Google se pochlubil, že komunikační služby RCS v rámci Android aplikaci Google Zprávy už používá miliarda uživatelů na celém světě. Samotný standard RCS se považuje za technologického nástupce SMS a MMS zpráv, který se u uživatelů aplikace Zprávy zapíná automaticky. V rámci oslav tohoto milníku přidává Google do své mobilní aplikace sedm nových funkcí, které sice v bubliny v iOS nepřebarví ze zelené na modrou, i tak se ale mnohým „pisálkům“ mohou hodit.

Aplikace Google Zprávy vyrobí z běžné fotografie vaše vlastní unikátní emoji
První novinkou jsou tzv. Photomoji. Z vašich fotek, z nichž lze snadno předmět zájmu oddělit od pozadí, mohou vzniknout unikátní emoji, které lze použít konverzacích i opakovaně. Ukládají se do samostatné „speciální“ záložky, a všichni ze skupinových chatů, kde tato photomoji použijete, je mohou používat také.
Hlasové zprávy dostanou pozadí podle nálady. Celkem máte k dispozici devět různých druhů nálad, které při přehrávání audiozprávy zobrazí různé vizuální efekty. Google navíc vylepšil kvalitu hlasových nahrávek zvýšením datového toku a vzorkovací frekvence.
Bubliny, animace a profily
Pokud do textového vlákna zadáte patřičné texty (např. „sněží, miluji tě, apod.“), v konverzačním vlákně se objeví unikátní celoobrazová animace. Celkem je zatím k dispozici 15 „skrytých“ efektů, a Google své uživatele vyzývá, aby je odhalili.
V textové komunikaci mezi smartphony se hodně řeší barva bublin, a tu si můžete i sami upravit. V každém vlákně si individuálně nastavíte barvu pozadí a bublin, abyste už na první pohled zprávu neposlali do špatného vlákna.
Rychlé reakce na zprávy nově u textu zobrazí zvýrazňující animaci. Ta je v současné době k dispozici pro deset nejpopulárnějších emoji: 👍❤️ 😂😮😡👎💩🎉😠😢. Animované emoji jsou zase nadstavbou klasických emotikon, které už mohly leckomu zevšednět.
Nové funkce v aplikaci Zprávy Google:
Až na posledním místě je uváděna funkce Profily, kterou bychom dle důležitosti zřejmě dali hned na první místo. Jakmile si funkci aktivujete, vytvoříte si univerzální profil s fotkou a jménem, což jsou informace, které se budou zobrazovat i těm, kteří vás nemají uložené v telefonním seznamu. To je důležité zejména při skupinových konverzacích, v nichž existují uživatelé, které přímo neznáte. Jméno, telefon a fotografie je dobrý základ k tomu započít konverzaci.