Průzkum: máte zájem o mobilní Internet?

Diskuze čtenářů k článku

Cap  |  18. 12. 2001 15:35

Zdravim, potreboval bych pro moji diplomku vyplnit dotaznik o internetovych a mobilnich portalech. Prosim o kousek Vaseho casu ...

Dotaznik je v excelu, stahnete si ho z http://sonkal.taekwondo.cz/dotaznik3.zip  a pak mi ho poslete na bares@taekwondo.cz

Diky moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Chedin  |  13. 12. 2001 18:27

slevnete wap sem jedine pro

aletonebylotohlavnikvulicemu pisutenhleprispevekjenoomzkousimjakhodnevam roztahnutuhlestrankukdyznezalomimslovoanimezirkutam neudelamajestepridamfurutykricniku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  13. 12. 2001 13:21

Slevněte WAP! Je to neůnosné !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oskare dělej !!!!!!!!! Vsázím na tebe!!!!!!!!!!!!!!!! Dám ti o hodně víc peněz a nejan já, slevni!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  12. 12. 2001 19:13

Není pochyb, že operátoři mají účtují za WAP přemrštěné ceny. Jinak by težko mohli  požadovat jine ceny za GPRS připojení k internetu a jiné k WAPu. Obě technologie jsou víceméně totožné a s pomocí WAP emulátoru dokonce záměnné. Dramatický rozdíl v ceně je vysvětlitelný jendině tim, že operátoři stále doufají, že se z WAPu stane zlatý důl. Velké zisky z počátku zavádění GSM je zřejmě "zkazily". Doporučuji službu v klidu ignorovat a vydržet. Ono je to časem přejde.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobi  |  13. 12. 2001 06:13

 Jojo, budeme muset čekat, ach jo, souhlasím s tebou, Honzo, ale čekáme všichni wapáci, už dlouho, doufám, že se jednoho dne dočkáme a začneme WAP houfně využívat. Myslím, že se mnoho lidí těší...prozatím marně, Ahoj, Mobi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
good  |  14. 12. 2001 09:18

Ano, to je přesné. Jak si mohou dovolit účtovat za stejné služby (WAP nebo data) přes GPRS rozdílné ceny - a to podstatně. Asi mají pocit, že WAP je přespříliš používán a je třeba jej trochu přimrazit .Pak ale nechápu masivní reklamní kampaň (asi před dvěma lety začala), která musela stát srovnatelně s tím, co lidé proWAPoali. (možná jsem malinko přehnal -neznám přesná čísla,ale stojí to za zvážení)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hana  |  12. 12. 2001 13:57

Dobrý den, chtěla bych se přidat k názoru, že bych chtěla využívat služeb wap, ale brání mi v tom vysoká cena za poplatky. Nový telefon kupovat nechci a nechápu, proč bych si ho mněla kupovat jen kvůli tomu, že operátoři to chtějí....kvůli levnějšímu wapu!? Ať slevní klasický přenos a nevnucují nám své GPRS, Hanka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  12. 12. 2001 15:03

GPRS je ale pro operátora v tomto ohledu výhodnější než klasické datové přenosy. Zatímco u nich je síť využívána jen tehdy, když si uživatel vyžádá nějakou informaci, u běžného wapování zaberete timeslot po celou dobu spojení.

Jak psal Petr, wapování přes GPRS je už při současných cenách zpravidla výhodnější než klasický datový přenos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kolektiv 100 000 000 osob.  |  12. 12. 2001 12:34

Operátoři!!! Slevněte WAP pod 1 korunu za minutu!!! Hlavně ty, Oskare!!! Na tebe sázíme nejvíce. Vaši (nespokojení) uživatelé! Kolektiv řady lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel.  |  12. 12. 2001 12:38

 Rád se přidám k tomu miionu, ZABIJITE WAP CENOU,jak už tady Mobi řekl!     Není vám to,operátoři líto,asi ne co?

Bez UMTS se obejdu, slevněte WAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  12. 12. 2001 15:00

Primárním cílem operátorů ale není podporovat nové mobilní služby. Oni potřebují vydělat a současný stav, kdy je málo uživatelů, kteří hodně platí, ale mají malé nároky na síť, jim zřejmě vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  12. 12. 2001 14:39

Měl jsi napsat jména vás všech 100 milionů uživatelů, které zastupuješ. Takhle to vypadá, že lžeš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
terminator3  |  12. 12. 2001 20:34

Řek bych, že Oskar by měl bejt asi poslední, kdo bude něco slevňovat. Jinak ho to jistě brzy položí. Teď je řada na Paegasu a Eurotelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobi  |  12. 12. 2001 08:41

Než tyhle všechny vymoženosti s UMTS atd, bych raději aby výrazně tak na 70 haléřů/min slevnil WAP! Všichni NAŠI TŘI OPERÁTOŘI HO ZABÍJEJÍ JEN TOU VYSOKOU CENOU! Kdyby totiš slevnili, pocítili by vysoký nárůst popularity této služby a lidi by WAP začali konečně používat a ne mít s něho STRACH o kolik mně zase oškubou za primitivní informaci. OPERÁTOŘI !!! SLEVNĚTE WAP, JINAK HO POHŘBÍTE ŮPLNĚ a nikdy se nedočkáte vyšších příjímů za tuto ztrátovou službu! Mobi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 12. 2001 08:43

Přes GPRS už není WAP tak drahý jako vytáčeným spojením.... Pokud ovšem surfujete pomalu a s rozmyslem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobi  |  12. 12. 2001 08:51

 No jo, to máte pane Broža pravdu, ale já si myslím, že lidé si nebudou hned tak kupovat předražené wapové mobily jen proto, aby tam mněli podporu GPRS. Mimochodem na Twistech a Oskartách GPRS nefunguje a já jediné řešení vidím v celoplošném slevnění služeb založených na protokolu WAP (hlavně stálé připojení). Jinak WAP zabijou, vsaďte se, že jo. Já prostě ty operátory nechápu. Mohli by mít o mnoho vyšší příjmy, kdyby dali nízkou cenu a lidé by začali surfovat. Jsou to dle mého názoru blázni a zabíjí perfektní nápad a perfektní služby, které by lidé s chutí využívali, ale nevyužívají a nebudou využívat a to hlavně kvůli ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  12. 12. 2001 14:59

Úplně nesouhlasím s názorem "zlevněte a budete mít víc".

Člověk je většinou omezen určitým rozpočtem, částkou, kterou je ochoten do nějaké činnosti investovat. Jeho měsíční účet třeba nesmí přesáhnout tisíc korun.

Pokud by operátor snížil cenu za WAP, tak by člověk samozřejmě wapoval víc, ale stále tak, aby dodržel onu stanovenou částku. Pro operátora potom má stále stejnou hodnotu, ale on s ním má víc práce (víc spotřebová jeho síť). A to se operátorům nevyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  12. 12. 2001 17:12

Muj nazor je presne opacny. Myslim, ze jde dost o pdychologicky efekt vysoke ceny. Predstavte si, ze chcete zjistit program kina a sedite v autobuse. Kdyz stoji WAP 2kc, tak radsi pockate, az dojedete domu a pripojite se pres telefon. Kdyz stoji 0.80Kc, reknete si, ze prece kvuli par halerum nebudete ted celou cestu myslet na to, ze se doma nesmite zapomenout podivat na program kina.
Aspon za sebe muzu rict, ze takhle vyuzivam WAP jen asi 10-20 minut mesicne, ale kdyby byl za 0.80Kc/min, tak by to bylo skoro urcite tak 100.

Predpokladam, ze takhle asi uvazuje vetsina uzivatelu a neumim si moc predstavit, ze nekdo ma presne spocitano, ze jeho ucet za telefon musi byt presne 1000 kc/mesic a podle toho si odpocitava minuty WAPu. Ale jak to je ve skutecnosti se asi nedozvime, dokud aspon jeden z operatoru skutecne nezlevni a neposkytne nam tak skutecna data...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  12. 12. 2001 17:19

Chápu to, váš názor je logický. Stále si ale myslím, že operátoři mají dobře spočítané pro a proti a současný stav jim vyhovuje nejvíc.

Zajímaly by mě třeba výsledky letní akce Oskara, kdy se wapovalo za sedmdesát haléřů za minutu. Provozovatelé wapových serverů hlásili velký nárůst uživatelů, ale už nevíme, jestli se to Oskarovi vyplatilo finančně. Spíš ne, jinak by v této akci přece pokračoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juri  |  13. 12. 2001 21:34

Já osobně si myslím, že Oskar se tou akcí snažil přinutit lidi si ten WAP aspoň vyzkoušet a zjistit, že tam jsou i užitečné informace. Tím pádem řada lidí ty informace bude hledat na WAPu i nadále přes podstatně vyšší cenu, ale v omezenější míře. Souhlasím s kolegou, že při nižší ceně bych WAP používal mnohem více a více bych za něj utratil. Nemám žádný limit 1000/měs. nebo něco podobného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  12. 12. 2001 11:09

Nedovedu presne posoudit, GPRS jsem nikdy nepouzil, ale mam dojem, ze prumerna WAPova stranka ma kolem 0.75kb (par jsem jich uz udelal, tak to snad neni odhad uplne mimo), 1kb stoji zhruba 30h, 1 stranka vas prijde na 22h.
Pres vytacene spojeni muzu pocitat s daty, ktera znam od sebe: platim 1.83kc/min a pri browseni stahuju tak 10-15 stranek za minutu. Cili cena za jednu stranku je tak 15 haleru.

Rozdil tedy 50% ve prospech vytaceneho spojeni. A to se nam jeste ke vsemu zda tenhle zpusob pripojeni tak drahy, ze ho nepouzivame!
Myslim, ze predstava, ze WAP pres GPRS je levny je mylna a zamerne podporovana opartory. Proste se to jen hur odhadne, tak clovek snaze podlehne dojmu, ze plati mene.

Ja GPRS nevidim jako moznou variantu, mnohem vice by se mi libilo, kdyby klasicke vytacene spojeni zlevnilo tak aspon na 1 kc/min. To se mi zda jako hranice vyuzitelnosti a pouzivani WAPu by podle meho odhadu vzrostlo o 1000%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 12. 2001 11:37

Používám WAP především pro čtení zpravodajských serverů a to přečtu tak dvě stránky za minutu... Tj. je to okolo koruny za minutku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  12. 12. 2001 11:40

Mate pravdu, zapomnel jsem uvazovat frekvenci stahovani stranek. Je pravdepodobne, ze dost lidi stahuje take malo stranek za minutu, takze jim se GPRS vyplati.

Ale stejne by mohli zlevnit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vítek  |  12. 12. 2001 12:07

Samozřejmě používáte WAP přesně cíleně. Ale domnívám se (možná se mýlím ), že nový uživatel by si rád nejprve na WAPu trochu "zabrowsdal", zjistil jak to pracuje a co vlastně lze kde najít a k čemu všemu lze WAP využít... Vycházím kupř. z čerstvého uživatele internetu, který první měsíce "prointernetuje" hodiny..., než se v médiu zorientuje... (ani nevím, sám WAP zatím nepoužívám [teprve se chystám na T68] - existují WAPové portály typu seznam, atlas, ...?) Přistoupit takto k WAPu by stálo opravdu extrémně moc, a řada lidí k němu proto nepřistoupí vůbec (nebo jen vyjímečně za přímým konkrétním účelem, ale...) Možná by měl větší šanci na úspěch kdyby jej operátoři poskytovali třeba první měsíc (2,3) zadarmo (nebo takřka zadarmo), co myslíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 12. 2001 14:02

Dělám to jinak - pokud něco hledám, jdu do emulátoru na Internetu, který je zdarma. Pak už jen jdu tak, kam potřebuju a čtu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
terminator3  |  12. 12. 2001 20:32

S timhle bych si dovolil nesouhlasit. Měl sem na GPRS půjčenej Ericsson T39. Ten ukazuje u každýho připojení jeho délku a počet přenesenejch dat, takže de cena docela dobře porovnat. A téměř vždy vyšla lépe pro GPRS. Cena byla skoro vždy tak o polovinu menší. Vyjímkou je rychlý prohlížení, nebo častý načítání stránek s hodně obrázkama. Tam už to bylo někdy na hraně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  20. 12. 2001 10:46

Tech 10-15 stranek za minutu bych chtel videt, to nemuzes ani stahnout technologicky, natoz precist.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jklamo  |  12. 12. 2001 21:49

Ehm, například WAP pomocí GPRS přes GO o moc levnější není, poplatek 0,6 kč/hod cenu jednotlivé delší stránky stahuje na úroveň normálního připojení. Vím, že přes tarif je to mnohem lepší, masová užitelnost wapu by však měla být i u uživatelů přeplacenek....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LADA TUPY  |  13. 12. 2001 12:21

NAPROSTY SOUHLAS! JE TO JAKO S SMSKAMA, KDYBY SMSKY STALY   5-7 KC ZA ZPAVU, NIKDO BY JE NEPOUZIVAL A JAKO SYSTEM BY SE STALY PRO OPERATORY PRODELECNE A ZATEZUJICI. S WAPEM JE TO TO SAME.  NEZ BYCH DAL TAK 5-15 KC NEZ V TOM BORDELU NAJDU ODJEZD SVEHO AUTOBUSU (VZHLEDEM K TOMU ZE JSEM WAPOVY AMATER, KTERY ANI NEVI NA KTERE WAP PAGE TO HLEDAT), TAK SI TO RADEJI NAJDU JINDE A JINYM ZPUSOBEM - INTERNET V PRACI NEBO CALL NA INFORMACE Z PEVNE LINKY.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor