Pokud si stahujete mobilní aplikace pro Android, už jste se určitě setkali s tzv. „falešnými“ recenzemi. Ty mohou být nahodilé nebo cíleně určeny ke snížení ratingu aplikací na Google Play. Čas od času vznikne i spontánní reakce uživatelů, kteří nesouhlasí např. s politikou vývojářů aplikace, a začnou vybraným titulům udělovat automaticky jednu hvězdičku z pěti, čili nejnižší hodnocení. Google se s tímto problémem hodlá po letech konečně popasovat po svém.
Součástí Google Play se v tichosti stal režim, který detekuje podezřelé aktivity týkající se recenzí aplikací. Jeho stěžejní součástí je prodleva mezi odesláním a zveřejnění hodnocení v délce 24 hodin. Vývojáři budou moci po odeslání na recenze hned reagovat, ale viditelné budou až za jeden den. Prodleva mezi publikací a zveřejněním recenze má vývojářům pomoci v reportování podezřelých recenzí Googlu. Pokud se prokáže, že je odesílají roboti nebo „schválně“ skuteční uživatelé, může se tato situace začít řešit s předstihem.
Google upravuje pravidla recenzí na Google Play, slibuje si od tuho „skutečné“ recenze, které odrážejí zkušenosti uživatelů, a současně úbytek umělých či zcela zbytečných recenzí
Google tak bude mazat, nejen falešné či nepřesné recenze, a také recenze, které z různých důvodů uživatelé odešlou několikrát. Google se dlouhodobě staví i proti recenzím stejného obsahu z několika účtu či proti recenzím, které chtějí zmanipulovat hodnocení, např. aplikaci zbytečně poškodit či uměle vychválit. Všechny zavedené změny by měly znamenat, že recenze na Google Play budou pravdivější a uvěřitelnější.