Realme má za sebou náročný loňský rok. Po velké expanzi odstartované před zhruba pěti lety přišlo období stagnace a značka se z některých trhů prakticky stáhla, jinde své působení výrazně omezila, což se týká například i českého trhu. Úplně ale nevymizela a pro letošní rok chystá další nové produkty, ale i některé změny uvnitř firmy.

Tento výrazně zelený model Realme C67 přijde brzy na evropské trhy
Po produktové stránce se Realme chce letos zaměřit na fotoaparát. Je to součást výbavy, na kterou bude kladen důraz i u modelů nižších řad, například Realme C67, které se dostane do prodeje v Evropě ještě v prvním čtvrtletí letošního roku. V některých asijských zemích už byl model oznámen, obsahuje 108Mpx primární fotoaparát a běží a čipsetu Snapdragon 685.

S modelem Realme 12 Pro chce letos značka Realme zabodovat u mladých zákazníků
Strategie pozvolnějšího růstu
Na konci prvního kvartálu firma představí novou generaci smartphonů v rámci své „číselné“ řady, půjde o rodinu Realme 12 Pro. U ní firma láká zejména na její nejvyšší model Realme 12 Pro+, který bude ve výbavě fotoaparátu zahrnovat periskopický teleobjektiv. Stejné řešení výrobce použil ve vlajkovém modelu GT 5 Pro. Zveřejněn byl i vizuál – designově budou novinky navazovat na loňskou řadu Realme 11 a opět přinesou zajímavý vzhled s koženkovými zády. Poznávací barvou bude tentokrát námořnická modrá.

O design zadního fotomodulu Realme 12 Pro+ se postaral designér luxusních hodinek Ollivier Savéo
Některé změny chystá Realme i po stránce marketingové komunikace. Zakladatel a po odchodu výrazného manažera Madhava Shetha do konkurenčního Honoru nyní také výkonný ředitel Sky Li, nedávno zveřejnil otevřený dopis, v němž oznámil, že rok 2024 bude rokem rebrandingu. Společnost představila nový slogan „Make It Real“ a chce se pozicovat jako technologická značka, která lépe chápe mladé uživatele.

V listopadu 2023 dosáhlo Realme milníku 200 milionů distribuovaných smartphonů
A změní se i strategie firmy. Namísto překotné expanze, kterou předváděla od roku 2018, se chce přeorientovat na udržitelný dlouhodobější růst a méně se koukat na krátkodobé metriky, jako je objem prodeje. Místo toho chce značka akcentovat aspekty jako uživatelský zážitek, reputace, udržitelnost a dlouhodobá spokojenost zákazníků.