmon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  03. 03. 2003 12:21

V prosinci jsem koupil FujitsuSiemens PocketLoox600, má BT, slot CF i MMC/SDC, možnost připojení externího modulu s další baterií, je lehký, malý a má slušnou výdrž. CPU nový ARM XScale 400 MHz, RAM 64MB, jsem nad míru spokojen jak s výkonem, tak s výdrží. Bezva je spousta HW tlačítek s přiřaditelnými funkcemi a samostatný spínač BT. Na www.mshop.cz ho mají za 16 147,- Kč bez DPH/ 19 699,- vč. DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  01. 03. 2003 10:43

Na udané adrese se mi podařilo najít pouze 30-denní trial verzi. Plná verze je nabízena za 19.99 $, nikoliv zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P_B  |  28. 02. 2003 23:32

Nevite nekdo o free ssh klientovi pro PocketPC ? (linux na Ipaqu me nezajima)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Muf211  |  28. 02. 2003 11:36

Sice pocket PC nemam ale moc se mi líbí tenhle free prográmek na backgammon. Mohli byste ho někdo vyzkoušet třeba na XDA?

http://my.voyager.net/F7/80/rudnitsky/BGLightCE/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  28. 02. 2003 11:23

Linux na PDA fuj hnus.. sem rad ze je vse kompatibilni ve winech a ze se to domluvi .Nemam cas stracet cas linuxem kterej je jen pro socky.. nebo silence kteri nemaji v radi winy..

ale LINUX je proste brecka.. nebyt winu tak zde nepanuje zadnej standart. a asi bysme zustaly nekde u dosu na prikazovy radce .. )))

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  28. 02. 2003 19:25

Ano z hlediska uživatelského rozhraní pro "obyčejné" uživatele (např. sekretářka, moje máma-bratr-95%_lidí_co_znám) je to naprosto nepřekonatelná překážka.

Další věcí je bordel ve verzích, updatech jader...na PDA je to spíš na hraní - nevím na co jiného ? Že bych s tím někde třeba routeroval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  01. 03. 2003 08:26

Nelze to říct líp, naprostý souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  02. 03. 2003 15:32

linux muzes synchronizovat s PPC2002 i starsimi a to same plati i o Linuxu na PDA - samo chodi i synchronizace se stolnimi wokny - co vic si prat? Projekt:

http://multisync.sourceforge.net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GEDIK  |  03. 03. 2003 14:39

Dikec, za sqelej tip.
K te slozitosti linuxu:
Podle me nejvetsi problem je v lidech, kteri jsou lini si precist dokumentaci a basta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  03. 03. 2003 16:34

To není lenost, normální člověk potřebuje pracovat a ne se hrabat v dokumentaci (navíc povětšině psané anglicky) či pátrat po netu.Nebude to dělat ani správce IS, protože pod woknama mu to všechno bezproblémově šlape, tak proč tahat čerta za ocas a zadělávat si na problémy. Podobné kejkle si může dovolit pouze jednotlivec, který rozumí Linuxu a má čas na jeho ladění a nemůže přitom nic skazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GEDIK  |  03. 03. 2003 16:49

Ach jo, nechci zacinat zadne Tux vs. Widle flamewars, tak radsi mlcim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  04. 03. 2003 09:44

Mě také nejde o nějaké "flamewars", to v žádném případě, nakonec s Linuxem také pracuji a jeden čas jsem ho i chtěl nasadit ve firmě, ale věřte, je něco jiného si Linux honit na svém počítači, případně na serveru a něco jiného ho nasadit na 15 stanic pro běžné uživatele v celé firmní síti. Tohle není jenom moje zkušenost, takových lidí, co narazili znám dost.  Sám pod Linuxem občas programuji (Kylix3) a vím, jak nutné je hlídat si kupříkladu verze jádra, aby vše zprávně fungovalo. Proto si nedovedu představit, že bych vrcholovému manažerovi dal PDA s flashnutým Linuxem, to by skutečně byla bomba. Opakuji, na hraní dobré, nesporně to má i své plusy, ale k seriózní práci obyčejného uživatele stále nepoužitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GEDIK  |  04. 03. 2003 10:06

Mno, ja bych rekl ze nektere linuxove distribuce jsou opravdu docela user-friendly. Takze, kdyz se nejakymu BFU vysvetli princip mountovani disku a ze neexistuji zadna pismena pro disky (a:, c:, etc...), ovladani bude prakticky stejny jako Wokna. A cely system bude daleko bezpecnejsi a stabilnejsi. Nebude se instalovat zadnej spyware, etc...  Jo a az budou Widle zvladat neco jako treba Knoppix (http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html) tak budu potom premyslet o "Widle-only-solution"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  04. 03. 2003 14:36

kdyz se nejakymu BFU vysvetli princip mountovani disku a ze neexistuji zadna pismena pro disky (a:, c:, etc...) - to se ale některým BFU vysvětlit nedá, vysvětlíš mu to třeba dvacetkrát a on to po jednadvacátý zmastí. Je vidět, že se skutečnými BFU nemáš moc skušeností. Sám jsem se setkal s paní, která měla problém i v dosu, protože měla naučené sekvence kláves, které vedly k určitým funkcím (bez pohledu na obrazovku) a když se náhodou uklepla zírala na obrazovku, kam že se to dostala. A takových typů je dost. No ale nakonec má pravdu Muf211, ať je na desktopu Linux jak chce user-friendly, na PDA chraň nás pán bůh a zlý pryč! Za pár let možná, ale teď nee.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  04. 03. 2003 14:51

Tak nějak nevím k čemu by mi knoppix byl, ostatně to není jediná CD-bootable distribuce linuxu, ale fakt skutečně praktické použití, kromě prezentace a dema možností Linuxu, nevidím. Ostatně ve své době, když jsem pracoval v jedné bance, jsme používali bezdiskové stanice s běžícími Windows 3.1 a ani jsme nepotřebovali bootovací CD, stačila boot-rom na síťové kartě, ale to je už o něčem jiném .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  03. 03. 2003 18:27

Kazdy systemak od woken nekdy nejakou prirucku cetl a to same plati i o Linuxu - nez s tim zacnes delat, chce si to neco precist abys pochopil filozofii. Jinak jsi ztracenej. Ti, kdo to neudelaj a potom vykrikujou, ze je to fuj - s tema se nema cenu hadat :) Kdyz chci Linux tak, abych ho dostal pripraveny ke kancl praci, poridim Mandrake, kdyz si s tim chci hrat, pouziju RockLinux, Slackware, Debian. Jak je libo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Muf211  |  04. 03. 2003 13:10

Hm, ale my se tu nebavime o desktopech ale o PDA a tam bych proste do nejakyho user friendly linux distribuce fakt nesel. Proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BypasS  |  14. 06. 2003 13:19

No s těma standartama bych si nebyl tak jistý.... M$ se se standartama moc nesere

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  28. 02. 2003 09:37

Na vasem iPAQu a jinych strojich od rozumnych vyrobcu PDA, kteri dali specifikace k dispozici by rozhodne nemel chybet Linux a jeho PIM aplikace. Pro zajemce o vzhled viz zde:

http://mose.fr/phpix/?mode=album&album=manushots

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  28. 02. 2003 12:44

Když je Linux na PDA tak super tak o tom napiš článek a ukaž nám ostatním, proč bychom se měli učit něco nového, jaké výhody by nám to přineslo, jaký pěkný aplikační softík bychom si na tom mohli pustit. Kolik je na to ke stáhnutí programů, kde se dají najít atd. Prosurfoval jsem dost stránek věnovaných PDA ale nikde jsem si nevšiml verzi nějakého programu pro PDA pro Linux. Taky bych si programy musel překládat ze zdrojáků?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josh  |  02. 03. 2003 09:41

Jo Tomiku ja mam Sharp Zaurus s linuxem a tu vestavenou klavesnici si nemuzu vynachvalit taky je super slot na Compact Flash a SD karty...

jen za 399€

Jo to je tak asi vsechno musim rict ze je to hlavne pri linuxove silence.
Sice mi jde vsechno co potrebuji - Internet pres mobil, Email, Excel tabulky Word dokumenty PIM atd... ale ma to hacek - prakticky nulova podpora cestiny, aplikace ktere za neco stoji.... neco stoji, problemy se synchronizaci s outlookem. Slaba vydrz baterie - asi jen 3 hod. se zapnutym osvetlenim.
Zadna aplikace na zpusob Tom Tom route planer, bugy v systemu a mala softwarova podpora, aplikace ktere jsou zdarma jsou mnohdy dost amatersky vyrobene.

Je pravda ze mi to prakticky nepada a sitove silenosti ktere jdou pod linuxem jdou tady taky, ale cekal jsem trochu vic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  02. 03. 2003 15:25

Flashni si do toho OpenZaurus a mas vystarano :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josh  |  02. 03. 2003 15:59

to jsem udelal, vsechno bylo super ale ve verzi 2.90 ci ktera to byla mi neslo hafo veci. (cela pravda je asi takova ze nejsem zadny linuxovy GURU takze bude chyby asi ve mne) Mas s tim nejake zkusenosti??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  28. 02. 2003 12:46

Přestaň už opruzovat s tím Linuxem, myslím, že článek je jasně o programech pro PocketPC, až se bude článek týkat programů pro Linux na PDA, tak se zapoj do diskuze. Pokud nemáš nějaký konkretní příspěvek k programům pro PocketPC, tak nečeř vodu.

Mimochodem, odkazy na to jak vypadá Linux na PDA jsou hezké, ale jde také o spolehlivost a funkčnost, na PC také vypadá Linux dobře, ale s funkčností to není žádná sláva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  02. 03. 2003 15:28

No me Linux na tom iPAQu funguje hodne spolehlive...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladik  |  03. 03. 2003 12:41

Nemusím snad opakovat co napsal "josh", Linux je pro linuxové šílence, normální člověk nemá šanci ani na PC, natož pak na PDA. Nepochybuji, že tobě funguje spolehlivě, věřím, že by fungoval i mě, ale s běžnou spotřebitelskou obcí nemá šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  28. 02. 2003 15:35

No dobře...LINUX,ale jde to vůbec na XDA ???Protože rád zkouším nové věci a docela rád bych prubnul LINUX na XDA,ale kde nic tu nic.Naveď mně a dokaž mi,že to jde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  02. 03. 2003 15:36

Podivej se na www.handhelds.org, jestli je podporovane - ja jsem tenhle kus HW nikdy nedrzel v ruce. Ale dela se to v jedne fabrice jako iPAQy, tak by to snad jit melo. Zkus to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor