První síť třetí generace byla konečně spuštěna

Diskuze čtenářů k článku

Tom Hubálek  |  17. 07. 2001 19:27

Osobně si myslím, že problémem 3G je to, že ještě zdaleka nejsou zaplaceny GSM sítě, do 3G licencí se narvalo hodně peněz a spousta lidí je spokojena se stávající GSM technologií (plus třeba ještě GPRS, EDGE nebo něco podobného).

Obávám se, aby příliš brzy spuštěné 3G sítě nenásledovali osud W@pu. Aby operátoři, ve snaze dostat své peníze co nejdřív zpět, nepřestřelili s příliš vysokou cenu (což stejně budou muset udělat při tak obrovských investicích) a tím tuto technologii nezabili.

Nesmíme zapomenout na to, že stávající GSM sítě tu zůstanou a budou odkrajovat z už tak poměrně malého koláče trhu (při těch obrovských penetracích přeci všichni nezahodí své GSM mobily a nevrhnou se na 3G, a pokud ano, tak ceny v GSM půjdou rozhodně výrazně dolů).

Je to všechno o penězích, které budou muset (jak jinak) zaplatit zákazníci (což jsme bohužel my, co telefonujeme).

Takže si myslím, že 3G měli přijít nejdřív za 10 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grifin  |  17. 07. 2001 19:27

hmm tak to tady ctu a nevim jestli jste pochopily spravne na co site 3G vlastne jsou. Uz podle vlastnosti je mozne pochopit ze se tyto site nebudou pouzivat jen k telefonovani ale a to je hlavni napln techto siti ke komunikaci datove. Nemyslite si ze je to velice dobra alternativa k pevnym linkam s pripojenim na internet????
To ze budou mobily prehravat on-line video (na tak malim displeji to neni stejne to prave) je jen vystrelek vyrobcu daleko jednoduzsi je pripojit tenhle mobil k noteboku nebo i k PC. Pak se daji poradat konference i na plazi u more.

a jen konkurence dotlaci ceny tak aby se daly vyuzivat i normalnimi lidmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  17. 07. 2001 19:27

nahovno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  17. 07. 2001 19:27

"Když tak přemýšlím na sítěmi třetí generace – a vidím, jaké problémy s nimi ve světě jsou, začínám pochybovat, zda to opravdu bude takové terno, jak si všichni myslí. Potřebujeme opravdu v mobilu video nebo podobné vymoženosti?"

.... a potřebujou vůbec dneska lidi klasický mobily ? Některý možná, ale tak 95 % je má jenom proto, že prostě jsou. A to samý bude platit i o sítích UMTS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel2  |  17. 07. 2001 19:27

Ty chobote, kde jsi vzal těch 95%?
Co všichni ti lidi, co je pro ně mobil nezbytností (jen namátkou obchodníci, servisáci, manažeři,........), co ti lidé, co jim pos...aný telekom nebyl schopen telefon doteď připojit. Co lidé kdekoliv na služební cestě, dovolené a pod, jak se jim chceš dovolat. A co když se cokoliv stane, hledal jsi někdy 5 km od nějaké samoty telefonní budku? Vždyť dneska už to ani není otázkou potřeby, ale souvisí to také s tím, že jelikož je tolik mobilů, tak se vůbec nevyplatí volat z pevné linky! Vem si aspirin a běž si do blázince léčit mozek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  17. 07. 2001 19:27

Podle tvýho příspěvku mi tak trochu přijde, že kdyby přestaly existovat mobily, tak zanikne celý lidstvo )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  17. 07. 2001 19:27

Jasne, takze pred vynalezem mobilu vlastne zadny svet ani neexistoval a nedalo se tady poradne zit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  17. 07. 2001 19:27

chudaku, to je tech 5 procent (hasici, stav nouze v lese apod..(navic kdyz si kamarad zlomil nohu v lese tak mel u sebe 2 simky a nedovolal se - to vis, hluboke lesy se zase tak nepokryvaji a ti manazeri obchodnici a podobni uchylove co volaji i za chuze aby ukazali svoji dulezitost - fungovali driv bez toho- je to vytvoreny fetis - jsou mobily, tak pro nalezneme vyuziti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  17. 07. 2001 19:27

"...a ti manazeri obchodnici a podobni uchylove co volaji i za chuze aby ukazali svoji dulezitost - fungovali driv bez toho- ..." jenže dřív neměl mobil nikdo, ale dnes platí víc než kdy jindy: "kdo dřív bere ten dřív mele" a v mnoha případech opravdu musíte být ve správný čas na správném místě, pak ten mobil je opravdu pro určité skupiny osob životně důležitý. To mi musí i ten nejzarputilejší odpůrce mobilů dát zapravdu.
Roman.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Peringer  |  17. 07. 2001 19:27

Já bych se zastavil u těch managerů. Myslím, že je to všechno o produktivitě práce. Postavte vedle sebe 2 stejně dobré managery a jednomu dejte mobilní telefon. Za nějaký čas porovnejte jejich výsledky a přínos pro společnost. Myslím, že se jasně ukáže, že ten co měl k dispozici mobilní telefon bude vykazovat lepší výsledky než ten druhý bez telefonu. Domnívám se tedy, že se nejedná pouze o módní záležitost, ale v některých kruzích minimálně o výhodu nad konkurencí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  17. 07. 2001 19:27

Tak mi tedy vlasy na hlavě vůbec nevstávají, každý začátek nebývá vždy snadný a myslím si, že další služby "navíc" k běžnému hovoru jsou pouze velké plus. A cena? Za nějakou donu bude určitě nižší, důležité je, že jde vývoj dopředu. Když vymyslel pan Bell první telefonní přístroj, taky to bylo drahé, pouze pro někoho a říkalo se, že to nemá budoucnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor