Recenze navigace ve Volkswagenu Passat: královská jízda

Diskuze čtenářů k článku

zdenek  |  27. 06. 2006 23:42

navigace ve wolksvagenu je opravdu kralovvska jizda,vlastnim w passat s navigaci a nemel jsem nikdy problem najit ani sebemensi vesnicku kdekoliv v evrope,hlasove navadena je presne a v dostatecnem predstihu a v jake koliv rzchlosti,mohu jen doporucit.ti co tady mate clanky a opovrhujete,jde videt ze jste jeste nikdy neridili luxusni automobil s navigaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 06. 2006 23:39

Zkusil jste už nějakou přenosnou navigaci? Je to s ní totiž úplně stejné - od kvality map až po funkce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrV  |  02. 06. 2007 23:40

..luxusni automobil? Mluvite o Passatu- myslite ten sportak???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mates77  |  22. 06. 2006 10:00

Mám to v Octávce II a naprosto spokojenej, k tomu připojen mp3 přehrávač s gigovou kartou. Škoda jen, že někoho nenapadlo udělat u toho vstup na paměťové karty a dodávat mapy na nich, to už by byla fakt paráda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  19. 06. 2006 14:05

Tak cte to DVD, ale jinak to bude stejnej smejd jako máme v OCTAVII II už tak rok navigace docela ujde, ale ty mapy česka jsou uplně k ničemu chybý tam i ulice Prahy a to jsme již kupovali druhou verzi map za 7000,-Kč je to na nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  19. 06. 2006 13:29

Představte si, že si koupíte luxusní auto, třeba Passat za 1,5 mio czk s pevným mobilním telefonem, který vás uchvátí tím, že vás na malém červeno-černém displayi, kde vidíte s přesností na setiny hypotetické údaje o aktuální a průměrné spotřebě jméno volajícího nebo dokonce zaslané sms :) A tento pevný mobilní telefon stojí ve výbavě na přátí 43 900,- korun.
Kdy přijde doba, kdy si budeme moct dovolit pořídit auto, které bude připraveno na připojení PDA nebo Smartphonů? Což takhle zpřístupnit data z palubního počítače včetně dat z gyroscopu ESP přes dnes existující standardní rozhraní - třeba USB, bluetooth, montovat anténu FM/GSM/GPS, DVD přehrávač, příprava hands free, poskytnout slušný display s dobrou viditelností pro řidiče a základní ovládání na volantu? Potom by stačilo vložit již patřičný Smartphone nebo PDA, kterých je dnes přehršel s instalovaným SW pro řízení toho všeho a máte luxus o kterém se dnes nikomu nesní
Získáte:
GPS navigaci, stále aktuální mapy lze updatovat do PDA a tuto navigaci máte možnost si odnést kamkoliv jinam (turistika, kolo, jiné auto) a to včetně získání dat z gyroscopu a dopravní data z RDS tedy objížďkym zácpy apod.
Přísun stále aktuálních dat z palubního počítače (rychlost, otáčky, spotřeba, různé technické a servisní události). Například vám může spočítat váš autopočítač, že s právě aktuálním množstvím paliva ujdedete ke konkrétní čerpací stanici, můžete si samozřejmě preferovat jak typy paliva, tak čerpací stanice. Taky vás může uporzornit, že za 5 km bude čerpací stanice na které můžete tankovat aniž byste se nedostali do úzkých.
Kniha jízd? no problem. Na začátku jízdy si kliknete na nová jízda, start a na konci zase konec jízdy. O uložení souřadnic, města, ulice a čas začátku konce se vám postará váš počítač. Doma si pak jen jednou za čas uděláte synchronizaci s PC
Přijde vám SMS? Nechte si ji přečíst!
Nic z toho dnes není nemožné, stále si ale myslím že je málo těch, kteří ke svému normálnímu životu toto potřebují a dost těch, kterým stačí k potřebnému sebevědomí standardní navigace od výrobce kterou stejně neumí použít nebo neumí anglicky aby se mohly nechat navigovat hlasem
Hezký den
Mirek
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  15. 06. 2006 22:47

Trochu se vyznám v elektru a měl jsem něco podobného rozebraného ze superbu. 20 tisíc i s rádiem je za tu věc až až. A to jsem do toho započítal ještě slušný rabat. Nedokážu si představit, že bych za to vyhodil 70 litrů. Je to asi jako klima za příplatek 150 tisíc. Koupili byste si ji???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smx  |  16. 06. 2006 10:55

Dovolím si vyjádřit trochu jiný názor. Zkuste se na to podívat takhle - téměř každý prodejce automobilů Vám na tohle příslušenství při koupi nového vozu nabídne celkem zajímavé slevy, takže reálně bude cena trochu jinde - řekněme tak 50 tisíc. Když jsem sestavoval výbavu do nového auta já, tak jsem zjistil že pokud si vyberu opci navigace, tak to znamená:
1. Budu mít nejvyšší úroveň audio soustavy - měnič na 6 disků, 12 repro, ovládání pod volantem, přehrává mp3, atd.. (a to nemluvím o tom, že na krásném velkém display navigace se to ovládá a sleduje nádherně) - samostatně tak 15 tis.
2. Budu mít zabudovaný Bluetooth přímo od výrobce propojený s audio soustavou s ovládáním pod volantem nebo navigací a výstupem na přehledný display navigace a používající antenu navigace - samostatně tak 15 tis.
Takže jsme se dostali k tomu, že samotná navigace Vás bude v závěru stát tak 20 tis. a to se nemusíte o nic starat, vyměňovat paměťové karty apod. a na DVD máte kompletní Evropu (ne jenom dvě-tři země jako u PDA). A když vyjde nové DVD (koneckonců dělá to pro všechny přístroje stejně jenom Navteq nebo Teleatlas), tak ho tam prostě šoupnete a jste zase aktuální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bingo  |  16. 06. 2006 15:44

Souhlasim, presne takhle to vetsinou vypada. K navigaci je lepsi audio, handsfree a treba alarm. U auta, o kterem uvazuji, stoji navigace po odecteni ostatni vybavy  (o kterou i tak stojim) 25tis, kdyz vezmu v potaz, ze za mobilni navigaci zaplatim navrch asi15tis, tak uz to skoro neni rozdil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ůůůůůůů  |  15. 06. 2006 21:39

no myslim si že kdo má na auto za melouna tak tam musi být navigace "povinně"(byť nefunkční).......řešil jsem problém "navigace" celkem nedávno a tomtom jsem nezvolil ,byť je z mého pohledu docela dobrý a skončil jsem ve svém plechovém šrotu se SE P910i a navigací od eurotelu....zatím jsem nezabloudil (funguje to) telefon strčím do kapsy a nemusím se tahat s tomem....až ušetřím melouna tak si koupím FouW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenyk  |  16. 06. 2006 12:52

Funguje ten eurotel i v zahraničí ? Tam přenosnou hlavně oceňuji. I v zahraničí docela vzdáleném, kde ani náhodou nemůžu mít vlastní auto. Dvě navigace...to mne nebere. Jó, kdyby někdo lépe integroval PDA do palubky, to by bylo zajímavé, ale to by automobilky nemohly inkasovat ty dnešní marže za naši blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ůůůůůůů  |  16. 06. 2006 18:44

nevím, nemám vyzkoušeno.........nicměně v Čechách funguje takže předpokládám ,že Evropa bude taky OK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kopis  |  15. 06. 2006 20:57

Jenom moje drobná subjektivní zkušenost s vestavěnou navigací. Jezdím již tři roky s vestavěnou navigací (Range Rover plus VDO Dayton) a můj hlavní postřeh je ten, že příště budu investovat jen do té vestavěné navigace, která umožňuje upgrade. Nemyslím tím upgrade map (to je samozřejmé), ale navigačního softu jako takového. Mám sice mapy s úplným pokrytím ČR, TMC, navigaci v tunelu atd. ale přesto jezdím s TomTomem... - Moje navigace je totiž bez možnosti upgradu a plně odpovídá možnostem před třemi roky. - Pouze 2D, mapa se necentruje (při "příjezdu" na horní okraj mapy vůbec nevíte, co vás čeká), neuvěřitelně pomalé přepočítávání trasy, velmi komplikované listování v bodech zájmu, nemožnost jet přes průjezdní body (pouze navigace na cíl) atd. atd. Prostě to co bylo bomba před třemi roky, dnes "nestíhá". U řešení typu PDA + BT GPS je možnost za velmi malý peníz (ve srovnání s vestavěnou navigací) mít několik navigací a vždy používat tu, která je v konkrétní době nejvíc "vyspělá" (buď samotnou navigací nebo mapami v dané zemi)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Král  |  15. 06. 2006 11:37

Mám novýho Passata i s navigací, nevím co řešíte, je to prostě pohodlný řešení, nikde žádný kabely, nebo více kabelů jako u TomToma ( kde signál neprojde sklem ). Všude je signal, kde není v pohodě dopočítá. Že to skáče ? Máte čas to sledovat při řízení ??? Prostě se podívám kam a jedu, za chvíli znovu a jedu dál. Koukám hlavně z okna auta, někdo tady asi jezdí rovnou podle pohledu navigace, ono to je dost na silnici i vidět ...
Na motorku mám malýho Garmina, na kterej se dají sehnat i mapy Kréty a jinejch rekreací, což je u Toma problém a jsem spokojenej člověk.
Ti lidé, co hledají drobnosti na ty věci asi nikdy mít nebudou, nejspíš se s tím setkali jen ve vypůjčené podobě jako služební, tam se pak kritizuje vše, co mi nemůže patřit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wendy  |  15. 06. 2006 16:23

Je fakt úžasně pohodlný před křižovatkou se koukat úplně někam jinam, než na silnici, abych věděl, kam pojedu. TomToma mám v PDA hezky připevněnýho na předním skle, takže i když se zaměřím na mapu, tak pořád ještě vím, co se děje předemnou. Navíc pohyb hlavy netrvá takovou dobu, jako když musíš koukat dolů na středový panel. Další věc - můžeš si pevnou navigaci nějakým způsobem natočit, aby na ní bylo líp vidět? Takže to máme hned tři argumenty pro přenosnou navigaci. Chceš další? Jdi se podívat do bazaru Vinohradská 17 v Praze. Kde myslíš, že vzali ty VW navigace co prodávají? Že by někdo prodával auto a vyndal z toho navigaci? To asi ne, že jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  15. 06. 2006 21:36

je videt ze jste s tou tovarni nejezdil.

1. mi smer ukazuje na maxidotu

2. mluvi na me

jsou veci ktere cesi moc neoceni jak dopocitavani z informaci ziskanych z canbusu ale kazdy kdo jel kdy tunelem vetsim nez 2km s odbockama mi da za pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wendy  |  16. 06. 2006 12:31

Směr ukazuje na Maxidotu: Takže grafická mapa je ti k ničemu, protože ti ukáže jen šipku, což je třeba na Barranďáku absolutně nedostačující.
Mluví: To dělá i jakákoliv navigace za deset litrů.
Zabloudění v tunelu mi opravdu nestojí za příplatek 90 tisíc.
A ke krádežím si se raději nevyjádřil, že.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slaughter  |  17. 06. 2006 02:49

nevidel sem tudle navigaci, ale pouzivam starsi navigaci DX
-mezi otackomerem a rychlomerem je maxidot kterej ukazuje kam jet...
-budes se divit, ale dispej de opravdu v urcite mire natacet...
 
myslim ze pro prenosnou navigaci sou dulezity jen dve veci- nekolikanasobne nizsi cena a moznost pouzivat ve vic vozech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  15. 06. 2006 16:45

Signal neprojde sklem. Co to je za blbost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MS  |  15. 06. 2006 18:38

kdyz mas treba pokovene sklo....
v Renaultech bezna vec. Proto jsou specialni skla s antenou GPS pod zrcatkem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  16. 06. 2006 00:34

aaaha, toz nastesti se me Renooooooo netyka :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenyk  |  16. 06. 2006 12:44

Mám přijímač GPS hozený někde v kufru. No problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan  |  15. 06. 2006 20:47

Tohle ovsem plati jen v pripade, ze bydlis v Risi a ne v Protektoratu nerkuli jeste vychodneji. TomTom je mozna nekdy trochu nepohodlny, ale nabizi i v CR velmi solidni mapy aktualizovane nekdy i dvakrat do roka. Do vestavenych systemu dostanes dva roky stare neuplne mapove podklady s upgradem jednou za petiletku. Vychodni Evropa uz je uplne mimo, protoze ta neni pokryta skoro vubec. Koneckoncu nektere automobilky dodnes nezaregistrovali ani existenci CR jako takove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisz  |  15. 06. 2006 10:33

ta skokovost v prekreslovani by mohla byt dana pomalym zasobovanim z GPS prijimace, trebas to jde ale zrychlit...mimochodem, chybi tu informace, jaky ze se to vlastne typ GPS v aute pouziva (cip, kanaly apod...), ale pravda, skoro nikde se to nepise...

kuba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 15. 06. 2006 10:50

Tohle se mi nikde nepodařilo zjistit. K navigátoru se z počítače navíc nijak nepřipojíte, abyste třeba změnil parametry Sirf Star III. Tohle by dokázali snad jen v servisech.
 
Ale díky tomu, že anténa je na střeše auta, tedy mimo Faradayovu klec a na místě s výhledem, není třeba nijak zvlášť řešit citlivost. Navíc je zde napojení na systémy vozidla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisz  |  15. 06. 2006 11:15

no prave, ten servis by mohl zvysit rychlost prenosu, ale to je samozrejme jen domnenka, takhle to funguje na PDA (mimochodem, zajimave by bylo srovnani, o kolik je integrovana navigace slozitejsi, nez klasicka jednostranna, ci resena pomoci MT ci PDA...), dekuji za reakci

kuba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
princ  |  15. 06. 2006 12:22

Zajimalo by me take porovnani NAVI s jinyma znackama automobilu. Nekde jsem cetl, ze jednu z nejlepsich NAVI ma Audi, ale to uz je mozna minulost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kicko  |  15. 06. 2006 10:05

Bolo by fajn otestovat a porovnat navigacie aj z premiovych aut (BMW, Mercedes atd.) vs. tuto VW.  Mna teda zaujima konkretne hlavne bavorak :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  16. 06. 2006 20:16

VW a Mercedes používají až na výjimky stejný Teleatlas, u většiny Mercedesů dokonce stejný SW ve verzi DX, takže tam je to identické. BMW používá stejné mapové podklady jako Phaeton a pokrytí CZ je znatelně horší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
w211  |  20. 06. 2006 18:01

pochopil jsem spravne, ze podle vas je v mercedesech ta sama navigace jeko ve VW? protoze tak to samozrejme neni, jediny VW co ma to same jako sprinter je transporter... VW ma (snad) bosch a dc HB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clayton  |  15. 06. 2006 04:45

Díky redakci za kvalitní recenzi. Je neuvěřitelné, jaký šunt nabízí VW za takové peníze... Navigace bez dotykového displeje, nevhodně umístěná tam, kde na ní není prakticky vůbec vidět, navigační DVD ROM zabírá místo pro audio CD... Jenom kroutím hlavou a blahořečím Lexusu za navigaci, která funguje mnohonásobně lépe. Vůbec nevadí, že používá také DVD ROM, na rychlosti se to nijak neprojevuje, pravděpodobně má dostatek paměti pro cache. Zoomuje téměř okamžitě, cestu přes půl Evropy spočítá v řádu několika sekund. V mém vozidle je navíc naprosto ideálně umístěná  - nahoře, ve stejné úrovni jako vzduchové výdechy, takže je na ni bezvadně vidět. Díky dotykovému displeji je navigace bezvadně ovladatelná, grafika je také někde úplně jinde. Mechanika pro DVD ROM je umístěna samozřejmě úplně mimo - v zavazadlovém prostoru a nemá nic společného s přehráváním audio CD. Stojí sice o něco více, ale jenom zdánlivě. V IS 250 za ni dáte 130 000 Kč, nicméně to je včetně nejlepšího OEM audia na světě (dle mnoha testů) Mark Levinson s Dolby 5.1 a changerem na 6 DVD, Bluetooth, parkovací kamery a hlasového ovládání. Navíc tuto částku pravděpodobně zaplatíte jen jednou, zatímco ve VW máte nesrovnatelně větší šanci, že navigaci budete kupovat několikrát (zvlášť pokud občas parkujete auto mimo hlídaná parkoviště...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SPman  |  15. 06. 2006 06:41

To chcete říct, že to někdo ukradne jako autorádio? Vždyť by musel vykuchat celé auto. A kdo to pak koupí? Ještě jsem neviděl auto s přípravou pro navigaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  15. 06. 2006 06:52

Bohužel, zejména první generace MFD se kradla jak o závod, v Annonci najdete řadu inzerátů typu "velká navigace Škoda, odblokovaná, 12 000kč" apod. Dnes je to trochu komplikvanější, vyhuleným blbečkům ale obtížná prodejnost současné RNS2 uniká a pokoušejí se, často neúspěšně, krást i dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GreenBeret  |  15. 06. 2006 09:35

Se nedivím tvým pozitivním zkušenostem - a nebo jsi už viděl němce, kterej dokáže vymyslet lepší elektroniku než japončík? A ani bych nesrovnával - Lexus vs. Passat = Zlato vs. Hlína 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  15. 06. 2006 09:42

Co s tim Lexusem porad mate? Vzdyt je to nasnorena Toyota. Prumerne jizdni vlastnosti a hnusny interier. Nez jsem skocil do 525 tak jsem zkousel GS a az mi bude pres 60 tak ho mozna zkusim znovu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan K  |  15. 06. 2006 10:57

Souhlasím s hodnocením kvality navigace od VW ... měli jsme jí v Passatu - a ruku na srdce byl to pěkně pomalej a drahej šmejd s naprosto ubohou mapou pro ČR. Kolegové si dokonce pro cesty po ČR nakonec brali přenosného Garmina. Když navi nakonec ukradli, z funkčního hlediska se po ní nikomu nestýskalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  15. 06. 2006 01:25

Pekne, pekne, ale zase bych to s tema GPSkama na MM neprehanel  Rad bych si zde cetl zejmena o mobilech a nikoliv o navigacich, ktere jsou urceny vicemene jen pro majitele automobilu. Navic si myslim, ze mezi nav.sys nejsou tak markantni rozdily jako mezi MT a tudiz neni duvod, aby se toto tema tolik "resilo". Jelikoz chodim spat pozdeji, tak vzdy dychtive ocekavam, o cem bude novy clanek dne. Posledni dobou jsem vsak mirne receno zklaman  Nevim, kolik lidi si poridi navigaci do Passatu za 70 litru, avsak si troufnu tvrdit, ze "bezny" ctenar MM to jiste nebude. Pekny den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  15. 06. 2006 06:45

Troufám si tvrdit opačné stanovisko. Do auta za milion a víc si pevnou navigaci pořídím, protože úspora v případě PNA nebo PDA+GPS není vzhledem k celkové investici významná, navíc mám originální pevně zabudovaný systém, který funguje i v tunelových křižovatkách, které jsou dnes ve velkoměstech zcela běžné, nemusím se strachovat, který uniformovaný trouba mě bude buzerovat, že mi cosi na předním skle brání ve výhledu , mám 3x větší displej a jednodušší ovládání spousty funkcí, které nemusím lovit z hloubi menu nekonečným ťukáním na displej.
Tady jde o první recenzi inovované verze navigace RNS2 která spolupracuje s DVD. V případě VW jde ve skutečnosti o čtvrtou generaci navigace MFD, historicky následovaly takto:
1997: První generace MFD, bez dynamického navigování, CD mapy Teleatlas. od roku 2000 se tato navigace krátce objevila i v Octavii.
2000: Druhá generace MFD s dynamickým navigátorem, CD mapy teleatlas DX, od 2001 se montovaly do Octavií, do Superbu dodnes. U VW se dnes montuje už jen do končící generace Sharanu. V roce 2002 první nedokonalá betaverze mapy ČR, v roce 2003 první oficiální verze, v roce 2005 první skutečně dobrá mapa ČR.
2003: V Touaregu a následně v dalších modelech VW se objevuje nová navigace MFD RNS2, používá CD mapy DX předchozího systému, ale je softwarově nastavena tak, že neakceptuje mapy starší než z edice roku 2002. Pro Touareg je SW pozměněn pro navigování i mimo digitalizovanou silniční síť, pro Octavii II od roku 2004 je k dispozici lokalizovaná veze s češtinou. tato navigace poprvé u VW umí přehrávat v šachtě pro navigační disk i zvukové CD. RNS 2 poprvé nepoužívá pro odpojování videoobrazu signál GALA od převodovky ale údaj rychlosti poskytuje CAN-Bus. pro odblokování obrazu za jízdy je tedy nutné použít elektronický interface.Podstatnou změnou je znesnadnění práce zlodějům, protože tato navigace je do auta nikoliv zasunutá na pérové pojistky jako předchozí model, ale pevně šroubovaná a její násilná demontáž má za následek destrukci vnitřního pouzdra. Cílem je ztížit možnost odcizení a následného prodeje.
2005: Pro Multivan je v nabídce model MFD RNS2-DVD, identický s navigací v tomto článku. přístroj zaznamenal dvě podstatné změny: Mapa je čtena z disku DVD, který zahrnuje všechny aktuální regiony z jednotlivých CD ale neproti tomu zmizela funkce AUX a připojení videosignálu je znemožněno (i když dnes již existuje doplňkové vybavení, které tuto funkci umožňuje). Navigace je postupně zavedena do všech vozů VW (postupně T5, Touareg, Touran, Passat.....mimo již zmíněný Sharan). Výjimkou je Touareg, kde v DVD navigaci zůstala možnost TV příjmu a připojení externího videa. Pro některé trhy je video dostupné i u dalších modelů.
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  15. 06. 2006 08:08

Passata v dieslu sezenes cca za 920k, takze bych vubec netvrdil, ze 70k je zanedbatelna investice (za to koupis treba naftu na plus minus pres 20k km). A uvedomme si, ze je to "pouha" navigace, nikoliv napriklad mobil, bez ktereho se dnes nikdo prakticky neobejde. Chapu, ze jsou lide, co jezdi kazdy den po republice a je to pro ne pohodlnejsi, nez se porad hrabat v mape a ptat se na cestu. Pro "obycejneho cloveka", troufnu si smele tvrdit, je navigace naprosto zbytecna - jezdi z prace, do prace, na nakup, na chalupu a v lete do Chorvatska k mori . Je pekne, ze ceny GPSek posledni dobou spadly na prijatelne ceny, rovnajici se lepsimu mobilu, takze jejich rozsireni nic nebrani. Ovsem i dnes jde podle me spis o vec pro technicke nadsence (a ted ti mamo ukazu, jak nas to samo navede do Tesca) a nebo lidi, co zkratka potrebujou zamachrovat. Vim, ze je muj nazor trochu konzervativni a na druhou stranu nepochybuju o tom, ze za par let se GPSky stanou v aute naprosto beznou veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jogurt  |  15. 06. 2006 09:24

Jenže oněch 70k je zavádějící. V případě, že člověk skutečně jezdí po neznámých trasách, je navigace důležitá. Za přenosnou včetně map na úrovni Evropa-DVD dáš minimálně 20-25k a pořád je to jen poloviční řešení. Sice fungující, ale s malým displejem, k ničemu bez signálu GPS. Já taky preferuji pevnou navigaci, i když mám v PDA i Navigon. Pouýžívám tu, která mi aktuálně víc vyhovuje. Většinou pevnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 15. 06. 2006 09:40

TomTom Go 700 s kompletní Evropou se dnes prodává za patnáct tisíc. Mapy mají stejného dodavatele, ČR je třeba navíc aktuálnější než u testovaného DVD Volkswagenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  16. 06. 2006 20:12

Zvláštní, mám v jednom autě DVD Teleatlas Evropa 2005/2006, ve druhém CD Teleatlas Česká republika/Polsko 2005/2006 a v PDA TomTom 5.21 s poslední edicí mapy ČR+PL+A+D+hlavní tahy Evropy. Pokrytí silniční sítě CZ i Polska je ve všech třech naprosto identické, liší se jen v POI, kde vede CD, za ním DVD a nejméně nabídky má TomTom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 06. 2006 20:32

Když srovnávám DVD, které by u VW, s mapami TomTomu, vidím jeden základní rozdíl: čísla domů. Zatímco u VW byly jen v Praze, TomTom je už má v Brně, Ostravě, Plzni a dalších větších městech. Náskok je tady zřejmě jen v jedné aktualizaci, ale je tady..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  15. 06. 2006 12:39

No, nevim, uz jsem vyhodil spoustu penez za ruzne zbytecnosti, ale zaplatit 70k za navigaci, jenom abych mel dobry pocit, ze ji v aute mam a kterou pri beznem jezdeni stejne nevyuziju (navigace se mi tedy "nezaplati"), mi prijde jako zbytecne vyhazovani penez. Kdyz uz, tak si radeji koupim prenosneho TOMTOMA, ktery odvede naprosto stejnou praci (o drobnych nuancich se doufam prit nebudeme) a jeste mi zbyde treba na primerene luxusni dovolenou. I utracet je treba s rozmyslem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  15. 06. 2006 09:21

Máte pravdu, že do auta od milionu výš navigace patří. Při takové investici se už pár desítek tisíc ztratí. Na druhou stranu užitná hodnota malých navigátorů není o tolik nižší. Polemizoval bych o lepším ovládání vestavěných systémů - jednoúčelových tlačítek není mnoho a stejně pro naprostou většinu funkcí musíte do nabídky. Klepnutím na displej to je podle mého názoru pohodlnější a rychlejší, nemluvě o zadávání znaků. Funkčně jsou přenosné navigátory také srovnatelné. Začíná se u nich objevovat podpora TMC/RDS, hlavní výhodou pevných systémů tak zůstává hlavně napojení na autosystémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  15. 06. 2006 18:35

kdybych v aute nemel jeho predchudce mozna bych hovoril jinak. dnes ani zanic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor